Even een iets uitgebreide update van de cut tot nu toe.
Afgelopen week kwam ik een beetje op het punt dat:
- Alles, ook kleine dingetjes, wat meer energie gaan kosten;
- Ik dingen ga vergeten (portemonnen, telefoon

);
- M'n behoefte aan slaap/nachtrust toeneemt;
- Energielevels wat lager worden;
- Ik discussies ga/wil vermijden;
- M'n huidplooien duidelijk dunnner worden.
Op zich geen issue, het hoort erbij. Wat ik sowieso niet doe, is chagrijnig worden tijdens de cut. Ik zie weleens mensen tijdens de prep met een zuur gezicht op de fiets/crosstrainer zitten/staan en klagen over alles (etentjes moeten skippen, weinig slaap, cardio, eetlust) en denk dan echt 'hé, je wilt het zelf toch, of niet?'. Ik blijf gewoon positief en ga me nergens aan irriteren; reageer hooguit wat meer gelaten.
Vandaag weer even gewielrend (2 uur 9 minuten). Viel niet tegen. Ik had het zwaarder verwacht aangezien laatste 2 dagen energielevels duidelijk lager waren en aangezien er flink veel wind stond. Ik heb wel bewust rustig aan gedaan en in een lichte versnelling tegen de wind in gefietst. Verder viel het weer me behoorlijk mee; het was aangenamer dan ik had verwacht en best zonnig.

Ik merk dat m'n huid dunner wordt, enkel op de stubborn/hardnekkige plekken nog niet, maar die zijn altijd als laatst aan de beurt. Na een aantal dagen constant gewicht, was ik vanochtend weer 0,5 kg lichter, dus zit bijna op m'n geplande schema. Verder zorg ik gewoon dat ik in de gym (althans, buiten bij de gym) hard train en de rest van de dag m'n rust pak of lekker productief bezig ben met werk en beetje huis opruimen enzo. Als op vrije dagen de zon schijnt, zit ik lekker buiten in het zonnetje met de krant of een goed boek en kop koffie. Dat maakt mijn dag goed. Feestjes, sociale dingen en festivals enzo heb ik daar niet voor nodig. Wat kan het leven heerlijk simpel zijn.
Cheats heb ik niet gepland, maar aangezien over 4 weken m'n vader 70 wordt, gaan we waarschijnlijk uit eten en als ik dan netjes op schema zit heb ik dan wel even een cheat (alhoewel het wel mee zal vallen, het zal geen AYCE-restaurant worden). Daarnaast hoef ik nu niet per se op een bepaalde datum te pieken, zoals bij een echte wedstrijd, dus als de cut een week langer duurt, is dat geen probleem. Verder hanteer ik gewoon 24/7 m'n schema.
Fijn weekend.