XXL Nutrition

Milly's log

• Topic Starter Topic Starter
Tja het gaat niet goed met haar... en ik heb het vermoeden dat ze veel ernstiger ziek is dan wij weten. De hartritmestoornissen heeft ze al langere tijd, maar ik merk dat er meer aan de hand is, wat ze niet vertelt.
Ze slaapt nog steeds en zal voorlopig nog even bij ons moeten blijven. Ze woont aan de andere kant van het land namelijk. Eigenlijk is deze logeerpartij veel te veel voor haar, maar ze wilde graag komen omdat wij 2 jaar geleden verhuisd zijn en ze ons huis nog steeds niet gezien had. Maar ik krijg nu sterk het gevoel dat wij op de 'bucket list' stonden. :(

klinkt inderdaad goed verkeerd.....
en vaak voel je dit soort zaken inderdaad aan: als zaken ietwat verzwegen worden is het dan goed mis.

Al contact opgenomen met arts?

Lekkere training toch
Nog steeds alleen compounds?

Nee nog geen arts gebeld. Dit is al een aantal keren eerder gebeurd dus we kijken het even aan. Ze is weer wakker, heeft een boterham gegeten. Blijft wel op bed want ze is erg duizelig. We houden het in de gaten.

Ik heb een beetje afgewisseld afgelopen week. De ene keer alleen compounds, andere keer wat minder en dumbells erbij. Ik moet maar weer eens een mooi schema voor mezelf gaan maken ofzo... Gedoe, moet al over zoveel dingen nadenken, hahaha.
Vrijdag heb ik niet gesquat omdat ik de aanhechtingen bij m'n knieën nog teveel voelde van woensdag, toen heb ik voor het eerst voorzichtig twee setjes lunges op de plaats gemaakt. Werkte goed uit. Is toch weer een andere beweging.

Lunges zijn killing als je ze goed doet
Belangrijkste is dat je lol hebt anders stop je toch na een tijdje
Als we kunnen helpen met een schema?... We zijn er voor jou

jullie kunnen beter gaan trainen dan dat slappe geouwehoer hahaha die dames halen jullie in binnenkort

gezien de progressie die de meeste maken :D

Enercup (of de Open NK Walter) en YBF?

---------- Toegevoegd om 20:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------

Tja het gaat niet goed met haar... en ik heb het vermoeden dat ze veel ernstiger ziek is dan wij weten. De hartritmestoornissen heeft ze al langere tijd, maar ik merk dat er meer aan de hand is, wat ze niet vertelt.
Ze slaapt nog steeds en zal voorlopig nog even bij ons moeten blijven. Ze woont aan de andere kant van het land namelijk. Eigenlijk is deze logeerpartij veel te veel voor haar, maar ze wilde graag komen omdat wij 2 jaar geleden verhuisd zijn en ze ons huis nog steeds niet gezien had. Maar ik krijg nu sterk het gevoel dat wij op de 'bucket list' stonden. :(

Wat een narigheid zeg. Hoop niet dat de bucketlist nu vol is en, ach je snapt me. Maar soms is het leven ook genoeg, helaas. In ieder geval een knuffel vanaf hier.

Enercup (of de Open NK Walter) en YBF?

---------- Toegevoegd om 20:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------

Wat een narigheid zeg. Hoop niet dat de bucketlist nu vol is en, ach je snapt me. Maar soms is het leven ook genoeg, helaas. In ieder geval een knuffel vanaf hier.

ron als ik ga is het de ybf boven 50 jr kom ik samen met jou on stage mooie battle word dat man
maar de kans is klein hoor 99 % niet ze geven mij nooit groen licht hier thuis

Zo, de crisis is even bedwongen en ik heb het huis weer voor mezelf. ;)

Vanochtend werkelijk zalig getraind, 3 PR's neergezet! Werd betere muziek gedraaid en meteen knallen!

C&P 3x8 met 18 kg
BOR 1x10 met 28 kg, 1x8 met 38 kg, 2x8 met 48 kg
BP 1x10 met 20 kg, 2x8 met 28 kg, 1x8 met 30 kg, 1x8 met 32 kg (PR)
Triceps lying extension, langzaam 3x10 met 7,5 kg
MP 1x8 met 15 kg, 2x8 met 18 kg (PR)
Side raise 3x8 met 5 kg
Biceps curl 3x8 met 7 kg
Lat pull 1x10 met 25 kg, 2x8 met 30 kg, 1x7 met 35 kg (PR)

Daarna uur cardio in de duinen gedaan (powerwalk). ;-)

---------- Toegevoegd om 14:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:42 ----------

Thx!

---------- Toegevoegd om 14:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:43 ----------

Lunges zijn killing als je ze goed doet
Belangrijkste is dat je lol hebt anders stop je toch na een tijdje
Als we kunnen helpen met een schema?... We zijn er voor jou

Leuk. :)
Ik zou het liefst richting UB/LB gaan. Maar LB is nog niet zo uitgebreid bij mij omdat ik helaas nog met die zwakke knietjes zit. Maar ik merk dat nu ik zondag flink gesquat heb (60x), dat ik dat vandaag nog voel. Dus kan ik niet elke keer doen. Liefst om en om.
Dus ik doe qua LB squat en deadlift. Wil dus graag lunges toevoegen, maar wat is wijsheid ivm die k*tknie?
En zo drie oefeningen is een beetje weinig voor een training. God je merkt het al, ik blijf klooien. Whahaha!

Lunges kan je uit stilstand doen (dus stap voor en weer terug) of walking lunges (gewoon een aantal diepe stappen)
http://m.youtube.com/watch?v=YYWhkctnP2o

Je kan ook als beentraining op een bankje stappen en weer terug
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Er zijn dus best mogelijkheden om je benen te trainen zonder hele zware gewichten

Fijn dat je het huis weer voor jezelf hebt en succes met je trainingsgeklooi.
Maar eerst: feli met je 3(!!!) PR's

Top training meid! lekkere PR's ook.
Misschien gewoon eens googlen voor je benen. Er kan veel zonder echt veel belasting op je knieen te zetten. Zoals Grosje ook al zegt.

Lunges kan je uit stilstand doen (dus stap voor en weer terug) of walking lunges (gewoon een aantal diepe stappen)
http://m.youtube.com/watch?v=YYWhkctnP2o

Je kan ook als beentraining op een bankje stappen en weer terug
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Er zijn dus best mogelijkheden om je benen te trainen zonder hele zware gewichten

Thanks voor het meedenken Grosje! Lief van je.
Ik heb nu lunges gedaan zonder terug te stappen. Eerst maar eens zo opbouwen, dan uitstappen. Moet echt uitkijken want ik voel het pas een dag later of 's avonds als het teveel is geweest, dat is de pest. En die squats vergen al best veel merk ik.

---------- Toegevoegd om 09:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:27 ----------

Ja die onderste is ook wel een idee.

---------- Toegevoegd om 09:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:28 ----------

Fijn dat je het huis weer voor jezelf hebt en succes met je trainingsgeklooi.
Maar eerst: feli met je 3(!!!) PR's

Thanks! :)

---------- Toegevoegd om 09:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:29 ----------

Top training meid! lekkere PR's ook.
Misschien gewoon eens googlen voor je benen. Er kan veel zonder echt veel belasting op je knieen te zetten. Zoals Grosje ook al zegt.

Ja ging echt heel lekker... je hebt wel eens zo'n dag. ;)

Het irritante met die knieën is dat ik nooit merk wanneer het mis gaat. Altijd achteraf pas. En trap op gaat bijvoorbeeld goed, maar langdurig trap af is funest. Leg curl krijg ik last van. Leg press ook. Squat niet. Snap jij het? De fysio kon het ook niet uitleggen.
Het begon een jaar geleden met de blokkade van mijn linkerknie, wat de oorzaak was is niet helemaal duidelijk maar er zat bloedend littekenweefsel, van een blessure buiten het gewricht, wat ertussen ging dus dat is weggehaald.
En na de operatie heb ik met dat gestrompeld met krukken enzo de andere ook danig overbelast dat ik daar ook last van heb (in mindere mate). Op dezelfde plek! :eek:

Maargoed. Ik probeer geduldig te blijven ook al irriteert het me mateloos. Ik denk maar zo: ik ben al heel veel verder dan een half jaar geleden en kan ook vrijwel alles weer. Dat is belangrijk voor me.

---------- Toegevoegd om 09:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:36 ----------

Oja... het cutten lijkt eindelijk wat te lukken. Ook weer blij om! Kilootje minder, 3 mm minder gemeten. Jiehoe!

Heb zelf een kruisband operatie 18 jaar geleden gehad en inmiddels nergens meer last van.
Maar heb ook momenten dat ik goed moet opletten.
Coordinatie en concentratie op de juiste uitvoering is belangrijk voor minder last

Lunges uit stilstand zakken en weer omhoog kan natuurlijk ook
Je voelt vanzelf wel dat je je quads belast, zorg er voor dat je knie niet voorbij je tenen komt dan is de druk op je gewricht ook minder.
Ik denk ook dat dat de reden is waarom een squat wel lukt dan sta je meer met kont naar achter en komen je knieen niet voorbij je tenen.

Kan je trouwens wel de leggextention doen?

Er zijn nog wel meer alternatieven hoor
http://m.youtube.com/watch?v=EX_iY3zCBPo

Grappig die squat zo!

Ik let bij de leg press wel echt heel goed op dat mijn knie niet voorbij m'n voet komt.

Ja leg extension lukt wel inderdaad! Kan ik wel weer toevoegen. En evt de adductor en abductor maar ik had begrepen dat die eigenlijk niet zoveel uithalen dus die ben ik weg gaan laten een tijdje terug.

Het irritante met die knieën is dat ik nooit merk wanneer het mis gaat. Altijd achteraf pas. En trap op gaat bijvoorbeeld goed, maar langdurig trap af is funest. Leg curl krijg ik last van. Leg press ook. Squat niet. Snap jij het? De fysio kon het ook niet uitleggen.
Het begon een jaar geleden met de blokkade van mijn linkerknie, wat de oorzaak was is niet helemaal duidelijk maar er zat bloedend littekenweefsel, van een blessure buiten het gewricht, wat ertussen ging dus dat is weggehaald.
En na de operatie heb ik met dat gestrompeld met krukken enzo de andere ook danig overbelast dat ik daar ook last van heb (in mindere mate). Op dezelfde plek! :eek:

Maargoed. Ik probeer geduldig te blijven ook al irriteert het me mateloos. Ik denk maar zo: ik ben al heel veel verder dan een half jaar geleden en kan ook vrijwel alles weer. Dat is belangrijk voor me.

---------- Toegevoegd om 09:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:36 ----------

Oja... het cutten lijkt eindelijk wat te lukken. Ook weer blij om! Kilootje minder, 3 mm minder gemeten. Jiehoe!
Met je knie is het enigste wat ik kan bedenken is dat je bij leg curl en leg press etc alleen je benen gebruikt. Met squat gebruik je ook nog je rug. Misschien dat de krachtverdeling dan net at anders is. Snap je wat ik bedoel? Geen idee of dat zo kan zijn.

Goed dat je zo positief blijft! Ik heb geleerd dat ik altijd moet kijken naar waar ik vandaan kom en nu sta. Dan zie je pas hoe ver je bent. Dat is wat telt. vooruitgang. Alleen ik snap wel dat je baalt dat het zo langzaam gaat. Hier idem. ;)

Super dat het cutten goed gaat!

Training vanochtend:

SQ 2x10x20kg, 3x10x30 kg
DL 1x8x50 kg, 2x8x60 kg, 1x4x70 kg, 1x3x70 kg (yeah!)
BOR 2x8x30 kg, 2x8x40 kg
MP 3x8 met 18 kg (poeh die was pittig, had er ff zin in hoewel ik LB zou gaan doen, ik vind dit zo'n lekkere oefening en je ziet je schouders zo mooi ;) )
Leg Extension 3x10 met 15 kg
Abductor 1x8x35 kg, 1x8x40 kg, 1x8x45 kg, 1x8x50 kg
Adductor 1x10x30 kg, 2x8x35 kg, 1x8x40 kg

Was een lekkere training, ik voel hem nog goed... Geen lunges meer gedaan... was kapot en vond het welletjes.

Mooie training hoor. En die MP hoort er echt niet he. Wel lekker.

Training vanochtend:

SQ 2x10x20kg, 3x10x30 kg
DL 1x8x50 kg, 2x8x60 kg, 1x4x70 kg, 1x3x70 kg (yeah!)
BOR 2x8x30 kg, 2x8x40 kg
MP 3x8 met 18 kg (poeh die was pittig, had er ff zin in hoewel ik LB zou gaan doen, ik vind dit zo'n lekkere oefening en je ziet je schouders zo mooi ;) )
Leg Extension 3x10 met 15 kg
Abductor 1x8x35 kg, 1x8x40 kg, 1x8x45 kg, 1x8x50 kg
Adductor 1x10x30 kg, 2x8x35 kg, 1x8x40 kg

Was een lekkere training, ik voel hem nog goed... Geen lunges meer gedaan... was kapot en vond het welletjes.

Goede bor ook hoor al hoort die niet bij je lb
En daarna een lunch ipv lunge ;)

Nice train! en ja... sommige dingen horen er niet bij maar voelen wel zo lekker he! :D

Ach ja... ik heb al zolang full body gedaan dus een kniesoor die daarop let, zo'n MPeetje ertussen...
De BOR hoort dus bij UB. We rekenen vanaf de bil? :)

---------- Toegevoegd om 19:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:04 ----------

Enne... misschien gooi ik die lunges dan wel bij m'n UB maandag. ;)

---------- Toegevoegd om 19:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:05 ----------

Enne oja, twee keer lunch zelfs Gros... had honger joh!

Terug
Naar boven