AndroidHealthClinic

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.942
ga je nog meer bij zetten? massa is kassa :D
Ik ga nu minstens 12 weken cruisen op Test E; vervolgens mijn bloedwaarden laten checken. Ik denk dat ik er goed aan toe alles weer even naar normaal te laten zakken (of stijgen) en binnen referentiewaarden te krijgen (voor zover mogelijk). Pas weer blasten als het allemaal goed zit. Ik ga komende periode nadenken over wat. Ik ben bang dat op 500-600 mg Test E ik niet progressie zal blijven boeken. Tren had ik geen issues mee, maar ik zat laag. 200 mg Tren + 400 Test zou dan ook een optie zijn, maar ik heb nog even de tijd om hierover na te denken.

Meeste supps er ook uit, even geen pwo's meer. Cafeine heb ik niet zo problemen mee, taurine en dextro (evt. EEA's) intra-WO ook prima. Ook even creatine een maandje. Verder doordeweeks clean en in het weekend iets meer IIFIYM.

Bro kap eens met jezelf 24/7 naar beneden te halen, ik heb dit log actief gevolgd en heb genoeg foto’s/video’s gezien waarin het overduidelijk is dat je enorm vooruit bent gegaan. Als je complete fysiek al maar half zo goed is als die freaky as f**k beenfoto, heb je al gewonnen. Chill. Geef jezelf eens een schouderklopje, 2 weken rustig aan, daarna ben je sowieso gemotiveerd om weer aan de bak te gaan de komende tijd!

Behalve test en tren zijn er nog andere middelen he. Als je volgende blast echt puur met het doel is om maximaal spiermassa te kweken kan je toch ook eens boldenone of deca overwegen? Je moet alles een keer geprobeerd hebben om te kijken wat nou precies werkt voor je en wat niet.

• #1.947
Heerlijke training! :cool:

20200818 Chest + Biceps + Abs (+ Cardio)
Upper Chest Focus

- Incline DB Press:
3 sets 46 kg (volgens mij 10, 8, 7)
2 sets 42 kg
(44 ontbreekt in de gym)

- Guillotine Press:
3 x 8 x 100 kg

- Incline Machine Press:
4 sets 80 kg

- Cable Flye:
4 sets (ca. 15 reps/set) x 40-35 kg

- Rotation Bar Biceps Curl:
4 sets 38 kg
Dropset 28 kg
Extra set 28 kg

- Preacher Curl:
4 sets 45 kg
Dropset 40 kg - dropset 30 kg tot failure :fire:

- One-Arm Cable Rope Hammer Curl:
4 sets 25 kg tot failure
Dropset 20 kg + assistance tot failure

- Cable Rope Abs Crunches:
Set 1 115 kg
Set 2 115 kg
Set 3 115 kg - dropset 100 kg
Set 4 105 kg - dropset 95 kg
Lekker tot failure gaan.

Training ging echt top. :cool: Gisteren had ik na het zien van de foto's even een dip, maar dit was vandaag compleet omgeslagen. :) Ik wist eigenlijk wel wat mijn zwakke punten waren, maar toch werd ik gewoon nog even met mijn neus even op de feiten gedrukt door de foto's. Maar dit heb ik omgezet in positieve energie. Gisteren was dag 1 van mijn nieuwe trainingsschema en ik had vandaag echt superveel energie en motivatie om hier 110% aan te gaan werken komend jaar. :D Ik had echt motivatie om tot failure te trainen. :grinny:
Ik ga komende maanden lekker met het nieuwe schema dat ik in mijn hoofd heb aan de slag. Over 3 maanden kijken hoeveel progressie ik hiermee heb geboekt en eventueel aanpassingen maken. Ik denk dat ik over een half jaar goed kan zeggen of ik mij hierop heb verbeterd en ik ready ben om volgend jaar het podium op te gaan; vanaf nu gewoon elke training 100% knallen en werken aan mijn verbeterpunten. :cheer: Goeie motivatie heb ik echt weer en als ik m'n nieuwe onderhoud heb gevonden en licht ga bulken, ga ik zeker weer progressie boeken. :cheer:

• #1.948
Bro kap eens met jezelf 24/7 naar beneden te halen, ik heb dit log actief gevolgd en heb genoeg foto’s/video’s gezien waarin het overduidelijk is dat je enorm vooruit bent gegaan. Als je complete fysiek al maar half zo goed is als die freaky as f**k beenfoto, heb je al gewonnen. Chill. Geef jezelf eens een schouderklopje, 2 weken rustig aan, daarna ben je sowieso gemotiveerd om weer aan de bak te gaan de komende tijd!
:thumbs:
You're right, ik heb zojuist hierboven gelogd voor het lezen van je post, dus het zit alweer goed. :thumbs: Bedankt voor je toffe woorden. :) Ik vind enkel gezien het feit dat ik afgelopen jaar heb gekuurd mijn fysiek niet helemaal tot z'n recht komt, maar mag zeker niet klagen. :) Winnen doe ik van mijzelf en voor mij is dit echt een top meetmoment om te zien waarop ik mij kan verbeteren voordat ik het podium op ga. Verder voel ik gewoon dat m'n hongergevoel enzo echt compleet fucked is. Aan de ene kant zin om alles te eten, maar vandaag toch even gewoon een clean dagje, want ineens 4 kg zwaarder dan gisteren is wel extreem (oké, ik weet dat het geen vet is).

Dorian Yates nam ook geen rust.
Goed bezig Bert!

• Heart
Waarderingen: BB_
  • #1.953
Waarom niet even rustig aan doen en over een week of twee weer fris en uitgerust van start gaan? Zoals jij hebt gecut is best wel een zware aanslag op het lichaam lijkt mij. Fysiek en mentaal.
Omdat ik mijzelf geen plezier doe met stilzitten. Ik heb tijdens het laden niet getraind uiteraard (volgens mij ging jij 75 km fietsen op je laaddag :p ivm rust houden:p).

Verder heb je wel gelijk. Ik had mijzelf ook voorgenomen deze week rustig aan te doen en relaxed te trainen, maar het ging ineens lekker. Komt natuurlijk ook doordat ik weer goed eet. Ik denk dat ik nu wel profiteer van de rebound en vind dat juist ideaal.:D
Ik voel me fysiek en mentaal fitter wanneer ik sport, ik sport vrijwel elke dag year round. Rust is misschien beter, maar geeft mij geen voldoening. Ik pak nu ook wat minder compounds. Ik denk dat vooral zware compounds belastend zijn voor je CNS. Maar : je hebt wellicht gelijk, maar rust gaat er bij mij lastig in :P En ik denk dat een rebound (dieet en training) wel oke is om te voorkomen dat je gelijk 10 kg aankomt in 1 week (ik heb het zien gebeuren, 15 kg zelfs:roflol:). Na de wedstrijd liet m'n coach me ook rebounden. Ik hield mij er niet helemaal aan, want ging all-in op vakantie. Door wel te blijven trainen met cardio, heb ik het toen toch goed onder controle gehouden. Als je van 7 dagen trainenet een uur cardio en bijna PSMF ineens naar een rustweek en cheaten gaat, komt het niet goed denk ik. :) En ik wil gewoon lekker trainen :)

Snap precies wat je bedoeld qua rust. Sporten geeft mij ook meer voldoening. Ik probeer ook wel eens rustig te trainen, dat hou ik meestal maar 1 setje vol :cool:

• Like
Rustweek en dan niet cheaten is echt een uitdaging. 😂 Ik kom er net uit, als ik train is het makkelijker

• Like
  • #1.956
Rustweek en dan niet cheaten is echt een uitdaging. 😂 Ik kom er net uit, als ik train is het makkelijker
Ik geloof ook heilig in rebounden, ook al vinden sommigen het onzin. Ik denk verder dat het belangrijk is dat je naar je lichaam luistert en het niet moet voelen als een verplichting, maar je moet het doen omdat het leuk vindt en als het lekker gaat en je niet tegen gaat staan, kan het best.

Verder voelt het voor mij ook echt alsof ik nu juist extra zin en motivatie heb om weer gainz te maken en gelijk te gaan werken aan mijn volgende doel. :D

Ik geloof ook heilig in rebounden, ook al vinden sommigen het onzin. Ik denk verder dat het belangrijk is dat je naar je lichaam luistert en het niet moet voelen als een verplichting, maar je moet het doen omdat het leuk vindt en als het lekker gaat en je niet tegen gaat staan, kan het best.
Wat versta je precies onder 'rebounden'? Ik heb na mijn cut, en nu nog steeds, op gevoel gegeten. En dus ook gewoon toegegeven aan de 'cravings' in die eerste weken, maar dan met wel redelijk gezond voedsel.

Heb je van de Squat University van Aaron Horschig gehoord?

Martins Licis was deze week bij hem en Martins' video man heeft 3 filmpjes gemaakt van de sessies, dit is de korte die specifiek over squatten gaat:

Laatst bewerkt:
  • #1.959
Wat versta je precies onder 'rebounden'? Ik heb na mijn cut, en nu nog steeds, op gevoel gegeten. En dus ook gewoon toegegeven aan de 'cravings' in die eerste weken, maar dan met wel redelijk gezond voedsel.
De definitie weet ik niet exact en de opvattingen zullen wat uiteen lopen, maar zoals ik het interpreteer:
  • Optimaal profiteren van de periode na een cut/prep en gains maken. Ik weet niet de exacte werking, maar hormoonbalans, insulinegevoeligdheid, metabolisme, werking van het lichaam spelen hier een belangrijke rol bij.
  • Voeding gestaag weer op laten lopen i.p.v. als een gek cheaten. Natuurlijk moet wat lekkers ook kunnen, maar dan kies ik liever voor IIFIYM en in het weekend eventueel een cheat. Verder een beetje naar mijn lichaam luisteren (zo heb ik vandaag kcals iets geupt, want had echt trek na mijn trianing).
  • Niet van alles naar niks gaan zowel v.w.b. krachttraining als cardio. Cardio geleidelijk afbouwen (en deels erin houden). M'n metabolisme zal ook wat in de war zijn, dus dingen met mate doen lijkt mij verstandig. Verder rust aan mijn nieuwe onderhoud opzoeken en dan in een lichte bulk overgaan, zonder al te veel vet aan te zetten, maar wel proberen optimaal spiermassa te pakken nu.
Snel googlen op 'rebound effect' geeft mij o.a. de volgende hits:
Volgens mij staat hier wel wat interessant info :), dus ik ga het zelf ook even doorlezen. :coffee: Misschien is het deels bro-science, maar ik denk dat er wel wat inzit.

Heb je van de Squat University van Aaron Horschig gehoord?

Martins Licis was deze week bij hem en Martins' video man heeft 3 filmpjes gemaakt van de sessies, dit is de korte die specifiek over squatten gaat:

Nee, zegt mij niets. Bedankt voor de filmpjes! :thumbs: Ik zal t.z.t. eens kijken, maar ben op dit moment niet op zoek naar squat tips, want ik heb reeds besloten squats even te laten voor het wat het is en deze zitten nu even niet meer in mijn schema.
Een paar jaar geleden was ik actief op zoek naar squatinfo (dus het is nu een beetje mosterd na de maaltijd) en ik heb het jarenlang een kans gegeven, maar toch geconcludeerd dat (Back) Squats niet helemaal voor mij weggelegd zijn, dus nu gooi ik het over een andere boeg. Zelf heb informatie van o.a. Mark Rippetoe (het boek Starting Strength) opgedaan (en filmpjes van Alan Thrall en anderen). Overigens blijf ik van mening dat filmpjes, instructies en boeken prima algemene tips en aandachtspunten bevatten, maar je toch het best IRL bij een coach terecht kan. Hij zal je zeggen wat voor jou de belangrijkste aandachtspunten zijn, zodat je hierop kunt focussen. Dit heb ik destijds dus ook gedaan. Maar, concluderend: squats maken voorlopig even geen deel meer uit van mijn trainingsschema en hier heb ik echt goed over nagedacht en ik heb het inmiddels al lang genoeg geprobeerd en een kans gegeven.
---

20200819 Back

Een beetje freestylen en wat uitproberen. Een schema'tje voor zgn. 'huge lats' van internet geplukt. Nu gewoon even lekker testen en kijken wat werkt. Het voelde echt top.:yes:

- Straight-Arm Lat Pull Down (met V-grip) SS Seated Cable Row (rowing handle, small-grip):
Opwarmset 50 kg SS 50 kg
1 x 15 x 70 kg SS 15 x 70 kg
3 x 15 x 80 kg SS 15 x 70 kg
Wow, deze voelde ik heerlijk in m'n Lats. Goed strikt uitgevoerd volgens de instructie, dat supersetten zorgt echt voor een goed gevoel en maximaal bloed in je lats. :D

- Reverse Grip Lat Pull Down:
4 x 12 x 75 kg volgens mij

- Reverse / Underhand Grip BB Row:
1 set 70 kg
3 x 10 x 80 kg
Bovenlichaam ver voorover en stil houden, BB dicht langs benen en in onderbuik trekken.

- Small Grip Lat Pull Down (rowing pulley):
4 sets 75 kg

- (Lat) Pull-In (Cable, Handles, beide armen tegelijk):
4 sets 60 kg

- Cable Shrugs:
4 sets 90 kg

Vandaag even geen Sumo DL. Volgende training weer wel (of overwegen Rack Pulls te gaan doen, maar eigenlijk wil ik wat progressen op de Sumo DL).

Superlekkere training. Voelde m'n Lats goed. :D

Gisteren 3200 kcal. Vandaag na m'n training zo trek, dat ik iets heb geupt naar 3441, ik had na m'n training ook nog salsales voor de boeg (inclusief heen en terug wandelen).

ik kijk ook wel enorm uit na de cut. terwijl ik dondersgoed weet dat het niet direct na de cut feest is.
ik gooi direct mijn cardio eruit. dit scheelt mij goed 5u per week aan tijd. dan kijk ik elke week wat mijn gewicht doet en up ik zo snel mogelijk qua eten.

Terug
Naar boven