MuscleMeat

mijn zoon

Het licht niet zozeer aan het werken met de gewichten, maar aan het volume. Als jij hem dumbbelltjes geeft die niet zwaarder gaan dan 4 kilo, zal hij zijn lichaam echt niet naar de klote helpen. De weerstand op het lichaam is dan misschien te vergelijken met turnen, of zwemmen. Máár hij leert wel de oefeningen en de techniek, op zeer jonge leeftijd. En als hij het ook nog eens heel leuk vindt, ontwikkelt hij een passie voor de sport. Ik ben het er wel mee eens dat je hem geen 50 kilo moet laten deadliften op die leeftijd.

Ik ken een jongen die begon op zn 14de als vet klein mannetje.. nu is hij langer dan ik(en ik ben 1,88).. zo ken ik er nog wel een paar..

Kennen jullie ook mensen die gestopt zijn met groeien door het trainen? vast niet he?

Het licht niet zozeer aan het werken met de gewichten, maar aan het volume. Als jij hem dumbbelltjes geeft die niet zwaarder gaan dan 4 kilo, zal hij zijn lichaam echt niet naar de klote helpen. De weerstand op het lichaam is dan misschien te vergelijken met turnen, of zwemmen. Máár hij leert wel de oefeningen en de techniek, op zeer jonge leeftijd. En als hij het ook nog eens heel leuk vindt, ontwikkelt hij een passie voor de sport. Ik ben het er wel mee eens dat je hem geen 50 kilo moet laten deadliften op die leeftijd.

dat klopt, maar ik weet hoe jonge jochies zijn, die met deze sport willen beginnen, alsmede om hoe ik zelf was en mijn maatjes.
je gaat het toch zwaarder pakken,
we hebben het hier niet over dumbeltjes geven, we hebben het hier over echt naar een sportschool laten gaan.
maar we kunnen er lang en kort over discussieren, het is onverantwoord om je zoontje 9 jaar te laten krachtsporten/bodybuilden.
vraag om een doktersadvies, en knap als je een sportschool vind die een 9 jarig jochie aan neemt om te laten fitnessen..

Mijn zoon wil altijd mee gaan trainen hij is net 9 jaar en ik vind het te vroeg om hem mee te nemen. Hij gaat wel 2 keer voetbal training doen en de zat match wat denken jullie?

Ik vraag me af of het niet een opwelling is, want zoals ik het lees is hij nog nooit meegeweest maar lijkt het hem leuk. Mijn ervaring met kleine/jonge kinderen begeleiden, leeftijd 9-14, is dat ze het de eerste 3 weken leuk vinden daarna al snel niet meer, omdat het niet iets is dat speels is, geen competitie, maar al snel serieus en zijn ze redelijk snel verveeld. Lopen ze van hot naar her, zonder dat er struktuur in zit. Imo kun je hem beter op een teamsport zetten, waar hij lekker met leeftijdsgenoten kan ravotten en stoeien. Judo of karate is dan een betere optie.

We hebben het hier over een kereltje van 9, Jeseja.

Anyway, als je wilt dat hij van zich af leert bijten en zijn mannetje kan staan als hij wat ouder is, zou ik hem op een vechtsport zetten. Op 14 jarige leeftijd kan hij beginnen met krachtsport als hij dat leuk vind.

Ik ken een jongen die begon op zn 14de als vet klein mannetje.. nu is hij langer dan ik(en ik ben 1,88).. zo ken ik er nog wel een paar..

Kennen jullie ook mensen die gestopt zijn met groeien door het trainen? vast niet he?

nee dat niet, wel groeipijnen, vergroeide beendere enz. kapotte gewrichten enz..

daarom is het, voor de 10e keer, onverantwoord.

Was kuren dat voor je 21ste ook niet? :o

Ik denk niet dat trainen op die leeftijd veel erger is dan helemaal naar de klote getrapt worden op een vechtsport. Maarja, net zoals de tegenstanders heb ik daar verder geen bewijs voor. Zou ik mn zoon op zn 9de mee laten trainen? Ik zou hem iig eerst een jaar lang alleen maar BW shit laten doen.. pushups/chins/squats met een stok/glute ham raises etc etc..

:roflol: Hard Jesaja, hard.

Misschien is dat wel HEEL anders!!!!!

Misschien is dat wel HEEL anders!!!!!

ik ben er niet op gewezen, dat is andere koek. + voor mijn eerste inject kuur, heb ik een doktersadvies ingewonnen, tests gedaan, en kwam uit dat ik uitgegroeid was, dus wat is het probleem?
even ontopic jongens.

"Had diegene niet getraind had hij waarschijnlijk nog langer geweest"

"Had diegene niet getraind had hij waarschijnlijk nog langer geweest"

dat hoeft niet,
ik train al sinds zeer jonge leeftijd, ben 1.96, neem aan dat ik geen 2.50 was geworden:D

had ik niet getraind, had 't me wel een hoop pijn/moeite/gelul bespaard.

Ik zou het niet doen. Bewijs leveren dat KT op zeer jonge leeftijd slecht is wordt moeilijk daar een dergelijk onderzoek niet etisch verantwoord is! Dus of het slecht is of niet, tja.....persoonlijk denk ik dat het wel meevalt.

Stoppen met groeien zou dan moeten komen door hoge test-levels, maar aangezien het kindje nog niet in de puberteit is zal dat allemaal wel meevallen. Ook al zou hij in de puberteit zijn dan nog denk ik dat je je test-levels bij lange na niet zo hoog kan krijgen met KT dat de groei stopt. Qua blessures en dergelijke zal het ook niet zo'n vaart lopen, daar bij kinderen alles veel soepeler is en ook nog eens sneller geneest.

Waarom raad ik het dan toch af?! Nou KT geeft wel een eenzijdige belasting en pakt dus niet alles aan qua spiergroepen en dus minder goede algehele ontwikkeling. Ook word je door eenzijdige belasting wat strammer en stijver.

Dus zoals reeds eerder gezegd, als hij wat spiertjes wil kweken doe hem onder turnen. Geeft een goede algehele ontwikkeling + lenigheid en is een uitermate goede basis voor KT op latere leeftijd ( of welke andere sport dan ook)!

Kan, of hij is juist zo hard gegroeit door de krachttraining. Nobody knows.

dat hoeft niet,
ik train al sinds zeer jonge leeftijd, ben 1.96, neem aan dat ik geen 2.50 was geworden:D

had ik niet getraind, had 't me wel een hoop pijn/moeite/gelul bespaard.

Het zijn niet mijn woorden hoor, heb die " " er niet voor niets bij gezet. Ik vind het maar gelul, maar de mensen die anti-trainen zijn zeggen een hoop van dit soort dingen.

Het zijn niet mijn woorden hoor, heb die " " er niet voor niets bij gezet. Ik vind het maar gelul, maar de mensen die anti-trainen zijn zeggen een hoop van dit soort dingen.

ik ben zeker niet anti-trainen, maar heb zelf de fout gemaakt door jong te beginnen, dus behoed mensen er voor.
heb er wat kwaaltjes aan over gehouden.:mad:

Ik ben van mening dat een kind van welke leeftijd dan ook best met gewichten kan trainen.
Uiteraard niet met zware gewichten, niet met een hoge intensiteit. enkele setjes met veel herhalingen.

Een kind kan je wel kilometers naar school laten fietsen (weer en wind = krachtinspanning) en trainen met gewichten zou opeens kwaad kunnen.....?!

Terug
Naar boven