Fitness Seller

Michieln's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Misschien wat minder volume? Ik ben ook op een UB/LB overgestapt. Ik gebruik wel minder volume bij sommige oefeningen. Gelukkig nu echt helemaal hersteld van spierpijn van maandag. Vooral de lats deden bij mij lang zeer :P. Benen zijn ook alweer bijna hersteld.

• Topic Starter Topic Starter
Heb van maandag (LB) al nergens meer last van, en van dinsdag (UB) ook nauwelijks tot niet meer.

toch maar weer zelfde op rust en trainingsdagen qua voeding?

Hehe, mooi nieuw doel heb je voorgenomen met Tavi Castro!
Mijn post van z'n vids enige aanleiding geweest tot? :P

Zie ook dat je rust- en trainingsdagen exact hetzelfde zijn qua kcals en macro's... wat is daarvoor je reden?
Voor de rest goed gebalanceerd schema, waarmee je verwacht ik genoeg progressie zult kunnen boeken! :D

toch maar weer zelfde op rust en trainingsdagen qua voeding?
Ja, wel zo makkelijk, hoef ik niet meer moeilijk te doen met avondeten (geen aardappels op rustdagen etc blabla).

Hehe, mooi nieuw doel heb je voorgenomen met Tavi Castro!
Mijn post van z'n vids enige aanleiding geweest tot? :P

Zie ook dat je rust- en trainingsdagen exact hetzelfde zijn qua kcals en macro's... wat is daarvoor je reden?
Voor de rest goed gebalanceerd schema, waarmee je verwacht ik genoeg progressie zult kunnen boeken! :D
Had daarvoor al dat interview gelezen en die pics gezien en was toen al om, maar in die vids is ie ook baas :D

Zie hierboven, gaat uiteindelijk toch om een kcal tekort, en als ik ga carb en kcal cyclen met 4/5 dagen per week trainen moet ik wel heel laag zitten op rustdagen om een tekort te hebben :p

Ga overigens vanaf volgende week weer switchen kwa trainingschema, push/pull/leg en dan gewoon doorroteren, geen vaste dagen. Lekker flexibel, geen overdreven trainingen (gewoon 3x10 setjes), niet te lang.

En dan in de bulk gooi ik volume naar 4x10 denk ik, en ga ik t zo bekijken. Als dat prima gaat / genoeg energie etc, mss wel 5x10 per oefening.

---------- Post toegevoegd 4 July 2013 om 16:59 ----------

Donderdag 4 juli

Lever 45 Leg Press
3 x 12 x 225 kg

Leg Curls
12 x 70 kg
12 x 70 kg
9 x 70 kg

Leg Extensions
12 x 75 kg
11 x 75 kg
11 x 75 kg - benen stonden flink strak hierna hehe

Romanian Deadlift
12 x 100 kg
12 x 100 kg
8 x 100 kg

Sled Seated Calf Press
12 x 160 kg
12 x 160 kg
10 x 160 kg

Lying Leg-hip Raises
2 x 12 x 8 kg

En nog 1 setje standing calf raises maar vond 't wel best.

Laatst bewerkt:
Vrijdag 5 juli - upper body

Chin-ups
11 x BW
9 x BW
6 x BW
7 x BW

Lever Chest Press
12 x 70 kg
7 x 70 kg
9 x 65 kg

Cable Pulldown
12 x 60 kg
10 x 60 kg
8 x 60 kg

DB Incline Bench Press
12 x 22 kg
10 x 22 kg
10 x 22 kg

Lever Narrow Grip Seated Row
12 x 80 kg
10 x 80 kg
10 x 80 kg

Cable Pushdown
8 x 25 kg
12 x 22,5 kg

BB Curl
12 x 25 kg
10 x 25 kg

DB Lateral Raise
2 x 12 x 10 kg

Cable Bent-over Triceps Extension
10 x 22,5 kg
10 x 22,5 kg

Lever Seated Rear Delt Row
2 x 12 x 45 kg

Dat was mijn UB/LB weekje, trainingsschema inmiddels weer aangepast, zie OP hehe. Push/pull/leg, en gewoon doorroteren (dus geen vaste dagen), zal proberen 5x per week te gaan maar t flexibele hieraan is dat als dat niet lukt, 3 of 4x ook prima is.

Laatst bewerkt:
Hee michieln!
Zag dat je nu wel goed de ambitie heb om flink groter te worden, maar hoe wil je dit bereiken?
Wat zijn eigenlijk nu je doelen tot eind dit jaar zeg maar, zag wel bulken tot 2014?
Ben wel benieuwd hoe je het voor ogen hebt!

Ik blijf cutten tot ik op vakantie ga, 3 t/m 10 augustus. Daarna begin ik met bulken, gewoon rustig aan (0,1-0,3 kg per week oid). Denk tot ergens in maart/april 2014, vrij lang dus. En daarna weer cutten voor de zomer. En dan repeat denk ik gewoon :p

Ik blijf cutten tot ik op vakantie ga, 3 t/m 10 augustus. Daarna begin ik met bulken, gewoon rustig aan (0,1-0,3 kg per week oid). Denk tot ergens in maart/april 2014, vrij lang dus. En daarna weer cutten voor de zomer. En dan repeat denk ik gewoon :p

Oké, maar je hebt dus niet echt vaste doelen?

April 2014
- weeg ik ??kg
- meet mijn borst ??cm
- meten me armen ??cm
- druk ik ??kg met de leg press

Etc etc etc...

Of maak jij je doelen nooit zo SMART?
Heb zelf namelijk geleerd wanneer ik dat doe de ruimte voor falen veel minder groot is en ik duidelijke richtlijnen heb!

Oké, maar je hebt dus niet echt vaste doelen?

April 2014
- weeg ik ??kg
- meet mijn borst ??cm
- meten me armen ??cm
- druk ik ??kg met de leg press

Etc etc etc...

Of maak jij je doelen nooit zo SMART?
Heb zelf namelijk geleerd wanneer ik dat doe de ruimte voor falen veel minder groot is en ik duidelijke richtlijnen heb!

Ik had wat betreft cutten het doel rond de 10% te komen te staan, en dat gaat wel lukken. Sta nu op 11% of iets minder en heb nog 4 weken. Dan heb ik zo'n 7% in zo'n 4 maanden verloren, met 0 krachtverlies.

Kwa bulken, hmm weet niet. Ga niet voor een bepaalde grootte in cm oid, ik denk dat ik mezelf een kg per maand ofzo stel.
Heb ook niet echt het doel om zoveel te kunnen drukken of weet ik het, kracht vind ik meer een bijzaak.

Ik had wat betreft cutten het doel rond de 10% te komen te staan, en dat gaat wel lukken. Sta nu op 11% of iets minder en heb nog 4 weken. Dan heb ik zo'n 7% in zo'n 4 maanden verloren, met 0 krachtverlies.

Kwa bulken, hmm weet niet. Ga niet voor een bepaalde grootte in cm oid, ik denk dat ik mezelf een kg per maand ofzo stel.
Heb ook niet echt het doel om zoveel te kunnen drukken of weet ik het, kracht vind ik meer een bijzaak.

Ow oké, dan begrijp ik het nu enigszins wel allemaal :)
Ja, voor mij is kracht hoofdzaak, omdat kracht = massa...
Heb mezelf aangeleerd als beginner zijnde dat ik beter eerst gewoon beresterk kon worden.
Als ik dan eenmaal goed sterk ben zal ik waarschijnlijk vanzelf ook wel een hoop massa gebouwd hebben.
Beschouw het namelijk altijd maar zo: ken je iemand die echt sterk is maar niet groot is? Ik namelijk niet ;)

Heb mezelf aangeleerd als beginner zijnde dat ik beter eerst gewoon beresterk kon worden.
Als ik dan eenmaal goed sterk ben zal ik waarschijnlijk vanzelf ook wel een hoop massa gebouwd hebben.
Beschouw het namelijk altijd maar zo: ken je iemand die echt sterk is maar niet groot is? Ik namelijk niet ;)

Ik wel hoor, genoeg vrienden van mij die kracht hebben maar een schriel kipje zijn

---------- Post toegevoegd 6 July 2013 om 11:55 ----------

en daarbij ben ik zelf ook nog een schriel kipje :(

zonder kracht :roflol:

Kracht is ook relatief he, mensen zeggen vaak 1-5 reps = kracht, 8-12 = massa, maar 8-12 is net zo goed kracht, alleen een andere rep range. Mensen die op een lage reprange trainen zullen explosieve kracht hebben en een gewicht aankunnen als 1RM die mensen die op 8-12 reps trainen niet aankunnen. Andersom zullen mensen die op 8-12 reps trainen een gewicht aankunnen op bv een 20RM, die mensen die op een lage reprange trainen niet aankunnen.

Dus t is maar net je doel he, als je geen powerlifter ambities hebt oid kun je imo het beste op een 10RM range trainen, dat is optimaler kwa hypertrofie.

Ik gebruik geen smith machine.

weet ik, maar je gebruikt wel een apparaat die voor jou de beweging bepaalt.
hier geldt hetzelfde voor, kan je wel een stukje laten zien maar die over de smith had ik net iets sneller gevonden.

---------- Post toegevoegd 6 July 2013 om 13:09 ----------

zijn er zat hoor, bij ons liep er echt een dun mannetje rond die wel 250 deadlift en een squat van 200 had. Bench lag rond de 140. (pl'er)

weet ik, maar je gebruikt wel een apparaat die voor jou de beweging bepaalt.
hier geldt hetzelfde voor, kan je wel een stukje laten zien maar die over de smith had ik net iets sneller gevonden.

Free weight bench press maakt meer gebruik van medial delts, verder maakt het niet echt uit. Maar voor de zijkant van m'n schouders doe ik lateral raises, dus ik ben niet afhankelijk van de BP wat dat betreft.

En ik voel die machine veeeel beter, plus minder gezeik met vorm en schouder blessures enzo.

Free weight bench press maakt meer gebruik van medial delts, verder maakt het niet echt uit. Maar voor de zijkant van m'n schouders doe ik lateral raises, dus ik ben niet afhankelijk van de BP wat dat betreft.

En ik voel die machine veeeel beter, plus minder gezeik met vorm en schouder blessures enzo.

Persoonlijk zou ik altijd de voorkeur geven aan free weights, maar als het werkt voor jou moet je dat gewoon blijven doen natuurlijk!

Persoonlijk zou ik altijd de voorkeur geven aan free weights, maar als het werkt voor jou moet je dat gewoon blijven doen natuurlijk!

Ik ook, maar de BB variant vind ik helaas een k*t oefening (op t moment) en bij de DB's zit ik al zo goed aan de limiet, die gaan maar tot 28 kg. Dus tja :o

Maandag 8 juli - legs

Lever 45 Leg Press
3 x 12 x 225 kg

Leg Curls
12 x 70 kg
12 x 70 kg
10 x 70 kg

Leg Extensions
12 x 75 kg
12 x 75 kg
11 x 75 kg

Romanian Deadlifts
12 x 100 kg
12 x 100 kg
10 x 100 kg

Sled Seated Calf Press
3 x 12 x 160 kg

DB Standing Calf Raise
3 x 15 x 28 kg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven