Fitness Seller

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

ik kijk ook wel enorm uit na de cut. terwijl ik dondersgoed weet dat het niet direct na de cut feest is.
ik gooi direct mijn cardio eruit. dit scheelt mij goed 5u per week aan tijd. dan kijk ik elke week wat mijn gewicht doet en up ik zo snel mogelijk qua eten.
Na de cut begint het moeilijke gedeelte pas op onze hoeveelheid massa jammer genoeg. Nog steeds gammele kcal hoeveelheden maar honger voor tien.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.963
ik kijk ook wel enorm uit na de cut. terwijl ik dondersgoed weet dat het niet direct na de cut feest is.
ik gooi direct mijn cardio eruit. dit scheelt mij goed 5u per week aan tijd. dan kijk ik elke week wat mijn gewicht doet en up ik zo snel mogelijk qua eten.
CARDIO
Reduce it by about 25-35% the first week and maintain that. If you are having a tough time growing and are still exhausted from prep, reduce the cardio again by 25%. If you are gaining a lot of weight very quickly, keep the cardio in at least 50% of what you were doing during prep. Some people like to take cardio out completely, but I prefer to keep some of it in for cardiovascular health, appetite, and endurance. Gaining 10-30 lb post show can be hard on the body so stopping cardio is ill advised. The rebound can either be the best of times or, if you are not careful, it can be the worst of times. You can either completely ruin months of hard work by becoming a bloated mess or you can stay disciplined and make more muscle gains post show than you normally could in 6 months. The choice is yours.

• #1.964
  • #1.965
Ik ben na m'n wedstrijd AYCE op vakantie gegaan en heb elke dag getraind met cardio. Slecht 2 kg boven wedstrijd gewicht gebleven en toch lekker gegeten .

Vandaag trouwens 101,9 kg Gelukkig, gisteren 103,8 was niet goed.

• #1.967
Kan inderdaad, maar ik denk dat het in de rebound zeker wel meerwaarde heeft. Ligt er natuurlijk ook aan hoe veel je nu doet.

Al is het maar om eetlust en aanzetten van vetmassa onder controle te houden. Daarnaast is het nooit slecht voor je conditie, cardiovascularitiet, hart, LDL/HDL (m.n. voor AAS-gebruikers), afvoeren van melkzuur en afvalstoffen. En bovendien is actief buiten bezig zijn in de zomer wel lekker, althans , vind ik. Pak liever de fiets dan auto. Veel bodybuilders en PL'ers hebben een vrij matige conditie en zouden denk ik overall fitter zijn met een beetje cardio.

Ondanks dat ik afgelopen dagen niet bizar heb gegeten ('s avonds lekker eten, overdag niet veel, beetje IF), was ik vanochtend ineens 103,8 kg.

Vandaag even normaal doen, dagje zonder zoetigheid. Gewoon havermout, roerbakgroenten met Duitse biefstuk, rijst, dat soort dingen geniet ik nu toch al van en een beetje rebounded op 3100-3200 kcal. :)

Ik heb de foto's binnen. Ik moet zeggen dat ik het wat tegen vind vallen:sad::
- Ik zie dat ik best wel massa tekort komen (benen wist ik al en armen ook wel, maar m'n armomtrek moet ik echt wat aan doen (biceps m.n.), upper chest is ook zwak);
- Ik heb vaak tijd nodig om goed uit te ademen en abs aan te spannen en op veel foto's komt dit er niet goed uit;
- M'n tanning was best uitgelopen/opgedroogd in de auto en had ik niet echt meer bijgewerkt; volgens de fotograaf was het geen issue. Ik hoop dat hij het een beetje kan corrigeren, want ziet er nu niet super uit;
- Ik oog niet overal echt heel droog op m'n buik en rug, ondanks dat m'n huidplooi op m'n buik echt 2-3 mm is en rug 4-5 (misschien daar waar ik niet bijkom 6); rest van m'n lichaam ook echt niet meer dan 3 mm;
- Ik kan voor geen meter poseren. Dit wil ik liever niet van filmpjes leren, maar echt van een coach, zodat ik het gelijk goed aanleer en de tips krijg die voor mij werken;
- Ik ben zo asymmetrisch als de pest en m'n ene schouder en schouderblad staat wat lager/gekanteld. Voor een spiegel kan ik dit wel corrigeren, maar die had ik niet constant tijdens de shoot.:(

In ieder geval een heel goed meetmoment en ik heb wel gelijk de motivatie om aan mijn zwakke punten te werken. De punten die @Schwarzeneggertje noemde, zijn ook zeker terecht. Echter het zwaar low rep leren squatten van powerlifters ga ik nu even niet doen. Ik zal het even terugzoeken, maar een paar jaar geleden speelde die discussie ook en toen heb ik ook daadwerlijke squatles genomen bij Denzil en hieraan gewerkt. Toch het gevoel dat het voor mij minder werkt, dus ik ga nu de adviezen van @Spambod , @Joostb_2000 en @Simsalabimmusclesforsewin een kans geven (d.w.z. higher rep en focus meer op Leg Press / machine, daarnaast isolatie-oefeningen blijven doen en ook Goblet Squats goed op diepte). :D

Belangrijkste aandachtspunten zijn nu denk ik chronologisch:
  1. Benen (massa)
  2. Upper Chest
  3. Biceps
  4. Wijdte Lats
  5. Abs en ook Side Abs
De rest blijf ik uiteraard ook doen, maar dit verdient extra aandacht.

Ik heb besloten een splitschema i.p.v. PPL te gaan doen, waarbi alles over 4 dagen verdeel. Benen blijf ik frequenter pakken dan de rest, sowieso 2x per week. :)

Ik ga zometeen direct Borst + Biceps + Abs trainen. :cheer:
Ik denk dat het goed bevalt Borst en Schouders uit elkaar te trekken en kan zo ook meer aandacht aan armen geven en heb rug op een losse dag, ook fijn.:grinny:

Verder voelt het nu een beetje raar, nu de shoot voorbij is. Heb echt gelijk nieuwe doelen en motivatie nodig, alsof ik een beetje in een leegte val en die zoetigheid ook even klaar mee.
Kerel, ik vermoed dat je veel, maar dan ook echt veel te streng bent voor jezelf!

Edit: ik zag dat je er al een beetje op terug was gekomen. Keep it up kerel!

Waar blijven de foto’s van de binges/cheats?

Waarom zou je al je werk verneuken door te gaan cheaten?

Een dagje erna wat eten naar wat je wilt kan ik begrijpen maar daarna.

gaat ook niet om dat je 24/7 rotzooi eet maar een cheat in de dagen erna is toch niet raar/mis? Lol

• #1.973
Waar blijven de foto’s van de binges/cheats?
Binges kan ik redelijk onder controle houden. Ik heb laatste dagen diverse foto's gepost in het 'post je maaltijden'-topic. Verder exact wat @vntl zegt. Tijdens het laden heb ik donut, muffin, apekoppen, pannenkoeken etc. op. Na de shoot Indiaas afgehaald en maandag een dagje niets getrackt en bij de toko Indisch eten gehaald. Vanaf dinsdag weer normaal gedaan, want woog ineens bijna 104 kg. :rofol: Verder probeer ik nu even clean te eten en rebounden, want zoals @hoxyz zegt heb ik echt trek voor 10 nu en dan werkt wat cleaner eten beter. Daarnaast geniet ik nu (na zoveel dagen low carb) echt van simpel havermount, rijst, kip, biefstuk, kwark en pindakaas enzo. Het scheelt ook dat ik gewoon druk aan het werk ben en geen vakantie heb. Ik heb nu al moeite <3500 kcal te blijven. Als ik iets lekker wil, pas ik dat eventueel in m'n macro's (IIFIYM), maar ik denk dat ik doordeweeks gewoon beetje clean aanhoud en m'n rebound dieet en in het weekend 1 cheatdagje en een dagje IIFIYM. Verder kijk ik even 2 weken aan wat de weegschaal doet en op basis daarvan bepaal ik of ik ophoog (en wat ik met m'n cardio doe). Ik heb nog genoeg lekkers in huis, had echt veel te veel gekocht voor m'n cheat. Als ik eenmaal ga snoepen, kan ik niet stoppen, dus nu ga ik voor lekker en clean en volumevoedsel. :)

Waarom zou je al je werk verneuken door te gaan cheaten?

Een dagje erna wat eten naar wat je wilt kan ik begrijpen maar daarna.
Dit dus. Ik blijf liever een beetje shredded, profiteer van m'n rebound en rustig opbouwen en wil geen opgeblazen michelinpoppetje worden. In het weekend wat losser, doordeweeks strikter. Op dit moment is alles genieten trouwens. :D

• #1.974
Ik heb een shitload aan foto's en nog niet de tijd gehad hieruit een echte selectie te maken. Als ik dit heb gedaan, kan ik kijken welke ik wel instuur en welke niet en welke ik dus eventueel kan showen. Maar eigenlijk vind k het het leukst als het een ver(r)assing blijft, ook de foto's van anderen. :D

• #1.975
Lekker getraind. Deze week trainen zonder verplichtingen, voelt heerlijk, ik weet toch dat ik mezelf alweer gauw push dieper te gaan. :p

20200820 Legs
High Rep

- Leg Press (High, Wide Stance)
Opwarmset
4 x 20 x 150 kg
Hamstring focus - 1 minuut rust tussen de sets
Wow, dit voelt geweldig :fire:

- Goblet Squat:
2 x 20 x 30 kg
2 x 20 x 36 kg
Ik faalde niet zozeer op quads, maar voelde m'n onderrug echt enorm (pump). Voor mijn gevoel was mijn houding wel goed; wellicht volgende keer eens filmen van opzij om dit te checken of iemand vragen.
Volgende keer weer Small-Stance de Incline Smith Machine pakken, want daar voel ik m'n quads echt heel goed.

- DB SLDL:
3 x 15 x (2) 36 kg DB's
Oef, voelde m'n rug, m.n. door de oefening ervoor. Houding was wel goed. Ik moet zeggen dat ik op SLDL/RDL altijd wel moeite heb echt goed m'n hamstrings te voelen; ik probeer hier echt op te focussen en deze goed aangespannen te houden. Heb toch het idee dat ik beperkt wordt door m'n rug en mobiliteit.

- Leg Extension:
4 x 15-20 x 35 kg
Dropset 30 kg met hold.

- Lying Leg Curl:
4 x 15-20 x 15 kg/side
Dropset 10 kg/side met hold

- Adductor Machine:
4 x 15-20 x 75 + band

- Seated Calf Raise:
4 sets 50-40 kg
Dropset 30 kg
Ineens was ik leeg en concentratie weg.
Abs niet meer gedaan, morgen weer wel, ook side abs. :D

- Cardio: 26 minuten + crosstrainer + al 40-45 gewandeld tussen-de-middag op werk

Heerlijke training :):)

Naast mijn voornemen High Rep te trainen, las ik onlangs ook dat tijdens de eerste Rebound week aangeraden wordt hoger in de reps te trainen (ca. 15 en voor benen zelfs 20), dus dat komt mooi uit. Low Rep met zware gewichten wordt afgeraden en ik moet zeggen dat ik mij daar op dit moment echt niet toe in staat voel, zeker benen niet. Dit voelde heerlijk. :D Ongetwijfeld zullen meningen en theorie"en verschillen, maar voor mij voelt dit goed aan.

3300 kcal

Komende dagen beetje op tijd naar bed, afgelopen dagen vaak net wat te laat, want druk en wil voor ik ga slapen nog even rustig eten en ontspannen.
En Netflix is verslavend en zit halverwege het laatste seizoen van Breaking Bad :p
De Slimste Mens sla ik ook niet over.

Ik zou me iets minder focussen op het voelen van de SLDL/RDL en meer zorgen dat je vorm goed is, iets moet het gewicht omhoog brengen dus je hamstrings werken wel.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #1.977
Ik zou me iets minder focussen op het voelen van de SLDL/RDL en meer zorgen dat je vorm goed is, iets moet het gewicht omhoog brengen dus je hamstrings werken wel.
Heb je wel gelijk in. Wat ik tegenwoordig trouwens doe bij BB SLDL is met m'n tenen op een schijfje of verhoging gaan staan. Hierbij voel ik dan echt veel meer spanning en stretch in m'n hamstrings. :D

Heb je wel gelijk in. Wat ik tegenwoordig trouwens doe bij BB SLDL is met m'n tenen op een schijfje of verhoging gaan staan. Hierbij voel ik dan echt veel meer spanning en stretch in m'n hamstrings. :D
Ik voel het tijdens ook niet in me hamstrings maar erna wel sinds ik me vorm verbeterd heb en niet meer focus op het voelen 'tijdens'

• Like
Waarderingen: BB_
  • #1.980
Vandaag wat weinig energie en loom toen ik naar de gym ging, maar dat kwam gewoon omdat ik (weer) te laat op bed lag (laat thuis en 10 uur avondeten en nog pre-bed meal ook) enzo en even chillen en tv kijken na m'n werk, andere verplichtingen en training. Verder kwam het gewoon doordat ik op de fiets zware benen voelde door mijn beentraining van gisteren, maar dat is niet erg (juist goed :cool:) en er stonden schouders en triceps op het schema, dus spierpijn in de beentjes is geen probleem. :grinny: Bovendien, vanaf de eerste set ging het echt superlekker en ik had de hele training een goeie pomp! :grinny:

Ik moet zeggen dat zo'n splitschema mij beter bevalt nu dan PPL en ik kan mij ook beter focussen en prio leggen op m'n verbeterpunten. :)

20200821 Shoulders + Triceps (+ Abs)

- OHP:
12, 12, 10, 10 x 60 kg
Was tot failure (behalve eerste set).

- One-Arm Standing DB Press:
1 x 10 x 28 kg
2 x 15 x 26 kg

- Seated DB Front Raise:
4 x 15-20 x 10 kg
Dropset (standing) 8 kg :fire:
Deze had ik echt lang niet gedaan, aangezien ik niet onnodig veel Front Delts wil trainen en deze met PPL niet binnen m'n schema paste, maar vroeger was dit echt één van m'n favo oefeningen. :yes:

- Machine Side Raise:
4 x 12-15 x 10 kg/side
Drop 5 kg drop 9 kg :fire::fire:

- Bent-Over Side Raise (Rear Delts):
4 x ca. 15 x 7,5 kg/side
Dropset 5 kg/side

- Cable Rope Triceps Pushdown (Normal SS Bent-Over Close Grip):
4 sets 55-50 kg SS 65-60 kg

- Cable Rope Overhead Triceps Extension:
4 sets 55 kg
Drop 50 kg

- Machine Abs:
4 sets 55 kg helemaal tot failure, heerlijk. :)

- Cardio: 20 minuten relaxed hometrainer + fietsen naar de gym en supermarkt

Heerlijke training. :)

Post-WO:
IMG_20200821_182440.jpgIMG_20200821_195033.jpg
Proteine ijsje van de Lidl (93 kcal).

En zo lekker roerbak kip met piri-piri marinade, veel groenten, rijst, kruiden, madame jeanette, knoflookje, beetje ketjap en evt. XXL Light Sauce.:meal:

BW: 101.7 kg. Blijft mooi constant. :) Morgen even een licht cheatdagje zonder tracken (heb nog te veel lekkers liggen) en zondag IIFIYM. Maandag weer m'n schema; als ik maandag niet gek veel ben aangekomen, hoog ik m'n kcal al iets op. Ik heb nu echt het gevoel dat ik optimaal kan profiteren van de rebound en dat m'n lichaam flink wat progressie wil maken en droge spiermassa wil pakken, maar ik weet ook dat mijn eetlust (voor 10) op dit moment een beetje misplaatst is.

Vandaag 3300 kcal. Morgen meer :D. Ik eet nu een klein beetje IF-achtig. Niet helemaal, in de ochtend enkel wat lichte dingen en eiwitten/vetten, maar m'n eerste echte meal pas na de middag en met name voor mijn training. Post WO een groot avondmeal en pre-bed kwark of skyr. Voel ik me super bij. drool: Tijdens de training 30 gram dextro en als ik m'n kcals up, gaat dit ook omhoog (= instant gains :flex: ).

Fijn weekend allemaal! :kiss:

Terug
Naar boven