AndroidHealthClinic

Michieln's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ja een ECG ben ik wel bekend mee. Moet elk jaar naar de cardioloog en een ECG, hartecho en volgend jaar ook hart MRI. hartafwijking crew checking in :o

Maarre, vanwege hartkloppingen kan ik me wel voorstellen dan. Heb je dat alleen constant of niet? Want een ECG is echt een opname van een paar seconde, en bovendien alleen in een indicatie van exact dat moment. Maar goed, het is ook zo gebeurd. Als die huisarts het wil kan het nooit kwaad toch? Maar ga er niet vanuit dat hij daar veel meer op gaat zien..

• Topic Starter Topic Starter
Nah sinds vorige week last van (woensdag of donderdag ofzo, geen idee), verder nooit eerder gehad. Wou sowieso al bloed laten prikken en dit was wat dat betreft een mooi verhaal om naar de huisarts te gaan :o als ze redenen wouden had ik er iig een, kon ik meteen dit even laten checken.

Ok, nou in dat geval een goede beslissing!

Al lang last van hartkloppingen?

Wel apart die hartkloppingen. Hopelijk niks bijzonders aan de hand!

Best wel sick man, hartkloppingen.
Hopelijk is het niks ernstig

Paar dingen extra aankruisen, waarom?
Je houd jezelf er toch alleen maar mee voor de gek?

Dus. Bijna alle bloedwaardes binnen.

Hoog cholesterol :o testosteron ook vrij hoog daarentegen. Rest gewoon allemaal goed.

Cholesterol totaal: 6.6 mmol/l (-4.9)
triglyceriden: 1.0 mmol/l (0.6-2.0)
HDL-cholesterol: 1.5 mmol/l (1.1-)
LDL-cholesterol: 4.7 mmol/l (-2.4)
Cholesterol/HDL ratio: 4.4 (-4.0)

Glucose nuchter, veneus (lab): 4.7 mmol/ (4.0-6.0)

Testosteron: 25 (5.8-28)
LH: 2.8 (0.57-12.07)
FSH: 1.0 (1.0-10)
Albumine: 45 (35-50)

TSH: 3.5 mU/l (0.4-4.0)

Rest is volgens mij niet zo heel boeiend. Uitslag van hartfilmpje was goed, en hoefde me volgens de huisarts ook niet echt om dat cholesterol druk te maken.

Laatst bewerkt:
Geen idee wat die waardes betekenen maar wel mooi dat het allemaal goed is dan.
Kan je nu weer trainen of nog wat last?

Was van plan straks/deze week te gaan trainen, althans, kijken hoe dat gaat. Voel me verder prima, alleen honger nu want alleen nog een liter volle melk als ontbijt gehad nu :o

Ga 4 dagen trainen deze week denk ik, 20 reps totaal. Niet te veel moeite doen, volgende week maandag nieuwe cycle beginnen en dan ga ik bulken. Wil daar niet deze week al mee beginnen, omdat ik aankomende zaterdag waarschijnlijk naar eindhoven ga voor carnaval :o

---------- Toegevoegd om 19:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:50 ----------

Maandag 24 februari - 20 reps overal (behalve RDL en calf raises)

Romanian Deadlift: 80 kg - 12 reps / zonder straps dus. Grip is hier de zwakke factor, maar ik blijf 'm voorlopig zonder straps doen om deze te trainen. Wereld van verschil overigens, na 3 minuten ofzo klaar en totaal niet moe ofzo hehe

Pull-ups: BW - 7 reps / +1 rep

BB Bench Press: 70 kg - 10 reps / voelde geen pijn meer, dat is goed

Leg Extension: 96 kg - 10 reps

Cable Std Row (wide grip): 50 kg - 12 reps / +1 rep

BB Standing Calf Raises: 100 kg - 18 reps

DB Lateral Raise: 12 kg - 11 reps

Cable Bent-over Triceps Extension: 25 kg - 12 reps

Lever Preacher Curl: 53 kg - 10 reps

2 weken niet getraind maar niet slapper geworden, training voelde goed. Me contento

Haha herkenbaar van die RDL en niet moe zijn zonder straps. Heb ik ook bij die gewichten, alleen grip faalt hard. Blijven trainen zonder straps, investeren in de lange termijn! Als je 2 weken niet hebt getraind mag je er ook contento mee zijn :) Hoe was het mentale aspect? Had je er ontzettend zin in of wat?

Mooi dat je geen pijn voelde.
Maar hoe ga je dat doen qua RDL dan, mijn grip is ook echt k*t dus moet die eigenlijk ook gaan trainen. Gewoon per training opbouwen met 2,5kg tot je gripfails krijgt?

Het gebruik van straps moet geen probleem zijn toch?
je traint tenslotte je spieren niet je grip, IMO. Waarom heb je twee weken niet getraind, vanwege de hartkloppingen?

Haha herkenbaar van die RDL en niet moe zijn zonder straps. Heb ik ook bij die gewichten, alleen grip faalt hard. Blijven trainen zonder straps, investeren in de lange termijn! Als je 2 weken niet hebt getraind mag je er ook contento mee zijn :) Hoe was het mentale aspect? Had je er ontzettend zin in of wat?
Ja blij dat ik weer bezig kon zijn in de gym :) niet kunnen trainen is k*t man

Mooi dat je geen pijn voelde.
Maar hoe ga je dat doen qua RDL dan, mijn grip is ook echt k*t dus moet die eigenlijk ook gaan trainen. Gewoon per training opbouwen met 2,5kg tot je gripfails krijgt?
Gewoon grip trainen door steeds van 8 tot 12 reps op te bouwen, zelfde als normaal eigenlijk. Zo kan ik ook strikt blijven met vorm, merkte vandaag ook dat ik dieper kon gaan, kon de bar een stuk verder dan normaal laten zakken.

Het gebruik van straps moet geen probleem zijn toch?
je traint tenslotte je spieren niet je grip, IMO. Waarom heb je twee weken niet getraind, vanwege de hartkloppingen?
Hartkloppingen, moe, hoofdpijn ja.
120kg+ met straps voelt best k*t aan, ik kan het wel aan maar het is ontzettend vermoeiend, vooral voor de onderrug. Ben dan bang dat vorm eronder gaat lijden, dan train ik liever op grip, bespaart energie en kan ik ook gewoon vorm goed houden.

Dinsdag 25 februari - overal 20 (/21/22) reps, behalve bij calf raises

BB Front Squat: 60 kg - 10 reps / geprobeerd heel rechtop te blijven, en zonder swing weer omhoog te gaan, dus soort van controleren onderaan en dan weer omhoog. niet echt paused, soms wel een beetje, maar jullie snappen het vast wel. Voelde naar mijn idee zowaar m'n quads een beetje hierna dus dat is prima

Chin-ups: BW - 10 reps / +1 rep, ging soepel, rest-pause reps ook lekker

BB Bench Press: 70 kg - 10 reps / geen pijn

Std Leg Curl: 89 kg - 12 reps / +7 kg

Lever Std Row (wide grip): 54 kg - 12 reps / +2 reps

BB Standing Calf Raises: 100 kg - 20 reps / +2 reps

BB Upright Row: 40 kg - 12 reps / toch maar weer deze, vanaf nu met straps. lekker is dat, voelde mn lat delts prima

Cable Pushdown (v-bar): 30 kg - 9 reps

DB Incline Curl: 14 kg - 11 reps / rest-pause reps zijn moeizaam hier

lekkere tren

Laatst bewerkt:
Lastig hè die front squats, vooral als je ze nog niet vaak gedaan hebt.

Laatst bewerkt:
Lol dacht even bij de bench press -10 reps, maar is gewoon geen progressie omdat er niks achter staat zeker.
Vind de RP ook wel lastig bij de incline culrs

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven