XXL Nutrition

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

Trouwens wel een goede vraag bij nader inzien. Heb jij westrijdervaring en advies? Mijn ervaring is beperkt tot 1 coach en 1 Men's Physique (dus geen echte bb) wedstrijd. Ik ben benieuwd hoe anderen over dit soort dingen denken . Whey is een vorm van zuivel, maar van kwark heb ik nooit last gehad, wat sommigen wel hebben m.b.t. vocht vasthouden.

Edit: visie van Layne Norton
"
1. Protein Shake Myth
I must cut out protein shakes during the final week because they'll make me retain water

Truth
If your body tolerated the shakes during your diet, why would the final week be any different?

Unless you're allergic to some of the fractions in these shakes (such as the beta-lactalbumins in whey), there's no reason not to continue drinking them.
"
Ik als #zuivelisdeduivel promotor heb geen last van whey. Dus wanneer je geen last van kwark heb is de kans bij last op whey echt nihil.

Zelf houdt ik namelijk wel vocht vast van kwark..

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.042
Ja, snap ik. Ik denk dat whey wel meevalt inderdaad, maar m'n coach gooide op het einde echt alles eruit v.w.b. stims, pwo, light sausjes, zero drinks etc. etc. Whey zal niet zo'n issue zijn denk ik. Kwark had ik tot 5/6 days out volgens mij.

• #1.045
  • #1.046
20200712 Pull

- Semi-Supinated Wide-Grip Lat Pulldown:

2 x 10 x 85 kg
2 x 10 x 90 kg

- Behind-the-Neck Lat Pulldown:
2 sets x 80 kg
2 x 10 x 85 kg
(weer eens wat anders proberen)

- Plate Loaded Semi-Supinated Row Machine:
4 x ca. 10 x 100 kg

- Low Row (Plate Loaded):
2 x 10 x 110 kg
1 x 10 x 100 kg

- Sumo DL:
5 x 150 kg
4 x 5 x 155 kg
Goed op techniek kunnen letten. Mooi dat ik nu nog de concentratie op kan brengen. :)

- Rotation Bar Curl:
5 sets (want niet tevreden over de eerste 2) x 38 kg
Dropset 28 kg

- Standing DB Hammer Curl:
4 sets 20 kg
Dropset 18 kg

- Cardio: 25 minuten crosstrainer + fietsen naar huis
Beetje geluisterd naar Scott Stevenson & Eric Helms

- Machine Abs:
3 sets met drop enzo

Ja, snap ik. Ik denk dat whey wel meevalt inderdaad, maar m'n coach gooide op het einde echt alles eruit v.w.b. stims, pwo, light sausjes, zero drinks etc. etc. Whey zal niet zo'n issue zijn denk ik. Kwark had ik tot 5/6 days out volgens mij.
Wie is je coach momenteel? Ergens snap ik de better safe than sorry aanpak wel..

Of het ook nodig is, is een tweede..

Stevige gewichten verplaatst man!:thumbs:

• #1.051
Training vandaag ging aardig ruk. Ik merkte voor het eerst dat ik totaal geen concentratie, focus, kracht en energie had, dus de motivatie moest uit mijn tenen komen. Ik hoop dat het niet nu al structureel wordt; het zou ook kunnen zijn doordat ik minder meals op had, aangezien ik noodgedwongen vroeger op de dag trainde dan normaal. Wel netjes m'n training afgemaakt. Indien het komende week zo gaat, zal ik mijn Front Squats vervangen door Leg Presses (of Machine Squats), aangezien dit minder techniek/contentratie/energie/CNS vergt. Nu komt het erop aan komende week gewoon zo veel mogelijk kracht te blijven vasthouden en te doen wat nodig is.

20200722 Legs

- Front Squat:

5 x 5 x 100 kg

- Close-Stance Squat Machine:
4 x 8 x 150 kg (diepte ging moeizaam)
(spanning behouden, niet tot gestrekt)

- Lying Leg Curl:
4 sets 20 kg/side + dropset

- Leg Extension:
4 sets 50 kg + dropset

- Seated Calf Raise:
4 sets 60-50 kg + dropset

- Abductor Machine:
4 x 15 x 75 kg + band

'Cardio' wordt vanavond van en naar de salsales lopen. Ik overweeg sinds 1-2 weken (tijdelijk) te stoppen met salsa. Ik merk dat de 4 maanden lock-down mij op een achterstand hebben gezet en ik niet meer het benodigde niveau haal. Ik zou eigenlijk 2 stappen terug moeten doen; voor de lock-down merkte ik al dat ik echt iedere week aanwezig moest zijn (en moest oefenen). Daarnaast heb ik in deze fase van de cut moeite de concentratie, energie en (daardoor) motivatie op te brengen, ondanks dat ik het hiervoor echt leuk vond. Het gaat mij nu tegenstaan en dat zal komende weken niet minder worden. Ik heb ook niet meer de energie en tijd om thuis te oefenen (en geen partner). Vanavond even overleggen met de leraar, misschien kan ik later aanhaken bij een beginnersgroep op het niveau waar ik gebleven was.

Verder gaat het prima, laatste loodjes. Ik merk dat mijn lichaam wel behoefte heeft aan een refeed, maar aangezien mijn BW de afgelopen 2 weken weer nauwelijk is gedaald, vind ik dat nu nog niet echt het juiste moment. Er moet nog wat af. Volgende week en/of de week erna misschien een paar PSMF-dagen; daar moet ik nog wel even de mindset en motivatie voor vinden. Ik ga het niet meer doen zoals in m'n prep. Toen was een PSMF-dag 8 eieren + 800 gram witvis en alleen water; geen stims, cafeine, supps, koffie, thee etc. en wel trainen + cardio. Ik denk dat dat overdreven en onnodig is. Daarnaast wil ik wel een beetje verzadiging en energie.

houd vol kerel :thumb:

• Heart
Waarderingen: BB_
Up the dose

• Haha
Waarderingen: BB_
  • #1.054
Motivatie is nog prima hoor. Ik mag zeker niet klagen, na 14 weken cutten was dit m'n eerste mindere training en het einde is in zicht. :)

14 weken cutten vandaag:
1595428037016.png

Correct me if i'm wrong. Maar voor m'n gevoel voel jij je veel te belabberd voor hoe diep je in de cut zit of niet?

zit er tren in je stack?

• #1.058
Correct me if i'm wrong. Maar voor m'n gevoel voel jij je veel te belabberd voor hoe diep je in de cut zit of niet?
1 dag.
Voel me verder prima gezien het feit hoe lang ik al cut. 1 training die wat minder gaat, tot en met gisteren heerlijk getraind zonder krachtverlies. Slaap prima. Werk gaat top .

Iedereen heeft weleens een mindere dag en m'n prep destijds was zwaarder. Hoort erbij toch. Hier onderscheiden zich de winnaars van de verliezers. :P PSMF-dagen, dat is pas feest.

Laatst bewerkt:
1 dag.
Voel me verder prima gezien het feit hoe lang ik al cut. 1 training die wat minder gaat, tot en met gisteren heerlijk getraind zonder krachtverlies. Slaap prima. Werk gaat top .

Iedereen heeft weleens een mindere dag en m'n prep destijds was zwaarder. Hoort erbij toch. Hier onderscheiden zich de winnaars van de verliezers. :P PSMF-dagen, dat is pas feest.
Ik lees anders constant dat je niet vooruit te branden bent, niet kan trainen zonder pre workout en ECA. Maar my bad I guess.

Terug
Naar boven