AndroidHealthClinic

Milky's New Beginning ...

• Topic Starter Topic Starter
woensdag 1 augustus 2007

Deze training begon weer met een klein setje squats:

60 kg - 8 reps
80 kg - 8 reps
100 kg - 8 reps

Daarna schouders

Zittende Military Press (losse barbell, behind the neck)

40 kg - 10 reps
50 kg - 10 reps
60 kg - 8 reps
65 kg - 8 reps

Dumbbell Press

26 kg- 8 reps
26 kg - 8 reps
26 kg - 10 reps
26 kg - 10 reps

Side Raises

12 kg - 10 reps
12 kg - 10 reps
12 kg - 10 reps

Intussen thuis telefoontje gekregen dat mn broer n accident heeft gehad met de auto. Naar t schijnt heeft hij zelf wel niet veel, maar de motivatie om te trainen is wel plotseling heel wat minder. Wou eerst nog een oefening doen voor voorkant en achterkant schouders en eventueel traps, maar voor vandaag laat ik het hier dus maar bij...

See you next time ;)

Laatst bewerkt:
succes met je training en log!

succes met je training en log!
Bedankt :D

dinsdag 7 augustus 2007

Intussen al 3 dagen beetje ziekjes (verkouden, af en toe beetje keel-, oor-, hoofdpijn) Dus na het werk meestal even rustig in de zetel gezeten en wat tv gekeken. Maar gisteravond voelde ik me relatief ok en dus toch maar besloten om thuis even borst te trainen:

Bench Press

40 kg - 40 reps
60 kg - 30 reps
80 kg - 8 reps
80 kg - 8 reps
90 kg - 8 reps
90 kg + chains (ongeveer 13 kg) - 4 of 5 reps ??? (weet het niet meer juist)

en toen...

kwam één van mn oude trainingspartners van in de sportschool plotseling mn homegym binnengewandeld. Was ik even verrast... :o Hij had me naar het schijnt al een 4-tal keer gebeld, maar mn gsm lag binnen ergens rond te slingeren, dus wist van niets.
We waren int weekend samen eens gaan zwemmen en hij had toen gezegd dat hij me binnekort eens zou komen halen om nog eens mee te gaan trainen in de sportschool, maar had dus niet verwacht dat hij er nu al zou staan :o

Kort samengevat, hij vertrok niet, voordat ik zou meegaan. We zijn dus in de auto gestapt en zijn naar de sportschool gereden waar hij een rugtraining had gepland...

Lat Pulldown (breed handvat, tot op borst)

4 setjes van telkens 8 tot 10 reps, weet het juiste gewicht niet, want op dat apparaat staan geen gewichten aangeduid. Maar laatste set was op enkele blokjes na de ganse stack en voelde ongeveer evenzwaar als bij me thuis de ganse stack. Zal dus wel rond de 100 kg hangen.

4 setjes van telkens 8 tot 10 reps, gewicht weet ik weer niet. Maar was iets minder dan vorige oefening omdat we bij elke rep even een seconde vastgehouden en extra aangespannen hebben.

Seated Cable row (v-handvat)

4 setjes van telkens 8 tot 10 reps, waarbij laatste set een dropsetje werd. Gewicht weet ik ook hier niet, maar het eerste deel van de dropset was bijvoorbeeld met de ganse stack.

One Arm Dumbbell Row

36 kg dumbbell - 8 reps per kant
42 kg dumbbell - 8 reps per kant
45 kg dumbbell - 8 reps per kant
45 kg dumbbell - 8 reps per kant

T-bar Row

65 kg - 10 reps
75 kg - 10 reps
85 kg - 8 reps (straps)
105 kg - 8 reps (straps + beetje cheaten)
enkel het gewicht van de schijven geteld

Vandaag op het werk zat alles weer goed vast in mn kop, dus wordt avondje chillen voor de tv :D :coffeepc: en straks op tijd mn bedje in :zzz:

Laatst bewerkt:

Bedankt. Ja viel eigenlijk veel beter mee dan ik oorspronkelijk gedacht had. Heb overal hetzelfde gepakt als mn maatje. (alleen seated cable rows deed hij bij het dropsetje 15 reps met de full stack alvorens te droppen, ik slechts 8 reps. Dumbbell rows en T-bar heb ik daarentegen net ietsje zwaarder gedaan als hem) (had schrik dat ik hem niet meer zou kunnen bijbenen, omdat hij non stop getraind heeft en ik de laaste 5 maandjes veel aangekloot heb, maar de vrees was dus eigenlijk ongegrond :D ) Moet wel zeggen dat rug altijd wel lekker gaat bij mij...

maandag 13 augustus

Na mn vorige training is het 'ziek zijn' weer erger geworden. Dus enkele dagen niet getraind om mn lichaam na het werk toch een beetje rust te gunnen. Op dit moment weer aan de beterhand, dus vandaag nog eens een fullbody training gedaan:

'Push-routine'

Bench Press

60 kg - 20 reps
90 kg - 8 reps
95 kg - 7 reps
95 kg - 6 reps

Military Press met losse barbell (zittend en laten zakken tot in de nek)

40 kg - 16 reps
60 kg - 8 reps
65 kg - 8 reps
70 kg - 4 reps

Close Grip Bench Press

75 kg - 6 reps
70 kg - 8 reps
70 kg - 4 reps, bij 4de rep, halter scheef laten zakken en vanger van mn powerrack geraakt, dus totaal uit evenwicht, vandaar de lage reps bij de 3de set... :D

Squat

70 kg - 16 reps
90 kg - 8 reps
100 kg - 8 reps
110 kg - 8 reps

nog een paar bodyweight calf raises op kuitblok, maar niet de moeite waard eigenlijk om te vernoemen.

opmerking:

Weet het nog niet zeker, maar omdat ik de laatste maanden mn trainingen nogal verwaarloos :o (lees weinig train, want op zich gaan de weinige trainingen die ik doe nog redelijk vlotjes vind ik) ben ik er over aan het denken om de komende weken misschien eens fullbody trainingen te doen met wat basisoefeningen. Zo kan ik alle spieren terug wat frequenter aanpakken en hopelijk mn verloren kilootjes weer goed maken. Daarna misschien terug splittraining met wat isolatie-oefeningen omdat dit voor mij altijd wel goed gewerkt heeft. Maar nogmaals, dit is voorlopig nog maar een idee...

als je de fullbody er voor een tijdje tussengooit, ga je het je zeker niet beklagen broertje ;)

sucses :thumbs:

Hier ben ik weer, na een tijdje uit de logsectie weggebleven te zijn:D. Ik ben nu ook een nieuw log gestart (Simon zijn log) waar ik begin met een fullbody schema, ik denk dat ik het cool ga vinden.

Over je vorige training, ga toch van 90 naar 100 kilo bij het benchen:p of train je zonder spotter? Ja zeker, je bent een thuistrainer?

als je de fullbody er voor een tijdje tussengooit, ga je het je zeker niet beklagen broertje ;)

sucses :thumbs:

bedankt voor je reactie :) Misschien toch maar proberen dan... Vandaag alleszins weer fullbodytraining gedaan, 'pull-routine' zie verder...

Over je vorige training, ga toch van 90 naar 100 kilo bij het benchen:p of train je zonder spotter? Ja zeker, je bent een thuistrainer?

Heb altijd in de sportschool getraind, maar de laatste maanden thuis ja. Ben van de 90 kg naar de 95 kg gegaan, omdat ik een gewicht wou hebben waar ik 8 reps mee zou kunnen doen. Ging gisteren dus niet. Maar stel dat 95 kg, 8 maal ging, dan was ik daarna overgeschakeld naar 100 kg om ook hier weer 8 reps proberen te volmaken. Binnekort zal mn bench wel weer beter gaan... :D

en dan nu....
de training van vandaag:

dinsdag 14 augustus 2007

T-bar rows (handvat op schouderbreedte)

40 kg - 20 reps (beetje opwarmen)
75 kg - 8 reps
95 kg - 8 reps
110 kg - 8 reps

60 kg - 8 reps
80 kg - 8 reps
90 kg - 8 reps (straps)
full stack (100 kg) - 5 reps (straps)

Dumbbell Shrugs

50 kg dumbbells - 10 reps
50 kg dumbbells - 8 reps
Oefening voelde niet lekker. Heb bijna nooit een goed gevoel bij dumbbell of barbell shrugs. Daarom maar overgeschakeld op shrugs met T-bar, wat bij mij meestal heel wat lekkerder voelt...

T-bar Shrugs

90 kg - 8 reps
100 kg - 16 reps (straps)
115 kg - 8 reps (straps)

Dumbbell Curls

16 kg dumbbells - 8 reps per arm
20 kg dumbbells - 8 reps per arm
22 kg dumbbells - 8 reps per arm
26 kg dumbbells - 4 reps per arm

Stiff Legged Deadlifts

60 kg - 8 reps
80 kg - 8 reps
90 kg - 8 reps (straps)
100 kg - 8 reps (straps)

Dat was het weer voor deze training.
Heb deze (en vorige training) grotendeels volgens het volgende principe gedaan: Proberen om met het gekozen gewicht 4 tot 8 reps te halen. Indien 8 reps gehaald, gewicht verhogen en weer proberen de 8 reps te halen. Enz...

woensdag 15 augustus 2007

Had oorspronkelijk een rustdagje gepland voor vandaag. Maar op deze vrije dag zat ik me thuis toch maar te vervelen, dus toch mijn homegym even een bezoekje gebracht:

weer fullbody training - 'push-routine':

Incline Dumbbell Press

26 kg dumbbells - 8 reps
26 kg dumbbells - 8 reps
32 kg dumbbells - 8 reps
36 kg dumbbells - 8 reps
40 kg dumbbells - 4 reps
40 kg dumbbells - 4 reps

Dumbbell Shoulder Press

26 kg dumbbells - 10 reps
26 kg dumbbells - 9 reps
26 kg dumbbells - 9 reps

French Press met EZ-bar supersetted met smal bankdrukken met diezelfde EZ-bar

+/- 36 kg - 8 reps + 8 reps

Hack Squat met losse barbell

80 kg - 8 reps
100 kg - 8 reps
110 kg - 8 reps

Dat was het weer...

netjes bro' :thumbs:

heb jij steunen ofzo voor je dumbelpress, of sla je ze zo voor?

36kg krijg ik nog in beginpositie maar bij 38 faal ik :(

Goede training, maar wel wat veel sets bij incline press nee? Gewoon 1 opwarmsetje en 3 x maxen lijkt me beter, zeker bij een fullbody? Niet?

netjes bro' :thumbs:

heb jij steunen ofzo voor je dumbelpress, of sla je ze zo voor?

36kg krijg ik nog in beginpositie maar bij 38 faal ik :(

In de sportschool heb ik incline dumbbellpresses gedaan tot 42 kg geloof ik. Daar ging ik op het bankje zitten, zette de dumbbells op mn dijbenen en zwierde ze dan omhoog. Er stond dan wel een spotter bij me om me eventueel te helpen indien nodig.
Maar nu thuis heb ik slechts vaste dumbbells tot 26 kg. Als ik zwaarder wil trainen moet ik ze dus zelf in elkaar steken met van die schroefdraadstangetjes. Tot nu toe heb ik die zwaardere, zelfgemaakte dumbbells nooit op deze manier kunnen gebruiken omdat ik deze niet omhoog kon gooien door ze op mn dijbenen te zetten. Die zelfgemaakte dumbbells eindigen nl in zo'n spitse punt en snijden bij een bepaald gewicht serieus in je benen :o :D (fotootje ter verduidelijking):

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maar sinds begin deze week heb ik powerhooks thuisgeleverd gekregen. Nu kan ik dus ook wat zwaardere dumbbells gebruiken zonder pijn te lijden :D
ook een fotootje ter verduidelijking:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Moet alleen nog even uitzoeken hoe hoog ik ze juist moet hangen om deftig te beginnen en hoe ik mn bankje ongeveer moet plaatsen...

Hoop je voldoende info gegeven te hebben :D

Goede training, maar wel wat veel sets bij incline press nee? Gewoon 1 opwarmsetje en 3 x maxen lijkt me beter, zeker bij een fullbody? Niet?

Heb inderdaad iets meer setjes gedaan, dan ik oorspronkelijk gepland had... Had er oorspronkelijk ook maar 3 echte werksets voor gepland, maar in de praktijk ging het even anders :D

Hehe, achja, variatie kan geen kwaad zeker, lijkt wel een nette homegym dat je hebt!

thanks bro', ik ben ook al aan powerhooks aan't denken geweest, maar dacht dat dit meer voor 'de show' was, nu weet ik wel beter ;)
ik stel mn dumbbells ook zelf samen, ik heb geen vaste dumbels, ook op de benen zetten, dan omhoog zwieren, dat vind ik eigenlijk nog het zaarste stuk, het pressen valt nog goed mee

Hehe, achja, variatie kan geen kwaad zeker, lijkt wel een nette homegym dat je hebt!

Bedankt :D Als je interesse hebt, dan kan je ergens in het 'show off je homegym'-topic wel enkele fotootjes en een beschrijving vinden...

thanks bro', ik ben ook al aan powerhooks aan't denken geweest, maar dacht dat dit meer voor 'de show' was, nu weet ik wel beter ;)
ik stel mn dumbbells ook zelf samen, ik heb geen vaste dumbbells, ook op de benen zetten, dan omhoog zwieren, dat vind ik eigenlijk nog het zaarste stuk, het pressen valt nog goed mee

Zal je na enkele trainingen mn bevindingen over die powerhooks (goed of slecht) wel even laten weten! Vandaag was mn eerste training met deze dingen, dus liep nog niet 100 % vlotjes...

vrijdag 17 augustus 2007

thuis weer een fullbodytraining - 'pull-routine':

Rack Pulls
vangers van powerrack ingesteld op laagste punt

60 kg - 16 reps
100 kg - 8 reps
120 kg - 8 reps
140 kg - 3 reps
140 kg - 4 reps (straps)

Pull Ups

BodyWeight - 8 reps
BW + 10 kg - 7 reps
BW + 16 kg - 6 reps

Barbell Shrugs
alhoewel deze oefening bij mij nooit echt lekker voelt toch nog maar eens er tussen gegooid

100 kg - 10 reps (straps)

Barbell Curl (met 'bicepsblaster')

40 kg - 8 reps
50 kg - 7 reps (beetje cheaten)
50 kg - 8 reps (beetje cheaten)

'Speciale versie' van de pull up

heb een dubbel handvat over de optrekstang van mn powerrack gehangen en heb me daaraan omhoog getrokken. Maar omdat mn hoofd dan tegen de optrekstang zou komen heb ik me schuin opgetrokken, afwisselend met mn rechterschouder en linkerschouder tot net onder het handvat en mn hoofd er langs af... Fotootje ter verduidelijking:

4q4km8o.jpg

Algemene opmerking bij deze training: alles ging nogal moeizaam vandaag...

Wat doet die biceps blaster juist, ik heb de foto gezien maar snap niet hoe je het moet bevestigen?

Voor de rest: goed bezig en tof dat je je log wat illustreert met foto's :thumbup:

altijd goed, wat ijzer in de schuur :lifter::thumbup:

Terug
Naar boven