Fitness Seller

Mid's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Leuk zo'n vriendin seg ;)

Trouwens geen grip last met DB squats? Waarom probeer je bv geen Jefferson Lift,
of barball hack squat?

Leuk logje, ga ik ook volgen! Keep it up man!

Je bent ook met je gat in de boter gevallen toch met je vriendin :bow2:

• Topic Starter Topic Starter
Leuk zo'n vriendin seg ;)

Trouwens geen grip last met DB squats? Waarom probeer je bv geen Jefferson Lift,
of barball hack squat?

Barbell hack squat heb ik geprobeerd, maar juist daar krijg ik grip problemen. DB squats gaan prima, heb het gevoel dat ik er nog aardig wat kilo's bij kan pakken zonder grip problemen. Bij de barbell deadlift heb ik ook altijd gripproblemen, daardoor kom ik daar niet echt verder mee nog qua gewicht.

De jefferson lift heb ik nog even opgezocht op internet en die ziet er nogal vreemd uit zo op het eerste gezicht :-), ik denk dat ik het voorlopig even bij DB squats hou.

Leuk logje, ga ik ook volgen! Keep it up man!

Je bent ook met je gat in de boter gevallen toch met je vriendin :bow2:

Leuk dat je me gaat volgen!
Ik heb inderdaad veel geluk met mijn vriendin. We zijn al jaren bij elkaar, zij is altijd al populair geweest qua uiterlijk enzo (ga geen foto's posten voor de wijsneuzen haha). Toen ik iets met haar kreeg was ik echt een grote bonk met vet haha, dus ik heb maar geluk met mijn uitstraling en goed karakter denk ik dan ;-).
Dat ze ook nog veel verstand heeft van voeding etc. is natuurlijk helemaal mooi meegenomen inderdaad.
Deze zomer ga ik proberen om net zoveel aandacht te krijgen als zij haha, grapje natuurlijk :D...

De training van vandaag ga ik na het avondeten doen en zal ik dan ook posten.

Iedereen weer bedankt voor de reacties!

Heeft er iemand een mening over de vraag of 2 zware full body workouts (en veel cardio natuurlijk) genoeg zijn tijdens de aankomende cut? Of kan ik het beter op 3 keer trainen houden?

Laatst bewerkt:
MAANDAG - BORST/BICEPS

Incline DB Press

5 x 22,5 kg
5 x 22,5 kg
10 x 18,5 kg

Flat DB Press

5 x 22,5 kg
5 x 24,5 kg
6 x 24,5 kg

Flyes

6 x 18,5 kg
5 x 18,5 kg
6 x 18,5 kg

Incline Flyes

5 x 18,5 kg
5 x 18,5 kg
5 x 18,5 kg

Barbell Bicep Curl (zonder met de rug te zwaaien en vrij langzaam)

6 x 28,5 kg
6 x 28,5 kg
6 x 28,5 kg
6 x 28,5 kg

--------------

Wel redelijk lekkere training, incline DB press is weer wat omhoog, volgende week ook de flat DB press wat omhoog gooien. De flyes doe ik steeds meer met gestrekte armen (zie discussie op pagina 1).

Lekker ... en idd, fly's zo strikt mogelijk houden met redelijk gestrekte armen.
Only way to do it ;)

Even een update tussendoor over mijn ervaringen de afgelopen tijd. Een lang stuk, maar misschien leest iemand het wel haha :D...

Mijn clean bulk gaat tot nu toe wel lekker, maar ik moet zeggen dat ik ook wel wat dingen eet afentoe die niet zo goed zijn in een clean bulk (chocomel, heel soms een pizza etc.) dus daar ben ik wat minder tevreden mee. Ik ben zeker spiermassa aangekomen, vooral op borst en rug. Mijn benen train ik pas sinds de start van deze clean bulk (dus ongeveer 6 weken) maar ook daar zie ik al progressie komen, al is het nog niet veel natuurlijk, kan niet in 6 weken, maar het is wel echt zichtbaar.
Mijn armen gainen echt het moeilijkst van allemaal, die zijn nogsteeds maar ongever 36,5 cm. Mijn armen zijn wel redelijk droog (als ik heb getraind kan je ook gewoon wat aders zien doorkomen op de biceps), het vet zit echt bijna allemaal op mijn buik en onderrug en een klein beetje op de borst.
Helaas zie ik in de spiegel wel dat mijn vet% ook een een aantal % gestegen zal zijn. Ook weer alleen op de buik en onderrug.
Ik doe deze clean bulk zonder voedingsschema, zoals jullie weten ga ik voor de komende cut wel alles via schema's doen (met dank ook aan mijn vriendin) en ik ga dit de komende winter als ik weer ga clean bulken ook zeker doen, mijn vriendin zal dan ook alles voor me gaan uitrekenen etc. Trainen zonder duidelijk voedingsschema is toch minder effectief.

Het gaat bij mij echt in stapjes. In het begin modderde ik maar wat aan, toen ging ik redelijk goed eten maar geen benen en buik trainen etc. Maar stukje bij beetje ga ik er steeds meer voor doen om het te optimaliseren.

Ik verwacht dat ik na de komende 4 weken clean bulken rond de 85-86 kg uit zal komen op ongeveer 20-23% vet (dit is echt maar een wilde schatting, zoals eerder genoemd ga ik het dan met een vierpunts huidplooimeting goed checken).

Mijn vriendin en ik moeten nog uitrekenen wat haalbaar is, maar ik hoop in augustus (ik ga denk ik tot eind september cutten vanaf april) rond de 13-16% vet te kunnen hebben, met zo min mogelijk spierverlies natuurlijk. Ik denk dat mijn armen dan wel dun ogen (ik vind ze nu al dun), maar dat de V-vorm er dan door de dunnere taille een stuk mooier uit zal komen en dat het lichaam dan een stuk meer getrained oogt dan nu, want op de borst en rug begin ik zeker leuke spiermassa te krijgen. Ik heb echter liever nu een slank getrained lichaam dan een hoop vormloze massa, omdat al mijn vet op mijn buik en onderrug blijft plakken.
Deze winter ga ik dan weer flink spiermassa pakken en dan kost het volgende zomer ook minder tijd om weer te cutten, want ik ga mijn vet% na deze cut streng onder controle houden bij de volgende clean bulk (dan hoop ik de zomer daarna ook weer dieper te kunnen cutten dan deze zomer). Op die manier zitten de cut/bulk periodes ook gewoon lekker in de seizoenen zegmaar.
Ik heb sinds mijn 10e ofzo al overgewicht gehad en ben dat nu echt zat, dus discipline en motivatie is zeker geen probleem voor mij, dat is het ook nooit geweest als ik iets wil bereiken. Mijn conditie is ook vrij goed, ik heb altijd veel gesport (tennis, maar vroeger ook jaren full-contact karate) maar ik at tot 2-3 jaar geleden gewoon super ongezond.
Ik kan niet wachten om het vet te zien verdwijnen en ik verwacht geen wonderen van die paar maanden cutten, want het echte resultaat wil ik pas neerzetten in de zomer van volgend jaar na nog een lange clean bulk en daarna een nog diepere cut, maar ik heb er zeker zin in en hoop dat jullie het leuk vinden om het vanaf april te gaan volgen!

Voor degenen die het helemaal gelezen hebben, bedankt! En de rest ook bedankt voor de reacties tot nu toe in mijn log.

Laatst bewerkt:
Ik kan niet wachten om het vet te zien verdwijnen en ik verwacht geen wonderen van die paar maanden cutten, want het echte resultaat wil ik pas neerzetten in de zomer van volgend jaar na nog een lange clean bulk en daarna een nog diepere cut

Beetje hetzelfde doel als mij, al weet ik niet of het verstandig is voor mij om deze zomer al te gaan cutten... ben bang dat ik dan mn massa kwijtraak en een klein iel ventje word ???

Veel succes :D

Clean bulken is imo niet cutten. Dus een keertje pizza moet kunnen!

Herkenbaar verhaal kerel !
Ik ben het ook beu om alsmaar te beulen voor spieren die blijven onder een laag vet blijven ;)

Hoop dat je vriendin je wat kan helpen en motiveren.

En dat verhaaltje van je armen ... tja, enige wat je kan doen om ze een extra impuls te geven,
is ze op een dag apart trainen. En met wat meer setjes dan wat je nu doet ;) Ze moeten per
slot van rekening groeien.

Clean bulken is imo niet cutten. Dus een keertje pizza moet kunnen!

Herkenbaar verhaal kerel !
Ik ben het ook beu om alsmaar te beulen voor spieren die blijven onder een laag vet blijven ;)

Hoop dat je vriendin je wat kan helpen en motiveren.

En dat verhaaltje van je armen ... tja, enige wat je kan doen om ze een extra impuls te geven,
is ze op een dag apart trainen. En met wat meer setjes dan wat je nu doet ;) Ze moeten per
slot van rekening groeien.

Hey Rob,

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik 2x full body ga trainen in de cut, maar dan ook echt zwaar en ook met meer sets (een 12-10-8-6 reps systeem of iets dergelijks), ik hoop zo op die manier tijdens de cut de spieren toch wat nieuwe impulsen te geven. Ik ga dan voor mijn armen dus ook meer setjes maken.
Ik hoop dat 2 keer op mijn max. full body trainen genoeg is tijdens de cut. Het komt namelijk tijdens tennistoernooien wel eens voor dat je 4-5 keer per week moet tennissen ofzo, dus dan is 3 keer fullbody nogal lastig.
Ik tennis gewoon voor de lol, maar ik vind het wel erg leuk, vooral de toernooien, dus dat wil ik niet opgeven. Je verbrandt ook al gauw 1000+ kcal met een wedstrijd, dus dat is ook mooi in de cut.

Ik denk dat ik mijn armen inderdaad anders moet gaan trainen de volgende clean bulk, met meer sets en oefeningen. Mijn borst en rug reageren wel heel goed op 3x5 reps, maar mijn armen minder. Mijn benen train ik al met meer reps en die reageren hier heel erg goed op, dus ik ga het voor mijn armen ook proberen de komende 4 weekjes die mijn clean bulk nog duurt.

Met de motivatie zit het wel goed, dat komt gewoon uit mezelf al, daar hoef ik niets voor te doen.

Heb jij een mening of 2 keer zwaar full body trainen genoeg is in de cut, dus zegmaar met 3 dagen ertussen? In weken dat ik minder tennis kan het wel 3 keer denk ik...

Beetje hetzelfde doel als mij, al weet ik niet of het verstandig is voor mij om deze zomer al te gaan cutten... ben bang dat ik dan mn massa kwijtraak en een klein iel ventje word ???

Veel succes :D

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik er ook wel wat iel uit ga zien, maar ik heb dat momenteel toch gewoon liever dan het vet dat nu op mijn buik en onderrug zit. Mijn rug is bijvoorbeeld echt goed vooruit gegaan en met een smallere taille zou de V-vorm er zoveel beter uitkomen. Ik denk dat ik na de cut wel wat ieler eruitzie, maar wel een stuk getrainder. En daar ga ik dan maar even voor. De massa pak ik deze winter dan wel weer en hopelijk staat er volgende zomer dan een mooi droog resultaat met wat meer massa.

Niet onderschatten dat je idd in je cut zit. En Full body is gewoon een brute aanslag op
je lichaam. Zeker onder kcal restrictie. Gecombineerd met tennis zou je wel eens overtraind
raken en/of enorm spierverlies gaan hebben.

Niet onderschatten dat je idd in je cut zit. En Full body is gewoon een brute aanslag op
je lichaam. Zeker onder kcal restrictie. Gecombineerd met tennis zou je wel eens overtraind
raken en/of enorm spierverlies gaan hebben.

Dus jij denkt dat 2 keer full body per week teveel is? Kan ik dan beter gewoon met 3 keer split schema blijven volgen? Ik ben dat ook een beetje zat eerlijk gezegd.

Ik zat te denken aan zoiets voor de cut.

Full Body 1

Deadlift -- 12-10-8-6
DB shrugs -- 12-10-8-6
Flat DB Press -- 12-10-8-6
Militairy Press -- 12-10-8-6
Barbell Bicep Curl -- 12-10-8-6
Two Handed Tricep Extension -- 12-10-8-6

Full Body 2

DB Squat (wil benen wat bijtrekken) -- 15-12-10-8-6-6
One Legged Calve Raises -- 3xreps tot failure
Incline DB Press -- 12-10-8-6
DB Row -- 12-10-8-6
Lateral Raises -- 12-10-8-6
Side Bend (voor buik) -- 15-12-10
Leg Raises -- 5 x reps tot failure
Hammer Curls -- 12-10-8-6

---------------

Ik schrijf dit schema nu zo even uit mijn hoofd op, dus misschien vergeet ik een spiergroep ofzo, maar lijkt dit je te erg in de cut?

Ik tennis niet elke week een toernooi ofzo he. Als ik gewoon met mijn vriendin ga tennissen is dat wat meer ontspannen en meestal max 3 keer per week (en dat telt dan gewoon als mijn cardio van die dag).

Wat denk je van zoiets?

Nee, helemaal niet ... is zeker te doen 2 keer per week FB.
Maar als je er nog 5 keer tennis bij gaat doen, lijkt het me wel teveel van het goede ;)

Nee, helemaal niet ... is zeker te doen 2 keer per week FB.
Maar als je er nog 5 keer tennis bij gaat doen, lijkt het me wel teveel van het goede ;)

Ik speel meestal 5 toernooitjes ofzo in de zomer en haal heus niet van alles de finale. Dus 5 keer per week tennis is eerder een uitzondering. Gemiddeld zal het 3 keer per week zijn.

Maar hoe ziet de opbouw van deze 2 trainingen er verder uit voor jou? Heeft het trouwens nut als ik je karma geef? Want dan doe ik dat even.

Dan heb je gewoon 3 keer cardio (tennis) en 2 keer KT. Is eigenlijk ideaal.
Kan je eventueel nog een sessie KT bijvoegen zelfs.

Opbouw ziet er wel patent uit. Kunt eventueel je DB row vervangen door een BOR.
Maar dat is muggeziften.

Shoarma karma :p Bwah, wilt niet veel zeggen ;)

Dan heb je gewoon 3 keer cardio (tennis) en 2 keer KT. Is eigenlijk ideaal.
Kan je eventueel nog een sessie KT bijvoegen zelfs.

Opbouw ziet er wel patent uit. Kunt eventueel je DB row vervangen door een BOR.
Maar dat is muggeziften.

Shoarma karma :p Bwah, wilt niet veel zeggen ;)

BOR heb ik een aantal weken geprobeerd maar die bevalt me een stuk minder dan DB row eerlijk gezegd.
Ik wil eigenlijk tijdens de cut op elke dag dat ik geen KT heb cardio gaan doen. Dus zal iets zijn van 2 keer KT, 3 keer tennis, 2 keer hometrainer (lage intensiteit).
Mooi dat het schema er wel aardig uitziet al, ik heb het in 1 min. bedacht haha, dus ik ga het nog wel wat finetunen voor de cut begint.
Bedankt voor je reacties, daar heb ik zeker wat aan.

De training van vandaag:

WOENSDAG -- RUG/TRICEPS

Deadlift
10 x 50 kg
8 x 60 kg
6 x 70 kg
4 x 80 kg
2 x 85 kg

Dumbbell Row
8 x 32,5 kg
5 x 37,5 kg
5 x 37,5 kg
5 x 37,5 kg

Dumbbell Shrugs
10 x 30,5 kg
10 x 30,5 kg
10 x 30,5 kg

Two Handed Tricep Extension (dumbbell)
12 x 22,5 kg
10 x 28,5 kg
8 x 30,5 kg
6 x 30,5 kg

----------------

Training ging lekker. Mijn grip bij de deadlift wordt nu steeds beter gelukkig, ik had nu geen moeite meer met deze gewichten. Ik ga proberen om aan het einde van mijn clean bulk - over ongeveer 4 weken - 100 kg te kunnen deadliften.

De training van vandaag

Vrijdag -- Benen/Schouders/Buik

Dumbbell Squats (genoemd gewicht is totaal gewicht van beide dumbbells)
12 x 57 kg
10 x 67 kg
8 x 67 kg
6 x 75 kg
4 x 75 kg

One Legged Calve Raises (reps per been)
40 reps
40 reps
40 reps

Military Press
12 x 28,5 kg
10 x 30,5 kg
6 x 34,5 kg
6 x 34,5 kg
4 x 38,5 kg
3 x 40,5 kg

Lateral/Side Raises
12 x 5 kg
12 x 5 kg
12 x 5 kg

Side Bend (reps per buikkant)
15 x 15 kg
15 x 15 kg

Leg Raises (langzaam en met controle op plat bankdrukbankje)
15 reps
15 reps
12 reps
10 reps

----------------------------

Heerlijke training. Dumbbell Squat (+8kg) weer wat omhoog, Military Press EINDELIJK omhoog en nog bestwel veel ook (+4kg). Zeer geslaagde training vandaag. Net mijn Post WO shake genomen (dextro + essential amino stack) en nu snel een warme maaltijd gaan bereiden!

Vanochtend is mijn BF gemeten door mijn vriendin, voor de eerste keer met een huidplooimeting op 4 punten. Resultaat viel helaas wat tegen, namelijk 22,4%. Taille was 95 cm.
Als ik ga cutten, ga ik dan ook proberen om er in die 5 maanden zoveel mogelijk af te krijgen, want volgens mij gaat het er met een procent of 14-15 veel beter uitzien.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven