MuscleMeat

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

  • Topic starter BB_
  • Startdatum
  • Reacties 2K
  • Weergaven 121K
  • Volgers 78

Bezoekers in dit topic

Racefietsen in de regen is wel leuk, maar alleen als je er de juiste kleding voor hebt.

Wat is trouwens het idee achter faster cardio? Want op zich kun je wel je vetverbrandingssysteem wat ‘trainen’ daarmee maar uiteindelijk is je overall Deficit voor zover ik weet veel belangrijker. Bij onderzoek werd er veel meer vetzuur vrijgemaakt, maar verschilde gewichtsverlies/vet niet met mensen die de cardio unfasted deden. Cq: veel cardio is top voor je werk vermogen en helpt je herstel, en helpt je lichaam makkelijk vet te verbranden. Maar fasted?

Nu doe ik zelf ook regelmatig fasted hardlopen, maar dat is omdat ik voor het ontbijt ga trainen. Heb niet het idee dat het veel uitmaakt. Als ik goed eet kan ik daarna zelfs wel harder/beter. Dus als ik snel of eenpr wil dan zal ik juist moeten eten vooraf. Ik eet niet vooraf omdat ik andersmet een volle maag ga rennen, dat is ook niets.

Ben benieuwd op basis van welke wetenschapje dit doet?
 
Racefietsen in de regen is wel leuk, maar alleen als je er de juiste kleding voor hebt.
Wielrennen doe ik niet op nat wegdek. Risico op vallen en blessures is mij te groot en het doel is voor mij enkel kcal verbranden en het gezondheidseffect van cardio (hart/bloedvaten/conditie) en buiten zijn. Andere vormen van cardio zijn ook prima. Mountainbiken kan wel in de regen, maar daar heb ik een hekel aan en ik heb geen moutainbike.

Wat is trouwens het idee achter faster cardio? Want op zich kun je wel je vetverbrandingssysteem wat ‘trainen’ daarmee maar uiteindelijk is je overall Deficit voor zover ik weet veel belangrijker. Bij onderzoek werd er veel meer vetzuur vrijgemaakt, maar verschilde gewichtsverlies/vet niet met mensen die de cardio unfasted deden. Cq: veel cardio is top voor je werk vermogen en helpt je herstel, en helpt je lichaam makkelijk vet te verbranden. Maar fasted?
Uiteindelijk gaat het inderdaad gewoon om je overall deficit (ook al hoor ik best wat bb'ers over fasted wandelen; de gymeigenaar waar ik train doet 't in de prep elke dag 40 minuten). (Ik was niet echt fasted vandaag.) Voor gewichtsverlies zal het inderdaad niet veel uitmaken. Ik doe het vooral omdat ik het gemakkelijker vind binnen m'n caloriebugdet te blijven wanneer ik m'n eerste maaltijd iets uitstel. Echt IF doe ik niet aan, maar als ik om 7 uur 's ochtens al ga ontbijten, heb ik 8 uur al weer megatrek; eten stimuleert eetlust, zeker carbs. Door pas rond 10-11 uur wat te eten, vind ik het beter vol te houden. Ik neem overigens wel iets van eiwitten / EEA's voordat ik m'n cardio doe, dat lijkt mij in een deficit niet onverstandig.

Nu doe ik zelf ook regelmatig fasted hardlopen, maar dat is omdat ik voor het ontbijt ga trainen. Heb niet het idee dat het veel uitmaakt. Als ik goed eet kan ik daarna zelfs wel harder/beter. Dus als ik snel of eenpr wil dan zal ik juist moeten eten vooraf. Ik eet niet vooraf omdat ik andersmet een volle maag ga rennen, dat is ook niets.
Hardlopen heb ik vroeger vaak genoeg fasted gedaan, maar dan enkel rustige duurlopen.
Ik ben nu trouwens helemaal niet bezig met PR; sterker nog, ik ga bewust rustig om in m'n vetverbranding te blijven en m'n lichaam niet te veel te belasten, want de gym is de plek waar ik moet kunnen knallen. Met hardlopen liep ik alleen PR's op wedstrijden; trainingslopen waren aanzienlijk langzamer; enkel intervaltrainingen waren op tempo, maar die liep ik altijd met de verening in de avond en dan had ik wel wat gegeten ruim vooraf. Voor wedstrijden was m'n voeding en vochthuishouding uiteraard op orde en stemde ik dit goed af (ligt ook aan de afstand; voor een marathon was ik er de hele dag mee bezig, voor een 10 km kon een biertje de avond van te voren geen kwaad en at ik niet heel anders dan normaal).

Ben benieuwd op basis van welke wetenschapje dit doet?
Niet, alhoewel er vast wel bronnen te vinden zijn (niet naar gezocht zelf) aangezien er op dat gebied zoveel onderzoek is gedaan dat voor alles wel iets is te vinden.
 
Wielrennen doe ik niet op nat wegdek. Risico op vallen en blessures is mij te groot en het doel is voor mij enkel kcal verbranden en het gezondheidseffect van cardio (hart/bloedvaten/conditie) en buiten zijn. Andere vormen van cardio zijn ook prima. Mountainbiken kan wel in de regen, maar daar heb ik een hekel aan en ik heb geen moutainbike.


Uiteindelijk gaat het inderdaad gewoon om je overall deficit (ook al hoor ik best wat bb'ers over fasted wandelen; de gymeigenaar waar ik train doet 't in de prep elke dag 40 minuten). (Ik was niet echt fasted vandaag.) Voor gewichtsverlies zal het inderdaad niet veel uitmaken. Ik doe het vooral omdat ik het gemakkelijker vind binnen m'n caloriebugdet te blijven wanneer ik m'n eerste maaltijd iets uitstel. Echt IF doe ik niet aan, maar als ik om 7 uur 's ochtens al ga ontbijten, heb ik 8 uur al weer megatrek; eten stimuleert eetlust, zeker carbs. Door pas rond 10-11 uur wat te eten, vind ik het beter vol te houden. Ik neem overigens wel iets van eiwitten / EEA's voordat ik m'n cardio doe, dat lijkt mij in een deficit niet onverstandig.


Hardlopen heb ik vroeger vaak genoeg fasted gedaan, maar dan enkel rustige duurlopen.
Ik ben nu trouwens helemaal niet bezig met PR; sterker nog, ik ga bewust rustig om in m'n vetverbranding te blijven en m'n lichaam niet te veel te belasten, want de gym is de plek waar ik moet kunnen knallen. Met hardlopen liep ik alleen PR's op wedstrijden; trainingslopen waren aanzienlijk langzamer; enkel intervaltrainingen waren op tempo, maar die liep ik altijd met de verening in de avond en dan had ik wel wat gegeten ruim vooraf. Voor wedstrijden was m'n voeding en vochthuishouding uiteraard op orde en stemde ik dit goed af (ligt ook aan de afstand; voor een marathon was ik er de hele dag mee bezig, voor een 10 km kon een biertje de avond van te voren geen kwaad en at ik niet heel anders dan normaal).


Niet, alhoewel er vast wel bronnen te vinden zijn (niet naar gezocht zelf) aangezien er op dat gebied zoveel onderzoek is gedaan dat voor alles wel iets is te vinden.
Thx voor je antwoorden, helder. En dus geen fasted cardio om meer vet te verbranden oid, maar om gewoon niet te veel te eten en de hele dag honger te hebben. Dat werkt inderdaad prima in mijn ervaring.

verder weet ik dat je veel hebt hardgelopen, vandaar ook mijn interesse. Wellicht zat daar iets achter dat ik nog niet wist.

Merk trouwens dat hardlopen serieus eetlust vermindert bij mij. Ik die fasted ook wel wat sneller werk, maar dan niet te lang. Bijv een tempo 5km.
 
Thx voor je antwoorden, helder. En dus geen fasted cardio om meer vet te verbranden oid, maar om gewoon niet te veel te eten en de hele dag honger te hebben.

verder weet ik dat je veel hebt hardgelopen, vandaar ook mijn interesse.

Merk trouwens dat hardlopen serieus eetlust vermindert bij mij
Geen neiging tot de beruchte overcompensatie dus, ik wil altijd wel eten hoor na het sporten, met een neiging tot meer.
---
Wel interessant dat je je scherper voelt op je werk, maar tegelijkertijd dingen vergeet.

Volgens mij houdt de vergelijking met de Ramadan daar op dat dat vaak met overdadig eten en veel suiker is. Al kan ieder dat op z'n eigen manier invullen natuurlijk.
 
Geen neiging tot de beruchte overcompensatie dus, ik wil altijd wel eten hoor na het sporten, met een neiging tot meer.
Bij lopen specifiek heb ik minder honger. Na de sportschool kan ik een half paard op en us het een kwestie van discipline.
 
Bij lopen specifiek heb ik minder honger. Na de sportschool kan ik een half paard op en us het een kwestie van discipline.
Direct na een instensieve lange duurtraining had ik vroeger ook nooit trek, zal wal iets met hormonen of doorbloeding van je maagdarm-stelsel te maken hebben.
 
Ga je ons inzicht geven in je voeding? Lijkt mij interessant Bert!
 
Direct na een instensieve lange duurtraining had ik vroeger ook nooit trek, zal wal iets met hormonen of doorbloeding van je maagdarm-stelsel te maken hebben.
Idem... Totaal geen zin in eten na hardlopen of fietsen. Maar toch is het best om zo snel mogelijk iets te eten dacht ik?
 
Idem... Totaal geen zin in eten na hardlopen of fietsen. Maar toch is het best om zo snel mogelijk iets te eten dacht ik?
Dat ligt ook wel aan je doelen en de hoeveelheid rust na de inspanning.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Idem... Totaal geen zin in eten na hardlopen of fietsen. Maar toch is het best om zo snel mogelijk iets te eten dacht ik?
Ik weet het niet zeker; het zal zeker z'n voordelen hebben, maar tegenwoordig hoor ik ook steeds meer geluiden (en onderzoeken) die aantonen dat het belang van mealtiming en binnen x tijd eten na je training niet zo groot is als eerder gedacht. In de cut vind ik mealtiming wel wat belangrijker (maar dan m.b.t. de krachttraining). Doorgaans na een looptraining had ik wel redelijk trek, maar kon ook wel lang zonder en soms duurde het even. Na de marathon echt niet. Dat kwam ook wel doordat ik tot de max. was gegaan en dus licht misselijk was. Kon met moeite water binnen houden. Enkele uren later zat ik wel met een goeie maaltijd en trappist op de bank met de beentjes omhoog:P.

20200525

Vandaag ging het voor het eerst echt zwaar, maar ik kon de knop goed omzetten. Mealtiming was wel op orde en had een PWO genomen, want zeker behoefte aan.

- Front Squat:
Opwarmsets (waarom ligt er aan de andere kant van het hek een candybarverpakking mij aan te staren op de grond :roflol:)
5 x 100 kg
4 x 5 x 110 kg
Het ging niet van harte en vrij lelijk, maar hé, we hebben het gehaald. :)

- OHP:
9, 6 (wtf), 8, 7 x 70 kg
Ging zwaar, maar was wel weer lekker.

- Low Incline DB PRess:
8, 8, 7, 7 x 46 kg

- Seated Leg Curl:
4 sets 60 kg
1 dropset + hold 50 kg

- Leg Extension
4 sets 50 kg
1 dropset + hold 40 kg

- Seated Calf Raise:
4 sets 50 kg

Ik was zo traag vandaag dat de tijd erop zat. Geen verkeerde training an sich. Na de training gelijk door boodschappen doen (op de fiets). Ik had megatrek. Staat er bij de ingang van de Lidl een jochie en meisje een Cornetto te eten. Het water liep mij in de mond. Alsof dat jochie dat kon zien, vraagt ie: "Meneer, wilt u ook een ijsje?" :roflol: Waarom vraag je me dat nu:p. Ik heb hem vriendelijk bedankt en gezegd dat ik het wel heel aardig vond.

Morgen geen benen. Planning morgen:
- Bench Press
- Shoulder DB Press
- Rug (Pulldown + row)
- Buik
- Armen
Indien tijd over, shrugs en/of rear delts.
 
Bovendien wordt je eiwitinname van vandaag pas morgen omgezet in bouwstenen voor je spieren.
 
Hoeveel kcal zit je nu op?
 
Wel interessant dat je je scherper voelt op je werk, maar tegelijkertijd dingen vergeet.
Kan ook toeval zijn dat ik toevallig in dezelfde week m'n telefoon en portemonnee liet liggen. Heb wel vaker dat soort acties. :P

Volgens mij houdt de vergelijking met de Ramadan daar op dat dat vaak met overdadig eten en veel suiker is. Al kan ieder dat op z'n eigen manier invullen natuurlijk.
Ramadan is echt zo veel meer. Het mentale en spirituele effect vind ik best interessant.
 
Ramadan is echt zo veel meer. Het mentale en spirituele effect vind ik best interessant.
Dat had ik duidelijker kunnen stellen, ik bedoelde het verschil dat jij in de cut zit en het overdadige en suikerrijke eten van nogal wat mensen die aan de Ramadan doen.

In het westerse christendom zitten daar ook prachtige periodes voor, de Vastentijd en de Advent, helaas worden die niet of nauwelijks meer zo beleefd, men vindt dat men boven die symboliek staat en dat ook op een intelectueler niveau kan doen. Een sociologe heeft eens beschreven hoe arme Ieren in Londen (de allochtonen van die tijd) dat altijd noemde als een zonde wanneer ze te biecht gingen, het verzaken van de voorschriften op de vrijdag, hoe dat een enorme en diepe impact had, meer dan het begeren van de buurvrouw.

We hebben hier het kind met het badwater weggegooid en zeggen nu tegen de buren (Islam, maar ook Boedhissme): wat hebben jullie leuke kinderen.
 
Laatst bewerkt:
Op me werk vandaag, me chef is turks rip.

Beetje topic spam.

20200525_093022.jpg
 
Back
Naar boven