AndroidHealthClinic

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

• Topic Starter Topic Starter
2 uur gewandeld zombie modus. Morgen weer naar de gym. Cutten in coronatijd is zo slecht nog niet. Geen cursussen/meetings in het buitenland voor t werk, geen etentjes en verjaardagen, geen verleidingen. Buiten werken en trainen om heb ik toch niet de energie om veel actiefs te doen. Elke dag op tijd naar bed en minder vroeg op want ik werk vanuit huis. Ben zeker nu wel op m'n nachtrust gesteld.

Laatst bewerkt:
20200518

- Front Squat:

5 x 100 kg
4 x 5 x 110 kg
Niet slecht

- Seated DB Shoulder Press:
4 x 8-10 x 36 kg

- Lat Pulldown:
4 sets (ca 10 reps) x 95 kg

- Seated Leg Curl:
4 sets 50 kg

- Leg Extension:
4 sets 45 kg

- Seated Calf Raise:
3 sets 50 kg + dropset 40 kg

- Low Incline DB Press:
4 x ca. 8 x 46 kg

Toen was de tijd op. Morgen beentjes rust. Zal wel 2 rugoefeningen (pulldown en row), bench, schouder-/biceps-/tricepsoefening en abs worden.
Trainingen gaan erg lekker. Gewichtafname redelijk op schema, misschien 0,5 kg achter, maar dat mag geen naam hebben; fluctueert ook wat, dus lastig te zeggen.

Lekker druk met werk enzo, wel prima; veel telefonisch overleg, kom halverwege de dag pas toe aan eten, dus dat ik wel prima voor de cut. In de middag lekker trainen en daarna in de avond nog wat werken. Dagen vliegen voorbij.

20200519
(Benen rust)

- Bench Press:
2 x 10 x 120 kg
4 x 5 x 130 kg

4 sets 36 kg

- Wide-Grip Lat Pulldown:
10 x 95 kg
3 sets 100 kg

- Wide-Grip Chest Supported T-Bar Row:
1 set 50 kg
3 sets 60 kg

- Abs (machine):
4 sets 70 kg (= max weight stack)

- Biceps (Rotating Curl Bar) Curl SS Rope Cable Triceps Pushdown:
4 sets 38 kg SS 60-70 kg

- BB Shrugs:
4 sets 120 kg

Lekkere tren was dat.
Toen was m'n 1,5 uur weer voorbij. Morgen weer Full Body met beenfocus.

Herstel je wel van 4x pw FB?

las ook dat je 2x in de week 2u fasted cardio doet,is dit op lange termijn niet een beetje overkill?

las ook dat je 2x in de week 2u fasted cardio doet,is dit op lange termijn niet een beetje overkill?
5x per week FB, maar ik geef een spiergroep rust wanneer nodig (gaf bijvoorbeeld vandaag benen rust, morgen schouders of borst). Ik heb nu weer meer mogelijkheden qua oefeningen/machines, dus ga wellicht overstappen naar een ander format.
5x per week FB kan prima (kijk maar naar PL'ers, strongmens), zolang je maar periodiseert en niet constant tot failure traint. Als je in een training trouwens 1 compound per spiergroep pakt, is ook echt wereld van verschil vergeleken met een split-schema met veel oefeningen.

In het weekend is de gym dicht en doe ik zaterdag 2 uur rustig wielrennen (valt best mee, rustig tempo en voor wielrenbegrippen is 50-55 km vrij weinig).
Zondag 2 uur rustig wandelen. Wandelen zie ik niet als cardio en echte sport (tenzij je de vierdaagse loopt, dat is een pokkeneind); wel als een actieve vorm van lichaamsbeweging. Ik ga bewust niet hardlopen, maar wandelen, aangezien rustig wandelen 0 impact heeft op mijn krachttraining de volgende dag. Ik loop alleen wel als een zombie als ik leeg ben :P.

Doordeweeks doe ik niet echt cardio, dus het valt wel mee m.i.
In de wedstrijdprep trainde ik 6-7 dagen per week en op het einde dagelijks cardio, natty. Verder ga ik gewoon echt op mijn lichaam af en vaak voel ik wel als iets te veel is of minder gaat, maar momenteel gaat het echt lekker en geef ik een spiergroep rust zodra ik voel dat het er niet in zit.

hij pakt veel aas, 30x sneller herstel en dan sowieso 5 eiwitshakes per dag en kip rijst broccoli er nog bij. Bert, met grote b, kan dat!
Ook zonder dat alles kan 5x per week FB zolang je maar periodiseert. Ik train elke spiergroep effectief 4x per week. Ik denk dat juist voor m'n benen 4x per week squatten iets is wat mij wel progressie kan opleveren. Binnenkort overweeg ik weer PPL te gaan trainen.

Uiteindelijk staat of valt dat met:
1. het totaalvolume per spiergroep per week (3x per week 6 sets is hetzelfde volume als 6x per week 3 sets)
2. je definitie van fullbody (sommigen noemen een training waarin een push, een pull en een leg oefening zit, al full body. Die leg oefening kan in training A quad dominant zijn en in training B glute/ham dominant, om maar een voorbeeld te noemen)

Mijn ervaring nu met thuistrainingen en dus zonder zware squats, deadlifts etc, is dat full body trainingen juist goed werken als je noodgedwongen wat hoger in je reps zit en daardoor geen dagenlang herstel nodig hebt van een bepaalde oefening.

Laatst bewerkt:
Sinds vorige week is de buitengym uitgebreid en ik merk dat ik nu weer graag meer beenoefeningen pak dan enkel squats. Afgelopen twee maanden was het veel Full Body, maar nu ga ik denk ik 3 dagen wat meer focus op benen leggen.

20200520

- SSB Squat:

5 x 60-80-100 kg
4 x 5 x 120 kg
Doodgaan

- Seated Leg Curl:
4 sets 50 kg

- Leg Extension:
1 set 45 kg
3 sets 50 kg - 1 dropset 40 kg

- Seated Calf Raise:
4 sets 50 kg

- Wide-Grip Lat Pulldown:
2 sets 100 kg
2 sets 95 kg

- Biceps (Rotating Curl Bar) Curl:
4 sets 38 kg

- Rope Cable Triceps Pushdown:
4 sets 60-70 kg

Morgen benen rust en ik denk borst (2 oefeningen), schouders (2 oefeningen), BOR voor rug, Rear delts, Abs

Vanochtend werd ik wakker en daar waar ik doorgaans m'n eerste maaltijd even uitstel, schreeuwde m'n lichaam om voedsel (gisteren beneden de 2900 kcal). Dus toch maar wat gegeten; wel gewoon clean en binnen m'n schema (rijstwafels met kipfilet en Slankie, ei, noten). Een cheat kan ik mijzelf echt niet veroorloven, want afgelopen week is m'n gewicht nauwelijks gedaald. Verder beetje huis schoongemaakt en wasje gedraaid enzo. In de middag getraind; voor die tijd nog wel een goede maaltijd op en zelfs PWO (sinds deze week voor het eerst in maanden), maar toch viel m'n training wat zwaarder dan afgelopen weken.

20200521

- Bench Press:

10, 10, 9, 8 x 120 kg
Meer zat er niet in

4 sets 36 kg

- BOR SS Shrugs:
4 sets 110 kg
Hier kreeg ik echt een leeg/moe gevoel, rest van de training ging wel weer prima.

- Incline DB Flye:
4 x 15 x 24 kg

- Machine Side Raise:
4 sets 12,5 kg - drop 10 kg (per side)

- Abs (machine):
4 sets 70 kg (max)

- Lat Pulldown (semi-supinated):
4 sets 95 kg

Morgen benen en armen.
Eind v/d middag nog even op het balkon gelegen en krantje gelezen.:cool:

Kcal houd ik rond de 2900-3000. Als gewicht komende week gelijk blijft, ga ik in de ochtend een half uurtje wandelen; wil liever (nog) niet lager dan 2900 gaan.

Bekijk het positief, ik zit nu op 2000 kcal en heb nog 6 weken te gaan. Denk aan mij als je honger hebt

• Like
Waarderingen: BB_
Heel Nederland is aan het cutten, lijnen of doet Ramadan, denk niet. Just do it. Succes, baal wel een beetje dat ik je picca heb gemist.

Heel Nederland is aan het cutten, lijnen of doet Ramadan, denk niet. Just do it. Succes, baal wel een beetje dat ik je picca heb gemist.
Ik weet wat ik moet doen, dat komt helemaal goed :thumbs:, maar je hebt van die dagen en vandaag was er voor het eerst zo één. Valt trouwens wel mee met heel Nederland. Als ik hier in het post-je-maaltijden-topic kijk, word ik gek en ik hoor vandaag iedereen over bbq'en en alcohol drinken. Collega's die klagen over quarantainekilo's enzo. :P

• Haha
Waarderingen: Onit
Bekijk het positief, ik zit nu op 2000 kcal en heb nog 6 weken te gaan. Denk aan mij als je honger hebt
Honger heb ik niet, dat kennen we hier niet. Ik neem aan dat jouw onderhoud ook wat lager ligt, dus die vergelijking vind ik wat krom. Toen ik lichter was, cutte ik ook op 2500 en had ik low dagen van 1300, maar lag m'n behoefte ook lager. Maar toch knap dat je het zo volhoudt. Hoe lang ben je nu bezig en cheat je weleens of niet?

• Like
Waarderingen: Apw
Ik weet wat ik moet doen, dat komt helemaal goed :thumbs:, maar je hebt van die dagen en vandaag was er voor het eerst zo één. Valt trouwens wel mee met heel Nederland. Als ik hier in het post-je-maaltijden-topic kijk, word ik gek en ik hoor vandaag iedereen over bbq'en en alcohol drinken. Collega's die klagen over quarantainekilo's enzo. :P
Tijdens ons wandelrondje om half 7net ook overal bbq lucht dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben.

Ik heb bovendien geen last van het houden aan m'n schema of andere die bbq'en of wat dan ook. Het enige is het kcal-tekort dat ik op sommige momenten merk (als ik 's nachts wakker word bijv.), maar dat hoort er nou eenmaal bij. :P

Nu hoeft bbq niet meteen slecht te zijn. Wij hadden lekker een kip op blik. Goede kip en alleen kruiden. En dan met een 0.0 biertje erbij. Verder lekker groente van de bbq. Dus zo erg hoeft het allemaal niet te zijn.
Succes Bert, heb er alle vertrouwen in dat jij dit kan!

Honger heb ik niet, dat kennen we hier niet. Ik neem aan dat jouw onderhoud ook wat lager ligt, dus die vergelijking vind ik wat krom. Toen ik lichter was, cutte ik ook op 2500 en had ik low dagen van 1300, maar lag m'n behoefte ook lager. Maar toch knap dat je het zo volhoudt. Hoe lang ben je nu bezig en cheat je weleens of niet?
Je hebt gelijk, ik kan mijn behoefte natuurlijk niet vergelijken aan die van jou.
Ik verander elke woensdag voor een week mijn voedingsschema en eet die week standaard hetzelfde. Cheatmeals doe ik niet echt aan. Mijn cheat is meer dat ik iets anders eet dan volgens schema maar blijf wel binnen die 2000cal. Dit gebeurt meestal 1x in de 2 weken ofz Ik ben ook niet van plan te zakken onder 1800, mocht ik dan op een plateau zitten verhoog ik mijn cardio

• Like
Waarderingen: BB_
Nu hoeft bbq niet meteen slecht te zijn. Wij hadden lekker een kip op blik. Goede kip en alleen kruiden. En dan met een 0.0 biertje erbij. Verder lekker groente van de bbq. Dus zo erg hoeft het allemaal niet te zijn.
Succes Bert, heb er alle vertrouwen in dat jij dit kan!
Klopt, als ik BBQ in de cut dan maak ik gewoon alles zelf qua brochettes enzo en dan kun je zeker genieten en binnen budget blijven. Als ik dat op 1500 kan moet dat op 3000 zeker lukken :p.

Hier trouwens ook geen BBQ, alcohol,... maar pilav met kip. Als het een beetje een troost kan zijn :p.
's Nachts wakker worden en dan trek krijgen is wel het meest k*t in de cut...

Terug
Naar boven