AndroidHealthClinic

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag Pull + Abs en standaard cardio. Ik log morgen even, moet zo weg.

Training gisteren

20200712 Pull

Cardio: 10 minuten fietsen

- Pull-Up:
5 sets

- Machine Row (Semi-Supinated, Chest-Support):
4 sets

- Low Row (Machine):
4 sets 110 kg

- Wide-Grip Lat Pulldown (strict):
4 sets 85 kg

- Straight-Arm Lat Pulldown:
4 sets 80-75 kg

- Cable Shrugs:
4 sets 90 kg/side

- Rotating Bar Curl:
4 sets 38 kg + dropset

- Preacher Curl:
2 sets semi-supinated (Hammer Style) 40 kg
2 sets normal 50 kg

- Machine Abs:
3 sets

Cardio: 20 minuten crosstrainer

Training gisteren

20200712 Pull

Cardio: 10 minuten fietsen

- Pull-Up:
5 sets

- Machine Row (Semi-Supinated, Chest-Support):
4 sets

- Low Row (Machine):
4 sets 110 kg

- Wide-Grip Lat Pulldown (strict):
4 sets 85 kg

- Straight-Arm Lat Pulldown:
4 sets 80-75 kg

- Cable Shrugs:
4 sets 90 kg/side

- Rotating Bar Curl:
4 sets 38 kg + dropset

- Preacher Curl:
2 sets semi-supinated (Hammer Style) 40 kg
2 sets normal 50 kg

- Machine Abs:
3 sets

Cardio: 20 minuten crosstrainer
Merk je al veel krachtverlies nu met de cut?

Eigenlijk helemaal niet. :) Sommige oefeningen kunnen plussen. Spuitje doet wonderen. Laatste paar weken ga ik wel wat dieper, dus dan probeer ik gewoon het niveau vast te houden. :)
Dat is wel nice, mijn kracht keldert altijd tijdens een cut, zelfs met de nodige “supps”. Balen altijd :)

Dat is wel nice, mijn kracht keldert altijd tijdens een cut, zelfs met de nodige “supps”. Balen altijd :)
Bij mij nu niet, maar ik ben ook pas vorige jaar on gegaan (nu mijn derde kuur/blast), dus ik pak nu voor mijn gevoel nog wel wat kracht/massa.

---

20200713 Legs

- Front Squat:

5 x 5 x 100 kg
Focus op houding (knee caving)

- SLDL:
4 x 10 x 140 kg

- Small-Stance Incline Squat Machine:
12, 12 x 140 kg
11, 12 x 150 kg (PR, maar doe deze oefening pas vrij kort op deze manier)
Ik werd na de derde set lang aan uit de praat gehouden, waardoor ik een beetje uit de flow was, maar door de lange rustpauze wel weer een rep meer haalde. :)
Krijg de neiging na iedere rep te pauzeren (ik ga wel tot lock-out, misschien eens proberen zonder en spanning erop te houden).

Hard zweten op bovenstaande oefeningen :zweet:

- Leg Extension:
4 sets 50 kg + dropset

- Seated Leg Curl:
4 sets 50 kg + dropset

- Abductor Machine:
4 sets 75 kg + band

- Seated SS Standing Calf Raise:
3 sets 60-50 kg SS 75 kg + dropset 40 / 70 kg

Cardio: 20 minuten crosstrainer tempo en weerstand opvoerend + fietsen naar/van gym en supermarkt

Er goeie training, lekker leeg. Word al best droog hier en daar.

Vandaag weinig energie, maar halverwege de training kwam de flow wel weer terug. :)
Niet gek ook na zo lang cutten, maar het einde is in zicht.

20200714 Push

- OHP

10 x 60 kg
10, 10 x 70 kg (laatste rep met leg drive)
5, 5 x 75 kg
3 x 80 kg

- Guillotine Press:
4 x 10 x 100 kg

- Incline DB Press:
10 x 40 kg
8, 7, 7 x 46 kg pfff :(
8 x 42 kg
Dit was wel heel waardeloos, maar kan ook komen doordat het mijn derde oefening was.

- Pec Deck:
4 x 15 x 65 kg net aan

- Machine Side Raise SS Bent-Over Raise (rear delts):
4 sets 10 kg/side SS 7,5 kg/side

- Bench Dips (verzwaard):
4 sets met dropsets BW+75-50-25-0 kg
Lekker, goeie pomp was weer terug.

- Cable Rope Overhead Triceps Extension:
4 sets 50 kg

Cardio: 24 minuten crosstrainer (+ op de fiets gekomen)

- Abs
Moest mijzelf hier echt toe aanzetten, maar ik moet abs weer echt even goed oppakken. Vroeger meer dedicated en ging het mij beter af.

Prima training. Voeding deze week wat aangepast. Geen kip meer, enkel witvis. Appel (granny smith) vervangen door ananas. Groenten zal meer en meer broccoli e.d. (vochtafdrijvend) worden; wellicht ook asperges, bleekselderij etc. de laatste weken. Beperkt XXL Light Sauce, laatste 2 weken ook niet meer. Nu nog wel volop kruiden. Ik aim om over 3,5 week klaar te zijn, dan heb ik 16,5 week cutten erop zitten.

Vandaag weinig energie, maar halverwege de training kwam de flow wel weer terug. :)
Niet gek ook na zo lang cutten, maar het einde is in zicht.

20200714 Push

- OHP

10 x 60 kg
10, 10 x 70 kg (laatste rep met leg drive)
5, 5 x 75 kg
3 x 80 kg

- Guillotine Press:
4 x 10 x 100 kg

- Incline DB Press:
10 x 40 kg
8, 7, 7 x 46 kg pfff :(
8 x 42 kg
Dit was wel heel waardeloos, maar kan ook komen doordat het mijn derde oefening was.

- Pec Deck:
4 x 15 x 65 kg net aan

- Machine Side Raise SS Bent-Over Raise (rear delts):
4 sets 10 kg/side SS 7,5 kg/side

- Bench Dips (verzwaard):
4 sets met dropsets BW+75-50-25-0 kg
Lekker, goeie pomp was weer terug.

- Cable Rope Overhead Triceps Extension:
4 sets 50 kg

Cardio: 24 minuten crosstrainer (+ op de fiets gekomen)

- Abs
Moest mijzelf hier echt toe aanzetten, maar ik moet abs weer echt even goed oppakken. Vroeger meer dedicated en ging het mij beter af.

Prima training. Voeding deze week wat aangepast. Geen kip meer, enkel witvis. Appel (granny smith) vervangen door ananas. Groenten zal meer en meer broccoli e.d. (vochtafdrijvend) worden; wellicht ook asperges, bleekselderij etc. de laatste weken. Beperkt XXL Light Sauce, laatste 2 weken ook niet meer. Nu nog wel volop kruiden. Ik aim om over 3,5 week klaar te zijn, dan heb ik 16,5 week cutten erop zitten.
Vanwaar het weglaten van de light sauce? Wat voor effect hebben zoetstoffen op je fysiek?

Vanwaar het weglaten van de light sauce? Wat voor effect hebben zoetstoffen op je fysiek?
Geen idee wat voor het effect het heeft, maar de laatste weken gooi ik alles eruit wat mogelijk een negatief effect kan hebben en houd ik het 100% clean. Zoetstoffen en wat er al niet in zit kan invloed hebben op o.a. je vochthuishouding, stoelgang etc. en mijn vroegere coach heeft me geleerde de laatste weken alles eruit te gooien. Sommige kruiden houd ik er wellicht in, m.n. vochtafdrijvende of welke positief voor je verbranding zijn.

Geen idee wat voor het effect het heeft, maar de laatste weken gooi ik alles eruit wat mogelijk een negatief effect kan hebben en houd ik het 100% clean. Zoetstoffen en wat er al niet in zit kan invloed hebben op o.a. je vochthuishouding, stoelgang etc. en mijn vroegere coach heeft me geleerde de laatste weken alles eruit te gooien. Sommige kruiden houd ik er wellicht in, m.n. vochtafdrijvende of welke positief voor je verbranding zijn.
Pittig hoor om dat er 3,5 weken nog ff bovenop te doen.

Zet 'm op!

• Heart
Waarderingen: BB_
Pittig hoor om dat er 3,5 weken nog ff bovenop te doen.

Zet 'm op!
Bedankt. Waar bovenop? :P Had dit al redelijk zo gepland toen ik merkte dat ik langzamer afviel dan verwacht. Uiterlijk 2 weken langer dan dat ik initieel dacht.

Bedankt. Waar bovenop? :P Had dit al redelijk zo gepland toen ik merkte dat ik langzamer afviel dan verwacht. Uiterlijk 2 weken langer dan dat ik initieel dacht.
Volgens mij eet je best al een tijdje flink onder onderhoud en dan nu ook nog heel eenzijdig en smaakmakers eruit, lijkt mij best pittig (phun intended, dit keer).

Heb zelf niet die cut-ervaring en eigenlijk ook niet de ambitie om ver onder de 10 te gaan, dus ik heb ook niet echt een referentie.

• Like
Waarderingen: BB_
Volgens mij eet je best al een tijdje flink onder onderhoud en dan nu ook nog heel eenzijdig en smaakmakers eruit, lijkt mij best pittig (phun intended, dit keer).

Heb zelf niet die cut-ervaring en eigenlijk ook niet de ambitie om ver onder de 10 te gaan, dus ik heb ook niet echt een referentie.
Het is nu zo veel relaxter dan in de prep. Nu eet ik veel veelzijdiger en meer groenten. Smaakmakers pas de laatste 2 weken eruit hoor.

20200715 Pull

- Row Machine (Semi-Supinated, Plate Loaded):

2 sets 80 kg (40 kg/side)
2 sets 100 kg (50 kg/side)

- Low Row (Machine, Plate Loaded):
4 x 10 x 110 kg (55 kg/side)

- Semi-Supinated Lat Pulldown:
4 sets 85 kg
Goeie contractie

- V-Grip (Small) Lat Pulldown:
4 x 10 x 95 kg
Strict, TUT & MMC enzo, je weet toch

- Sumo DL:
5 x 5 x 150 kg

- Rotating Bar Curl:
4 sets 38 kg
Na set 3 en 4 dropset 28 kg

- Standing DB Hammer Curl:
4 sets 20 kg (tegelijk, daarna alternating)
1 dropset 18 kg

Geen tijd meer voor shrugs en abs. Niet erg. Morgen abs.

Cardio was van/naar salsales wandelen (totaal 1 uur). Ik merk wel dat ik alles best wel weer kwijt ben na meer dan 4 maanden geen salsales. Daarnaast ook vrij moe/leeg en lastig te concentreren. Komende week weer wat oefenen, dan kom ik er vanzelf weer in. :)

Op het werk was ik een halve zombie (werken ging prima hoor, maar beetje druk en achterstanden met mail en dossiers enzo) en tijdens m'n wandelrondje tussen-de-middag ook. Mooi dat als ik ga trainen en voor het trainen even goed eet, wat zout neem en een PWO + ECA-stack ik tijdens de warming-up me nog een zombie voel, maar na de opwarmsetjes ineens weer heerlijk in de flow kom en een prima training weg zet. Net klaar met trainen en nu voel ik me voldaan en leeg, maar toch ook energiek. Zo lekker douchen en eten! :meal:

20200716 Legs

- Front Squat:

5 x 5 x 100 kg
Gaat steeds beter met houding en knieën :).
Moest even wachten tot ie vrij was en zei tegen m'n voorganger, die op halve ROM squatte, dat ie beter niet kon verzwaren, maar meer diepte pakken. Oke, ik ben zelf een slechte squatter, dus heb misschien geen recht van spreken, maar was goedbedoeld advies. Hij was echter van mening dat squatten tot parallel of dieper per definitie slecht voor je gewrichten was en hij wilde geen advies of feedback. (Wel squatten op hardloopschoenen en klagen over rugklachten, te zwaar laden op halve ROM. Oke, prima, wat jij wilt.) Stay positive! :heart:

- Small-Stance Incline Squat Machine:
12 x 140 kg
4 x 8 x 150 kg, zonder m'n benen volledig te strekken en dus de spanning erop te houden. Ik zag dit (op de Hack Squat) afgelopen week in een filmpje van John Meadows of JP volgens mij. Voelde superveel meer spanning in m'n quads dan normaal en set 3 en 4 waren echt net aan. Heerlijk. :fire:

- Lying Leg Curl:
4 sets 20 kg/side
1 dropset met hold
(aardig leeg al)

- Leg Extension:
4 sets 50 kg
1 dropset met hold

- Seated SS Standing Calf Raise:
4 sets 60-50 kg (+ dropset) SS 75 kg + dropset op het eind

- Abductor SS Adductor Machine:
3 x 15 x 75 kg + band SS 85 kg

Cardio: 11 minuten hometrainer, 11 minuten crosstrainer en op het werk al 40-45 minuutjes gewandeld.

- Abs: Cable Rope Crunches (kneeling):
1 set 100 kg
3 sets 120 kg, heerlijk, lang niet gedaan

Training voelde heerlijk.

Hij was echter van mening dat squatten tot parallel of dieper per definitie slecht voor je gewrichten was en hij wilde geen advies of feedback. (Wel squatten op hardloopschoenen en klagen over rugklachten, te zwaar laden op halve ROM. Oke, prima, wat jij wilt.) Stay positive! :heart:
Dat ben ik wel met hem eens, sterker nog, op hardloopschoenen zou je niet verder moeten gaan dan een walkout en een quartersquat!

Een goede ruiter is nog geen goed paard, een punt is een punt en in de gym is spiermassa of weight on the bar vaak gewoon een argument.

• #1.000
Dat ben ik wel met hem eens, sterker nog, op hardloopschoenen zou je niet verder moeten gaan dan een walkout en een quartersquat!

Een goede ruiter is nog geen goed paard, een punt is een punt en in de gym is spiermassa of weight on the bar vaak gewoon een argument.
Je kunt op z'n minst je hardloopschoenen uittrekken. Voor iemand die elke training loopt te klagen over rugklachten, begrijp ik het argument 'weight on the bar' niet. Die gast is niet echt dom, maar z'n manier van trainen is apart. Veel halve ROM en hij roept altijd dat ie maar wat doet en geen serieuze ambities heeft en gewoon lekker wil trainen. Ook prima natuurlijk, maar wanneer je klachten hebt zou ik toch oppassen en het argument 'slecht voor je gewrichten' vind ik nogal ironisch voor iemand die op hardloopschoenen squat.

Terug
Naar boven