XXL Nutrition

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.223
Tot 13:00-14:00 uur gefast. Dat viel reuze mee. :D Eerste PSMF-dag zit er bijna op.

20200727 Pull

- Machine Row (Semi-Supinated, Plate Loaded, Small)

4 x 10 x 100 kg

- Chest-Supported T-Bar Row (Wide):
2 x 10 x 50 kg
2 x 10 x 55 kg

- Semi-Supinated Wide-Grip Lat Pulldown:
2 x 10 x 85 kg
2 x 10 x 90 kg

- V-Grip (Small) Lat Pulldown:
4 x 10 x 95 kg, net aan

- Sumo DL:
5 x 150 kg
Easy rep s:)
Techniek en houding gaan steeds beter.

- Rotation Bar Curl:
4 sets 38 kg
Na set 3 en 4 dropset 28 kg

- Standing Cable Rope Hammer Curl:
4 sets 65 kg
Dropset 60 kg (maar 5 reps ofzo zaten er nog in :p)

- Cable Shrugs (Pulley):
3 x 20+ x 99.5 kg

- Cardio: 31 minuten crosstrainer + fietsen naar huis

De training ging echt wonderbaarlijk goed op nog geen 600 kcal gedurende de dag. :grinny:

Voeding tot nu toe:

Meal 1:
3 ei + 3 ei-eiwit + 10 gram psyllium husk + 100 gram paprika (1/2e) + kruiden
Omeletje van gemaakt drool:

Meal 2 (PWO):
1 blikje tonijn + 1 ei + 1 kopje runderbouillon
PWO: Cocaine, had deze sinds de meet @Iron House Utrecht staan en dit was wel het moment (had 'm ooit 1x geprobeerd). Goeie @Skatermarvin :p
Intra-WO: 20 gram EEA's + taurine

Meal 3 (Post-WO):
20 gram whey

En dat is het wat ik tot nu toe op heb, 650 kcal. Heb nog wat te gaan dus. :)

Zo meteen koolvis + wokgarnalen + groenten + evt. broccolirijst :meal:

Pre-bed Psyllium Husk + case"ine whey. Ik zie dat ik nog wel wat ruimte heb voor Skyr en beneden de 50 gram carbs blijf dan. Yes :cheer:

Ik blijf beneden de 2000 kcal vandaag. V/K/E 50/50/280-300

Zondag weer een PSMF-dag en eind volgende week (vrijdag) denk ik nog eentje. Get rid of the stubborn fat! :yes:
Ik zag er een beetje tegenop, maar voel me top. Als ik de ochtend door ben, is het easy.:P

Jeffrey Suikerbuijk is best een bekende coach in de Nederlandse bodybuilding scène EN hij is goed bevriend met William Bonac EN hij was zelfs mee met hem naar de Arnold Classic gegaan. Waarom denk je dat hij daar was??? Om zijn haar mee helpen in te vlechten? Of denk je dat hij hem hier en daar toch wat adviezen gaf met zijn objectieve kijk op de situatie? Dat is dan toch ook een soort coaching?

Voor de lol?

Tot 13:00-14:00 uur gefast. Dat viel reuze mee. :D Eerste PSMF-dag zit er bijna op.

20200727 Pull

4 x 10 x 100 kg

2 x 10 x 50 kg
2 x 10 x 55 kg

2 x 10 x 85 kg
2 x 10 x 90 kg

4 x 10 x 95 kg, net aan

- Sumo DL:
5 x 150 kg

- Rotation Bar Curl:
4 sets 38 kg

4 sets 65 kg

- Cable Shrugs (Pulley):
3 x 20+ x 99.5 kg

De training ging echt wonderbaarlijk goed op nog geen 600 kcal gedurende de dag. :grinny:

Voeding tot nu toe:

Meal 1:

Meal 2 (PWO):
PWO: Cocaine, had deze sinds de meet @Iron House Utrecht staan en dit was wel het moment (had 'm ooit 1x geprobeerd). Goeie @Skatermarvin :p

Meal 3 (Post-WO):
20 gram whey

Pre-bed Psyllium Husk + case"ine whey. Ik zie dat ik nog wel wat ruimte heb voor Skyr en beneden de 50 gram carbs blijf dan. Yes :cheer:

Zondag weer een PSMF-dag en eind volgende week (vrijdag) denk ik nog eentje. Get rid of the stubborn fat! :yes:

so das boeiend

• Like
Waarderingen: BB_

20200727 Pull

4 x 10 x 100 kg

2 x 10 x 50 kg
2 x 10 x 55 kg

2 x 10 x 85 kg
2 x 10 x 90 kg

4 x 10 x 95 kg, net aan

- Sumo DL:
5 x 150 kg

- Rotation Bar Curl:
4 sets 38 kg

4 sets 65 kg

- Cable Shrugs (Pulley):
3 x 20+ x 99.5 kg

Voeding tot nu toe:

Meal 1:

Meal 2 (PWO):

Meal 3 (Post-WO):
20 gram whey

Ik zag er een beetje tegenop, maar voel me top. Als ik de ochtend door ben, is het easy.:P
Dank voor het dagmenu !:thumb:
Ik ga me er as zaterdag aan wagen maar dan in aangepaste vorm ( ik hoef maar 140 gr eiwit en dus ook veel minder calorieën )

Laatst bewerkt:
  • #1.228
Wat is trouwens de meerwaarde van een coach? Het is niet alsof de kennis die zij bezitten nergens te verkrijgen is.

Als je iemand nodig hebt om je te motiveren dan kun je maar beter gaan dammen.
Kennis is theoretisch (ook al is het natuurlijk ook gebaseerd op de praktijk). Voor een reguliere bulk en cut heb je geen coach nodig. Voor een basis trainings- en voedingsschema ook niet. Maar als je het podium op gaat, komt er meer bij kijken:
- Poseren.
- Peak week (depleten/laden, vocht, zout). Een ervaren coach weet dat iedereen anders reageert en kijkt wat voor jouw lichaam werkt en stuurt bij. Of speelt op safe.
- Het ontnemen van stress, met alle gevolgen van dien (cortisol). Als je vertrouwt op je coach (lijkt me handig) en hij je begeleidt naar de wedstrijd en alles doet waarmee het 'goed komt' op het juiste moment, is gewoon fijn. Het is best lastig op het juiste moment te pieken en je beste shape neer te zetten.
- Een wedstrijdcut vergt meer dan je denkt; als je denkt redelijk droog te staan, gaat er met gemak nog heel wat kg af. Een coach heeft genoeg ervaring dat in te zien en zorgen dat je tijdig klaargestoomd bent. Je wil niet weten hoeveel mensen (zelfs met coach) hun shape nog verneuken of er een dag later harder bijstaan. Met carbs laden zijn veel mensen terughoudender dan nodig. Als je coach zegt wat goed voor je is, ben je minder gauw bang te veel te laden (dit gebeurt waarschijnlijk toch niet). Nu zijn er verschillende approaches en niet iedereen is van het depleten, laden etc. Je kunt je parameters ook constanter houden. Vind een coach die bij jou past.

Een coach motiveert niet alleen, maar brengt ook kennis over, zorgt dat tijdens het poseren jouw sterke punten goed naar voren komen en zwakke punten verborgen blijven, maakt een persoonlijk schema gericht op jouw zwakke punten, fysiek, metabolisme, wensen etc. Het is ook gewoon leuk om een coach te hebben en contact met anderen die eventueel naar dezelfde wedstrijd toewerken. Net als dat ik bij de atletiekvereniging in het verleden bij een hardloopgroep heb gelopen. Samen trainen, tips van een coach krijgen, beter worden, wedstrijd-PR's verbreken.

Je kan je naam veranderen maar de punten blijven staan. :(
Hmm, kon het proberen.

Kennis is theoretisch (ook al is het natuurlijk ook gebaseerd op de praktijk). Voor een reguliere bulk en cut heb je geen coach nodig. Voor een basis trainings- en voedingsschema ook niet. Maar als je het podium op gaat, komt er meer bij kijken:
- Poseren.
- Peak week (depleten/laden, vocht, zout). Een ervaren coach weet dat iedereen anders reageert en kijkt wat voor jouw lichaam werkt en stuurt bij. Of speelt op safe.
- Het ontnemen van stress, met alle gevolgen van dien (cortisol). Als je vertrouwt op je coach (lijkt me handig) en hij je begeleidt naar de wedstrijd en alles doet waarmee het 'goed komt' op het juiste moment, is gewoon fijn. Het is best lastig op het juiste moment te pieken en je beste shape neer te zetten.
- Een wedstrijdcut vergt meer dan je denkt; als je denkt redelijk droog te staan, gaat er met gemak nog heel wat kg af. Een coach heeft genoeg ervaring dat in te zien en zorgen dat je tijdig klaargestoomd bent. Je wil niet weten hoeveel mensen (zelfs met coach) hun shape nog verneuken of er een dag later harder bijstaan. Met carbs laden zijn veel mensen terughoudender dan nodig. Als je coach zegt wat goed voor je is, ben je minder gauw bang te veel te laden (dit gebeurt waarschijnlijk toch niet). Nu zijn er verschillende approaches en niet iedereen is van het depleten, laden etc. Je kunt je parameters ook constanter houden. Vind een coach die bij jou past.

Een coach motiveert niet alleen, maar brengt ook kennis over, zorgt dat tijdens het poseren jouw sterke punten goed naar voren komen en zwakke punten verborgen blijven, maakt een persoonlijk schema gericht op jouw zwakke punten, fysiek, metabolisme, wensen etc. Het is ook gewoon leuk om een coach te hebben en contact met anderen die eventueel naar dezelfde wedstrijd toewerken. Net als dat ik bij de atletiekvereniging in het verleden bij een hardloopgroep heb gelopen. Samen trainen, tips van een coach krijgen, beter worden, wedstrijd-PR's verbreken.
Als je dingen uit de praktijk leert, dan kun je dat ook zien als kennis toch?

Mijn punt is dat zij niet bepaalde kennis bezitten die niemand weet. Met andere woorden: het wiel wordt niet opnieuw uitgevonden.

Enige punt waar ik me ik kan vinden is wat @vntl zei: dat anderen anders naar jou kijken dan jijzelf. Dus in dat opzicht heb je een genuanceerde blik nodig, om het ''objectiever'' te beoordelen. En ja, iedereen reageert overal ergens anders op, maar dat kun je toch ook zelf gaan uitvinden. Dat het sneller gaat als het iemand anders het doet die meer ervaring heeft is evident ja.

En als je echt iemand nodig hebt om jou te motiveren dan lijkt me bb geen goede sport voor je. Of althans.. als je geen mediocre fysiek wilt hebben.

En plus wat ik zei: Bonac heeft zonder bewust voor een coach te kiezen de Arnold Classic gewonnen. In welke opzicht had een coach dan een meerwaarde gehad vraag ik me af.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
THISGONBGUD.gif

Ik zei toch dat coaches fl**kers zijn. @BB_

Je moet gewoon jezelf zijn, vraag maar aan @LM. Daar heb je niemand voor nodig.

Kunnen we @BB_ zn log schoon houden? Voor degenen die verder willen doe maar in mijn log, dan hebben anderen er geen last van

• #1.233
Hmm, kon het proberen.

Als je dingen uit de praktijk leert, dan kun je dat ook zien als kennis toch?

Mijn punt is dat zij niet bepaalde kennis bezitten die niemand weet. Met andere woorden: het wiel wordt niet opnieuw uitgevonden.

Enige punt waar ik me ik kan vinden is wat @vntl zei: dat anderen anders naar jou kijken dan jijzelf. Dus in dat opzicht heb je een genuanceerde blik nodig, om het ''objectiever'' te beoordelen. En ja, iedereen reageert overal ergens anders op, maar dat kun je toch ook zelf gaan uitvinden. Dat het sneller gaat als het iemand anders het doet die meer ervaring heeft is evident ja.

En als je echt iemand nodig hebt om jou te motiveren dan lijkt me bb geen goede sport voor je. Of althans.. als je geen mediocre fysiek wilt hebben.

En plus wat ik zei: Bonac heeft zonder bewust voor een coach te kiezen de Arnold Classic gewonnen. In welke opzicht had een coach dan een meerwaarde gehad vraag ik me af.
Wie heeft het over motivatie? Ik heb geen coach en ben retegemotiveerd, 365 dagen per jaar. Ik ben juist het type dat met sport, werk, studie, privé zichzelf veel dingen oplegt en zelf gemotiveerd is. Doe het liefst de meeste dingen zelfstandig.

Ik denk dat vnl mensen die bijv. kampen met overgewicht en willen afvallen of een stok achter de deur nodig hebben een coach nodig hebben voor motivatie. Ik leg enkel geld neer voor een coach voor m'n wedstrijdprep, in ieder geval de eerste paar wedstrijden.

• #1.234
Rellen graag buiten mijn topic, mensen zwart maken ook (of helemaal niet liever).

Wie heeft het over motivatie? Ik heb geen coach en ben retegemotiveerd, 365 dagen per jaar. Ik ben juist het type dat met sport, werk, studie, privé zichzelf veel dingen oplegt en zelf gemotiveerd is. Doe het liefst de meeste dingen zelfstandig.

Ik denk dat vnl mensen die bijv. kampen met overgewicht en willen afvallen of een stok achter de deur nodig hebben een coach nodig hebben voor motivatie. Ik leg enkel geld neer voor een coach voor m'n wedstrijdprep, in ieder geval de eerste paar wedstrijden.
Ik denk dat je wat context gemist hebt. Dat ging niet om jou persoonlijk, maar in het algemeen. Ik zei juist dat ik het niet begreep dat mensen een coach nemen voor de ''motivatie''.

Ik leg enkel geld neer voor een coach voor m'n wedstrijdprep
Ik wilde hier eigenlijk iets zeggen over opdagen, maar laat het gezien de situatie wel even achterwegen.:grinny:

• #1.236
Ik denk dat je wat context gemist hebt. Dat ging niet om jou persoonlijk, maar in het algemeen. Ik zei juist dat ik het niet begreep dat mensen een coach nemen voor de ''motivatie''.
Oke, ik vanuit mijzelf ook niet echt en snap je punt, maar sommige mensen hebben nou eenmaal een steuntje in de rug nodig of iemand die ze motiveert. Of iemand die ze zelfvertrouwen en moed moet inspreken. Ik kan mij best voorstellen dat iemand met fors overgewicht, een laag zelfbeeld en vervelende privé-issues baat kan hebben bij een coach.

Net als dat een liever zelfstandig werkt en dingen uitvolgelt, z'n plan trekt en de ander liever kant-en-klare opdrachten uitvoert en zich direct laat aansturen of lopende band werkt doet. Iedereen is anders.

Binnen de sport heb ik overigen wel zoiets als 'zoek iets dat bij je past en waar je plezier aan beleeft'; je doet jezelf er geen plezier mee als je elke keer met tegenzin je sportschoenen aantrekt en volhouden is dan ook lastig. Waarom zou je een levensstijl die je niet ligt willen aannemen. Ikzelf zou niet anders willen ATM en voel me er top bij..

Opgeschoond. Wat mij betreft is het prima als dit onderwerp besproken wordt, maar niet in deze log of iemand anders zijn log. Graag een topic aanmaken in de hiervoor bestemde sectie.

Eerste keer dat ik zoiets hoor :roflol: Hoe gaat het trainen daarop?

Terug
Naar boven