XXL Nutrition

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

Haha, McDonalds. Nee , ben voor Indiaas gegaan, mijn favo keuken. Een echte Italiaanse pizza, Thais, Indonesisch, goed Chinees had er ook wel ingegaan.
Goede keuze, vind Indiaas altijd erg lekker. Naast Vietnamees en Libanees.

• Like
Waarderingen: BB_
Classic Physique, daar mag ik 102 kg wegen. Op Classic BB 100 kg. Was 98 vandaag. Ik vind classic mooi en ik denk ook dat het het best bij mijn fysiek past. Echt BB staan echt massa monsters als ik eenmaal boven de 100 zit. Ik vind classic op de Olympia ook echt het mooist.
dope, hopelijk wordt het wat. Ik vind alleen die weight restriction vervelend bij classic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.863
Tja, ik snap het wel, je wilt immers de focus op classic houden en niet te massagericht. Ik ben wel bang dat ik niet te lang classic kan doen. Zat nu 4 kg van de Classic Physique-limiet.
Snap je, dat is het vervelende aan die limiet, maar ik begrijp idd ook waarom het er is

• Like
Classic Physique, daar mag ik 102 kg wegen. Op Classic BB 100 kg. Was 98 vandaag. Ik vind classic mooi en ik denk ook dat het het best bij mijn fysiek past. Echt BB staan echt massa monsters als ik eenmaal boven de 100 zit. Ik vind classic op de Olympia ook echt het mooist.
Over de gewichtsklasses bij PL las ik eens dat het eigenlijk een soort lengteklasses zijn, maar dat had ook met lengte armen en benen te maken.

Geldt zoiets ook bij bodybuilding, dat je binnen bepaalde klassen, in de top voornamelijk een bepaalde lengte tegenkomt? En in welke klasse zou jij dan vallen?

Ik ben benieuwd naar de foto's, je hebt er heel veel voor gedaan.

• Like
Over de gewichtsklasses bij PL las ik eens dat het eigenlijk een soort lengteklasses zijn, maar dat had ook met lengte armen en benen te maken.
Doorgaans zoek je de klasse waarbij je op jouw lengte de meeste massa kan hebben en toch zo comfortabel mogelijk zo lean mogelijk kan staan, dus denk aan een procent of 10-15. Lager zitten gaat ten koste van je kracht en hoger gaat niets extra kracht opleveren terwijl je gewicht wel hoger wordt -> lagere score.

Echter zijn er genoeg mensen die gewoon een klasse hoger gaan zitten omdat ze te lui zijn om een beetje redelijk fysiek te maintainen :p

• #1.870
Maar stond je ook wedstrijdklaar?
Ik zou nog een iets drogere rug willen, maar ik wacht graag de foto's /contest af en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik zie genoeg verbeterpunten om aan te werken, maar vind zelf een wedstrijd over 1 jaar wel reëel aangezien ik in 1 jaar zeker wat zaken kan verbeteren (een paar cm op mijn benen erbij is voor mij een must voordat ik het podium op ga) en goed kan leren poseren met een coach .

Edit: ik denk dat ik dus wel redelijk droog genoeg stond, maar vind dat ik qua massa nog wel wat tekort komt en heb misschien iets ingeleverd. Het valt vaak een beestje tegen wat je overhoudt als je diep gaat. Ik vind het niet heel erg, want denk dat ik het meer van mijn ripped zijn moet hebben dan massa. Voor gewoon BB zou er nog een pak massa bij moeten en zij grotere benen en armen een must. Voor de classic look kom je zonder iets beter weg.

Laatst bewerkt:
Welke poses heb je gedaan? En welke wil je denk je inzenden?

Ik zou nog een iets drogere rug willen, maar ik wacht graag de foto's /contest af en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik zie genoeg verbeterpunten om aan te werken, maar vind zelf een wedstrijd over 1 jaar wel reëel aangezien ik in 1 jaar zeker wat zaken kan verbeteren (een paar cm op mijn benen erbij is voor mij een must voordat ik het podium op ga) en goed kan leren poseren met een coach .

Edit: ik denk dat ik dus wel redelijk droog genoeg stond, maar vind dat ik qua massa nog wel wat tekort komt en heb misschien iets ingeleverd. Het valt vaak een beestje tegen wat je overhoudt als je diep gaat. Ik vind het niet heel erg, want denk dat ik het meer van mijn ripped zijn moet hebben dan massa. Voor gewoon BB zou er nog een pak massa bij moeten en zij grotere benen en armen een must. Voor de classic look kom je zonder iets beter weg.
Meer juice

Het valt vaak een beestje tegen

1597653873806.png

Beetje flauw om te zeuren over ingeleverde spiermassa terwijl je kuurt. Alleen natty's mogen daarover klagen in een cut. ;)

• #1.877
Welke poses heb je gedaan? En welke wil je denk je inzenden?
Alle gewone BB poses. Niet echte classic poses, want deze had ik niet geoefend en het was niet de specialiteit van de fotograaf. Verder heb ik alles aan de fotograaf overgelaten. Hij had veel ervaring. Een aantal toffe poses naar zijn inzicht , een serie gymfoto's en toffe buitenfoto's. Verder enkele foto's die mij wel leuk leken en waarvan ik wist dat het mij wel zou passen.

Ik ontvang alle foto's onbewerkt en maak dan mijn selectie. Ik mag 10 foto's laten bewerken, maar advies van de fotograaf was de studiofoto's met de verplichte poses onbewerkt te laten. Hierbij zijn de condities (achtergrond, belichting etc. immers al goed). Met name de buitenfoto's valt wel wat aan te bewerken. De fotograaf kijkt niet zozeer naar mij (wat de klant vaak wel doet), maar naar het totaalplaatje. Dus bewerken is bijvoorbeeld de lucht net wat dreigender of juist zonniger maken en dat soort omgevingsdingen.

Ik denk ook dat het leuker en eerlijker is de poses onbewerkt in te sturen, dan is het natuurlijker en echt hoe ik erbij sta

• #1.878
Vanochtend stond ik er niet per se beter bij dan gisteren, dus dat is positief. :)Wel heb ik net benen getraind en het gevoel dat ik nu betere veins heb en iets voller sta, maar m'n buik is ook weer iets meer bloated. Goede punten om van te leren.

Ik merkte toen ik naar de gym ging wel dat ik een beetje leeg en op was, heb m'n lichaam afgelopen maanden denk ik toch wel uitgeput. Het is altijd apart hoe je mentaal en fysiek reageert. Afgelopen weken kon ik blijven gaan op een hongerdieet en nu na 3 dagen carbs laden en een paar dagen niet trainen ben ik meer op. Een beetje een déjà vu met de marathon. Wekenlang 100 km de week en trainingen van 35+ km en intervallen knallen zonder problemen en na de marathon is het ineens op en kon ik 3 weken nog geen sprintje trekken . Mindset en je fysiek blijven apart .:p

Ik heb besloten volgend jaar een wedstrijd te doen en nog zonder de foto's te hebben gezien al een aantal aandachtspunten om komend jaar aan te werken:
  1. Benen overall volume en massa (hamstrings, quads, adductors)
  2. Upper Chest
  3. Wijdte Lats
  4. (Omtrek armen, maar isolatie blijf ik ondergeschikt vinden aan de grote spiergroepen)

V.w.b. benen een aantal wijzigingen die ik ga doorvoeren:
  • Minder focus op squatten. (@Joostb_2000 bedankt voor de tip:thumbup:). Ik ga Squats niet skippen, ik houd Front Squat erin, maar niet meer elke training en pak Leg Presses voor Squats. Een goede Hack Squat is er helaas niet, wel een soort van Incline (squat) Machine.
  • Hoger in de rep range voor benen. Ik heb nu veel 5x5 gefrontsquat en de rest op 8-12 reps gepakt. Het zou echter goed kunnen dat ik gezien mijn marathonverleden meer slow twitch (Type I) vezels heb en als ik deze meer aanspreek en laat groeien, dit beter werkt. Ik ga het meerdere maanden een kans geven. @Spambod bedankt voor de tip! :thumbup:
  • Isolatie en adductorwerk blijven doen. Benen nooit skippen, net als ik nu al doe.
Verder nu even genieten van het eten en daarnam nieuwe onderhoud opzoeken . :D

Doei. :wave:

Ik log straks als ik thuis ben..

Lekker hoor, ik schrok gewoon van die beenpic, ziet er echt goed uit

Doe je wel eens walking lunges? Ik weet wel dat de vorm en hoeveelheid massa op je benen voor een deel genetisch is, maar ik heb altijd de indruk gehad dat hoog volume walking lunges mij veel heeft opgeleverd. :)

Terug
Naar boven