MuscleMeat

Mijn voedingsschema (tips??)

@martinnoppert neeklopt. toen ik begon stond ik nooit op de weegschaal. was een aanrader van mijn vriend. en tja als je dan aankomt is dat een goeie motivatie voor me. maar zoals vanochtend dat je niet aankomt werkt dat juist tegen haha, maar mijn dag is alweer goed. nieuw recordje legpress 150kg. vorige maand nog op 80kg. laatste 2weken alleen maar flinke stijgingen. durf mezelf meer te pushen om elke training hoger te gaan.
Owkee super.
inderdaad lekkere progressie. Ga zo door.

• Topic Starter Topic Starter
Sinds ik nu volop train. heb ik geen druppel gedronken. 14weken ongeveer.
Maar heb nu wel even zin om eens wat te drinken tijdens het uitgaan :)
Iemand een idee hoe schadelijk dit is? En dan bedoel ik van, stel ik drink vnv wat. heb ik dan deze week voor niks getraind of zal dat wel meevallen?
heb al wel gelezen dat ik na die tijd beter even litertje water en wat eiwitten moet eten voordat ik ga slapen.
maar als ik door die drank vanavond deze week niet zal aankomen of iets, heb ik het er NIET voor over..

Met mate drinken.
Goed eten voordat je gaat drinken en neem extra vitamine c voor en na het drinken. Tijdens het drinken ook af en toe wat eten en na het drinken eventueel wat eten nog.

Alcohol heeft wel invloed op je herstel/eiwitsynthese maar met mate drinken een paar drankjes heeft de dagen er na weinig tot geen invloed meer.
Erg veel drinken in 1 keer heeft grotere invloed en ook op lever en darmen dus beter niet teveel drinken.
Zo nu en dan dus een beetje, no problem.

@martinnoppert hm dankje. denk dat ik het nog niet doe. mijn doel was om met oud&nieuw maar is flink uit me dak te gaan.
Dus denk dat ik tot dan nog wacht. dan heb ik 18/19 weken niks gehad dus heb ik het wel verdient dacht ik zo..
kan vnv wel doen, maar wil donderdag toch echt zien dat ik ben aangekomen omdat dat afgelopen week maar 0.1 was.
En als ik dan vnv ga drinken ga ik heel erg spijt krijgen anders haha :)
Neem je tips wel zeker mee met oud&nieuw al zal bier met kwark geen lekkere combi zijn lijkt me zo haha

Meer vetten eten.
Haal dit uit noten of vis.
NIET overstappen op "volle" producten dit zijn namelijk niet de vetten waar je wat aan hebt.

@88ja ik eet al 100gram ongezouten cashew per dag.
en welke vis, en pindakaas dan?
wou zelf op volle kwark overstappen, dit dus niet doen?

@martinnoppert kijk eerst even hoeveel ik nu aankom. anders probeer ik het wel een weekje. puur omdat er veel meer kcals inzit.

12-11-2015 gewicht: 61,4 kg
19-11-2015 gewicht: 62,7 kg
26-11-2015 gewicht: 63,6 kg
08-12-2015 gewicht: 64,1 kg
11-12-2015 gewicht: 64,5 kg
TOTAAL = 3.1kg aangekomen.
--------------------------------------
18-12-2015 doel = 65.0 kg
DOEL 0,5 PER WEEK !!!!!

Mijn metingen sinds ik mezelf opweeg.
Ben tevreden tot in hoe verre ik mijn weegschaal moet vertrouwen:)
Bij de 4e meting die 03-12-2015 geplant stond was ik maar 0,1kg aangekomen.
Heb toen wat verandert aan mijn eetschema. Eet dagelijks mijn eetschema, en daarnaast eet ik wat meer broodjes pindakaas en melk etc als extra.
Dit werkte omdat ik sinds toen gewoon weer aankom.

Op naar de 70kg voor het eerst in m'n leven:)

12-11-2015 gewicht: 61,4 kg
19-11-2015 gewicht: 62,7 kg
26-11-2015 gewicht: 63,6 kg
08-12-2015 gewicht: 64,1 kg
11-12-2015 gewicht: 64,5 kg
TOTAAL = 3.1kg aangekomen.
18-12-2015 doel = 65.0 kg
DOEL 0,5 PER WEEK !!!!!

Mijn metingen sinds ik mezelf opweeg.
Ben tevreden tot in hoe verre ik mijn weegschaal moet vertrouwen:)
Bij de 4e meting die 03-12-2015 geplant stond was ik maar 0,1kg aangekomen.
Heb toen wat verandert aan mijn eetschema. Eet dagelijks mijn eetschema, en daarnaast eet ik wat meer broodjes pindakaas en melk etc als extra.
Dit werkte omdat ik sinds toen gewoon weer aankom.

Op naar de 70kg voor het eerst in m'n leven:)

Dus we zitten op de goede weg?
Super.
Blijf alleen niet te lang op dezelfde hoeveelheid voeding zitten he, je behoefte gaat mee omhoog als de spiermassa groeit.

@martinnoppert ja het lijkt er wel op!
nee klopt.. ik eet elke week steeds wat meer extra's.

update: Gewicht: 65.8kg.
afgelopen 2 weken in de vakantie moeite gehad om aan kcals te komen. Vanaf nu weer vol op.
Daarvoor elke week aangekomen.
Merk wel dat ik groei, maar zit nog heel erg laag in vetpercentage.
Iemand tips om wat meer kcals binnen te kijrgen? Heb nu al moeite om mijn maaltijden binnen te krijgen. komt ook door de tijd die ik er voor heb.(schoolpauzes etc)
Spiergroepen die achterlopen volgens iemand die me goed bekeken heeft: Hamstrings, biceps, achterkant schouders.

En hoe belangrijk is het voor mij om m'n buik te trainen? Dit vergeet ik nog wel eens tijdens een training en vind het ook saai om te doen. Maar zie sommige mensen het gewoon 3x in de week trainen.

Wat eet je nu?

Buik apart is op zich niet perse apart nodig. Core stabiliteit en een sterke core daarentegen is wel belangrijk bij bepaalde oefeningen. Althans dat merk ik zelf. Ik pak zelf 1 x per week 1 a 2 oefeningen buik.

@marina1975 hm oke. ik zou me zelf wel weer even oppeppen om eens een keer buik mee te pakken.

meal 1: 120gr oats, banaan, 30gr whey
meal2: 4 rijstwafels + 150gr kalkoenfilet
meal3: 4 bruine boterhammen + 150gr kalkoenfilet
meal4: 4 rijstwafels + 150gr kalkoenfilet
meal5: avondeten met ouders of als ik niet mee eet : 250gr gekookte basmati rijst + 150gr kip
meal6: 300gr gekookte basmati rijst + 150 gr kip
meal7: 100gr ongezouten cashewnoten
meal8: 500gr magere franse kwark
Tussendoor wat mandarijnen

heb zo geen overzicht van mn kcals etc. maar tussen de 3000 - 3500. De ene dag drink ik wat meer melk etc erbij of wat meer fruit.
Eet naar mijn gevoel meer dan genoeg eiwitten, vetten ook (?), alleen ik vind zelf dat ik meer koolhydraten moet hebben, zit nog zo strak in m'n vel.
Maar ik heb nu al veel moeite met alles binnen te krijgen omdat ik niet veel thuis ben. school.. werk..

@SBW oke mooi, vind buik trainen ook saai, vooral na een zware training haha. terwijl ik sommige mensen een uur buik zie trainen.
Ik ken die topic, goeie tips. doe nu ook ketchup door m'n rijst met kip heen.

Zo te zien belachelijk veel eiwitten. whey + 750 gr kip + 500 gr kwark...is al over 200 gram eiwitten...
Vervang wat kip door pindakaas oid.
Shake bij je ontbijt aanmaken met volle melk + scheut olie erdoor oid
Rijstwafels vervangen door brood oid.
meal 6 saus erbij.
Op school zakje noten in je zak.. hele dag nootjes eten.. :D

@marina1975 ik eet savonds al 100gr noten. meer is niet te betalen. voor 200gr betaal je al bijna een 3euro..
Die rijstwafels vervangen voor brood heb ik aangedacht. maar ik heb maar een kwartier in die tijd.
En dan eet ik geen 4broodjes op hoor.. en 1.5u later weer 4broodjes.. dat lukt niet.
die rijstwafels met kalkoen eet ik wel zo weg.

Dan zou ik eerder moeten kijken na savonds om daar wat meer koolhydraten binnen te kunnen krijgen.
of die 4rijstwafels vervangen voor 2broodjes. eet ik 2broodjes - 4broodjes (grote pauze) - 2broodjes.
Zou dat wel kunnen of?

Eet gewoon een extra bak havermout of cereals. Problem solved.

Terug
Naar boven