AndroidHealthClinic

Mid's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Woensdag -- Rug/Triceps

Deadlift -- 2x5x48,5kg 2x3x78,5kg 2x3x88,5kg
Dumbbell Row -- 6x30kg 3x8x30kg
Dumbbell Shrugs -- 3x15x22kg

Two Handed Tricep Extension (dumbbell) -- 3x8x28kg

----------------

Ik moet straps hebben voor de deadlift, want mijn rug kan wel een stuk zwaarder, maar mijn grip niet, ik weet het laag gewicht is het nog, maar het glijdt gewoon uit mijn handen, erg vervelend.

Verder krijg ik morgen nieuwe schrijven en halterstangen binnen (kort met extra lange schijfopname) dus dan kan ik de dumbbell row en wat andere oefeningen verhogen. 30kg is te laag voor dumbbell row, kan makkelijk wat kilo's bij.

Wel lekker getrained.

Laatst bewerkt:
Het lijkt er niet op dat iemand mijn log volgt, maar ik ga gewoon door met netjes updaten.

VRIJDAG -- BENEN/SCHOUDERS

Dumbbell Squat -- 4x12x50kg
One Legged Calve Raises -- 3x50 reps

Military Press -- 2x5x34,5kg 2x5x36,5kg 6x28,5kg
Lateral/Side Raises -- 8x8,5kg 3x5x10,5kg

-------------

Normaal post ik gewichten van dumbbells altijd per stuk, maar in het geval van de dumbbell squat is 50 kg het totale gewicht.
Ik wacht nogsteeds op mijn nieuwe gewichtschijven, dan kan ik mijn dumbbell squats ook een stuk omhoog gooien.
Mijn kuiten gaan goed vooruit, ze waren een jaar geleden nog echt helemaal plat, en nu kan je ze wel redelijk zien. Ze zijn nog niet erg dik, maar de ronde vorm begint te komen. Ik doe die calve raises met 1 been op een traptrede zegmaar, dan kan ik ver naar beneden doorzakken.

Nou misschien krijg ik een keer een reactie hehe ;-).

Nette training :thumb:, Nette DB squat!

ZONDAG -- BUIK

Side Bend (per kant) -- 4x10x20kg
Twists met barbell in nek -- 2x30 reps
Leg Raise (langzaam, liggend op plat bankdrukbankje) -- 5x10 reps

Training van gisteren:

MAANDAG - BORST/BICEPS

Incline Dumbbell Press -- 6x20,5kg 5x22,5kg 4x22,5kg 6x18,5kg
Incline Flyes -- 3x5x18,5kg
Dumbbell Press -- 5x24,5kg 2x24,5kg 1x25,5kg 10x18,5kg
Flyes -- 2x5x18,5kg 6x18,5kg

Barbell Bicep Curl -- 2x5x34,5kg 2x6x28,5kg (heel langzaam omhoog en omlaag)

---------------------------

Training was wel ok, maar niet ideaal. Ik had in de middag al getennist en deze training was een paar uur later in de avond. Was duidelijk iets sneller moe in de sets, waardoor ik sommige sets niet af kon maken. Toch weer wat kilo's erbij op de platte en schuine dumbbell press, dus wel redelijk tevreden. De flyes gaan ook met steeds meer gestrekte armen, dus ook dat gaat wel lekker.

Ik ga deze ook volgen ... ;)

Trouwens wel raar dat je op 18% clean gaat bulken ...

Ik ga deze ook volgen ... ;)

Trouwens wel raar dat je op 18% clean gaat bulken ...

Ik had een jaar gecut (nouja aangemodderd en gecut, ik moest nog veel leren) en ben dat nu echt even zat. Ik wil nu gewoon wat groter worden. Tot nu toe gaat het perfect. Mijn vet% stijgt niet of nauwelijks en mijn spieren gaan aardig vooruit. Ik woog vanochtend 82 kg. Dat is dus 7 kg winst in 5 of 6 weken ofzo haha, maar dat is uiteraard heel veel vocht etc (ook deels door Green Magnitude, een creatine supplement).
Mijn doel is om in de zomer van volgend jaar pas droog te staan, ik ga dan ook echt een half jaar ofzo uittrekken tegen die tijd om rond de 12-13% te komen. Dat heb ik mijn hele leven nog nooit gehad, maar ik wil dan wel wat massa overhouden, vandaar de clean bulk. Mijn motivatie is ook veel groter nu ik alles zie groeien, ik sla geen maaltijd en training over, wat in het eerste jaar nog wel is het geval was. Ik had er ook zeker meer uit kunnen halen het 1e jaar. Maar als je naar mijn foto's kijkt zie je toch wel een duidelijk verschil, vooral in vet%.

Als je nog vragen hebt kan je ze altijd stellen, en leuk dat je mijn log gaat volgen!

ken het gevoel kerel ;)

Strakke planning, veel succes alvast.

WIJZIGING IN DE PLANNING:

Na goed nadenken heb ik besloten om mijn clean bulk te verkorten tot eind maart/begin april. Hierna zal ik zeer strikt gaan cutten met alles erop en eraan (voedingsschema waar ik me perfect aan ga houden, elke 2 weken metingen etc.) voor de zomer. Ik zit dan na deze zomer ook gewoon in een voor mij goed ritme van in de herfst/winter clean bulken en de lente/zomer cutten. Ook wil ik deze zomer gewoon een beetje zelfverzekerd op het strand kunnen lopen.
Het voedingsschema voor de cut heb ik al een basisopzet voor gemaakt, mijn vriendin gaat dit nu allemaal uitwerken en uitrekenen en ze zal ook de vierpunts vetmetingen en de voortgang bewaken (zij kan er weer studiepunten voor krijgen op deze manier). De definitieve versie kan ze echter pas maken eind maart als ik overga op cutten, omdat ze mijn gewicht van dat moment nodig heeft etc. Ik hoef me dus alleen maar te concentreren op trainen en eten, zij doet de rest :-). Super relaxed dus. Zelf is ze ook altijd met gezondheid bezig en ze studeert ervoor, dus ik denk dat ik daar zeker mijn voordeel uit kan halen. Zelf is ze niet super afgetrained op een fitness manier (dat is haar smaak niet echt maar ze heeft er zeker wel respect voor en interesse voor, ze is 54 kg bij 1.72m) maar wel gewoon slank en strak (ze doet pilates en tennis). Haar interesse ligt echter ook o.a. bij sportdietetiek, dus voor haar is dit ook een leuk project.

Concrete doelen etc. komen dus eind maart als ik weet hoe ik er dan precies voor sta qua vet% en gewicht. Mijn voedingsschema zal ik dan ook posten, daar zal ongetwijfeld wat kritiek op komen omdat ik bijvoorbeeld wel per se fruit wil eten, gezondheid komt bij mij op 1 en het fysiek daar net achter op 2. Zonder fruit en andere zaken kan je ook gezond leven natuurlijk, maar ik doe gewoon waar ik me fijn bij voel, zo simpel is het. Ook ga ik niet te laag in KH zitten, want ook daar voel ik me niet goed bij. Maar alles wordt dus precies uitgerekend etc. dus dat gaat helemaal goed komen.
Vorig jaar heb ik eigenlijk ook gecut, maar ik begon toen net met trainen en had nog geen schema's en dergelijke. Ik had er dus veel meer uit kunnen halen. Nu wil ik echt heel strak cutten en ga ik het optimale eruit halen.

Ik blijf mijn log gewoon met veel discipline updaten zoals ik altijd doe, ookal volgt bijna niemand het haha. Misschien komt dat nog en moeten mensen dit logje nog ontdekken ;-). Als ik ga cutten zal ik ook elke maand foto's posten zodat iedereen het resultaat goed kan bijhouden.

Ik ga straks trainen en ook die training wordt vanavond weer gepost!

Bedankt voor het lezen :cool:.

Laatst bewerkt:
Goeie Vooruitzichten! Wat zijn je huidige stats? Lengte en Gewicht?

Wens je veel succes!

Gelukkig hebben nu wat meer mensen mijn log ontdekt! Bedankt voor de reacties!

Huidige stats zal ik even updaten in de beginpost.

Training van vandaag:

WOENSDAG -- RUG/TRICEPS

Deadlift -- 6x48,5kg 3x5x80kg
Dumbbell Row -- 6x32,5 kg 3x5x34,5kg
Dumbbell Shrugs -- 3x10x28,5kg

Two Handed Tricep Extension (Dumbbell) -- 2x8x28,5kg 2x8x30,5kg

-----------

Lekkere training vandaag, deadlift hou ik bewust even laag om de techniek en grip te verbeteren. Eindelijk mijn nieuwe gewichtschijven binnen waardoor ik alle andere oefeningen vandaag een stuk op heb kunnen schroeven. Mijn kracht neemt erg snel toe.
Ik kom echt heel erg makkelijk aan in gewicht (zowel spieren als vet). Mijn clean bulk (met wat niet zo cleane uitzonderingen afentoe) gaat erg hard. Ik denk dat als ik eind maart/begin april ga beginnen met cutten en ik hou dat een aantal maanden vol dat er wel een redelijk resultaat onder vandaan zal komen. Ik denk namelijk dat ik de komende 6-7 weken nog aardig wat massa zal gaan pakken.
Als mijn clean bulk ophoudt en de cut begint dan post ik hier uitgebreid mijn schema's, foto's etc.

Iedereen bedankt voor de reacties, vragen mag je altijd stellen, ik update mijn log op al mijn trainingsdagen en soms tussendoor.

Mijn training van vandaag verschuif ik naar morgen. Normaal doe ik dit nooit, maar ik heb nog teveel spierpijn in hamstrings en onderrug. Het maakt ook niet uit, want zondag is dan rust en maandag begin ik gewoon weer zoals altijd.

Mijn training van vandaag verschuif ik naar morgen. Normaal doe ik dit nooit, maar ik heb nog teveel spierpijn in hamstrings en onderrug. Het maakt ook niet uit, want zondag is dan rust en maandag begin ik gewoon weer zoals altijd.

goed zo, luisteren naar je lichaam is belangrijk! succes in de gym morgen!

Training van vandaag viel wat tegen, had nog wat last van de training van woensdag (nog een milde spierpijn in triceps en onderrug):

ZATERDAG -- BENEN/SCHOUDERS/BUIK

Dumbbell Squat (genoemd gewicht is totaalgewicht van beide dumbbells)
15 x 45 kg
10 x 57 kg
8 x 67 kg
8 x 67 kg
8 x 67 kg

One Legged Calve Raises (links en rechts)
35 reps
35 reps
35 reps

Military Press
10 x 28,5 kg
6 x 34,5 kg
6 x 34,5 kg

Lateral Raises
(heel langzaam omhoog en omlaag)
10 x 5 kg
10 x 5 kg
10 x 5 kg

Twists (met lege barbell in de nek)
70 reps

Leg Raises (op plat bankdruk bankje, langzaam uitgevoerd)
10 reps
10 reps
12 reps
12 reps
10 reps

Ik ga nog 4 weken door met clean bulken, tot 22 maart dus.
Dan neem ik een weekje rust van krachttraining en ga ik vanaf 30 maart cutten, voor de eerste keer met voedingsschema's (de eerste versies zijn al gemaakt, ik post ze als ze definitief zijn). Ik denk dat ik ga cutten tot eind augustus. 5 maanden dus. Lijkt lang, maar ik wil echt een diepe cut en ik ben nogsteeds behoorlijk spekkig.

In de zomer tennis ik ook vaker, zo'n 3 tot 6 keer per week denk ik (toernooien etc.) dus ik zit eraan te denken om mijn 3 dagen splitschema te veranderen in 2 zware fullbody workouts (met alle belangrijke compounds en wat isoleer werk) in de week tot het einde van mijn cut. Is dit een goed idee of raden jullie het sterk af? Graag onderbouwde meningen.

Zodra mijn cut begint post ik schema's, foto's etc. Hopelijk hebben jullie er iets aan om te volgen hoe het gaat. Ik vind het zelf ook leuk om mijn vorderingen op zo'n manier bij te houden, dus dat komt helemaal goed.

goed bezig!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven