AndroidHealthClinic

Mijn voedingsschema (tips??)

Rijstewafels eruit, en bij elke maaltijd verse rauwe groenten (rijstewafels geeft ook zo'n rommel)
Kipfile eruit en vervangen door 2-3 eieren (en/of kip, vis, rundvleesvlees) en daar maak je n lekkere groentesalade van
met desertlepel mayo en wat vers fruit (evt aangevuld met 2-3 eetlepels rijst, aardappelen, pasta....)

Je neemt 4 van deze bakjes mee naar je werk en eet om de 2,5 uur
Op deze manier eet je clean en houd ook geen vocht vast
Je krijgt meer energie en boekt progressie gegarandeerd
Nou weet je hoe het moet
Succes

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
@Basma @Ambassador hmm en waar kan ik dit halen? mijn vriend slikt zelf omega 369 voor de visolie (vetten wat erin zitten) haalt hij gewoon uit het dorpje hier.
maar verder is het lastig voor mij die kalkoen te vervangen. zit met school dan en weinig tijd om te eten. op deze manier kan ik even snel maaltijd eten.

Een bak rijst weghappen met een lepel kan net zo snel als een paar boterhammen.

@Basma @Ambassador hmm en waar kan ik dit halen? mijn vriend slikt zelf omega 369 voor de visolie (vetten wat erin zitten) haalt hij gewoon uit het dorpje hier.
maar verder is het lastig voor mij die kalkoen te vervangen. zit met school dan en weinig tijd om te eten. op deze manier kan ik even snel maaltijd eten.
Omega 3 kan je in elke kruidvat wel vinden. Kalkoenfilet kan je ook eens afwisselen met een blikje tonijn bijvoorbeeld, of een paar eieren.

@Bosco55555 in dit recept zie ik geen koolhydraten? alleen wat eiwitten en vetten. eiwitten ook niet veel..
moet overdag wel koolhydraten binnen krijgen? 2lepels rijst erbij schiet ook niet op.
en 2eieren per x kom ik aan 14eiwitten per 2.5u. terwijl je toch zeker wel 20 a 30 gr eiwitten nodig hebt bij vele maaltijden.
groentes dan wel weer.. daar ben ik totaal niet dol op haha. moet het echt leren gaan eten.. lukt al wel steeds beter.

inderdaad je moet echt LEREN gaan ETEN!!

@Bosco55555 ja klopt.. met hoeveelheden nu lukt het al steeds beter. begin al moeite met 500gr kwark. terwijl ik dat nu binnen 3minutjes weg heb. Alleen zijn groentes nog een probleem.. nooit gegeten, in ieder geval ik at een heel klein beetje met 5glazen water erbij zodat ik na elke hap er water bij ingooide. maar nu gaat dat al wat beter.
Zijn groentes verder ook echt heel belangrijk dan? of gewoon zorgen voor 200gr groente per dag? Lijkt mij dat het voor de groei niks uitmaakt enkel dat het gezond is, vitamines en mineralen wat erin zitten.

Groentes kan je op alle manieren eten. Extra tomaatje, komkommer, blaadje sla etc op je brood erbij
Als je aardappelen eet maak er een puree van met groentes.
Ik ken mensen die het gewoon door hun shake blenderen.. dingen als brocolli of spinazie. Schijn je niet eens te proeven

Spinazie en broccoli kan je heerlijk van smaak maken door de juiste kruiden toe te voegen. Mocht je het dan niet 'lusten', dan fl**ker je het maar in de blender :P

Ideaal als je weinig tijd heb
Zo'n groeten shake slurp je in 10 sec weg
No exuses

@marina1975 is komkommer ook goed dan? naar mijn weten is dit enkel veel water. ( zei mijn moeder altijd ) , want dit lus ik dan wel weer heel erg.

@Bosco55555 dankje voor je tip. zal het eens proberen. ik maak nooit van zulke shakes. zie het wel eens voorbij komen en dat mensen er dan van alles ingooien.

Meting week 2: 0,9 kg erbij.
eerste week was dit 1.3kg
Zal dit nog steeds vocht zijn? @marina1975

eerste week kwam ik 1.3kg aan 2e week 0.9k en de 3e week vannochtend 0.1kg :(, iemand een idee waar dit aan ligt?
Ik ben niet minder gaan eten.
@marina1975 @martinnoppert @Basma @Bosco55555

Grote kans dat je VVM - spiermassa iets is verhoogd en je bf% iets gedaald. Plus je bent anders gaan trainen. Je behoefte is daarmee wellicht dan ook wat groter geworden.
Klopt mijn gok dat je iets droger bent geworden en de spieren iets voller?

@martinnoppert vind wel dat me borst voller is geworden. armen zie ik zelf totaal niet groeien. anderen zeggen wel dat m'n armen breder worden. verder vind ik lastig om te zien of ik groei of niet. ene keer in de spiegel van wel, en de andere keer totaal niet.
maar wat raad je nu aan? meer gaan eten lijkt me? Eiwitten zeker genoeg. dan maar wat koolhy's erin doen? ben niet bang wat vetter te worden. graag wat kilo'tjes winnen.
en geen idee om litertje melk per dag te drinken?, op school drink ik alleen water. savonds soms koffie. verder water of glaasje melk.

@martinnoppert vind wel dat me borst voller is geworden. armen zie ik zelf totaal niet groeien. anderen zeggen wel dat m'n armen breder worden. verder vind ik lastig om te zien of ik groei of niet. ene keer in de spiegel van wel, en de andere keer totaal niet.
maar wat raad je nu aan? meer gaan eten lijkt me? Eiwitten zeker genoeg. dan maar wat koolhy's erin doen? ben niet bang wat vetter te worden. graag wat kilo'tjes winnen.
en geen idee om litertje melk per dag te drinken?, op school drink ik alleen water. savonds soms koffie. verder water of glaasje melk.

Je kan er een 200cal bij gooien en zien wat het doet.
Mag met melk, broodje ei, banaan, allen okee. Of neem alle 3 eventueel, weet alleen zo uit m'n hoofd niet hoeveel cal dat totaal is.
Klein beetje vet gainen is geen groot probleem zolang het niet meer vet is dan spiermassa.
Maar na een tijdje zal de groei ook weer wat minder worden en zal je weer wat extra vet verbranden. Met een kleine aanpassing op of vanaf dat moment kan je dan of een stukje cutten of verder groeien en blijft alles weer in balans.

@martinnoppert ik zal wel even kijken. deze week maar even meer eten. donderdag dan maar weer wegen.

@martinnoppert neeklopt. toen ik begon stond ik nooit op de weegschaal. was een aanrader van mijn vriend. en tja als je dan aankomt is dat een goeie motivatie voor me. maar zoals vanochtend dat je niet aankomt werkt dat juist tegen haha, maar mijn dag is alweer goed. nieuw recordje legpress 150kg. vorige maand nog op 80kg. laatste 2weken alleen maar flinke stijgingen. durf mezelf meer te pushen om elke training hoger te gaan.

Terug
Naar boven