Fitness Seller

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

• Topic Starter Topic Starter
Wat is het doel van die vacuüms, is dat puur voor het poseren/
Primair wel ja, maar het is ook wel een goeie training voor je buik en om je core/midsectie harder en strakker te maken; aanspanning is sowieso een goeie training, zeker als je het podium op wil.

• Like
Waarderingen: Apw
20200529

- Front Squat:

5 x 100 kg
5, 5 x 110 kg
5, 4 x 115 kg PR (laatste 2 reps lelijk)
5 x 100 kg
Lol, niet verwacht, want weinig energie en 110 kg voelde al als bijna max (laatste rep lelijk).

- Seated Leg Curl:
4 sets 50 kg + 1 dropset

- Leg Extension:
4 sets 55 kg + 1 dropset

- Seated Calf Raise:
4 sets 60 kg + 2 dropsets

- BOR (onderhands) SS BB Shrugs:
4 x 10 x 110 kg SS 4 x 20 x 110 kg

- Wide-Grip Lat Pulldown:
4 sets 95 kg

Vanavond besloten sinds lange tijd toch maar weer eens naar een kaartavondje met broer en neven te gaan, met halve tegenzin, want weinig energie en er is taart, bier, snacks e.d. dus dat is een beetje kut. Ga het niet te laat maken.

Gewicht is iets hoger dan afgelopen week. Kcal strikt 2900, dat houd ik komende week zo. Daarna gaat brood eruit, olijfolie vervangen door PAM Spray en nog een paar kleine dingetjes. Ik denk ook dat ik XXL Light Sauce en dat soort shit er langzaamaan uit gooi. Ik houd volgens mij bizar veel vocht vast, want buikomtrek is nog steeds 97-98 cm.

Van het weekend beetje cardio doen, lekker chillen in de zon met de zaterdagkrant, dat soort dingen. :cool:
Ben verder de serie van Michael Jordan aan het kijken, voor het eerst dat ik weer aandachtig tv kijk ter vermaak. :D

Gewicht is iets hoger dan afgelopen week. Kcal strikt 2900, dat houd ik komende week zo. Daarna gaat brood eruit, olijfolie vervangen door PAM Spray en nog een paar kleine dingetjes. Ik denk ook dat ik XXL Light Sauce en dat soort shit er langzaamaan uit gooi. Ik houd volgens mij bizar veel vocht vast, want buikomtrek is nog steeds 97-98 cm.
Just trust de process! Als je in een flink deficit zit, zou het mij echt niet boeien hoeveel vocht ik vasthoud, zolang je maar vet verliest en dat is sowieso gegarandeerd met jouw deficit. Overtollig vocht kun je de laatste week nog wel lozen.

Just trust de process! Als je in een flink deficit zit, zou het mij echt niet boeien hoeveel vocht ik vasthoud, zolang je maar vet verliest en dat is sowieso gegarandeerd met jouw deficit. Overtollig vocht kun je de laatste week nog wel lozen.
Ik weet wel wat ik moet doen, maar gewicht is al 2 weken constant dus een tandje bij mag wel. Daarnaast zijn de wijzigen in m'n schema gewoon gepland hoor. Sommige dingen moeten langzaam plaatsmaken voor anderen, dat is onderdeel van het proces. :)

Laatst bewerkt:
Ik weet wel wat ik moet doen, maar gewicht is al 2 weken constant dus een tandje bij mag wel. Daarnaast zijn de wijzigen in m'n schema gewoon gepland hoor. Sommige dingen moet langzaam plaatsmaken voor anderen, dat is onderdeel van het proces. :)
Ik heb zelf ook zo'n periode gehad, terwijl ik echt in een flink deficit zat. Op dinsdag 21 april zat ik op 69,2 en twee weken later, op dinsdag 5 mei zat ik op 69,3. Dus ja, twee weken geen daling is lang, maar niet onmogelijk in een stevig deficit!

• Like
Waarderingen: BB_
Fronts gaan lekker! Benieuwd hoe je er na je cut bij staat :) Wanneer ga je weer op het podium paraderen?

• Like
Ik heb zelf ook zo'n periode gehad, terwijl ik echt in een flink deficit zat. Op dinsdag 21 april zat ik op 69,2 en twee weken later, op dinsdag 5 mei zat ik op 69,3. Dus ja, twee weken geen daling is lang, maar niet onmogelijk in een stevig deficit!
Netty ging er gewoon 1 kg per week af,.maar het is niet de eerste keer dat ik cut, komt goed. Iig bedankt voor je tips.

Fronts gaan lekker! Benieuwd hoe je er na je cut bij staat :) Wanneer ga je weer op het podium paraderen?
Ik denk over ca. 1 jaar. Dit beschouw ik als een generale repetitie. Nu kan ik nog iets verneuken en hoef ik niet op 1 dag te pieken en m'n lichaam beter leren kennen. Ik wil weten hoeveel massa en welke fysiek ik overhoud om te bepalen of dat goed genoeg is om over een jaar een wedstrijd te kunnen doen. Het zal wel Classic Physique worden

Ik denk over ca. 1 jaar. Dit beschouw ik als een generale repetitie. Nu kan ik nog iets verneuken en hoef ik niet op 1 dag te pieken en m'n lichaam beter leren kennen. Ik wil weten hoeveel massa en welke fysiek ik overhoud om te bepalen of dat goed genoeg is om over een jaar een wedstrijd te kunnen doen. Het zal wel Classic Physique worden

In een jaar kan je nog veel vvm pakken, gewoon voor gaan en tzt beslissen of je het doorpakt of niet.

• Like
Laatst bewerkt:
In een jaar kan je nog veel vvm pakken, gewoon voor gaan en tzt beslissen of je het doorpakt of niet.
Ja. Punt is dat ik op Classic Bodybuilding 100-101 kg mag wegen en Classic Physique 102-103 max, dus dat wordt nog wel een ding.

Wat? Of net wel natuurlijk. Komt dat echt het zo nauw? Of paused net boven de borst, dat is wel heavy.
Bounce heb je volledig zelf onder controle.

Voor hypertrofie doeleinden is benchpress al niet per se de beste keuze, om de range of motion te gaan verkleinen wordt het er niet beter op. Een voor je gevoel vlak boven de borst wordt bij zwaardere gewichten snel een stuk boven de borst.

Een gepauseerde bench, vlak boven de borst, ookwel Spoto Press is een prima oefening voor tight blijven bij de negatieve fase, wanneer je hier problemen mee hebt en snelheid vanaf borst ontwikkelen, maar dan als assistance, wanneer je daar aan moet werken.

Bounce heb je volledig zelf onder controle.

Voor hypertrofie doeleinden is benchpress al niet per se de beste keuze, om de range of motion te gaan verkleinen wordt het er niet beter op. Een voor je gevoel vlak boven de borst wordt bij zwaardere gewichten snel een stuk boven de borst.

Een gepauseerde bench, vlak boven de borst, ookwel Spoto Press is een prima oefening voor tight blijven bij de negatieve fase, wanneer je hier problemen mee hebt en snelheid vanaf borst ontwikkelen, maar dan als assistance, wanneer je daar aan moet werken.
Bedankt voor je uitleg.

Ik ben ook wel van het full ROM en denk dat ik net wel / net niet de borst aanraak, dus voor ROM zal de invloed wel meevallen. Ik 'arc' m'n rug niet heel erg. Ik train niet alleen op hypertrofie , ook op kracht en ben noodgedwongen weer gaam benchen door coronatijd. Voordat ik klachten had altijd zonder problemen gebencht. Ik denk dat oefeningen ook een kwestie van persoonlijke voorkeur is. Wellicht dat andere oefeningen voor hypertrofie iets beter zijn.

Ik snap je punt met voor je gevoel vlak boven, maar ik kan je garanderen dat dat mij wel meevalt. Ik zal er eens bewust opletten , , misschien maak ik net wel contact.

Edit: bij mij is de zwakste schakel juist de lockout, dus ik denk dat pin presses misschien wel meerwaarde hebben boven paused/SPOTO Als assistance. Bands of chains heb ik nooit geprobeerd. DB press doe ik trouwens ook, en dan ook echt full ROM .

Laatst bewerkt:
Beste is aimen op je shirt aanraken met de bar :)

• Like
Beste is aimen op je shirt aanraken met de bar :)
Lol, exactly dat typte ik eerste, maar ik verwijderde die zin voordat ik m'n postte :roflol:

Net shirt raken, zonder dat de BB echt krachtig m'n borst raakt. Mij tepels mogen sowieso niet geraakt worden, ben een gevoelige jongen. :eyes:

Kaartavond gisteren was wel gezellig en ben er met winst van afgekomen. Klaerjassen nog niet verleerd dus, maar het blijft een beetje een gelukspel. :D
Lag 01:00 uur op bed, dus mooi op tijd wel.

2.05 uur wielrennen. :cool:
Moest alert blijven, want kwam wel weer wat onoplettende automobilisten tegen die niet of te laat voorrang verleenden. Ook een paar voetgangers, waarvan een vrouw vanuit het niets besloot om zonder op of om te kijken blind het fietspad op te lopen en over te steken. Mijn 'hé' liet haar mooi schrikken. :p

Wat een weertje. :cool:

2.05 uur wielrennen. :cool:
Moest alert blijven, want kwam wel weer wat onoplettende automobilisten tegen die niet of te laat voorrang verleenden. Ook een paar voetgangers, waarvan een vrouw vanuit het niets besloot om zonder op of om te kijken blind het fietspad op te lopen en over te steken. Mijn 'hé' liet haar mooi schrikken. :p

Wat een weertje. :cool:
Dat alles midden in de nacht?

Terug
Naar boven