XXL Nutrition

Michieln's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Welke vitamine D3 van 5000iu neem je?

• Topic Starter Topic Starter
Wat is precies de reden voor de extra broccoli en koper/zink/magnesium als ik vragen mag. Merk je daar ook echt wat van? Voor de rest knap schema. Wou dat ik de discipline had om het zo strikt aan te pakken.

Zie wel een foutje. Je zou namelijk om 18:00 klaar zijn met trainen maar nu anderhalf uur later nog steeds geen update van je training? waar blijf je dan?>
Broccoli voor wat vitamientjes. Zink voor testosteron, eet niet echt rood vlees en wil graag rond de 30 mg zink per dag zitten. Koper om zink te balanceren en voor lysyl oxidase. Magnesium voor vrij testosteron, tegen spierkramp en voor een vastere slaap. Heb nooit wat van supplementen gemerkt overigens maar ben overtuigd dat ze wel hun werking hebben binnen m'n lichaam dus ik neem ze gewoon/

En die trainingstijd en tijd van avondeten zijn niet strikt :o Ga meestal rond 17u, rond 19u thuis en dan eten. En dan loggen :o

Zo dan, groente in jouw schema :D
Hoe heb jij jouw micro's uitgerekend en waarom suplementeer je magnesium?
Groente: :o
Micro's: http://nutritiondata.self.com/ en http://mijn.voedingscentrum.nl/nl/login/?returnto=%2fnl%2fdashboard%2f
Magnesium: zie hierboven

Welke vitamine D3 van 5000iu neem je?
NowFoods: http://www.iherb.com/Now-Foods-Vita...S&w=vitamin D3 now foods&rc=1931&sr=null&ic=5

Maandag 3 februari 2014

BB Front Squat: 5x20 kg (stang), 5x40 kg, 9x60 kg, 9x60 kg, 8x60 kg / even wennen en oefenen. Nooit gesquat dus zal laag moeten beginnen hehe. Vermoeiende oefening zeg, heb het idee dat dit heel zwaar wordt met rest-pause :o

Chin-ups: BW - 10 reps / pomp

BB Bench Press: 70 kg - 9 reps / was zwakker dan eerst, geen idee waarom. Misschien omdat ik gestopt ben met creatine, misschien vermoeidheid van chins, misschien omdat anderhalve week geen upperbody getraind, misschien combinatie. Either way, me no care, gewoon weer opbouwen.

Std Leg Curl: 68 kg - 12 reps / andere machine, ff uitproberen. Veel te licht, volgende keer omhoog

Lever Std Row (wide grip): 47 kg - 12 reps / nieuwe machine, volgende keer gewicht omhoog

BB Standing Calf Raises: 80 kg - 20 reps / nieuwe oefening, was ff gewicht uitproberen. Volgende keer omhoog

BB Upright Row: 40 kg - 12 reps / bewust iets lager gegaan, even zorgen dat vorm strikt was. Volgende keer omhoog

Cable Pushdown (v-bar): 25 kg - 12 reps / te licht, heel strikt op ellebogen gelet, heel strak gehouden

DB Concentration Curl: 16 kg - 10 reps / ga deze vervangen voor db preacher curls

Cable Standing Fly: 15 kg (beide kanten) - 12 reps / veel te licht. Had energie genoeg dus kon deze er makkelijk bij doen

Lever Std Reverse Fly: 33 kg - 12 reps / veel te licht

Lever Std Row (wide grip): http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/LVWideGripSeatedRow.html
Cable Standing Fly (redelijk rechtop gestaan, en cable ter hoogte van m'n borst): http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/CBStandingFly.html
Lever Std Reverse Fly: http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/LVRearLateralRaise.html

Front squat, chins en bp waren vermoeiend, maar daarna trok energie vrij vlot weer bij en ging alles makkelijk. Zal wel gescheeld hebben dat ik overal nog wat te licht zat, maar als dat de volgende keren niet veel verschil blijkt te maken ga ik gewoon dagelijks cable flyes en reverse flyes toevoegen :o had vandaag overigens nóg wel een paar extra oefeningen kunnen doen

Lekker zeg eerste keer squatten :D Hoe was de techniek? Diep genoeg en bovenrug recht kunnen houden?

En waarom wil je preacher curls gaan doen? Vind het altijd beetje jammer dat je dan op 2/3 van je rom geen weerstand meer hebt.

Lekker zeg eerste keer squatten :D Hoe was de techniek? Diep genoeg en bovenrug recht kunnen houden?

En waarom wil je preacher curls gaan doen? Vind het altijd beetje jammer dat je dan op 2/3 van je rom geen weerstand meer hebt.
Volgens mij wel redelijk, geprobeerd zo diep als mogelijk te gaan en kon m'n rug aardig recht houden.

Zal sws beneden parallel geweest zijn. Itt zo'n gast een kwartier erna, heel cool 100 kg back squatten met halve reps :o

Preacher curls, tja geen idee. Barbell curls vind ik niet zo chill, incline curls doe ik al, concentration curls vind ik maar mwah. Zou nog cable curls kunnen overwegen maar ga eerst ff preacher curls aanzien

Zal sws beneden parallel geweest zijn. Itt zo'n gast een kwartier erna, heel cool 100 kg back squatten met halve reps :o

Haha dit zie ik ook zo vaak, prachtig. Bar vol laden met gewicht, kwart-reps maken. En niet omdat ze daar specifiek op trainen, maar omdat ze teveel gewicht gebruiken en hun vorm verkloten.

Je kan ook curl doen die Kelei altijd zelf deed, in het topic noemde ze het af en toe de 'Kelei-curl'.

Hij stond recht op, zette z'n elleboog aan de voorkant van zn heup en zo curlen, dus dan echt puur op de bicep.
Heb hem zelf nog nooit geprobeerd.

Haha dit zie ik ook zo vaak, prachtig. Bar vol laden met gewicht, kwart-reps maken. En niet omdat ze daar specifiek op trainen, maar omdat ze teveel gewicht gebruiken en hun vorm verkloten.

Vrijwel iedere keer dat ik ga trainen zie ik wel iemand quarter squats doen. Iemand die goede squats doet, dat is pas een opmerkelijk gezicht.

Je kan ook curl doen die Kelei altijd zelf deed, in het topic noemde ze het af en toe de 'Kelei-curl'.

Hij stond recht op, zette z'n elleboog aan de voorkant van zn heup en zo curlen, dus dan echt puur op de bicep.

Oh, die heb ik zelf ook al wel eens verzonnen :o Die zijn echt geweldig!

Zal deze week is gaan experimenteren :p

Vrijwel iedere keer dat ik ga trainen zie ik wel iemand quarter squats doen. Iemand die goede squats doet, dat is pas een opmerkelijk gezicht.
Lol in mijn vorige gym waren er twee gasten die heel cool een of andere installatie gingen opstellen uit bankjes waar je normaal dumbbell shit op doet weet je wel. Hadden ze die bankjes tegenover elkaar gezet en dan omhoog, zodat je er een barbell op kon leunen.

Gingen ze dus mee squatten, heel cool 90 kg, toen 130 kg, toen zelfs 170 kg. Zelfs op 90 kg maakte ze al 1/4 reps :o:o:o losers

Front squats zijn ook 19% minder belastend op het knie gewricht, volvende dag voel je het goed.

Sterke training, je ziet jammer genoeg veel mensen halve reps doen

thx brah

ik weet zeker dat ik na anderhalve week niet trainen morgen epic spierpijn ga hebben

Lol in mijn vorige gym waren er twee gasten die heel cool een of andere installatie gingen opstellen uit bankjes waar je normaal dumbbell shit op doet weet je wel. Hadden ze die bankjes tegenover elkaar gezet en dan omhoog, zodat je er een barbell op kon leunen.

Gingen ze dus mee squatten, heel cool 90 kg, toen 130 kg, toen zelfs 170 kg. Zelfs op 90 kg maakte ze al 1/4 reps :o:o:o losers

:roflol: crazy shit you see in the gym

Tja, je moet toch een excuus hebben om de maximale belastbaarheid van die bankjes te testen. Kun je maar beter direct quarter reps maken. Of het onder 'lockout training' gooien..:o

Dinsdag 4 februari 2014

Romanian Deadlift: 120 kg - 12 reps / op 120 kg beginnen, geprobeerd iets meer knieën te buigen. Volgende keer omhoog

Pull-ups: BW - 5 reps / :o:o:o:o dikke peace and prosperity hier, hoop dat ik snel sterker word. Ging ongeveer zo: 5-2-3-3-3-3-3-3-3-3, steeds een minuut ofzo er tussen :o:o

BB Incline Bench Press (30 graden): jezus wat een k*t ding. Staat facking hoog voor m'n gevoel (mss wel iets boven de 30 graden nog). Ik wil geen dumbbell bp meer doen rest-pause dus moet ff kijken hoe ik dit op ga lossen. Niet echt volledige oefening gedaan hier.

