XXL Nutrition

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

• Topic Starter Topic Starter
Nu hoeft bbq niet meteen slecht te zijn. Wij hadden lekker een kip op blik. Goede kip en alleen kruiden. En dan met een 0.0 biertje erbij. Verder lekker groente van de bbq. Dus zo erg hoeft het allemaal niet te zijn.
Succes Bert, heb er alle vertrouwen in dat jij dit kan!
0.0% bier is nog steeds zonde van de kcal. Ik heb trouwens geen tuin, dus BBQ wordt lastig. :P
En mn avondeten is 200 gram kip, niet echt de moeite om daar de BBQ voor aan te steken als je alleen bent .

Klopt, als ik BBQ in de cut dan maak ik gewoon alles zelf qua brochettes enzo en dan kun je zeker genieten en binnen budget blijven. Als ik dat op 1500 kan moet dat op 3000 zeker lukken :p.

Hier trouwens ook geen BBQ, alcohol,... maar pilav met kip. Als het een beetje een troost kan zijn :p.
's Nachts wakker worden en dan trek krijgen is wel het meest k*t in de cut...
Oke, maar m'n avondeten is 800kcal en ik prefereer voedsel dat verzadigd en geen 'nutteloos' eten enzo. :P 2 stukjes vlees en een broodje kan ik niet op leven; knap als mensen dat kunnen, maar dat stilt mijn eetlust niet echt. IIFIYM vind tijdens de cut niet het meest geschikt. Mealtiming, m.n. rondom training, is toch wel essentieel nu voor het beste resultaat.

Ik wordt elke nacht wakker om 3 uur, standaard. Val een uur later vaak wel weer in slaap en wordt dan nog 3x wakker . Water drinken helpt wat, maar moet ik ook weer van pissen. :p

Oke, maar m'n avondeten is 800kcal en ik prefereer voedsel dat verzadigd en geen 'nutteloos' eten enzo. :P 2 stukjes vlees en een broodje kan ik niet op leven; knap als mensen dat kunnen, maar dat stilt mijn eetlust niet echt. IIFIYM vind tijdens de cut niet het meest geschikt. Mealtiming, m.n. rondom training, is toch wel essentieel nu voor het beste resultaat.

Ik wordt elke nacht wakker om 3 uur, standaard. Val een uur later vaak wel weer in slaap en wordt dan nog 3x wakker . Water drinken helpt wat, maar moet ik ook weer van pissen. :p

Als je een kipfilet en een biefstuk eet, die je zelf marineert + een gepofte aardappel of 2 kom je amper aan 500kcal.
Dan kun je nog 300kcal aan sla eten, volume zat :p.
Alles hangt van de invulling af natuurlijk ;). Maar ik snap het wel. Als je er geen nood aan hebt hoef je er ook niet teveel over na te denken of er tijd in te steken.

0.0% bier is nog steeds zonde van de kcal. Ik heb trouwens geen tuin, dus BBQ wordt lastig. :P
En mn avondeten is 200 gram kip, niet echt de moeite om daar de BBQ voor aan te steken als je alleen bent .
0.0 is idd zonde van de calorieën, maar dat is eigenlijk de enige cheat. Je hebt van die 1 persoon BBQ's, van die tafelvarianten. Maar goed, dat zou ik misschien ook niet snel doen.

• Like
Waarderingen: BB_
Als je een kipfilet en een biefstuk eet, die je zelf marineert + een gepofte aardappel of 2 kom je amper aan 500kcal.
Dan kun je nog 300kcal aan sla eten, volume zat :p.
Alles hangt van de invulling af natuurlijk ;). Maar ik snap het wel. Als je er geen nood aan hebt hoef je er ook niet teveel over na te denken of er tijd in te steken.
Ja, het kan wel. Maar alleen bbq'en is toch niet zo gezellig. En ik heb geen tuin. Bedankt voor je tips.

• Sad
Waarderingen: Bubs
Inderdaad, wanneer worden we verwacht :p?
Je bent welkom, maar bbq'en gaat dus lastig hier. :p

Gewicht nog steeds gelijk. Half uurtje fasted gewandeld (extra).

20200522

- Leg Press
(had hier vandaag mogelijkheid toe en niet echt de energie/concentratie voor squats, dus was wel een fijn alternatief):
(5 x 100-150-200-250 kg)
10 x 270 kg
8, 8, 8, 7 x 290 kg

- Seated Leg Curl:
4 sets 60 kg
Na laatste set dropset 50 kg - 40 kg

- Leg Extension:
4 sets 50 kg
Na laatste set dropset 40 kg

- Seated Calf Raise:
4 sets 50 kg

- Rotating Bar Biceps Curl:
4 sets 38 kg

- Cable Rope Triceps Pushdown:
4 sets 60-75 kg (standaard + close grip (van Meadows afgekeken))

Dat was de krachttraining weer voor deze week; merk ook wel dat ik even rust kan gebruiken. Van het weekend alleen wat fietsen en lichte cardio.

Even een iets uitgebreide update van de cut tot nu toe.

Afgelopen week kwam ik een beetje op het punt dat:
- Alles, ook kleine dingetjes, wat meer energie gaan kosten;
- Ik dingen ga vergeten (portemonnen, telefoon :p);
- M'n behoefte aan slaap/nachtrust toeneemt;
- Energielevels wat lager worden;
- Ik discussies ga/wil vermijden;
- M'n huidplooien duidelijk dunnner worden. :cheer:

Op zich geen issue, het hoort erbij. Wat ik sowieso niet doe, is chagrijnig worden tijdens de cut. Ik zie weleens mensen tijdens de prep met een zuur gezicht op de fiets/crosstrainer zitten/staan en klagen over alles (etentjes moeten skippen, weinig slaap, cardio, eetlust) en denk dan echt 'hé, je wilt het zelf toch, of niet?'. Ik blijf gewoon positief en ga me nergens aan irriteren; reageer hooguit wat meer gelaten.

Vandaag weer even gewielrend (2 uur 9 minuten). Viel niet tegen. Ik had het zwaarder verwacht aangezien laatste 2 dagen energielevels duidelijk lager waren en aangezien er flink veel wind stond. Ik heb wel bewust rustig aan gedaan en in een lichte versnelling tegen de wind in gefietst. Verder viel het weer me behoorlijk mee; het was aangenamer dan ik had verwacht en best zonnig. :cool: Ik merk dat m'n huid dunner wordt, enkel op de stubborn/hardnekkige plekken nog niet, maar die zijn altijd als laatst aan de beurt. Na een aantal dagen constant gewicht, was ik vanochtend weer 0,5 kg lichter, dus zit bijna op m'n geplande schema. Verder zorg ik gewoon dat ik in de gym (althans, buiten bij de gym) hard train en de rest van de dag m'n rust pak of lekker productief bezig ben met werk en beetje huis opruimen enzo. Als op vrije dagen de zon schijnt, zit ik lekker buiten in het zonnetje met de krant of een goed boek en kop koffie. Dat maakt mijn dag goed. Feestjes, sociale dingen en festivals enzo heb ik daar niet voor nodig. Wat kan het leven heerlijk simpel zijn.

Cheats heb ik niet gepland, maar aangezien over 4 weken m'n vader 70 wordt, gaan we waarschijnlijk uit eten en als ik dan netjes op schema zit heb ik dan wel even een cheat (alhoewel het wel mee zal vallen, het zal geen AYCE-restaurant worden). Daarnaast hoef ik nu niet per se op een bepaalde datum te pieken, zoals bij een echte wedstrijd, dus als de cut een week langer duurt, is dat geen probleem. Verder hanteer ik gewoon 24/7 m'n schema.

Fijn weekend. :)

Goed bezig. Ik zie veel overeenkomsten met mijn cut, met als verschil dat ik vreemd genoeg mentaal juist frisser en scherper ben!
Nog even een flauwe opmerking: het is niet de huid die dunner wordt, maar de onderhuidse vetlaag.

• Like
Nog even een flauwe opmerking: het is niet de huid die dunner wordt, maar de onderhuidse vetlaag.
Weet ik, ik twijfelde nog toen in het typte. Je huid zal even dik blijven, maar de term 'papierdunne huid' wordt ook vaak gebruikt, dus ik dacht, niemand zal erover vallen. Wel scherp.

Mentaal scherper noem je wel een goed punt. Dat zie je soms ook bij een fasted state. Je hoort het ook vaak van mensen die de Ramadan doen, dat het positieve effect op het mentale heeft. Ik moet ook zeggen dat ik me echt goed kan focussen op m'n werk, maar daarentegen heb ik soms na m'n training ook momenten dat ik niet de energie heb iets aandachtigs te doen en gewoon wil chillen. Ik ben ook niet heel verstrooid hoor, maar had bijvoorbeeld afgelopen week m'n telefoon bij de gym laten liggen en stapte op de fiets en merkte dat ik m'n boodschappen tas niet bij me had. Dat soort dingen. Dat moet je even niet gefrustreerd raken en gewoon denken; oké, kan gebeuren, dan fiets ik toch weer terug (extra cardio;), het positieve inzien).

Goed bezig Bert. Fijn weekend!

• Like
Goed bezig Bert. Fijn weekend!
Dank je!

Goed bezig. Ik zie veel overeenkomsten met mijn cut...
Om hier nog even op terug te komen. Ik zag wat minder positieve reacties in je log. De meeste mensen gaven denk ik gewone hun reële mening (het kwam wellicht soms wat bot over), maar echt respect voor hoe diep je ben gegaan en de discipline die je hebt weten op te brengen. :thumbs: Feit is dat wanneer je natural zo droog wilt staan, het altijd tegenvalt wat je overhoudt (en ik denk dat het eigenlijk beter is om natty niet veel lager te gaan dan 8%). Die laatste paar % hardnekkig vet die je eraf hebt weten te krijgen, kosten gewoon best wat aan spiermassa, in ieder geval natural. Op jouw leeftijd is het sowieso al lastiger massa (spiermassa) aan te zetten. Qua vetpercentage sta je echt wedstrijddroog. Ik denk dat wanneer je nu iets massa aan zou zetten, je er beter en voller bij zou staan. Aangezien je toch al zo diep bent gegaan, zou ik overwegen om voordat je contestfoto's neemt, 'volgens het boekje' te depleten en laden (incl. vochthouding). Dat laatste weekje zal geen issue zijn aangezien je nu al op dit punt bent gekomen en diep bent gegaan. Ik weet zeker dat je er dan beter en voller bij staat en je spiermassa meer tot zijn recht komt.

2 uur gewandeld. Niet helemaal fasted. Helaas geen zon buiten, maar bij mij thuis, schijnt altijd de zon. :cool:

Waarom ik een zonnebril draag met al dat klote weer
Ik ben geen Pietje Paulusma, die het weer voorspellen komt
Dus fock jou zure regenton, want bij mij schijnt altijd de zon :)

Kun je nog even startfoto's in je OP zetten?

Kun je nog even startfoto's in je OP zetten?
Linkje geplaatst naar de juiste post. :thumbs: Overigens heb ik andere jaren nooit meer iemand over de startfoto's of de beginshape en transformatie gehoord bij de uiteindelijke beoordeling, maar ik had ze gemaakt bij aanvang.
Heb je het een beetje droog gehouden? Buienradar zag er over heel NL vrij beroerd uit vanochtend...
Beetje regen, maar het is maar water. Gelukkig had ik gisteren gefietst.

Terug
Naar boven