MuscleMeat

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.003
Nooit advies geven aan mensen die het niet vragen :)
Lekkere trainingen nog steeds voor een cut :wl:
vermoed dat je een brute shape neer gaat zetten.
Ik heb een andere knul die duidelijk startte met deadliften en liep te worstelen gesproken. Een filmpje van Alan Thrall (5 step deadlift) en Rippetoe geadviseerd. Was ie superblij mee. Hij was hypermobiel en z'n fysio adviseerde te deadliften. Sommige mensen willen graag leren en beter worden. :)

ik moet toegeven, je bent dedicated af, ben echt benieuwd naar het resultaat

Je kunt op z'n minst je hardloopschoenen uittrekken. Voor iemand die elke training loopt te klagen over rugklachten, begrijp ik het argument 'weight on the bar' niet. Die gast is niet echt dom, maar z'n manier van trainen is apart. Veel halve ROM en hij roept altijd dat ie maar wat doet en geen serieuze ambities heeft en gewoon lekker wil trainen. Ook prima natuurlijk, maar wanneer je klachten hebt zou ik toch oppassen en het argument 'slecht voor je gewrichten' vind ik nogal ironisch voor iemand die op hardloopschoenen squat.
Het argument “slecht voor je gewrichten” terwijl je boven parallel squat is ook best ironisch

squat zelf wel parallel maar begrijp wel wat sommige mensen vinden, daarnaast wordt er door veel topsprinters ook niet tot parallel gesquat maar zij doe een halfsquat voor meer explosiviteit.

ik begrijp dat dit sportspecifiek beter uitkomt.

daarnaast kun je met kortere range of motion veel meer gewicht aan.

• #1.009
20200717 Push

Heerlijke training.

Voor het eerst sinds een tijdje weer eens wat zwaarder (regulier) gebencht en m'n limiet een beetje opgezocht. Het ging pijnvrij en ik ben weer redelijk op m'n oude niveau, dus ik was helemaal blij.:)

- Bench Press:
10, 10 x 120 kg
5 x 130 kg
5 x 135 kg
3 x 145 kg
Pijnvrij. :)
Begin van het jaar een paar maanden helemaal niet kunnen benchen wegens last van m'n aanhechting. Daarna weer voorzichtig opgepakt (tijdens de coronaperiode had ik weinig keus, want was beperkt in oefeningen). Ik ga ook even niet lager in de reps; durf het niet aan en heeft nu in de eindfase van de cut niet echt meerwaarde. Focus ligt op hypertrofie en upper chest.

@Camelus : jij vroeg naar m'n bench, en terecht. Omdat ik dus klachten heb gehad, terugval heb gehad en een tijdje heb stil gestaan, was ik helemaal niet meer bezig met die doelen. Los van dit excuus, moet ik ook gewoon heel eerlijk toegeven: ik was veel te optimistisch. Tijdens mijn eerste kuur had ik goeie progressie gepakt op de bench en ik had verwacht dat tijdens een tweede en derde kuur ook nog wel te pakken, zij het in mindere mate (je pakt nooit zoveel als tijdens je eerste kuur). Ik had mij hierop verkeken. Uiteindelijk heeft m'n bench stilgestaan, maar toch mag ik niet klagen. Ik heb verder immers vrijwel nooit last van blessures en m'n bench was m'n beste compound (relatief). Op andere oefeningen/spiergroepen heb ik wel progressie geboekt, dus ik was allang blij dat het 'slechts' de bench was die ik even niet kon doen. Tot slot ben ik nu behoorlijk aan het cutten, dus om dan echt veel progressie te boeken is niet echt reëel wellicht en had ik onvoldoende rekening mee gehouden. Maar je hebt gelijk, ik zat er naast en overschatte mezelf.

Na de cut zeker weer progressie boeken, maar mijn primaire focus zal niet op kracht liggen, maar m'n op massa voor m'n upper chest, want daar ben ik niet tevreden over. Denk aan Incline DB Press, Incline Machine Press en Guillotine Press of Incline Paused Benches.

- Incline DB Press:
10, 10, 7, 8 x 46 kg

- Seated DB Shoulder Press:
2 sets 36 kg, valt me zwaar nu
3 sets 34 kg, ging lekker

- Bent-Over Seated DB Raise (Rear Delts):
4 sets 10-12 kg
Wellicht iets meer een pull-oefening, maar het komt beter uit op m'n pushdag.

- Machine Pec Flye:
4 x 15 x 80 kg (= max.)

- Machine Side Raise:
4 sets 10 kg/side

- Machine Dips:
4 sets 80 kg (= max.)

- Cable Rope Triceps Pushdown:
4 sets 55 kg met dropset

- Cardio: 27 minuten crosstrainer opbouwende intensiteit + cooling down lichte intensiteit, maar hoog tempo.
+ Fietsen van/naar gym en supermarkt.

- Machine Abs:
3 sets (voelde abs nog van gisteren :p)

---
Drukke week gehad met werk (en veel trainen, maar dat is een vrijetijdsbesteding).:) Komend weekend even de puinhoop op m'n eettafel opruimen en achterstallig post en mail bijwerken. Daarnaast morgen toch nog even genieten van het lekkere weer op het balkon, krantje erbij. :cool: En natuurlijk sporten. :pressing: Volgende week een wat legere agenda op werk, dus hopelijk kan ik even achterstallig werk, mail, dossiers en uitzoekdingen bijwerken. Halve afdeling is wel met vakantie trouwens en die openstaande vacature helpt ook niet echt mee.:P Het gaat wel echt lekker op m'n werk, lekker productief, leidinggevende tevreden en collega's komen naar mij toe met vragen en leidinggevende vertrouwt mij (complexere) dossiers/opdrachten toe, dat is op zich positief. Kan mij goed ontwikkelen. :) Helaas zijn m'n cursussen en conferenties in het buitenland (VS, VK) wel geannuleerd, maar we mogen niet klagen. Nu weekend. :cheer:

Daarnaast morgen toch nog even genieten van het lekkere weer op het balkon, krantje erbij.
Nice! Klinkt relaxed 😎

Het gaat wel echt lekker op m'n werk, lekker productief, leidinggevende tevreden en collega's komen naar mij toe met vragen en leidinggevende vertrouwt mij (complexere) dossiers/opdrachten toe, dat is op zich positief. Kan mij goed ontwikkelen. :) Helaas zijn m'n cursussen en conferenties in het
Tof man! Keep up the good work! 💪

• Heart
Waarderingen: BB_
Gewoon een sterke bench:bow2:

• Heart
Toe maar. En 145 kilo bench. Mooi toch wel.

• Like
en dit geld niet voor iedereen.

is dat bij box squat ook zo?
Weet niet of dat voor iedereen zo geldt, dat heb ik een keer langs horen komen in een video. Iets met dat je knie dan op een onnatuurlijk moment stopt en niet de motion af maakt ofzo?? De ATG houding is een houding die ieder mens eigenlijk zou moeten kunnen doen en voor lange periode vast zou moeten houden. Maar weet niet of het dan daadwerkelijk beter is om ATG te gaan voor je knie dan op parelel.

• #1.015
20200718 Pull

- Row Machine (Semi-Supinated, Plate Loaded):

4 x 10 x 100kg (50 kg/side)

- Low Row (Machine, Plate Loaded):
4 x 10 x 110 kg (55 kg/side)

- Semi-Supinated Lat Pulldown (wide):
4 sets 85-80 kg

- V-Grip (Small) Lat Pulldown:
4 x 10 x 95 kg

- Straight-Arm Lat Pulldown:
4 x 15 x 75 kg

- Cable Rope Hammer Curl (standing):
4 sets 55 kg

- Machine Preacher Curl:
4 sets 50 kg
Na derde en vierde set dropset 40 kg

- Cable Shrugs:
3 sets 90 kg/side

Nu crosstrainer, minuut of 20 en dan naar huis fietsen.

Zo, de rug is gefrituurd?

• Haha
Slechts 2% vet eh

• #1.019
Bijgevoegd hoe globaal m'n voeding er afgelopen week en komende 2 weken uit zag/ziet.

Ik varieer soms wel wat in groenten en neem evt. panga/kabeljauw i.p.v. koolvis.

Bijlagen

• Like
Waarderingen: Apw
Bijgevoegd hoe globaal m'n voeding er afgelopen week en komende 2 weken uit zag/ziet.

Ik varieer soms wel wat in groenten en neem evt. panga/kabeljauw i.p.v. koolvis.
Ziet er mooi uit, lekker veel variatie in voedingsmiddelen, stuk uitgebreider dan mijn voeding iig

• Like
Terug
Naar boven