MuscleMeat

Michieln's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik vind je upright row en db curl behoorlijk pittig in vergelijking met bijvoorbeeld je pull down!

En een beetje jammer dat ik even snel Dominik zijn post las en 'picture' zag staan, vervolgens ben gaan zoeken om maar teleurgesteld nog een keer rustig door te lezen :(

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind je upright row en db curl behoorlijk pittig in vergelijking met bijvoorbeeld je pull down!

En een beetje jammer dat ik even snel Dominik zijn post las en 'picture' zag staan, vervolgens ben gaan zoeken om maar teleurgesteld nog een keer rustig door te lezen :(
Srry brah :D

En tja alles zal (nog) niet perfect in verhouding zijn, maar trekt vast wel bij. En anders gaan we daar op den duur aan werken

Dinsdag 17 december 2013

Romanian Deadlift:
130 kg - 8 reps / +2,5 kg. 130 kg gehit :D nu form perfectioneren en uithoudingsvermogen bij laten trekken lol, al ging 't vandaag vrij redelijk!

Cable Pulldown (pronated, wide grip): 75 kg - 11 reps

DB Incline Bench Press: 28 kg - 9 reps / -1 rep, lolwut. laten we het op een offday houden..

Leg Extension: 80 kg - 12 reps / burn

Seated Row (wide grip):
75 kg - 10 reps / +1 rep

Lever 45 Calf Press:
175 kg - 16 reps / +5 kg

Cable One Arm Lateral Raise (achterlangs):
3,75 kg - 15 reps / +5 reps

DB One Arm Overhead Triceps Extension:
8 kg - 9 reps / van 7 naar 8 kg gegaan

BB Curl:
32,5 kg - 9 reps / +2,5 kg. Ga weer terug naar DB incline curl, maakt voor mn onderarm niet uit en die laatste is makkelijker kwa form

Haha fail.

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:14 ----------

Je trainingen zijn sterk man, keep it up!

Je trainingen zijn sterk man, keep it up!
Thx!

Gister niet getraind, 3 uur geslapen dinsdag op woensdag dus ik was een zombie.

Donderdag 19 december 2013

Lever 45 Leg Press:
217,5 kg - 20 reps / +3 reps

Cable Pulldown (supinated, shoulder width grip):
85 kg - 9 reps / +1 rep

BB Bench Press:
72,5 kg - 9 reps / verhoogd van 70 naar 72,5 kg

Std Leg Curl:
80 kg - 10 reps

DB Lying Row:
22 kg - 9 reps / verhoogd van 20 naar 22 kg

Lever 45 Calf Press:
175 kg - 17 reps / +1 rep

BB Upright Row:
47,5 kg - 9 reps / verhoogd van 45 naar 47,5 kg

Cable Pushdown:
27,5 kg - 9 reps

DB Concentration Curl:
18 kg - 8 reps

Prima. Morgen laatste training van de load periode, daarna deload. Ga/kan die week niet trainen, want ga naar Parijs, en daarna kerst.

Inderdaad niet verstandig om dan te gaan trainen!
Maar ik zeg toch weer een sterke training. Had je niet liever wat meer gewicht erop willen gooien bij the leg press?
Aangezien je de vorige keer ook 17 reps deed.

Inderdaad niet verstandig om dan te gaan trainen!
Maar ik zeg toch weer een sterke training. Had je niet liever wat meer gewicht erop willen gooien bij the leg press?
Aangezien je de vorige keer ook 17 reps deed.
Thx!

Nah, hou denk ik gewoon 15-20 reps aan, bij de 20 verhogen. Dus 20 gehaald, volgende keer 220 kg :)

Heb trouwens m'n voeding wat aangepast, zie OP. Minder carbs, meer kokosolie. Voel me er beter op.

Excl avondeten zit ik nu op +/- 93g vet, waarvan +/- 58g verzadigd vet :o zo'n 63%
inb4 hartaanval
ohnee wacht

Laatst bewerkt:
Als jij je er goed bij voelt, why not.
Waarom neem je vitamine c er extra bij?

Als jij je er goed bij voelt, why not.
Waarom neem je vitamine c er extra bij?
Nooit fruit en zelden groentes.

En omdat bijna alle dieren zelf vitamine C aanmaken en dus continu, de hele dag lang, hoge vitamine C waardes hebben. Mensen (net als een paar andere dieren) zijn die mogelijkheid kwijtgeraakt door een genetisch defect, dus kun je dat beter nabootsen dmv supplementie. Simpelweg paar vitamine C tabletjes door de dag heen innemen.

Coincidently, dieren krijgen geen hart- en vaatziekten.

Waarom dat is? Misschien een interessante link voor je: [Link niet meer beschikbaar]

Ja, Dr. Rath is een controversieel persoon, maar hij heeft wat betreft dit punt (disregard rest wat ie zegt) samengewerkt en onderzoek gedaan met Linus Pauling, wiens idee het origineel was. En Stanford University is natuurlijk ook geen rare underground instantie ofzo.

En Linus Pauling is nou iemand die je niet zomaar negeert: http://nl.wikipedia.org/wiki/Linus_Pauling

Heb je een reden voor weinig groente en fruit?
Interessant artikel, was zeker de moeite om door te lezen.

Laatst bewerkt:
Reden voor weinig groente en fruit!
Interessant artikel, was zeker de moeite om door te lezen.

Was dat eerste een vraag :o (ja dus, zie edit net hehe)? iig; krijg alle vitamines/mineralen muv vitamine C al binnen door mn voeding, excl avondeten. Verder vind ik groentes en fruit vrij overrated, en veelal niet lekker.

Wat betreft vitamine C en hart- en vaatziekten; is zeker interessant, jammer dat er geen studie bij mensen is die hoge dosissen vitamine C, verspreid over de dag, heeft getest. Er is 1 meta-analyse die aangeeft dat 500mg eenmalig per dag je LDL cholesterol met zo'n 5% (dacht ik) doet dalen, maar 500mg eenmalig per dag zorgt voor verre van optimaal resultaat. Dosis en timing zijn belangrijk

Er is wel veel te vinden over de effecten op t endotheel, structuur, sterkte en flexibiliteit etc van je aderen, die een positief effect aangeven.

Wel aantal dier studies waarbij een vitamine C tekort (dan wel uitschakeling van het gen dat vitamine C maakt) atherosclerosis induceert (of toevoeging van hose dosissen het tegengaat), precies volgens theorie. Heel interessant dus. En aangezien je bijna onmogelijk gaat overdoseren in vit C, ben ik wel een fan van hoge dosissen :)

Was dat eerste een vraag :o (ja dus, zie edit net hehe)? iig; krijg alle vitamines/mineralen muv vitamine C al binnen door mn voeding, excl avondeten. Verder vind ik groentes en fruit vrij overrated, en veelal niet lekker.

Wat betreft vitamine C en hart- en vaatziekten; is zeker interessant, jammer dat er geen studie bij mensen is die hoge dosissen vitamine C, verspreid over de dag, heeft getest. Er is 1 meta-analyse die aangeeft dat 500mg eenmalig per dag je LDL cholesterol met zo'n 5% (dacht ik) doet dalen, maar 500mg eenmalig per dag zorgt voor verre van optimaal resultaat. Dosis en timing zijn belangrijk

Er is wel veel te vinden over de effecten op t endotheel, structuur, sterkte en flexibiliteit etc van je aderen, die een positief effect aangeven.

Wel aantal dier studies waarbij een vitamine C tekort (dan wel uitschakeling van het gen dat vitamine C maakt) atherosclerosis induceert (of toevoeging van hose dosissen het tegengaat), precies volgens theorie. Heel interessant dus. En aangezien je bijna onmogelijk gaat overdoseren in vit C, ben ik wel een fan van hoge dosissen :)

Had, zoals het in je quote staat, een uitroepteken staan dat ik nu veranderd heb in een vraagteken.

Nooit geweten dat vitamine C een rol speelt in hart- en vaatziekten. Positieve effecten heeft het zeker op het lichaam, na wat speurwerk.

Tijdje geleden multi-vitamine potje de deur uit gedaan.
Denk dat ik binnenkort maar even wat D & C ga bestellen. Zo te lezen twee vitamines wat mijn geld wel waard is.

Thanks voor je uitleg. Reden dat ik jouw log ben gaan volgen wordt hier weer benadrukt;)

Vanochtend 81,8 kg.

Kilo lichter dan vorige week.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zal wel komen omdat ik zaterdagnacht had lopen barfen :roflol:

Zal moeders blij mee zijn geweest:D
Te lang geleden dat ik zo ben wakker geworden. Wordt zaterdag maar weer is tijd:o
Viel wel mee :roflol:

Maar goed. Laatste training van de load-weken. En dat merkte ik zeg, gvd, helemaal naar de t*ring al halverwege. Heb van de cable lateral raises, tricep en bicep oefeningen alleen het eerste setje gedaan, vond het wel best :o

Vrijdag 20 december 2013

Romanian Deadlift:
130 kg - 9 reps / +1 rep

Cable Pulldown (pronated, wide grip):
75 kg - 11 reps

DB Incline Bench Press:
28 kg - 10 reps / +1 rep

Leg Extension:
85 kg - 8 reps / verhoogd van 80 naar 85 kg

Seated Row (wide grip):
75 kg - 10 reps

Lever 45 Calf Press:
175 kg - 17 reps

Cable One Arm Lateral Raise:
5 kg - 9 reps / verhoogd van 3,75 naar 5 kg

DB One Arm Overhead Triceps Extension:
8 kg - 9 reps

DB Incline Curl:
16 kg - 10 reps

Dood.

Nu weekje complete rust, hallelujah.

---------- Toegevoegd om 20:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:21 ----------

En hier trouwens een overzicht van de afgelopen load-periode

Maandag 25 november - Vrijdag 20 december 2013

Lever 45 Leg Press: x
Cable Pulldown (supinated, shoulder width grip): 80 kg 11 reps --> 85 kg 9 reps
BB Bench Press: 67,5 kg 10 reps --> 72,5 kg 9 reps
Std Leg Curl: 80 kg 8 reps --> 10 reps
DB Lying Row: 20 kg 9 reps --> 22 kg 9 reps
Lever 45 Calf Press: x
BB Upright Row: 42,5 kg 12 reps --> 47,5 kg 9 reps
Cable Pushdown: 25 kg 11 reps --> 27,5 kg 9 reps
DB Concentration Curl:

Romanian Deadlift: 122,5 kg 12 reps --> 130 kg 9 reps
Cable Pulldown (pronated, wide grip): 75 kg 8 reps --> 75 kg 11 reps
DB Incline Bench Press: 26 kg 12 reps --> 28 kg 10 reps
Leg Extension: 80 kg 9 reps --> 85 kg 8 reps
Seated Row (wide grip): 67,5 kg 12 reps --> 75 kg 10 reps
Cable One Arm Lateral Raise: x
DB One Arm Overhead Triceps Extension: x
DB Incline Curl: x

x = niet consequent geweest of vervanging oefening

En overzicht complete recomp t/m vandaag:

Maandag 14 oktober - Vrijdag 20 december 2013
+/- 80/81 kg --> +/- 82/83 kg
VP 13,5% --> VP 11,5%
Huidplooimeting: navel 16mm --> 12mm / borst 6mm --> 6mm / been 8mm --> 8mm

Lever 45 Leg Press: x
Cable Pulldown (supinated, shoulder width grip): x
BB Bench Press: 62,5 kg 10 reps --> 72,5 kg 9 reps
Std Leg Curl: 75 kg 10 reps --> 80 kg 10 reps
DB Lying Row: 14 kg 12 reps --> 22 kg 9 reps
Sled Seated Calf Press: 170 kg 15 reps --> 190 kg 20 reps
BB Upright Row: 35 kg 9 reps --> 47,5 kg 9 reps
Cable Pushdown: 20 kg 12 reps --> 27,5 kg 9 reps
DB Concentration Curl: 12 kg 12 reps --> 18 kg 9 reps

Romanian Deadlift: 107,5 kg 12 reps --> 130 kg 9 reps *(ben straps gaan gebruiken)
Cable Pulldown (pronated, wide grip): 65 kg 11 reps --> 75 kg 11 reps
DB Incline Bench Press: 22 kg 12 reps --> 28 kg 10 reps
Leg Extension: 70 kg 10 reps --> 85 kg 8 reps
Seated Row (wide grip): 60 kg 10 reps --> 75 kg 10 reps
Cable One Arm Lateral Raise: x
DB One Arm Overhead Triceps Extension: x
DB Incline Curl: 14 kg 9 reps --> 16 kg 10 reps

In ruim 2 maanden dus :)

Laatst bewerkt:
Kijk is aan, je gaat goed vooruit.
Waarom niet consequent geweest met sommige oefeningen?
Vp stuk lager, nice. Vet rond je buik mooi minder.

Laatst bewerkt:
je logt weer! zie ik nu pas, weer in!

'sup

Vorige week hele week niet getraind, ook nauwelijks op eten gelet (buitenland + kerst). Had sws wel een deload/rust week dus dat paste perfect.

Training van vandaag, laatste training van het jaar:

Maandag 30 december 2013

Potverdomme wat was ik roestig vandaag zeg :roflol: voelde me echt een opa op het begin. 5 dagen fullbody per week en dan na 9 dagen niets opeens weer trainen, huuh brah

Lever 45 Leg Press: 220 kg - 12 reps / had voeten anders geplaatst, wat hoger. Kon m'n enkel beter recht houden daardoor en dat was veel chiller. Uitvoering was daardoor chiller en voelde zowaar m'n benen ook beter. Was ook zwaarder, kon maar 12 reps. Voelde ook zowaar dat ik benen getraind had toen ik ff de trap afliep, heb ik normaal nooooit.

Cable Pulldown (supinated, shoulder width grip): 85 kg - 10 reps / +1 rep

BB Bench Press: 72,5 kg - 9 reps / rusty as ffuark

Std Leg Curl: 80 kg - 11 reps / +1 rep

DB Lying Row: 22 kg - 10 reps / +1 rep

Lever 45 Calf Press: 175 kg - 18 reps / +1 rep

BB Upright Row: 47,5 kg - 9 reps

Cable Pushdown: 27,5 kg - 10 reps / +1 rep

DB Concentration Curl: 18 kg - 8 reps

Verder wel redelijk chille tren

Volume ook weer wat aangepast trouwens, leg press gewoon weer 10RM op deze manier, verder alles weer gewoon 30 reps totaal, alleen RDL 20-30 (minstens 20, en dan tot ik op ben, met max 30 reps).

Tot slot voeding ook aangepast, zie OP. 2 liter melk per dag, u mirin brah?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven