- Waardering
- 46.989
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Merk je al veel krachtverlies nu met de cut?Training gisteren
20200712 Pull
Cardio: 10 minuten fietsen
- Pull-Up:
5 sets
- Machine Row (Semi-Supinated, Chest-Support):
4 sets
- Low Row (Machine):
4 sets 110 kg
- Wide-Grip Lat Pulldown (strict):
4 sets 85 kg
- Straight-Arm Lat Pulldown:
4 sets 80-75 kg
- Cable Shrugs:
4 sets 90 kg/side
- Rotating Bar Curl:
4 sets 38 kg + dropset
- Preacher Curl:
2 sets semi-supinated (Hammer Style) 40 kg
2 sets normal 50 kg
- Machine Abs:
3 sets
Cardio: 20 minuten crosstrainer
Eigenlijk helemaal niet.
Sommige oefeningen kunnen plussen. Spuitje doet wonderen. Laatste paar weken ga ik wel wat dieper, dus dan probeer ik gewoon het niveau vast te houden. 
Dat is wel nice, mijn kracht keldert altijd tijdens een cut, zelfs met de nodige “supps”. Balen altijdEigenlijk helemaal niet.Sommige oefeningen kunnen plussen. Spuitje doet wonderen. Laatste paar weken ga ik wel wat dieper, dus dan probeer ik gewoon het niveau vast te houden.
![]()

Oei, ik liep er ook zo bij 😲Broeken met gaten is juist retro, hippie tijdperk, Woodstock, m'n vaders generatie liep er vroeger zo bij.
Maar jij kan het hebben ouwe piraat van me
Tegenwoordig alleen nog maar als ik val of weer eens aan de prikkeldraad blijf hangen.
Bij mij nu niet, maar ik ben ook pas vorige jaar on gegaan (nu mijn derde kuur/blast), dus ik pak nu voor mijn gevoel nog wel wat kracht/massa.Dat is wel nice, mijn kracht keldert altijd tijdens een cut, zelfs met de nodige “supps”. Balen altijd![]()

Vanwaar het weglaten van de light sauce? Wat voor effect hebben zoetstoffen op je fysiek?Vandaag weinig energie, maar halverwege de training kwam de flow wel weer terug.
Niet gek ook na zo lang cutten, maar het einde is in zicht.
20200714 Push
- OHP
10 x 60 kg
10, 10 x 70 kg (laatste rep met leg drive)
5, 5 x 75 kg
3 x 80 kg
- Guillotine Press:
4 x 10 x 100 kg
- Incline DB Press:
10 x 40 kg
8, 7, 7 x 46 kg pfff
8 x 42 kg
Dit was wel heel waardeloos, maar kan ook komen doordat het mijn derde oefening was.
- Pec Deck:
4 x 15 x 65 kg net aan
- Machine Side Raise SS Bent-Over Raise (rear delts):
4 sets 10 kg/side SS 7,5 kg/side
- Bench Dips (verzwaard):
4 sets met dropsets BW+75-50-25-0 kg
Lekker, goeie pomp was weer terug.
- Cable Rope Overhead Triceps Extension:
4 sets 50 kg
Cardio: 24 minuten crosstrainer (+ op de fiets gekomen)
- Abs
Moest mijzelf hier echt toe aanzetten, maar ik moet abs weer echt even goed oppakken. Vroeger meer dedicated en ging het mij beter af.
Prima training. Voeding deze week wat aangepast. Geen kip meer, enkel witvis. Appel (granny smith) vervangen door ananas. Groenten zal meer en meer broccoli e.d. (vochtafdrijvend) worden; wellicht ook asperges, bleekselderij etc. de laatste weken. Beperkt XXL Light Sauce, laatste 2 weken ook niet meer. Nu nog wel volop kruiden. Ik aim om over 3,5 week klaar te zijn, dan heb ik 16,5 week cutten erop zitten.
Geen idee wat voor het effect het heeft, maar de laatste weken gooi ik alles eruit wat mogelijk een negatief effect kan hebben en houd ik het 100% clean. Zoetstoffen en wat er al niet in zit kan invloed hebben op o.a. je vochthuishouding, stoelgang etc. en mijn vroegere coach heeft me geleerde de laatste weken alles eruit te gooien. Sommige kruiden houd ik er wellicht in, m.n. vochtafdrijvende of welke positief voor je verbranding zijn.Vanwaar het weglaten van de light sauce? Wat voor effect hebben zoetstoffen op je fysiek?
Pittig hoor om dat er 3,5 weken nog ff bovenop te doen.Geen idee wat voor het effect het heeft, maar de laatste weken gooi ik alles eruit wat mogelijk een negatief effect kan hebben en houd ik het 100% clean. Zoetstoffen en wat er al niet in zit kan invloed hebben op o.a. je vochthuishouding, stoelgang etc. en mijn vroegere coach heeft me geleerde de laatste weken alles eruit te gooien. Sommige kruiden houd ik er wellicht in, m.n. vochtafdrijvende of welke positief voor je verbranding zijn.
Bedankt. Waar bovenop?Pittig hoor om dat er 3,5 weken nog ff bovenop te doen.
Zet 'm op!
Had dit al redelijk zo gepland toen ik merkte dat ik langzamer afviel dan verwacht. Uiterlijk 2 weken langer dan dat ik initieel dacht.Volgens mij eet je best al een tijdje flink onder onderhoud en dan nu ook nog heel eenzijdig en smaakmakers eruit, lijkt mij best pittig (phun intended, dit keer).Bedankt. Waar bovenop?Had dit al redelijk zo gepland toen ik merkte dat ik langzamer afviel dan verwacht. Uiterlijk 2 weken langer dan dat ik initieel dacht.
Het is nu zo veel relaxter dan in de prep. Nu eet ik veel veelzijdiger en meer groenten. Smaakmakers pas de laatste 2 weken eruit hoor.Volgens mij eet je best al een tijdje flink onder onderhoud en dan nu ook nog heel eenzijdig en smaakmakers eruit, lijkt mij best pittig (phun intended, dit keer).
Heb zelf niet die cut-ervaring en eigenlijk ook niet de ambitie om ver onder de 10 te gaan, dus ik heb ook niet echt een referentie.

.

Dat ben ik wel met hem eens, sterker nog, op hardloopschoenen zou je niet verder moeten gaan dan een walkout en een quartersquat!Hij was echter van mening dat squatten tot parallel of dieper per definitie slecht voor je gewrichten was en hij wilde geen advies of feedback. (Wel squatten op hardloopschoenen en klagen over rugklachten, te zwaar laden op halve ROM. Oke, prima, wat jij wilt.) Stay positive!![]()
Je kunt op z'n minst je hardloopschoenen uittrekken. Voor iemand die elke training loopt te klagen over rugklachten, begrijp ik het argument 'weight on the bar' niet. Die gast is niet echt dom, maar z'n manier van trainen is apart. Veel halve ROM en hij roept altijd dat ie maar wat doet en geen serieuze ambities heeft en gewoon lekker wil trainen. Ook prima natuurlijk, maar wanneer je klachten hebt zou ik toch oppassen en het argument 'slecht voor je gewrichten' vind ik nogal ironisch voor iemand die op hardloopschoenen squat.Dat ben ik wel met hem eens, sterker nog, op hardloopschoenen zou je niet verder moeten gaan dan een walkout en een quartersquat!
Een goede ruiter is nog geen goed paard, een punt is een punt en in de gym is spiermassa of weight on the bar vaak gewoon een argument.