Leg Extension: 82 kg - 12 reps / buuurn. volgende keer zwaarder

Cable Std Row (wide grip): 45 kg - 12 reps / volgende keer zwaarder

BB Standing Calf Raises: 90 kg - 16 reps / +10 kg, vind het vooral lastig om balans te houden

DB Lateral Raise: 12 kg - 11 reps

Cable Bent-over Triceps Extension: 30 kg - 8 reps

DB Incline Curl: 14 kg - 12 reps

Cable Standing Fly: 20 kg - 12 reps / +5 kg, nog steeds veel te licht

Lever Std Reverse Fly: 40 kg - 12 reps / +7 kg, kan nog eentje zwaarder

Cable Seated Row (wide grip): http://exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/CBWideGripStrBackSeatedRow.html
maar dan iets meer naar onderkant borst geprobeerd te trekken

Bevalt de nieuwe sportschool?

Knieën buigen bedoel je mee gebogen houden of buig je ze werkelijk bij de oefening?
Pull ups is bij mij ook een klein probleempje :o

Cable rows wide is wel lekekre oefening he?

Bevalt de nieuwe sportschool?

Knieën buigen bedoel je mee gebogen houden of buig je ze werkelijk bij de oefening?
Pull ups is bij mij ook een klein probleempje :o

Cable rows wide is wel lekekre oefening he?
Ja is chill, kan in principe alles doen, buffere gasten, fatsoenlijke muziek enzo, en chillere locatie :D alleen jammer van de incline bench. Had die vandaag geprobeerd met 50 kg ofzo maar dat voelde heeel raar aan. Maar misschien ben ik gewoon slap :o

Knieën buigen bedoel ik nog iets minder locken ahw, dat ik mijn reet nog iets verder naar achter kan doen terwijl ik een rechte rug kan houden.

Cable rows zijn nice ja :)

Ja is chill, kan in principe alles doen, buffere gasten, fatsoenlijke muziek enzo, en chillere locatie :D alleen jammer van de incline bench. Had die vandaag geprobeerd met 50 kg ofzo maar dat voelde heeel raar aan. Maar misschien ben ik gewoon slap :o

Knieën buigen bedoel ik nog iets minder locken ahw, dat ik mijn reet nog iets verder naar achter kan doen terwijl ik een rechte rug kan houden.

Cable rows zijn nice ja :)

Als ik de incline te hoog zet gaan m'n schouders k*tten. Gelukkig kan ik rustig incline benchen in het squat rek :) Rustig bankje op een kleine incline en dan gaan!

Wel lekker dat je nu in die andere gym kunt trainen, motiveert weer meer of niet? :) Pullups komen vanzelf wel in orde, gewoon door blijven gaan.

Als ik de incline te hoog zet gaan m'n schouders k*tten. Gelukkig kan ik rustig incline benchen in het squat rek :) Rustig bankje op een kleine incline en dan gaan!

Wel lekker dat je nu in die andere gym kunt trainen, motiveert weer meer of niet? :) Pullups komen vanzelf wel in orde, gewoon door blijven gaan.
benchen in het squatrack, gast, briljant. Ga ik proberen :D srs

Klopt ja, motivatie is enorm hoog.

My god, ik sla vandaag het trainen even over :o:o meeega veel spierpijn, over mn hele lichaam, moeilijk lopen omdat kuiten zeer doen, voel mn lats en sowieso mn hele rug facking erg, zelfs armen doen zeer

en moe

moet weer even wennen aan het trainen :o

Vind zelf ook dat de meeste incline benchen te hoog staan. Dit trekt meer door naar de schouders dan de borst.
Ben zelf heilig fan van the hodge twins, die zeggen ook dat een kleine hoek al voor voldoende stimulatie bovenkantborst zorgt.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven