Fitness Seller

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Weet ik. Ik had laatst een discussie met iemand hierover. Ander vraagje trouwens. Je had het over 5 gram natrium. Bedoel je dan echt natrium of bedoel je zout. Standaard keukenzout is natroumchloride en 1 gram levert 0,4 gram natrium. Hoeveelheden zout en natrium worden nogal eens door elkaar gebruikt.

Nu lukt het mij wel op 5 gram zout te blijven, doorgaans zit ik zelfs zonder iets toe te voegen hoger. Je moet echt clean en alles onbereid kopen om laag te blijven, bizar wat overal inzit. Een blik monster is al 0,5 gram. Buiten komende dagen neem ik vaak blikje tonijn en bouillon voor m'n training, gelijk bijna 3 gram.:p
Goed dat je het vraagt, maar als ik het over natrium heb heb ik het inderdaad echt over natrium. Dus met 5 gram natrium heb ik het over 12,5 g keukenzout.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Nee. Ik drink gewoon kraanwater, thee (nu brandnetel thee en kamille) en koffie. Intra -wo met EEA's en evt. Carnitinedrink.
Volgens mij is 'plat' water Vlaams voor kraanwater?
 
Goed dat je het vraagt, maar als ik het over natrium heb heb ik het inderdaad echt over natrium. Dus met 5 gram natrium heb ik het over 12,5 g keukenzout.
Oei, dan kan ik toch mijn zout flink ophogen. Ik dacht even dat je 5 gram zout bedoelde en zat ik eigenlijk al goed in de richting (heb zojuist vandaag mijn PWO zout geskipt). Ik lees ook hier van A User B dat hij 4 gram zout adviseert, dus er wordt nogal verschillend over gedacht. Belangrijkste is in ieder geval constant te blijven. Met dit weer kan wat zout geen kwaad. Misschien wel een blikje tonijn PWO. Jammer dat labels op producten nooit aangeven wat de samenstelling is van het zout (natrium, kalium, welke mineralen); gemakkelijkst is natuurlijk gewoon zelf zout toevoegen.

 
Ik gebruik zelf ook bouillon van Cenovis: heeft 0.9g zout per 100ml, maar weet ook hier idd niet hoeveel natrium..
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik gebruik zelf ook bouillon van Cenovis: heeft 0.9g zout per 100ml, maar weet ook hier idd niet hoeveel natrium..
Of Maggi opkikker. 1 gram zout is ca. 0.4 gram natrium als het puur natriumchloride is.
 
Volgens mij is 'plat' water Vlaams voor kraanwater?
Plat water is water zonder koolzuur (bruiswater). Kraantjeswater is Vlaams voor kraanwater :D
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Plat water is water zonder koolzuur (bruiswater). Kraantjeswater is Vlaams voor kraanwater :D
Ik weet het. Spreek wel paar woordjes Frans (eau plate).
 
Semi-depletion training #2
Alles 1 minuut rust en geprobeerd minstens 15 reps per set te halen, maar dat viel nog tegen als je die korte rust en pompsets niet gewend bent.:p

20200811 Push

- Low Incline DB Press:

20, 14, 11 x 36 kg
13 x 34 kg
11 x 32 kg
Zo snel verzuring had ik niet verwacht, toch te zwaar gegaan. Ik faalde overigen op mijn triceps, dat heb ik doorgaans nooit.

- Seated DB Shoulder Press:
15, 13 x 26 kg
15, 15, 15 x 22 kg

- Incline Machine Press:
4 x 15 x 70-60 kg

- Machine Side Raise:
4 x 15 (minsten) x 10-7.5 kg

- Pec Deck:
4 x 15 x 60 kg

- Reverse Cable Flye:
4 x 15 x 10 kg

- Cable Rope Triceps Pushdown:
4 x 15-20 x 50 kg

- Cable Rope Overhead Triceps Extension:
35 kg, te zwaar :roflol:
4 x 15-29 x 30-27.5 kg

- Cable Rope Abs Crunches:
4 sets 110 kg
Dropset 100-90 kg
1 set 90 kg

Cardio: 51 minuten crosstrainer + fietsen van/naar huis (20 minuten)

Echt een heerlijke training! :woot:

1805 kcal
Morgen: 1707 kcal
(vandaag had ik nog wat oats, maar morgen enkel trace carbs en carbs uit groenten)

Morgen Pull op dezelfde manier. Wederom 1 uur cardio.
Donderdag en vrijdag echte depletion training + 1 uur cardio (vrijdag waarschijnlijk korter cardio)
Donderdag: legs helemaal leeg trainen.
Vrijdagochtend: fasted UB depletion. Ik ben hier van plan iedere keer 3 verschillende oefeningen te supersetten (trisets) direct na elkaar en na elke derde set 1 minuut rust en dan de volgende superset. Dit alles 3 a 4 keer en dan een paar minuten rust, paar slokken water en dan de volgende combinatie. Alles op 15-20 reps, of gewoon 1 minuut vol pompen. :) Direct na de training starten met laden. Ik heb donderdagmiddag en vrijdag vrijgenomen, zodat ik donderdag op tijd 's avonds thuis ben en zodat ik 's ochtends vrijdag kan trainen. Vrijdagmiddag naar de kapper. Verder alles scheren, tannen etc. dit weekend. Zaterdag laden en beetje hui aan kan maken, lekker schoon huis vind ik wel fijn. :D Ik kijk al uit naar de shoot! :cool:
 
Wanneer is die shoot dan of lees ik verkeerd dat je vlak voor de shoot nog benen traind?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Wanneer is die shoot dan of lees ik verkeerd dat je vlak voor de shoot nog benen traindt?
Zondag. Dat lees je inderdaad goed en ik weet dat dat tegen diverse adviezen indruist en ik snap goed wanneer je dit zou afraden, maar doe dit omdat ik indruk heb dat dat voor mij wel werkt. Mocht dat niet zo zijn, is dat een leermoment. Vorige keer was volgens mij 5-6 dagen voor de wedstrijd laatste beentraining, maar dat hielp geen fuck.

(Mijn gymeigenaar, 2e NK 50+, trainde dag voor de wedstrijd nog gewoon benen :roflol:).
 
  • Like
Waarderingen: vntl
ik hoef na 5 minuten fietsen al niet meer te rekenen op definitie laat staan trainen, maar idd daarom vroeg ik het.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
ik hoef na 5 minuten fietsen al niet meer te rekenen op definitie laat staan trainen, maar idd daarom vroeg ik het.
Oke, snap ik. Misschien is het ook onverstandig hoor, dus je feedback en advies is zeer terecht. Definitie heb ik sowieso niet, ook niet na een langere rustperiode. Nu is het 3 dagen wat er tussen beentraining en shoot zit, maar het kan goed zijn dat je gelijk hebt; dan is dat voor mij een leermoment. Ik ben wel echt het type waarbij het fysiek met pomp na de training een wereld van verschil is t.o.v. voor. Ik ga zondag dus wel oppompen, maar enkel UB.
 
Cardio zit erop. Even mijn shirt uittrekken..

Zo hoort vooral vlak voor de contest! Crosstrainer is ook fijn apparaat om snel calorieën te verbranden! Respect hoor!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Zo hoort vooral vlak voor de contest! Crosstrainer is ook fijn apparaat om snel calorieën te verbranden! Respect hoor!
Crosstrainer is heel erg fijn. Je verbrandt redelijk veel en kunt intensief gaan zonder enige vorm van schokbelasting. Ik heb zelfs het gevoel dat het super werkt voor afvoeren van afvalstoffen e.d. en het voorkomen van spierpijn na een training.
 
Back
Naar boven