Fitness Seller

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

Bedankt. Progressieve overload op squat is dus precies waar ik op vastloop, maar ik denk dat Squat niet per se noodzakelijk is als bodybuilder. Ik denk ook dat het oer persoon verschilt wat werk . Maar de.motivatie is er om eraan te weken. Leg Extension, leg curl en RDL of SLDL blijf ik zeker doen. Ik voel dat ik progressie ga boeken als ik m'n kcal weer ophoog.
Waar loop je op vast met squat?

Armen en benen komen inderdaad tekort. Upper pecs ook. Vandaag zei toevallig de gymeigenaar dat ik echt niet weken aan mij upper pecs en mijn wijdte lats, dus dat bevestigt mijn gevoel. Ik ga zeker aan mijn armen weken en vandaag heb ik de foto's ontvangen. Na de foto's gezien te hebben heb ik besloten armen op een separate dag te trainen of op een andere dag extra te focussen op biceps. Mijn triceps zijn niet zo slecht, met name biceps vergen meer aandacht.

Benen op dezelfde manier trainen als pecs werkt voor mij niet en ik denk dat squats niet voor mij weggelegd zijn, heb ook wat motorische beperkingen . Overigens waardeer ik je feedback,.maar je hebt mij nog nooit in de gym gezien dus ik vind het erg knap dat je kan beoordelen wat mij het beste werkt. Ik ga zeker aanpassingen maken op basis van feedback, zoals ik hierboven heb aangegeven...

Omdat squatten met progressive overload haast voor iedereen werkt. Het mooie is dat je niet noodzakelijk heel diep hoeft door te zakken om veel resultaat te boeken en dat diverse voetplaatsingen (stance width) goed zijn voor hypertrofie.. Maar het is een intimiderende oefening als deze je niet op het lijf geschreven is.

• Like
Waarderingen: BB_
Ik heb squatles van Denzil gehad. Ik heb nu besloten mij op andere oefeningen te focussen, squatten is niet echt voor mij weggelegd. Front Squat gaat nog wel.

Je doet nu net alsof laag in de reps zwaar squatten voor iedereen werkt. Dat is denk ik toch niet per se zo. Ik heb daar ook jarenlang in geloofd. In de basis zul je zeker gelijk hebben, maar na jarenlang proberen, vind ik het nu tijd wat anders proberen en ik ga kijken of dat zij vruchten afwerpt..

6-8 reps is niet laag (en wordt ook door powerlifters gedaan trouwens). Met alle respect voor Denzil, je kan beter kijken naar iemand (van jouw gewicht) die 300kg squat.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.925
6-8 reps is niet laag (en wordt ook door powerlifters gedaan trouwens). Met alle respect voor Denzil, je kan beter kijken naar iemand van jouw gewicht die 300kg squat.
Waar lees je 6-8???

Ik Squat 5x5. Overigens snap ik je advies en is dat een logisch eerste advies, zwaar leren squatten van een goede PL-coach. Echter heb ik nu na een aantal jaar o.b.v. feedback van anderen besloten wat anders te proberen en dat wil graag een kans geven. Mocht het niet werken, overweg ik zeker weer een squatles. Ik heb veel aan de tips van Denzil gehad.

Bovendien blijft voor mij het belangrijkst dat ik doe waar ik plezier en motivatie uithaal en zoek wat voor mij werkt. Ik sta open voor feedback, maar soms moet een knoop doorhakken en nu heb ik dat gedaan en ga ik hiermee aan de slag.

Laatst bewerkt:
  • #1.926
Omdat squatten met progressive overload haast voor iedereen werkt. Het mooie is dat je niet noodzakelijk heel diep hoeft door te zakken om veel resultaat te boeken en dat diverse voetplaatsingen (stance width) goed zijn voor hypertrofie.. Maar het is een intimiderende oefening als deze je niet op het lijf geschreven is.
Ik denk dat ik een uitzondering ben, maar je mag je gerust verbeteren. Wel graag nadat je dit bevestigd hebt gezien. Overigens heb ik mijn foto's nog niet gepost, dus je oordeel over wat voor en achterloopt was wat voorbarig, maar benen en biceps heb je gelijk in en staan bij mij op nr 1 en 4.

High bar kan in dus niet. :roflol: Dat heeft een goede PL-coach ook geconcludeerd. Als kind jarenlang fysio gehad,.ik.heb wat beperkingen. De Leg Press, Squat Machine en beperkt Front Squat gaan samen met SLDL, leg curl en leg extension mijn focus worden.
Ja als je het niet kan moet je het niet doen haha. Ik zou wel gewoon op alles tot failure gaan gewoon en lekker dropsets doen en aan de hogere kant van reps blijven!

• Like
  • #1.928
Waar loop je op vast met squat?
Ik buig ver voorover waardoor ik enkel low bar kan squatten. Verder heb ik een gebrekkige motoriek en blijf ik tegen dezelfde gewichten aanlopen. Front Squat gaat beter. Knee caving heb ik last van maar doe ik oefeningen voor en gaat steeds beter.

Ik heb nu niet meer de motivatie voor conventionele Squats en wil kijken hoe goed focus op Leg Press en machine werkt voor mij, +Extension , curl en RDL/SLDL. Ik vind dat ik dit minstens 3 maanden de kans moet geven om te oordelen of dit goed werkt. 1x p/w Front Squat wil ik erin houden.

• #1.929
Ja als je het niet kan moet je het niet doen haha. Ik zou wel gewoon op alles tot failure gaan gewoon en lekker dropsets doen en aan de hogere kant van reps blijven!
Ik doe het meeste tot failure behalve front squat omdat dat ten koste gaat van uitvoering, houding en knee caving.

Tip van hoge reps van @Spambod ga ik toepassen :thumbs: ik voel mezelf al doodgaan..

Je kan de goblet squat eens proberen, die vind ik echt suicide voor quads. 15 reps ofzo doen heel langzaam omlaag en ook weer spanning erop houden, hielen op een 1.25 kg plaat zodat je lekker diep kan. Als je 15 reps hebt gehaald en niet meer kan partial reps doen totdat je erbij neer valt

• Like
Ik buig ver voorover waardoor ik enkel low bar kan squatten. Verder heb ik een gebrekkige motoriek en blijf ik tegen dezelfde gewichten aanlopen. Front Squat gaat beter. Knee caving heb ik last van maar doe ik oefeningen voor en gaat steeds beter.

Ik heb nu niet meer de motivatie voor conventionele Squats en wil kijken hoe goed focus op Leg Press en machine werkt voor mij, +Extension , curl en RDL/SLDL. Ik vind dat ik dit minstens 3 maanden de kans moet geven om te oordelen of dit goed werkt. 1x p/w Front Squat wil ik erin houden.
Je kunt het altijd proberen idd! Wie niet waagt wie niet wint..

Wat voor mij werkte was 4werksets met op de 1e set 5 reps en de andere 3 sets zoveel mogelijk. Wanneer je de 1e set haalt verhoog je gewicht met 2.5 kilo. Wanneer dit niet wil volgende x zelfde gewicht, als dit weer niet wil gewicht 10% verlagen en vanaf daar opbouwen en meestal knal je dan wel door dat plateau. Hoop dat t zo beetje duidelijk uitgelegd heb

• Like
Ik ben een fan van je en zit je niet te sarren, maar goed leren kniebuigen kan zomaar 2-3 jaar duren. Dit is ook de voornaamste reden dat beginnende powerlifters vaak veel meer gewicht deadliften dan squatten, en vergevorderden net andersom.

• #1.933
Je kunt het altijd proberen idd! Wie niet waagt wie niet wint..

Wat voor mij werkte was 4werksets met op de 1e set 5 reps en de andere 3 sets zoveel mogelijk. Wanneer je de 1e set haalt verhoog je gewicht met 2.5 kilo. Wanneer dit niet wil volgende x zelfde gewicht, als dit weer niet wil gewicht 10% verlagen en vanaf daar opbouwen en meestal knal je dan wel door dat plateau. Hoop dat t zo beetje duidelijk uitgelegd heb
Thanks. Nuttige tips :thumb:
Voor de compounds heb ik dit regelmatig toegepast. Progressieve overload met deloaden wanneer je tegen een plafond aanloopt.

• #1.934
Je kan de goblet squat eens proberen, die vind ik echt suicide voor quads. 15 reps ofzo doen heel langzaam omlaag en ook weer spanning erop houden, hielen op een 1.25 kg plaat zodat je lekker diep kan. Als je 15 reps hebt gehaald en niet meer kan partial reps doen totdat je erbij neer valt
Grappig dat je dat zegt, sprak vandaag een jongedame (Fins, studeert hier aan de uni, leuke vrouw) die had moeite met diepte op de Squat en pakte dus ook daarom goblet squats met voeten op steps, zodat ze dieper kon squatten. Ik ga het gelijk proberen. :thumbs:

Grappig dat je dat zegt, sprak vandaag een jongedame (Fins, studeert hier aan de uni, leuke vrouw) die had moeite met diepte op de Squat en pakte dus ook daarom goblet squats met voeten op steps, zodat ze dieper kon squatten. Ik ga het gelijk proberen. :thumbs:
Ik pak het niet om die reden, want kom op squat even diep. Maar als je problemen hebt met diepte is dit zeker een aanrader. Ook als je ietsje breder dan een squat gaat staan ga je denk ik veel minder last hebben van die knee caving+je staat hiermee nog rechter overeind dan een frontsquat en je hebt dat gewicht nuet op je schouder dat je naar voren trekt vind ik

• Like
  • #1.936
Ik pak het niet om die reden, want kom op squat even diep. Maar als je problemen hebt met diepte is dit zeker een aanrader. Ook als je ietsje breder dan een squat gaat staan ga je denk ik veel minder last hebben van die knee caving+je staat hiermee nog rechter overeind dan een frontsquat en je hebt dat gewicht nuet op je schouder dat je naar voren trekt vind ik
Ja, voor knee caving lijkt mij dit top. Ik heb gewoon al zin m te proberen. Ik vraag me wel af of ik hiermee echt zwaar kan gaan, maar gewicht zegt niet alles.

Ja, voor knee caving lijkt mij dit top. Ik heb gewoon al zin m te proberen. Ik vraag me wel af of ik hiermee echt zwaar kan gaan, maar gewicht zegt niet alles.
Ik pak meestal zo rond de 30kg, maar gaat hier echt om spanning erop houden, dus niet locken boven en gewoon reps reps reps. Als je voor zwaar wilt gaan gaat je vorm lijden daaronder. Zelfde met leg extensions ofzo, ja je kan wel zwaar erop gaan maar gaan je benen ervan groeien? Idk. Zou ook daar gewoon voor 12-15 reps gaan en gecontroleerde reps dat het echt vreselijk gaat branden. Als je klaar bent met 3-4 setjes een dropset erachter aan. Hoeveel rust neem je eigenlijk tussen setjes?

• Like
  • #1.938
Ondanks dat ik afgelopen dagen niet bizar heb gegeten ('s avonds lekker eten, overdag niet veel, beetje IF), was ik vanochtend ineens 103,8 kg.

Vandaag even normaal doen, dagje zonder zoetigheid. Gewoon havermout, roerbakgroenten met Duitse biefstuk, rijst, dat soort dingen geniet ik nu toch al van en een beetje rebounded op 3100-3200 kcal. :)

Ik heb de foto's binnen. Ik moet zeggen dat ik het wat tegen vind vallen:sad::
- Ik zie dat ik best wel massa tekort komen (benen wist ik al en armen ook wel, maar m'n armomtrek moet ik echt wat aan doen (biceps m.n.), upper chest is ook zwak);
- Ik heb vaak tijd nodig om goed uit te ademen en abs aan te spannen en op veel foto's komt dit er niet goed uit;
- M'n tanning was best uitgelopen/opgedroogd in de auto en had ik niet echt meer bijgewerkt; volgens de fotograaf was het geen issue. Ik hoop dat hij het een beetje kan corrigeren, want ziet er nu niet super uit;
- Ik oog niet overal echt heel droog op m'n buik en rug, ondanks dat m'n huidplooi op m'n buik echt 2-3 mm is en rug 4-5 (misschien daar waar ik niet bijkom 6); rest van m'n lichaam ook echt niet meer dan 3 mm;
- Ik kan voor geen meter poseren. Dit wil ik liever niet van filmpjes leren, maar echt van een coach, zodat ik het gelijk goed aanleer en de tips krijg die voor mij werken;
- Ik ben zo asymmetrisch als de pest en m'n ene schouder en schouderblad staat wat lager/gekanteld. Voor een spiegel kan ik dit wel corrigeren, maar die had ik niet constant tijdens de shoot.:(

In ieder geval een heel goed meetmoment en ik heb wel gelijk de motivatie om aan mijn zwakke punten te werken. De punten die @Schwarzeneggertje noemde, zijn ook zeker terecht. Echter het zwaar low rep leren squatten van powerlifters ga ik nu even niet doen. Ik zal het even terugzoeken, maar een paar jaar geleden speelde die discussie ook en toen heb ik ook daadwerlijke squatles genomen bij Denzil en hieraan gewerkt. Toch het gevoel dat het voor mij minder werkt, dus ik ga nu de adviezen van @Spambod , @Joostb_2000 en @Simsalabimmusclesforsewin een kans geven (d.w.z. higher rep en focus meer op Leg Press / machine, daarnaast isolatie-oefeningen blijven doen en ook Goblet Squats goed op diepte). :D

Belangrijkste aandachtspunten zijn nu denk ik chronologisch:
  1. Benen (massa)
  2. Upper Chest
  3. Biceps
  4. Wijdte Lats
  5. Abs en ook Side Abs
De rest blijf ik uiteraard ook doen, maar dit verdient extra aandacht.

Ik heb besloten een splitschema i.p.v. PPL te gaan doen, waarbi alles over 4 dagen verdeel. Benen blijf ik frequenter pakken dan de rest, sowieso 2x per week. :)

Ik ga zometeen direct Borst + Biceps + Abs trainen. :cheer:
Ik denk dat het goed bevalt Borst en Schouders uit elkaar te trekken en kan zo ook meer aandacht aan armen geven en heb rug op een losse dag, ook fijn.:grinny:

Verder voelt het nu een beetje raar, nu de shoot voorbij is. Heb echt gelijk nieuwe doelen en motivatie nodig, alsof ik een beetje in een leegte val en die zoetigheid ook even klaar mee.

Sneakpeek foto?

Terug
Naar boven