Ondanks dat ik afgelopen dagen niet bizar heb gegeten ('s avonds lekker eten, overdag niet veel, beetje IF), was ik vanochtend ineens 103,8 kg.
Vandaag even normaal doen, dagje zonder zoetigheid. Gewoon havermout, roerbakgroenten met Duitse biefstuk, rijst, dat soort dingen geniet ik nu toch al van en een beetje rebounded op 3100-3200 kcal.
Ik heb de foto's binnen. Ik moet zeggen dat ik het wat tegen vind vallen

:
- Ik zie dat ik best wel massa tekort komen (benen wist ik al en armen ook wel, maar m'n armomtrek moet ik echt wat aan doen (biceps m.n.), upper chest is ook zwak);
- Ik heb vaak tijd nodig om goed uit te ademen en abs aan te spannen en op veel foto's komt dit er niet goed uit;
- M'n tanning was best uitgelopen/opgedroogd in de auto en had ik niet echt meer bijgewerkt; volgens de fotograaf was het geen issue. Ik hoop dat hij het een beetje kan corrigeren, want ziet er nu niet super uit;
- Ik oog niet overal echt heel droog op m'n buik en rug, ondanks dat m'n huidplooi op m'n buik echt 2-3 mm is en rug 4-5 (misschien daar waar ik niet bijkom 6); rest van m'n lichaam ook echt niet meer dan 3 mm;
- Ik kan voor geen meter poseren. Dit wil ik liever niet van filmpjes leren, maar echt van een coach, zodat ik het gelijk goed aanleer en de tips krijg die voor mij werken;
- Ik ben zo asymmetrisch als de pest en m'n ene schouder en schouderblad staat wat lager/gekanteld. Voor een spiegel kan ik dit wel corrigeren, maar die had ik niet constant tijdens de shoot.
In ieder geval een heel goed meetmoment en ik heb wel gelijk de motivatie om aan mijn zwakke punten te werken. De punten die
@Schwarzeneggertje noemde, zijn ook zeker terecht. Echter het zwaar low rep leren squatten van powerlifters ga ik nu even niet doen. Ik zal het even terugzoeken, maar een paar jaar geleden speelde die discussie ook en toen heb ik ook daadwerlijke squatles genomen bij Denzil en hieraan gewerkt. Toch het gevoel dat het voor mij minder werkt, dus ik ga nu de adviezen van
@Spambod ,
@Joostb_2000 en
@Simsalabimmusclesforsewin een kans geven (d.w.z. higher rep en focus meer op Leg Press / machine, daarnaast isolatie-oefeningen blijven doen en ook Goblet Squats goed op diepte).
Belangrijkste aandachtspunten zijn nu denk ik chronologisch:
- Benen (massa)
- Upper Chest
- Biceps
- Wijdte Lats
- Abs en ook Side Abs
De rest blijf ik uiteraard ook doen, maar dit verdient extra aandacht.
Ik heb besloten een splitschema i.p.v. PPL te gaan doen, waarbi alles over 4 dagen verdeel. Benen blijf ik frequenter pakken dan de rest, sowieso 2x per week.
Ik ga zometeen direct Borst + Biceps + Abs trainen.

Ik denk dat het goed bevalt Borst en Schouders uit elkaar te trekken en kan zo ook meer aandacht aan armen geven en heb rug op een losse dag, ook fijn.
Verder voelt het nu een beetje raar, nu de shoot voorbij is. Heb echt gelijk nieuwe doelen en motivatie nodig, alsof ik een beetje in een leegte val en die zoetigheid ook even klaar mee.