XXL Nutrition

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

Gebak laat ik afhangen van m'n shape en progressie op dat moment, misschien is het niet eens slecht om 1 keertje over m'n kcal heen te gaan.

probeer de focus die dag op de verjaardag van je vader te leggen ipv autistisch op een gebakje meer of minder te letten,
op deze leeftijd kan het altijd de laatste verjaardag zijn ,
p.s ik heb nog nooit een verjaardag van mijn biologische vader mogen en kunnen vieren ,vandaar

• Topic Starter Topic Starter
probeer de focus die dag op de verjaardag van je vader te leggen ipv autistisch op een gebakje meer of minder te letten,
op deze leeftijd kan het altijd de laatste verjaardag zijn ,
p.s ik heb nog nooit een verjaardag van mijn biologische vader mogen en kunnen vieren ,vandaar
Ik snap het, maar ik kom voor de gezelligheid en voor m'n vader, niet voor het vreten. Het maakt hem niet uit of ik wel of geen gebak eet, hij verwacht het niet eens. Ik ben al veel losser dan vroeger. Toen ging men er instant van uit dat ze mij toch niet hoefde te vragen, heb toen jaren geen gebak op. Ik heb niet zo op die consumptiemaatschappij, ben meer van het gematigde.

Nu kan ik wel losser zijn, want het is geen wedstrijdprep. Dan was het wel anders geweest.

Ik snap het, maar ik kom voor de gezelligheid en voor m'n vader, niet voor het vreten. Het maakt hem niet uit of ik wel of geen gebak eet, hij verwacht het niet eens. Ik ben al veel losser dan vroeger. Toen ging men er instant van uit dat ze mij toch niet hoefde te vragen, heb toen jaren geen gebak op. Ik heb niet zo op die consumptiemaatschappij, ben meer van het gematigde.

Nu kan ik wel losser zijn, want het is geen wedstrijdprep. Dan was het wel anders geweest.
Dan eet ik het nog :windup:

Gewoon vreten man.

team elke week cheaten en droger worden

Heb ik wel. Echt 3x gebruikt ofzo. Wel lekker hoor, maar als vrij mag kiezen, zijn Indiaas, Thais, Italiaans, Indonesisch en Chinees toch wel m'n favo keukens.

Kipfilet uit de airfryer is echt lekker. Knapperige korst, heerlijk mals van binnen

• Like
Waarderingen: BB_

Toch vind ik het mooi dat je wel een beetje mee kan doen, heeft ook wel een symbolische waarde.

Zit hier ergens niet een tegenstrijdigheid, tegen de consumptiemaatschappij, maar wel bb-en met een over het jaar een veel hogere voedselinname?

Ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat je bedoelt, maar ik ben nieuwsgierig hoe je hierover denkt.

Toch vind ik het mooi dat je wel een beetje mee kan doen, heeft ook wel een symbolische waarde.

Zit hier ergens niet een tegenstrijdigheid, tegen de consumptiemaatschappij, maar wel bb-en met een over het jaar een veel hogere voedselinname?

Ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat je bedoelt, maar ik ben nieuwsgierig hoe je hierover denkt.
Ik heb geen behoefte hier op in te gaan , sorry.

Ik sta hier hetzelfde in als @BB_ denk ik.

Men verwacht dat je bij een verjaardag een gebakje neemt. Met Koningsdag een tompouce. Met kerst een kerst maaltijd. Met Pasen een paasontbijt. In de bioscoop een bak popcorn.

Voor elke gelegenheid is er wel iets te bedenken waarbij men eten moet en of er zelfs speciale voeding geproduceerd is voor die gelegenheid.

Is het niet zo dat het gaat om de samenhang en de gezelligheid die daarbij komt kijken? Het lijkt nu vaak dat de gezelligheid af hangt van hetgeen wat er geconsumeerd wordt...

Als ik een avondje bij vrienden ga zitten, dan moet ik een biertje doen; want dat is gezellig. Vrienden die met slecht weer niet opkomen dagen, omdat zij niet met de auto willen komen; want dan kunnen zijn niet drinken...

Men verwacht dat je bij een verjaardag een gebakje neemt. Met Koningsdag een tompouce. Met kerst een kerst maaltijd. Met Pasen een paasontbijt. In de bioscoop een bak popcorn.

Voor elke gelegenheid is er wel iets te bedenken waarbij men eten moet en of er zelfs speciale voeding geproduceerd is voor die gelegenheid.

Is het niet zo dat het gaat om de samenhang en de gezelligheid die daarbij komt kijken? Het lijkt nu vaak dat de gezelligheid af hangt van hetgeen wat er geconsumeerd wordt...

Als ik een avondje bij vrienden ga zitten, dan moet ik een biertje doen; want dat is gezellig. Vrienden die met slecht weer niet opkomen dagen, omdat zij niet met de auto willen komen; want dan kunnen zijn niet drinken...
Je beperkt het gewoon en verrekend het in je kcal budget, gaat aan je fysiek 0,0 verschil maken. Als iemand speciaal vanalles heeft voorzien en gemaakt is het gewoon beleefd toch een stukje mee te proeven.

Je beperkt het gewoon en verrekend het in je kcal budget, gaat aan je fysiek 0,0 verschil maken. Als iemand speciaal vanalles heeft voorzien en gemaakt is het gewoon beleefd toch een stukje mee te proeven.

Zo bedoel ik het niet, begrijp mij niet verkeerd. Veel feestdagen die wij kennen worden uitgemolken door de marketing.

Als iemand speciaal van alles heeft voorzien, dan proef ik uiteraard gewoon mee. Een stukje beleefdheid richting diegene. Dat compenseert wel weer met de rest van de week. Het gaat mij vooral om het samenzijn, terwijl het voor andere lijkt om het eten te gaan.

Ik vind het lastig dit te verwoorden, hopelijk begrijp je het zo iets beter! :p

Geen probleem.

Wellicht een ander moment of een ander kanaal (PB), of gewoon niet.
Ik regaeer straks even, je heb wel een goed punt en ik heb hier ook wel een verhaal bij. De vermoeiende opmerkingen van gebak hoort per se bij een verjaardag en je bent niet sociaal als je niet meedoet heb ik wel genoeg van en vaak genoeg gehoord. Of iemand nou vegan, halal, koosjer, ketogeen of helemaan niet wilt eten, laat iedereen lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt.:)

Je slaat de spijker op zijn kop.

Gek genoeg wordt het wel geaccepteerd als je zegt dat je geheelonthouder, moslim of vegatarier (ja, in gebak zit vaak gelatine en andere dierlijke producten; en nee, ik haal nu niet vegetarier en veganist door de war, ben vegatier geweest) bent of een allergie heb. Toen ik in de prep was, werd het ook wel geaccepteerd. Toen mocht het simpelweg niet van m'n coach, dus kon ik het simpelweg afschuiven. :P

• Like
Waarderingen: Onit
Net 2 uurtjes gewandeld btw. Gewicht daalt wel lekker, voor mij alleen maar motivatie om op deze manier door te gaan en mij aan mijn schema te houden.

Daar gaat het mij niet om. Laat iedereen lekker zelf bepalen wat hij/zij wel niet eet; mijn omgeving zal het niet als onbeleefd zien want kent mij langer dan vandaag. Ik heb een ander beeld bij beleefd. Veel collega's vinden het niet eens erg; een extra stuk gebak voor hun. Ik zie het meer als dat veel mensen het als excuus gebruiken om zichzelf te buiten te gaan, ondanks dat inmiddels 50% van Nederland overgewicht heeft en welvaartsziektes als obesitas, diabetes en weet ik het wat aan de orde van de dag zijn. Uiteindelijk moeten anderen het ook zelf weten en ga ik niemand hardop veroordelen voor hij drinkt, eet en gebruikt. Maar laat mij dan ook in mijn waarde.

Maar nogmaals: ik zal straks even uitgebreider reageren.

Ik zie het meer als dat veel mensen het als excuus gebruiken om zichzelf te buiten te gaan, ondanks dat inmiddels 50% van Nederland overgewicht heeft en welvaartsziektes als obesitas, diabetes en weet ik het wat aan de orde van de dag zijn.
Hier heb je volledig gelijk in.

edit: snap je redenering voor de rest wel. Iedereen gaat met eten anders om en te veel mensen gebruiken gelegenheden als excuus om bizar eetgedrag goed te praten (bier+chips+3stukken taart...) voor je eigen gezondheid en doelen is het natuurlijk beter strikter en gezonder te zijn dan dat. Maar je af en toe een beetje laten gaan kan wel goed doen :)

Terug
Naar boven