MuscleMeat

Mid's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Full Body 1:

Deadlift (10-8-6-4-2)

8 x 50kg
8 x 50kg
8 x 50kg
1 x 80kg

Barbell Shrugs (12-10-8-6)
12 x 60kg
10 x 60kg
8 x 70kg
6 x 70kg

Military Press (10-8-6-4)
10 x 30kg
8 x 34kg
6 x 34kg
4 x 36kg

Incline DB Press (12-10-8-6)

12 x 18kg
10 x 18kg
8 x 18kg
6 x 18kg

Barbell Bicep Curl (12-10-8-6)
12 x 25kg
10 x 25kg
8 x 25kg
6 x 25kg

Two Handed Dumbbell Tricep Extension(12-10-8-6)
12 x 18kg
10 x 18kg
8 x 28kg
6 x 28kg

Dragonflags (3 sets)
5 reps
4 reps
3 reps

-----------------------------

Na een weekje geen krachttraining was het lekker om weer te trainen. Zoals al eerder gemeld ga ik voorlopig laag in gewicht met deadlift en squat vanwege pijn aan mijn rechterknie (en soms onderrug, maar dat is veel minder). Ik wilde het toch even wat zwaarder proberen, maar na 1x80kg op de deadlift deed mijn knie al pijn, dus toen ben ik gelijk gestopt met deadliften.
Nu ik wat langer in de cut zit en mijn lichaamsgewicht ook wat afneemt merk ik wel dat mijn kracht wat minder aan het worden is, maar dat vind ik niet zo erg.

-----------------------------

Morgen is het weer meet- en weegdag, dus dan zal er weer een reflectie komen van de afgelopen 2 weken samen met de resultaten.

Ook heb ik besloten om de supplementen die ik nog heb staan op te maken en het daarna een tijd te gaan proberen zonder supplementen. Ik ben gewoon benieuwd of het wel echt nodig is, ik heb er de laatste tijd wat dingen over gelezen en veel mensen met een goed fysiek trainen gewoon volledig zonder supplementen en zeggen dat je uit normale voeding ook alles kan halen. Ik ga het gewoon een tijdje proberen als mijn supplementen op zijn, bevalt het niet, dan kan ik het altijd weer veranderen.
Mijn EAS is bijna op (nog een paar trainingen). Whey protein, night protein en dextrose heb ik nog wel staan voor een aantal maanden.
Ik twijfel nog of ik wel dextrose zal blijven nemen na de training, ik denk dat ik dat misschien als enige erin hou.

Hopelijk gaan er weer wat mensen mijn log volgen want de laatste tijd is het erg stil hier :).

Ziet er goed uit om te starten ;)

Ben benieuwd naar je metingen.

En eerlijk gezegd ben ik thuis ook alles aan het opsouperen om nadien gewoon heel de supps te laten vallen.

Ziet er goed uit om te starten ;)

Ben benieuwd naar je metingen.

En eerlijk gezegd ben ik thuis ook alles aan het opsouperen om nadien gewoon heel de supps te laten vallen.

Bedankt weer voor je reactie Rob :). Volgens mij ben je een van de weinigen die mijn log nog volgt haha.

VOEDING
Qua voeding wat minder deze 2 weken, soms wat maaltijden overgeslagen etc.
Ook zat mijn geplande ongezonde dag dus in deze 2 weken, dat was heerlijk, even lekker snacken. Verder waren dit wel de minste weken tot nu toe helaas.

KRACHTTRAINING

Heb maar 1 van de 2 weken krachttraining gedaan omdat ik last kreeg van mijn rechterknie vooral. Nu gaat het wel weer beter maar ik blijf voorlopig laag in gewicht met squat en deadlift.

CARDIO
Gaat goed, heb de 10-15 min. HIIT na het opstaan alleen niet elke dag gedaan, dat kan ik niet opbrengen. Ik hou dat nu op ongeveer 3 keer per week. Verder gewoon elke dag zonder KT zo'n beetje 40 min. cardio gedaan of tennis,

RUST
Ik slaap elke nacht tussen de 7,5 en 9 uur. Dat is dus prima lijkt me.

TEVREDENHEID
Niet tevreden over de inzet de afgelopen weken (al was dat zeker nog best goed, maarja je moet wel kritisch zijn) maar wel redelijk tevreden met het resultaat. De komende weken ga ik er weer vol voor :).

METING
Druk op de bijlage om de resultaten te bekijken.

Mijn vriendin heeft het vet% meten op school geleerd maar het kan zijn dat het resultaat iets afwijkt, ze heeft namelijk nog niet heel veel praktijkervaring met het meten van vet%. De huidplooimeters die zij op school gebruikt zijn ook veel professioneler dan de simpele plastic tang die ik heb. Bij haar op school zakken de huidplooimeters automatisch met de gewenste druk in de huidplooi als je ze loslaat, dus dat is wel wat anders.

280409stats.jpg

VOEDING
Lekker even een break uit je dieet kan alleen maar goed doen ;)

KRACHTTRAINING

Jammer van je knie kerel. Inderdaad gewoon rustig verder blijven bikkelen dan.

CARDIO
Whehehe, vroeg opstaan is een b*ch. Zeker als het enkel moet om cardio :p

TEVREDENHEID
Je hebt al zo van die dagen hé ;)

METING
Net niet onder de 20% kerel. Geeft je iets om naar uit te kijken volgende week !
(en je zit al lager dan ik :p)

VOEDING
Lekker even een break uit je dieet kan alleen maar goed doen ;)

KRACHTTRAINING

Jammer van je knie kerel. Inderdaad gewoon rustig verder blijven bikkelen dan.

CARDIO
Whehehe, vroeg opstaan is een b*ch. Zeker als het enkel moet om cardio :p

TEVREDENHEID
Je hebt al zo van die dagen hé ;)

METING
Net niet onder de 20% kerel. Geeft je iets om naar uit te kijken volgende week !
(en je zit al lager dan ik :p)

Bedankt weer voor je reactie! Vooral die 8 cm van mijn taille af vind ik wel veel in 6 weken, daar ben ik sowieso al erg blij mee. Of de vetmeting precies klopt weet je natuurlijk nooit 100% zeker, maar ik denk dat het wel goed in de buurt zit.
Ik denk dat ik bij de volgende meting (over 2 weken) inderdaad wel onder de 20% zal zitten, dat is wel leuk. Het is wel goed te zien dat ik op sommige plaatsen nog erg weinig spiermassa heb maar ik ga de herst/winter gewoon goed clean bulken voor meerdere maanden dus ik hoop daar dan iets aan te gaan doen.

Full Body 2

Hack Squat (12-10-8-6-4) ***
10 x 50kg
10 x 50kg
10 x 50kg
10 x 50kg

*** Ik squat de komende tijd alleen maar met lichte gewichten omdat ik pijn heb in mijn rechterknie

One Legged Calf Raises (3 setjes per been)
30 reps
30 reps
30 reps

Bent Over Row (10-8-6-4)
10 x 50kg
8 x 50kg
6 x 50kg
4 x 55kg

Flat DB Press (12-10-8-6)
12 x 18kg
10 x 18kg
7 x 24kg
0 x 26kg (FAIL)

DB Shoulder Press (10-8-6-4)
10 x 12kg
8 x 12kg
6 x 14kg
4 x 16kg

Dragonflags (3 sets)
5 reps
5 reps
5 reps

-------------------------------------

Ging wel lekker. De BOR gaat steeds beter, ik moet alleen wel opletten dat ik het niet met een bolle rug ga doen. Volgende week 60kg proberen op de BOR. Bij de Flat DB Press zit ik echt vast rond de 25kg, al een hele tijd. Nu weer een fail op de 26kg. Ik ga het gewoon volgende week weer proberen met 26kg.

Full Body 1:

Deadlift (10-8-6-4-2)

8 x 50kg
8 x 50kg
8 x 50kg
1 x 80kg
1 x 90kg
1 x 100kg

Barbell Shrugs (12-10-8-6)

12 x 50kg
10 x 60kg
8 x 70kg
6 x 80kg

Military Press (10-8-6-4)

10 x 30kg
8 x 30kg
6 x 35kg
4 x 40kg

Incline DB Press (12-10-8-6)

12 x 18kg
10 x 18kg
8 x 18kg
6 x 18kg

Barbell Bicep Curl (12-10-8-6)

12 x 25kg
10 x 25kg
8 x 25kg
6 x 25kg

Two Handed Dumbbell Tricep Extension(12-10-8-6)

12 x 18kg
10 x 18kg
8 x 28kg
6 x 28kg

Dragonflags (3 sets)

5 reps
4 reps
3 reps

------------------------------------

Mijn knie voelde wel goed vandaag, dus ik heb geprobeerd om de 100kg te halen op de deadlift. Dit is gelukt :), voelt toch wel leuk. Ik train absoluut niet voor kracht, maar 100kg is toch gewoon een mooi getal haha. Mijn rug had misschien nog wel iets meer kunnen hebben, maar mijn grip nog niet.
Verder was het ook wel een goede training vandaag. Die 80kg barbell shrugs lukten echt maar net.

Gaat lekker hoor man. Nu doorzetten tot aan de zomer en sterkte met je knie

Gaat lekker hoor man. Nu doorzetten tot aan de zomer en sterkte met je knie

Een nieuwe poster in mijn log! Dat kan mijn log wel gebruiken :D.
Bedankt voor je reactie. Mijn knie voelt wel goed vandaag, ben na het trainen ook nog gaan tennissen vandaag en krijg pas helemaal op het einde wat last van mijn knie, het gaat dus alweer de goede kant op denk ik.
Dat doorzetten lukt wel, mijn taille is al zichtbaar een stuk smaller, ik hoop dat de komende maanden het vet op mijn onderbuik en onderrug nog flink verminderd en dan ben ik zeker tevreden.
Bij de laatste meting stond ik op 20,1%, begin september aan het einde van de cut hoop ik op ongeveer 13% te staan. Daarna wil ik ook niet meer boven de 15-16% gaan komen.

Hey,,

Heb dit log net een beetje doorgelezen.
Je hebt al 10 % vet eraf? Netjes hoor!

Bevallen die full body trainingen een beetje?

Je doet wel netjes de squats en deadlifts, goede keus :D

Hey,,

Heb dit log net een beetje doorgelezen.
Je hebt al 10 % vet eraf? Netjes hoor!

Bevallen die full body trainingen een beetje?

Je doet wel netjes de squats en deadlifts, goede keus :D

Bedankt voor je reactie. aan het begin heb ik mijn vet% niet gemeten, maar nu sta ik op 20%, dus een jaar terug moet het denk ik wel 30% geweest zijn, check mijn beforefoto's maar is (door op PICS te drukken onder mijn username naast deze post).
Ik squat en deadlift wel pas sinds januari, het eerste jaar heb ik mijn benen en onderrug helemaal niet getraind helaas.
Full body bevalt opzich wel omdat ik nu tijdens de cut maar 2 keer per week KT doe, maar split schema 3 keer per week vind ik toch fijner en ga ik dan ook weer volgen vanaf september in de clean bulk.

Een nieuwe poster in mijn log! Dat kan mijn log wel gebruiken :D.
Bedankt voor je reactie. Mijn knie voelt wel goed vandaag, ben na het trainen ook nog gaan tennissen vandaag en krijg pas helemaal op het einde wat last van mijn knie, het gaat dus alweer de goede kant op denk ik.
Dat doorzetten lukt wel, mijn taille is al zichtbaar een stuk smaller, ik hoop dat de komende maanden het vet op mijn onderbuik en onderrug nog flink verminderd en dan ben ik zeker tevreden.
Bij de laatste meting stond ik op 20,1%, begin september aan het einde van de cut hoop ik op ongeveer 13% te staan. Daarna wil ik ook niet meer boven de 15-16% gaan komen.

Ik ga over een paar dagen ook beginnen met een cut, hopelijk gaan er bij mij ook een paar procentjes vanaf :)

Je bent lekker bezig Mid! 8cm kwijt bij de taille is niet verkeerd, je zit ook al bijna onder de 20 % mooi hoor. Hoe lang ga je nog door met deze cut? Na de zomer een clean bulk invoegen wellicht?

Ben je trouwens nog van plan te switchen van trainingsschema? Of ga je gewoon door
met full body?

Je bent lekker bezig Mid! 8cm kwijt bij de taille is niet verkeerd, je zit ook al bijna onder de 20 % mooi hoor. Hoe lang ga je nog door met deze cut? Na de zomer een clean bulk invoegen wellicht?

Heb het al meerdere keren vermeld (meeste info kan je ook vinden in de openingspost :)). Cut duurt tot begin september, daarna clean bulk. Snap wel dat je geen zin hebt om alles door te lezen, maar meeste staat dus in de beginpost :). Bedankt voor je reactie!

Ben je trouwens nog van plan te switchen van trainingsschema? Of ga je gewoon door
met full body?
Ik blijf gewoon full body doen tot het einde van de cut, daarna weer split schema in de clean bulk.

Nee, nee, (nog) geen log voor mij. Maar deed jij nu hiit op nuchtere maag 's ochtends?
Ik doe inderdaad ongeveer 3 keer per week HIIT op nuchtere maag in de ochtend. Ik doe het alleen als ik het op kan brengen, als extra zegmaar. Verder cardio ik namelijk ook al genoeg.

Is dat hiit in de ochtend geen aanslag op je spiermassa? Ik weet niet of het achterhaald is, maar ik dacht je 's ochtends op nuchtere maag beter gewoon wat low intensity cardio kan doen. Ik ga dat iig proberen.
Ik deed nu 4x pw KT met een split-training, ik ga nu over stappen op een 3x pw full-body in de vorm van een rippetoe of een billstar oid. Dan ga ik de eerste week 3x per week cardio doen op aparte dagen. Een keer op nuchtere maag, een keer een lange sessie halverwege de dag ofzo en een keer hiit ook ergens op de dag. Dan naarmate de tijd vordert ga ik er sessies bijplakken of sessies verlangen. En dan maar kijken waar het schip strandt.

Is dat hiit in de ochtend geen aanslag op je spiermassa? Ik weet niet of het achterhaald is, maar ik dacht je 's ochtends op nuchtere maag beter gewoon wat low intensity cardio kan doen. Ik ga dat iig proberen.
Ik deed nu 4x pw KT met een split-training, ik ga nu over stappen op een 3x pw full-body in de vorm van een rippetoe of een billstar oid. Dan ga ik de eerste week 3x per week cardio doen op aparte dagen. Een keer op nuchtere maag, een keer een lange sessie halverwege de dag ofzo en een keer hiit ook ergens op de dag. Dan naarmate de tijd vordert ga ik er sessies bijplakken of sessies verlangen. En dan maar kijken waar het schip strandt.

Ik weet het niet precies. Over alle methoden zijn wel verschillende meningen te vinden. Zolang ik het vet eraf zie vliegen en mijn vetvrije massa niet teveel daalt vind ik het prima. Zoveel spiermassa heb ik sowieso nog niet :).

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven