Fitness Seller

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

Ik vind
Heb je wellicht gelijk in.
Marathon was mijn sterkste afstand en halve was ook nog wel oké. Sprinten kon ik voor geen meter. Daaruit maak ik op dat ik meer type I heb. De verhouding is wellicht genetisch, ik weet niet in hoeverre mijn vele duurlopen nog impact hebben op de verhouding, maar mijn type I zullen beter ontwikkeld zijn.
afhankelijk van hoe je traint past een deel van de vezels zich aan. En krijg je dus wat meer type 2.

Je hebt trouwens ook nog subtypes en die kunnen zich soms ook aanpassen. Je lichaam wordt uiteindelijk vanzelf beter in wat je vaak doet. uiteindelijk zal er een genetische grens zijn, die met bodybuilding natuurlijk altijd wordt opgezocht en eventueel enhanced ook overschreden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.902
Ik vind

afhankelijk van hoe je traint past een deel van de vezels zich aan. En krijg je dus wat meer type 2.

Je hebt trouwens ook nog subtypes en die kunnen zich soms ook aanpassen. Je lichaam wordt uiteindelijk vanzelf beter in wat je vaak doet. uiteindelijk zal er een genetische grens zijn, die met bodybuilding natuurlijk altijd wordt opgezocht en eventueel enhanced ook overschreden.
Naar mijn weten heb je type I, IIa en IIb, klopt dat?

Misschien wel interessant.
Die had ik ook om te plakken. Goed verhaal. En waarschijnlijk is eea nog niet helemaal
Uitonderzocht het blijkt maar weer: je lichaam past zich aan.

de reden ook om niet alleen maar fast of slow te trainen wat mij betreft. Overigens vraag ik me af welke vezels dan weer het beste hypertrofieren zoals
@BB nu mee bezig is. type II is het verhaal , maar of a, b of x het beter doen.... een atleet heeft denk ik vaak baat bij een mix met veel b en x (anders word je snel moe)

ze kunnen zich aanpassen, voorbeeld: type 2b ook wel type 2x genoemd kan zich omzetten in type 2a.
Ja maar je kan dus niet door bepaalde sporten waar meer type 1 gebruikt worden opeens meer type 1 vezels erbij krijgen of dat type twee vezels zich naar 1 omzetten, toch?

• Like
Waarderingen: BB_
(1) Wat bedoel je precies? Ik heb jarenlang benen tot failure getraind. Tegenwoordig doe ik squats niet meer per se tot failure, maar 5 x 5 op goede uitvoering en pas plussen als ik daar echt aan toe ben. Overige beenoefeningen wel redelijk tot failure en isolatiewerk met dropsets enzo.

(2) Ik doe nooit losse armtraining. Ik doe meestal PPL met 2 biceps- of tricepsoefeningen op het eind of anders een splitschema waarbij ik 2 biceps- of tricepsoefeningen op mijn borst- of schouderdag pak. Als armen echt mijn zwakke punt waren, zou ik separate armtraining overwegen. Ik denk echter dat het niet noodzakelijk voor mij atm.

(1) Ik denk dat jij je eigen proporties niet erg goed kan beoordelen, je pecs zijn echt klasse maar je armen en benen zeker niet en dat is al een tijdje zo. Dit zie ik gereflecteerd in je training. Mijns inziens zou je je benen op dezelfde manier 'moeten' trainen als je pecs: zwaar uitgevoerde basisoefening (leer eens squatten van powerlifters) en zware accessories.

(2) Losse armtraining lijkt me ook niet per se nodig, maar ik denk dat cheat curls en smal bankdrukken en zwaar uitgevoerde liggende extensies, eventueel met cheat van een gedeeltelijke pullover, meer massa zullen geven.

(1) Ik denk dat jij je eigen proporties niet erg goed kan beoordelen, je pecs zijn echt klasse maar je armen en benen zeker niet en dat is al een tijdje zo. Dit zie ik gereflecteerd in je training. Mijns inziens zou je je benen op dezelfde manier 'moeten' trainen als je pecs: zwaar uitgevoerde basisoefening (leer eens squatten van powerlifters) en zware accessories.

(2) Losse armtraining lijkt me ook niet per se nodig, maar ik denk dat cheat curls en smal bankdrukken en zwaar uitgevoerde liggende extensies, eventueel met cheat van een gedeeltelijke pullover, meer massa zullen geven.
Denk niet dat je met een powerlift squat uitvoering de grootste benen gaat krijgen...

• #1.911

Armen en benen komen inderdaad tekort. Upper pecs ook. Vandaag zei toevallig de gymeigenaar dat ik echt niet weken aan mij upper pecs en mijn wijdte lats, dus dat bevestigt mijn gevoel. Ik ga zeker aan mijn armen weken en vandaag heb ik de foto's ontvangen. Na de foto's gezien te hebben heb ik besloten armen op een separate dag te trainen of op een andere dag extra te focussen op biceps. Mijn triceps zijn niet zo slecht, met name biceps vergen meer aandacht.

Benen op dezelfde manier trainen als pecs werkt voor mij niet en ik denk dat squats niet voor mij weggelegd zijn, heb ook wat motorische beperkingen . Overigens waardeer ik je feedback,.maar je hebt mij nog nooit in de gym gezien dus ik vind het erg knap dat je kan beoordelen wat mij het beste werkt. Ik ga zeker aanpassingen maken op basis van feedback, zoals ik hierboven heb aangegeven...

• #1.912
Bedoelde ik ook niet, maar BB_ heeft moeite met de uitvoering en powerlifters kunnen je dat m.i. het beste leren.
Ik heb squatles van Denzil gehad. Ik heb nu besloten mij op andere oefeningen te focussen, squatten is niet echt voor mij weggelegd. Front Squat gaat nog wel.

Je doet nu net alsof laag in de reps zwaar squatten voor iedereen werkt. Dat is denk ik toch niet per se zo. Ik heb daar ook jarenlang in geloofd. In de basis zul je zeker gelijk hebben, maar na jarenlang proberen, vind ik het nu tijd wat anders proberen en ik ga kijken of dat zij vruchten afwerpt..

Laatst bewerkt:
  • #1.913
Bovendien ga ik een coach nemen. Mijn foto's geven hem een redelijk beeld denk ik.

Je hoort het @BB_

Op zoek naar een powerlifter zonder kapotte rug of knieen! Dan kan die jou even leren hoe het moet lol.

Als je progressive overload toepast op squat en leg extension gaan je quads wel groeien man, voor hams romanian deadlift en leg curl oid

Het is niet zo ingewikkeld allemaal :p

Bedoelde ik ook niet, maar BB_ heeft moeite met de uitvoering en powerlifters kunnen je dat m.i. het beste leren.
Ja maybe. Maar powerlifters squatten wel anders. Als je goede groei voor je quads wil heb ik gemerkt dat high bar en dan ass to grass zonder volledige lock out boven het beste werkt

• #1.918
Als je progressive overload toepast op squat en leg extension gaan je quads wel groeien man, voor hams romanian deadlift en leg curl oid

Het is niet zo ingewikkeld allemaal :p
Bedankt. Progressieve overload op squat is dus precies waar ik op vastloop, maar ik denk dat Squat niet per se noodzakelijk is als bodybuilder. Ik denk ook dat het oer persoon verschilt wat werk . Maar de.motivatie is er om eraan te weken. Leg Extension, leg curl en RDL of SLDL blijf ik zeker doen. Ik voel dat ik progressie ga boeken als ik m'n kcal weer ophoog.

• #1.919
Ja maybe. Maar powerlifters squatten wel anders. Als je goede groei voor je quads wil heb ik gemerkt dat high bar en dan ass to grass zonder volledige lock out boven het beste werkt
High bar kan in dus niet. :roflol: Dat heeft een goede PL-coach ook geconcludeerd. Als kind jarenlang fysio gehad,.ik.heb wat beperkingen. De Leg Press, Squat Machine en beperkt Front Squat gaan samen met SLDL, leg curl en leg extension mijn focus worden.

• #1.920
Terug
Naar boven