MuscleMeat

Mijn zoon zit steeds teveel in sportschool (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik vind het wel een legitieme vraag.
Komt waarschijnlijk voort uit onbekendheid met krachttraining in het algemeen. Ik kan me ook voorstellen dat hij door de gekregen antwoorden, zich afvraagt of hij hier nu wel of niet serieuse antwoorden heeft gekregen.
De goeie man, uit zijn bezorgdheid en stelt enkele vragen.

Hoe zit het dan o.a.met veel trainen en de stagnatie in lengte groei ? Of is dit niet meer zo, door nieuwe inzichten?

Alleen ben ik van mening dat het niet goed is voor een kind om op zo'n jonge leeftijd zoveel in de sportschool te zitten.
Hieruit blijkt dat het geen vraag uit interesse is, maar een vraag om bevestiging. Ik denk dat ts zich nu wel realiseert dat het allemaal best meevalt en zijn mening niet correct was. Dan kunnen we nu constructief verder :D
 
Als 14 jarige fanatiek gaan trainen terwijl de groeispurt nog moet komen. Zijn hier onderzoeken van of dit schadelijk is voor groei? Galen
 
Als 14 jarige fanatiek gaan trainen terwijl de groeispurt nog moet komen. Zijn hier onderzoeken van of dit schadelijk is voor groei? Galen
Is het niet, en het is ook aan te moedigen. Het is hierbij wel sterk van belang dat de oefeningen goed uitgevoerd worden. Daar moet ook echt de focus op liggen, niet op het maximaliseren van de gewichten.
 
Ik weet niet of ik ooit een brugklasser heb gezien van +150kg
Mag hopen van niet, maar was heel mn leven al dik maar ook lang. In groep 5 was ik al 170. Weet niet of dat met elkaar te maken heeft.
 
Is het niet, en het is ook aan te moedigen. Het is hierbij wel sterk van belang dat de oefeningen goed uitgevoerd worden. Daar moet ook echt de focus op liggen, niet op het maximaliseren van de gewichten.
Ik heb dit jarenlang geloofd, nadat mij dit verteld is door een dr. anders docent anatomie/fysiologie oid (vak trainingsleer) op het Windesheim (rond 2010). Wellicht waren studies die het tegendeel bewezen hebben destijds nog niet gepubliceerd. Benieuwd of hij dit nog steeds verkondigt.
 
Ik heb dit jarenlang geloofd, nadat mij dit verteld is door een dr. anders docent anatomie/fysiologie oid (vak trainingsleer) op het Windesheim (rond 2010). Wellicht waren studies die het tegendeel bewezen hebben destijds nog niet gepubliceerd. Benieuwd of hij dit nog steeds verkondigt.
Ook bij kinesiologie op de alo. Ik wist ook niet anders.
Heeft iemand een linkje naar zo 'n onderzoek.
 
Back
Naar boven