Fitness Seller

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

Bijgevoegd hoe globaal m'n voeding er afgelopen week en komende 2 weken uit zag/ziet.

Ik varieer soms wel wat in groenten en neem evt. panga/kabeljauw i.p.v. koolvis.
Ga je 2 weken voor je shoot ook alle whey eruit halen? Daar zitten ook zoetstoffen in

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.022
Ga je 2 weken voor je shoot ook alle whey eruit halen? Daar zitten ook zoetstoffen in
De laatste weken ga ik sowieso wel wat aanpassen. Whey er mogelijk uit als ik lager ga in kcal, omdat ik alleen maar vast voedsel wil eten nog. Ik overweeg nog een paar PSMF toe te voegen indien nodig.

Zoetstoffen weet ik niet of dat per direct heel veel effect heeft (misschien was dat een verkeerde term, maar gewoon zo min mogelijk rotzooi en alleen dat wat echt nodig is), maar sausjes voegen niet zo heel veel toe, whey wel. Verder heb ik nog niet de tijd gehad en genomen om mij te verdiepen in hoe ik de laatste 2 weken exact aanpak, ga ik komende weken naar kijken. Mocht je nog goeie filmpjes of posts weten, laat maar weten.:) Omtrent peak week heb ik al wat gevonden. Als ik het op safe wil spelen, kan ik altijd nog terugvallen op mijn coach mij in de wedstrijdprep liet doen. Ik kan mij even niet meer herinneren of ik toen nog whey nam, maar tijdens het carb loaden heeft het sowieso geen meerwaarde meer, dus de laatste dagen zal ik dat niet nemen.

Ik merk dat ik nu nog erg vochtig en bloated ben, ondanks dat ik al grotendeels ben teruggevallen op witvis en broccoli.

Laatst bewerkt:
  • #1.023
Heb m'n schema van de wedstrijdprep teruggevonden voor de laatste 6 weken. Zo doe ik het nu dus niet meer. Ik hanteer wat meer vetten, variatie, groenten.
1595095755045.png

• #1.025
Trouwens wel een goede vraag bij nader inzien. Heb jij westrijdervaring en advies? Mijn ervaring is beperkt tot 1 coach en 1 Men's Physique (dus geen echte bb) wedstrijd. Ik ben benieuwd hoe anderen over dit soort dingen denken . Whey is een vorm van zuivel, maar van kwark heb ik nooit last gehad, wat sommigen wel hebben m.b.t. vocht vasthouden.

Edit: visie van Layne Norton
"
1. Protein Shake Myth
I must cut out protein shakes during the final week because they'll make me retain water

Truth
If your body tolerated the shakes during your diet, why would the final week be any different?

Unless you're allergic to some of the fractions in these shakes (such as the beta-lactalbumins in whey), there's no reason not to continue drinking them.
"

Laatst bewerkt:
  • #1.026
  • #1.027
Wat het denk ik ook was destijds:
M'n coach wilde controle houden en enkel de dingen hanteren waar hij ervaring mee had en die werkten. Een Monster zero hier, Light Sauce daar, cola zero, flavor drops, kruiden etc. Bij elkaar tikt het toch wat aan in kcal, zout etc. Laatste 2 weken van een prep, willen meeste coaches dat denk ik beperken en exact bepalen wat je eet, drinkt, vochtinname, zoutinname etc. Misschien kan het geen kwaad , misschien wel.

• Like
Waarderingen: Onit
Wat het denk ik ook was destijds:
M'n coach wilde controle houden en enkel de dingen hanteren waar hij ervaring mee had en die werkten. Een Monster zero hier, Light Sauce daar, cola zero, flavor drops, kruiden etc. Bij elkaar tikt het toch wat aan in kcal, zout etc. Laatste 2 weken van een prep, willen meeste coaches dat denk ik beperken en exact bepalen wat je eet, drinkt, vochtinname, zoutinname etc. Misschien kan het geen kwaad , misschien wel.

Zolang je geen drastische veranderingen maakt in de voeding, kan het geen kwaad denk ik. Heb zelf ook de zoetstoffen erin gelaten, wel wat geminderd.

Het stukje wat je hierboven benoemde omtrent producten in het dieet er uitgooien in de laatste week, slaat de spijker op z’n kop.

• #1.031
20200719 Legs

- Front Squat:

5 x 5 x 100 kg

- SLDL:
4 x 10 x 140 kg

- Small-Stance Incline Squat Machine:
4 x 8 x 150 kg
Benen licht gebogen houden, dus spanning er op.

- Leg Extension:
4 sets 50 kg
1 dropset met hold

- Lying Leg Curl:
4 sets 20 kg/side
1 dropset met hold

- Abductor Machine:
4 x 15 x 75 kg + band

- Seated SS Standing Calf Raise:
4 sets 60-50 kg (+ dropset) SS 75 kg

- Cardio: fietsen

- Abs: Cable Rope Crunches (kneeling):

3 sets 120 kg

Trouwens wel een goede vraag bij nader inzien. Heb jij westrijdervaring en advies? Mijn ervaring is beperkt tot 1 coach en 1 Men's Physique (dus geen echte bb) wedstrijd. Ik ben benieuwd hoe anderen over dit soort dingen denken . Whey is een vorm van zuivel, maar van kwark heb ik nooit last gehad, wat sommigen wel hebben m.b.t. vocht vasthouden.

Edit: visie van Layne Norton
"
1. Protein Shake Myth
I must cut out protein shakes during the final week because they'll make me retain water

Truth
If your body tolerated the shakes during your diet, why would the final week be any different?

Unless you're allergic to some of the fractions in these shakes (such as the beta-lactalbumins in whey), there's no reason not to continue drinking them.
"
Om hier nog even op terug te komen, ik heb geen wedstrijdervaring. Ik checkte toevallig vorige week de achterkant van mn bulkpowders, en toen zag ik het toevallig staan.
Qua advies: persoonlijk zou ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen, de whey eruit laten en in plaats daarvan kwark nemen.

• #1.033
Om hier nog even op terug te komen, ik heb geen wedstrijdervaring. Ik checkte toevallig vorige week de achterkant van mn bulkpowders, en toen zag ik het toevallig staan.
Qua advies: persoonlijk zou ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen, de whey eruit laten en in plaats daarvan kwark nemen.
Ik denk dat whey wel meevalt. Kwark gooi ik er denk ik juist uit de laatste dagen, ik vind kwark minder safe en zuivel uberhaupt de laatste dagen.:P

---

20200720

- Incline DB Press:

4 x 10 x 46 kg
Niet slecht voor het moment

- Seated DB Shoulder Press:
4 x 10 x 36 kg

- Machine Incline Press:
1 set 80 kg
4 sets 90 kg

- Standing Reverse Cable Flye:
4 sets 15 kg/side

- Seated Bayesian Cable Flye:
1 set 15 kg
1 set 20 kg
2 sets 25 kg
Strict, voelde fijn zo. Zittend ben je ook gedwongen het strikt te doen. :)

- Standing Machine Side Raise:
1 set 10 kg/side
3 sets 11.25 kg/side met dropset

- Bench Dips (verzwaard):
4 sets met dropsets BW+75-50-25-0 kg

- Cable Rope Triceps Pushdown (normal SS close-grip):
4 sets 55 kg SS 65 kg

- Cardio: 24 minuten crosstrainer + fietsen naar huis

Vandaag had ik weer dat cutgevoel; een beetje zombie en weinig energie toen ik in de gym kwam, maar al snel ging de knop op en toch prima getraind, goeie pomp en lekkere muziek. :) Nog wel lome beentjes van gisteren, maar dat is niet erg, alleen maar goed. Het gevoel wanneer ik op de fiets naar huis zit en ik denk 'ga aan de kant, ik wil naar huis om te eten' en dat ik niet aan de praat wil worden gehouden en geen energie heb voor een diep gesprek/discussie na m'n training. :P

Het plan was om nog 4 weken te cutten en indien nodig 1 of 2 weken langer door te trekken. Ik had er twijfels bij of ik echt droog genoeg zou zijn, maar in de gym bevestigde de spiegel dat dat wel goed komt, want de lijnen op schouders en chest zijn al duidelijk. Enkel mijn buik is nog wel bloated, maar ik denk dat dat niet direct vet is (ondanks dat hier vanochtend nog bijna dik werd genoemd door @vntl :p;)).

Ik ben er nog niet uit hoe ik de peak week ga aanpakken. Misschien heeft @vntl een goed punt om niet te veel aan te passen :thumbs: en dat wordt hier ook bevestigd:

Toch had ik vorige keer met 'traditioneel' depleten en laden en vocht en zout aanpassen laatste week nog best een transformatie neergezet en was ik eindelijk echt van m'n bloat af. Het ligt er ook een beetje aan waar ik exact foto's laat maken. Ik wil wel een serieuze fotoshoot, dus mogelijk zal ik toch een datum moeten vastleggen. Als de fotograag (mogelijk @DeeJay1 :p) flexibel is, kan ik altijd nog een dag of week later foto's laten maken.

Misschien is dit nog een informatief boek voor je. Heb hem zelf overigens niet maar staat wel op me lijstje.

• Heart
Waarderingen: BB_
Chris Aceton zijn boek is een goede

• Like
Waarderingen: BB_
  • #1.038
Misschien is dit nog een informatief boek voor je. Heb hem zelf overigens niet maar staat wel op me lijstje.

Thanks, ik zet m gelijk op m'n lijstje. :thumbs:

• #1.040
Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven