Fitness Seller

Mid's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Hee Mid, we streven idd naar het zelfde doel, we hebben ook ongeveer dezelfde trainingstijd, zelfde aantal kilo's (vet) verloren en dezelfde krachtstats, al ben jij wel iets sterker. ;) Jij hebt alleen wel mazzel met je vriendin en ik moet maar beetje gissen of het allemaal goed gaat! :D
Ik ga je ook volgen, kijken of ik je een beetje bij kan houden in gewichten. Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Hey,

Leuk om te horen dat je het ook gaat volgen. Zoals je leest is mijn vet% nu wel 22,4%, dat is toch nog vrij spekkig. Ik weet niet of je het hele topic doorgelezen hebt, maar over 4 weken begin ik weer met een cut van ongeveer 5 maanden en hoop daarna tussen de 13-15% vet te hebben.

Ik blijf jouw log ook volgen!

Dat gaat je zeker lukken! Gewoon hard blijven trainen en goed naar je vriendin luisteren en het gaat helemaal goed komen! ;)

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik er ook wel wat iel uit ga zien, maar ik heb dat momenteel toch gewoon liever dan het vet dat nu op mijn buik en onderrug zit. Mijn rug is bijvoorbeeld echt goed vooruit gegaan en met een smallere taille zou de V-vorm er zoveel beter uitkomen. Ik denk dat ik na de cut wel wat ieler eruitzie, maar wel een stuk getrainder. En daar ga ik dan maar even voor. De massa pak ik deze winter dan wel weer en hopelijk staat er volgende zomer dan een mooi droog resultaat met wat meer massa.

Herkenbaar... gister heb ik wat foto's voor mijzelf gemaakt om progressie te bekijken, en ben echt behoorlijk in vet % gestegen. Denk dat ik nu zo rond de 22 zit, terwijl ik eerst rond de 16 zat. Ik denk dat ik gewoon nog stricter op mijn voedsel ga letten, want ik eet ook net zoals jou wel eens een pizzatje hier en daar. Wellicht over een maandje dat ik 30min cardio na mijn trainingen doe, om het toch nog een beetje weg te werken voor de zomer. Succes in ieder geval, goed dat je nog steeds zo gemotiveerd bent!

Bedankt weer voor de reacties!
Als je mijn oude foto's bekijkt (before foto en na 1 jaar trainen) dan zie je al veel verschil, maar mijn vet% is nog nooit onder de 20% geweest geloof ik haha, dus ben niet anders gewend :-). Maar deze zomer gaat daar dus zeker verandering in komen!

Training van vandaag:

Maandag -- Borst/Biceps/Onderarmen

Dumbbell Press

12 x 22,5 kg
10 x 22,5 kg
6 x 24,5 kg
6 x 24,5 kg

Flyes

12 x 12,5 kg
10 x 14,5 kg
8 x 16,5 kg
6 x 18,5 kg

Incline Dumbbell Press

10 x 18,5 kg
8 x 20,5 kg
6 x 20,5 kg
4 x 20,5 kg

Hammer Curls

12 x 12,5 kg
10 x 12,5 kg
8 x 12,5 kg
6 x 12,5 kg

---------------

Training van vandaag ging niet zo lekker. Maarja kan een keer gebeuren. Ik voelde me veel slapper dan normaal en niets ging echt zoals ik wil. Ik heb dit bijna nooit en kan er dus ook niet echt mee zitten dat het een keer wat minder ging. Ik heb hierdoor wel mijn training vrij kort gehouden helaas.

Mijn vriendin heeft trouwens alles van mijn komende cut-voedingsschema uitgerekend etc. maar ik heb het schema in eerste instantie samengesteld. Ze heeft wel wat tips en veranderingen doorgevoerd, maar het schema komt dus in principe van mijzelf.
Zij krijgt er weer studiepunten voor omdat ze mij zegmaar begeleid (praktijkervaring doet ze dus op), dus op deze manier helpen we elkaar ermee :-). Ze gaat me vanaf nu gewoon constant helpen, want ik merk dat een clean bulk zonder echt uitgerekend voedingsschema toch wat minder werkt dan ik had gedacht. Ik ga dus vanaf april voortaan met een uitgerekend voedingsschema werken. Dus ook als de cut afgelopen is zal ze mee blijven werken aan mijn voedingsschema en vetmetingen etc.

Korte training maar toch nog lekkere gewichten vind ik.
En af en toe een mindere training helpt je om extra te genieten van de goede dagen! ;)

Ben benieuwd kerel ...

En tja, een mindere dag, iedereen heeft het wel eens ;) Geen paniek, gewoon verder buffelen de volgende keer.

Training van vandaag

Woensdag -- Rug / Triceps

Deadlift

10 x 60 kg
8 x 70 kg
6 x 80 kg
4 x 85 kg
2 x 90 kg
1 x 95 kg

Bent Over Row

10 x 38,5 kg
8 x 43,5 kg
6 x 48,5 kg
4 x 52,5 kg

Barbell Shrugs

12 x 52,5 kg
12 x 52,5 kg
8 x 58,5 kg
8 x 58,5 kg

Tricep Kickback (eerste keer dat ik deze deed)

12 x 3 kg
12 x 3 kg
12 x 3 kg

One Handed Dumbbell Tricep Extension

12 x 12,5 kg
10 x 12,5 kg
8 x 12,5 kg
6 x 14,5 kg
4 x 14,5 kg

---------------

Deadlift gaat mooi vooruit, helaas scheurde er bij de laatste rep (1x95kg) een stukje eelt van mijn handpalm, dat was minder prettig haha.
Vandaag weer eens BOR gedaan ipv DB Row. Ik blijf DB Row toch fijner vinden. BOR vind ik een hele lastige techniek en ook pak ik in verhouding veel minder gewicht ermee dan de DB Row.
Tricep kickback ook maar eens geprobeerd, lastige oefening zo de eerste keer, vandaar ook het lichte gewicht. Al geloof ik dat het gewicht bij deze oefening altijd vrij laag blijft.

Iedereen weer bedankt voor de reacties!

Laatst bewerkt:
Ik vind de BOR juist wel een lekkere oefening, lekker die schouderbladen na elkaar toe knijpen. Ik heb zelf weinig ervaring met de tricep kickback maar ik geloof idd dat de gewichten daar altijd vrij laag liggen.

Toch goede training weer!

Ik vind de BOR juist wel een lekkere oefening, lekker die schouderbladen na elkaar toe knijpen. Ik heb zelf weinig ervaring met de tricep kickback maar ik geloof idd dat de gewichten daar altijd vrij laag liggen.

Toch goede training weer!

Ik heb bij DB rows het idee dat ik veel meer controle over de beweging heb, daarom vind ik die fijner. Maar ter afwisseling zal ik de BOR ook afentoe doen :-).

Bedankt weer voor je reactie!

Tja, de BOR is idd even wennen. Maar je kan er zwaarder mee gaan dan met een DB.
Maar met een DB heb je dan weer een grotere ROM en meer bewegingsvrijheid.

Die kick backs, gooi die maar eruit kerel. Daar heb je niets aan. Wissel ze voor één of
andere extension.

Tja, de BOR is idd even wennen. Maar je kan er zwaarder mee gaan dan met een DB.
Maar met een DB heb je dan weer een grotere ROM en meer bewegingsvrijheid.

Die kick backs, gooi die maar eruit kerel. Daar heb je niets aan. Wissel ze voor één of
andere extension.

Haha ok :-). Ik probeerde die kickbacks gewoon een keertje. Wat is er mis mee dan volgens jou? Ik vind zelf een dumbbell tricep extension ook fijner hoor, dat wel.
Maar met bijv. DB rows pak ik 37,5 kg (met knie en hand op bankdrukbankje zegmaar). Maar met de BOR pak ik maar ongeveer 50 kg, dus dat zou dan 25 kg per kant zijn. Is dat normaal dat er zoveel verschil zit tussen de BOR en DB Rows?

Haha ok :-). Ik probeerde die kickbacks gewoon een keertje. Wat is er mis mee dan volgens jou? Ik vind zelf een dumbbell tricep extension ook fijner hoor, dat wel.
Maar met bijv. DB rows pak ik 37,5 kg (met knie en hand op bankdrukbankje zegmaar). Maar met de BOR pak ik maar ongeveer 50 kg, dus dat zou dan 25 kg per kant zijn. Is dat normaal dat er zoveel verschil zit tussen de BOR en DB Rows?

Met kickbacks ga je heus geen extra massa op je triceps maken ;)

Inderdaad, maar met een BOR belast je ook meer spieren dan met een DB row.
Plus je hebt geen steun nergens. Nogal logisch dat je minder zwaar kan dan.
Maar dat wil daarom niet zeggen dat het minder effectief is. Naar gelang je
deadlift omhoog zal gaan, ga je met je bor ook meer kunnen liften imo.

Met kickbacks ga je heus geen extra massa op je triceps maken ;)

Inderdaad, maar met een BOR belast je ook meer spieren dan met een DB row.
Plus je hebt geen steun nergens. Nogal logisch dat je minder zwaar kan dan.
Maar dat wil daarom niet zeggen dat het minder effectief is. Naar gelang je
deadlift omhoog zal gaan, ga je met je bor ook meer kunnen liften imo.

Ik zal die kickbacks schrappen ;-). Was een eenmalig experiment dan haha.
Ja ik denk dat ik BOR wel wat meer ga oefenen dan. Is toch een belangrijke oefening om te kunnen natuurlijk. En het neemt ook weer minder tijd in beslag omdat je beide kanten in 1 keer pakt. En dat is weer een voordeel als ik over een paar weken tijdens de cut overstap op mijn fullbody schema's. Ik vind krachttraining sessies van ongeveer 60 min. namelijk ideaal, langer hoeft niet voor mij.

Bedankt voor de altijd goede feedback Rob!

Vandaag neem ik even rust. De training van vandaag (benen/schouders/buik) doe ik morgen :-).

Ziet er goed uit.. Je hebt heel wat gegevens over je eigen verzameld en er goed over nagedacht. Voorzie voldoende rust, je lichaam heeft recuperatie nodig. Ga niet overcompenseren want dan krijg je een daling van je prestatie vermogen!

Ziet er goed uit.. Je hebt heel wat gegevens over je eigen verzameld en er goed over nagedacht. Voorzie voldoende rust, je lichaam heeft recuperatie nodig. Ga niet overcompenseren want dan krijg je een daling van je prestatie vermogen!

Bedankt voor je reactie. Vandaag nog een beetje spierpijn in hamstrings van het deadliften op woensdag en het tennissen gisteren. Dus vandaar even een extra dagje rust. Morgen weer vol ertegenaan om de training van vandaag in te halen :-).
Met het herstellen zit het wel goed, ik neem altijd voldoende rust.

Rust? was dat nou weer! Lift those weights Mid! ;)

Rust? was dat nou weer! Lift those weights Mid! ;)

Haha, morgen doe ik gewoon precies dezelfde training als die ik vandaag gedaan zou hebben.
Maar ik ga niet squatten als mijn hamstrings al pijn doen als ik alleen maar loop, dat heeft weinig zin ;-).

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven