Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Succes vandaag, 16 uur toch? Ben ook heel erg benieuwd na al je dedication!
Heb ik ook last van, overal netjes 2-3 mm, behalve rug.
@BB_ Veel plezier vandaag, ben benieuwd naar het eindresultaat.
, daarnaast @wovano voor zijn hulp
. Tot slot natuurlijk @Galen voor al zijn kennis en adviezen op diverse gebieden.
Tot slot van de niet-deelnemers vind ik @Apw iemand die op jonge leeftijd al top bezig is en veel potentie heeft en @Robin een enorm sterke jonge lifter. @chrash wil ik bedanken voor de goede zorgen! 
Ik wil met name werken aan mijn zwakke punten, in de eerste plaats benen. Verder vind ik dat mijn buik er niet helemaal goed uitkomt. Daarnaast wil ik meer kennis en ervaring opdoen en nieuwe dingen leren, van mensen hier, boeken, filmpjes en IRL-ervaringen. Ik denk dat ik nog eens een fotoshoot of op zijn minst een mock-up in plan voor een echte wedstrijd volgend jaar. Met name om dingen anders te doen en te kijken wat hier de impact van is, zoals bij het laden-depleten-vochtafdrijven etc. Uiteindelijk vond ik zo'n depletion best lekker, even je grenzen opzoeken. 
Komende week even losser met eten, maar niet de hele week te gek doen.Stel dat je een eerste wedstrijd doet (C-klasse), je eindigt top 3 en een maand later is een B-klasse wedstrijd. Dan kun je overwegen door te trekken en er nog beter bij te staan. Overigens moet je dan echt fysiek en mentaal te knop om kunnen zetten om door te trekken. Ik merk overigens wel dat als je eenmaal in een flow zit het gemakkelijker gaat. Op high dagen of cheatdays of laaddagen, heb ik veel meer trek dan op zo'n low carb of PSMF. Bij het laatste zijn je traingen enkel zwaarder. Het is ook allemaal ook echt een mentaal spel, hoe diep wil je gaan en van hoever moet je vandaan komen.Kan je nagaan hoe diep je moet gaan om striations in je reet en onderrug te krijgen. En dan nog 115-120kg wegen![]()
Aka zijn gezeur

Zulke familie heb je wat aan, ik zoek nog een oom op de TRTMijn schoonmoeder wist dat ik voor mijn shoot bezig was met vocht te verliezen.
Een tijdje terug kreeg ze plaspillen voorgeschreven en ze vroeg me of ze er een paar aan de kant moet houden voor als ik nog eens een shoot heb![]()
Ik een zieke tante voor de fentanylZulke familie heb je wat aan, ik zoek nog een oom op de TRT

Je hebt dat goed gedaan, je mag sowieso super trots zijn op jezelf. Benieuwd naar het resultaat.Ik kijk er uit naar vanmiddag, heb er zin in. Ik wil nu alvast van de gelegenheid gebruik maken wat uitgebreider te reageren op de contest.
Allereerst wil ik een paar mensen in het bijzonder bedanken (zij weten wel waarom). Allereerst @marina1975, daarnaast @wovano voor zijn hulp
en verder @Kathlinoo voor de support
. Tot slot natuurlijk @Galen voor al zijn kennis en adviezen op diverse gebieden.
Verder heb ik veel gehad aan de informatie van atleten met wedstrijdervaring, zoals @Strive4muscle en @vntl.
Ik wil de rest van de deelnemers nog veel succes toewensen met de laatste loodjes indien zij nog bezig zijn. Jullie zijn allemaal winnaars! Ik zie in @Joostb_2000 iemand met veel potentie en een superfysiek op jonge leeftijd en enorme toewijding en honger naar kennis en het maximale; verder vind ik de progressie van @Furryx94 noemenswaardig en de benen van @Simsalabimmusclesforsewin erg indrukwekkend (zeker op die leeftijd). In @Onit zie ik ook een enorme toewijding en discipline en ik mag hem gewoon graag! Verder vind ik het jammer dat @Joyeux gestopt is; jouw volharding en mentaliteit vond ik erg knap, zeker met je drukke baan en privé; van mij had je zo 5 sterren verdiend!Tot slot van de niet-deelnemers vind ik @Apw iemand die op jonge leeftijd al top bezig is en veel potentie heeft en @Robin een enorm sterke jonge lifter. @chrash wil ik bedanken voor de goede zorgen!
Verder wil ik natuurlijk iedereen die mij hier heeft gevolgd, aangemoedigd, geliket etc. heel erg bedanken voor de support, dat is echt super!Ik ga bewust geen namen noemen, want zou het vervelend vinden iemand te vergeten, maar iedereen weet zelf wel of hij/zij op dit lijstje voorkomt.
----
Vooruitzicht en terugblik:
Ik ben van plan komende tijd rustig progressie te boeken, maar m'n vet niet te veel te laten oplopen en alles te laten herstellen naar 'normaal' en gezond.Ik wil met name werken aan mijn zwakke punten, in de eerste plaats benen. Verder vind ik dat mijn buik er niet helemaal goed uitkomt. Daarnaast wil ik meer kennis en ervaring opdoen en nieuwe dingen leren, van mensen hier, boeken, filmpjes en IRL-ervaringen. Ik denk dat ik nog eens een fotoshoot of op zijn minst een mock-up in plan voor een echte wedstrijd volgend jaar. Met name om dingen anders te doen en te kijken wat hier de impact van is, zoals bij het laden-depleten-vochtafdrijven etc. Uiteindelijk vond ik zo'n depletion best lekker, even je grenzen opzoeken.
Verder merk ik een beetje de wedstrijdperikelen, ook al is het 'maar' een contest of fotoshoot; ik heb het beschouwd als wedstrijd (op het poseren na). Je gaat nadenken over dingen als:
- Sta ik wel droog genoeg, heb ik niet te veel vet?
- Piek ik op het juiste moment?
- Ben ik te terughoudend met laden of juist niet?
- Had ik niet beter zus of zo op het gebied van vocht, supps, zout/natrium etc.?
- Heb ik niet dicht op de shoot nog benen getraind en cardio gedaan?
- Zou de laatste avond een pizza met veel zout en blikje cola juist ook een positief effect kunnen hebben? Soms staan mensen er na een cheat beter bij de volgende dag. Toch ben ikzelf liever wat terughoudend. Ik heb dan liever dan ik nog net wat platter ben, maar wel shredded, dan het riscio op een bolle buik. Ik weet van mijzelf dat ik het niet van mijn massa en volume moet hebben, dus ga toch liever voor de shredded look (beetje zoals Greg Ducette; die gaat 1 dag out pas laden en daarvoor echt depleten in ketose). Bovendien weet ik dat het mij al moeite kost mijn abs zichtbaar te krijgen (echt pas de laatste week met weinig vocht en als ik heeeeel diep uitadem en ze aanspan; een wasbordje is vanzelf niet zichtbaar).
Dit soort processen als ik nu gedaan hebben leer ik veel van en wil ik vaker doen. Verder wil ik komend jaar ook echt leren poseren. Voor een wedstrijd ga ik zeker een coach nemen. Met een coach maak je je ook niet zo druk. Als je erop vertrouwt dat hij/zij beschikt over de juiste kennis en ervaring neemt dat een hoop zorgen weg, met name richting het einde, het op tijd klaar zijn en alles juist doen tijdens peak week. En natuurlijk leren poseren waarbij jouw sterke punten goed naar voren komen en zwakke punten zoveel mogelijk verborgen blijven.
Dit was mijn betoog voor zover. Allen hartelijk dank.Ik blijf komende week nog even loggen hier hoor.
Komende week even losser met eten, maar niet de hele week te gek doen.