XXL Nutrition

Drangonky's Log

Bezoekers in dit topic

Pfoe, da's een flinke lijst aan oefeningen :p
:rolleyes: Voordeel/nadeel van FB, meeste oefeningen zijn geen compounds dus grofweg 2 oefeningen per spiergroep, net ff wat andere spieren die je meepakt naast de 'hoofdspier'. Moet zeggen dat dit schema me goed ligt en ik merk dat ik aardig groei. Kuitspieren train ik al een tijdje niet meer want mn broeken begonnen daar te knellen, definitie zit er al maar laagje vet ook nog :o Bovenarm begint hetzelfde probleem te worden maar hoop dat een iets dunnere kipfilet in mn mouw uitkomst biedt :D
 
Zooooo....al bijna 3-4 weken een motivatie dip. Ik sport wel maar ik kan me er nauwelijks toe zetten echt full-out te gaan. Is algehele malaise want op andere vlakken loopt het ook niet echt gemotiveerd. Ik doe keurig mn setjes maar ik bruis niet van enthousiasme, helaas. Lichaamsgewicht gaat wel omlaag, ijzergewicht gaat nog steeds gestaag omhoog (ondanks cut) dus daardoor nog iets van motivatie.
Sinds vorige week bij een fysio begonnen voor de onderrug en daardoor nu 3.5 trainingen. Fysio is natuurlijk vooral gericht op souplesse en telt half mee :rolleyes: (zal hem een vragen naar leuke oefeningen die ik kan uitvoeren in de gym)
Zal wel overgaan voordat ik een jongetje ben :D
 
And the motivation saga continue...zit momenteel in een heel vreemde cut. Helaas dermate wankel dat ik dagen heb dat ik 2000kcal bij-eet en de dagen erna tussen de 500 a 1000 compenseren waardoor ik aan het einde van de week toch een plusje heb :grumble:. Ben al bezig mn bewegingschema wat op te schroeven en voedingscema wordt aangepast/gestandaardiseerd zodat ik alleen nog met avondeten speling heb en hopen dat dat wat meer rust brengt in het eten.
Moet zeggen dat de trainingen gestaag vorderen, al ben ik heel erg aan het Freestylen met zowel gewichten als oefeningen vanwege zowel motivatie als een rug die steeds vervelender wordt. Langer dan15 m fietsen is echt een crime zodat veel wandelend gedaan moet worden. 2x per week fysio (training geen massage) + 3x kracht en werkt best prettig.
:headbang:
Oohh en de sportschool is zo goed als af. Allemaal nieuwe apparaten, meer ruimte, douches, een crossfitt sectie (jeuhhh) en ook nog een dl- platform waar ik op een rustig moment nog eens mn rug op ga verkl*ten :roflol: hoop nieuwe instellingen/gewichtniveaus dus langer bezig maar merendeel is beter al mis ik mn oude buikspierapparaat die vervangen is door een soort cruncher en de legcurl heeft een vast rolletje voor op de knieën en weiger mn been te breken om er tussen te komen wat op zich lukt maar dan mn hamstring forceerd, heb er de meeste mee zien klooien en de liggende Curl is dan ook ieders favo
 
Laatst bewerkt:
Zoooooo...ik ben er even tussenuit geweest..
Na dus wat motivatie problemen is er nog een reeks aan 'issue's' geweest waardoor ik er helemaal uit ben geweest. Rugblessure die heel erg opspeelde gevolgd door slijmbeursontstekingen en pees ontsteking wat weer bijdroeg aan een burn out...sinds 2 maanden weer het trainen opgepakt en het voelt bijna als vanouds. De motivatie is er wel alleen ben ik nu heel erg afhankelijk van het energie niveau en daardoor minder explosief. Ik train meer op gevoel en als ik even geen zin heb schroef ik het gewicht terug en de reps omhoog, beetje freewheelen
Gewicht is in een 8maanden niks doen niet schrikbarend toegenomen en dat ben ik er nu aan het afschaven. Eerste laag is er al weer af. Voelt iig wel goed dat het weer lukt, de juiste mindset is weer gevonden.

Het huidige schema:
Schema 1
Hammer curls: 9kg, 10,8,7,7
Incline bp machine: 40kg, 6 35kg 6,6,6
Ohp: 20kg, 10,8,8,7
Rowing machine:45kg, 12 50kg, 7,7,6
Leg extension: 30kg, 10,10,10 (eerste keer in tijden, even in-trainen)
Tricep v handle: 55kg, 7 50kg, 6,6,5

Schema 2
Bicep machine: 35kg, 8,6,6,6
Bp machine: 52.5kg 4 50kg, 4 45kg, 6,6 (bedoeling was om op 50kg te starten)
Ohp: 30kg, 4 20kg, 8,6,5
Lat pulldown: 50kg, 5 45kg, 6,5,5
Leg extension: 35kg, 10 40kg, 10 45kg, 10 50kg 8 (lijkt er al meer op)
Tricep single hand rope pushdown: 20kg, 10 25kg, 6,4,4 (magertjes)

Al met al wel weer redelijk op niveau van vroegahh
 
I love the taste of fresh dissapointment in the morning...
Waar ik in 4 week 4 kilo afviel op 1800-2000 kcal ben ik de afgelopen 2 weken 2 kilo aangekomen op dezelfde kcal. Gooide het eerst nog op vochtgains (weerinvloeden, hormonaal) maar het is toch wat anders...keurig alles afwegen en zelfde beweegpatroon. 1800 kcal is al laag en onder bmr(1950 en 2670 met sporttoeslag1-3x). Afgaande op dat ik thuiswerk, en dus wat minder arbeidsinspanning heb, hanteerde ik al een kleine min op die 2670 kcal. Krachtafname is ook marginaal aanwezig dus zal toch wel iets goed doen :fire:
Plan voor nu is om even een week op onderhoud te eten en ook nog 3 dagen vakantie te pakken (redelijk actief en beperkt avondsnacking). De week erna ook nog ayce en dan maar weer 1800 en adem inhouden op de weegschaal:grumble:
 
I love the taste of fresh dissapointment in the morning...
Waar ik in 4 week 4 kilo afviel op 1800-2000 kcal ben ik de afgelopen 2 weken 2 kilo aangekomen op dezelfde kcal. Gooide het eerst nog op vochtgains (weerinvloeden, hormonaal) maar het is toch wat anders...keurig alles afwegen en zelfde beweegpatroon. 1800 kcal is al laag en onder bmr(1950 en 2670 met sporttoeslag1-3x). Afgaande op dat ik thuiswerk, en dus wat minder arbeidsinspanning heb, hanteerde ik al een kleine min op die 2670 kcal. Krachtafname is ook marginaal aanwezig dus zal toch wel iets goed doen :fire:
Plan voor nu is om even een week op onderhoud te eten en ook nog 3 dagen vakantie te pakken (redelijk actief en beperkt avondsnacking). De week erna ook nog ayce en dan maar weer 1800 en adem inhouden op de weegschaal:grumble:
Is er misschien iets aan je bewegingspatroon veranderd/trainingsintensiteit?
Lijkt me sterk 2 kg in 2 weken op dezelfde kcal zoals je zelf al aangeeft.
 
Is er misschien iets aan je bewegingspatroon veranderd/trainingsintensiteit?
Lijkt me sterk 2 kg in 2 weken op dezelfde kcal zoals je zelf al aangeeft.
Hoogstens een verschil van een paar minuten per dag extra wandelen of intensiteit qua KT/cardio. Ik snap er zelf ook niet veel van. Ergens geef ik mn crash dieet daar de schuld van, inmiddels 2 jaar geleden en ook nog eens rustig opgebouwd in kcal. F*cked mn metabolisme ??? (logica is ver te zoeken)
Ff 1a2 week op onderhoud eten is mss een oplossing (timing is perfect), ik zou het anders ook niet weten. Lijkt me toch sterk dat ik zo ver onder bmr moet eten om uberhaupt af te vallen...zo ontzettend inactief ben ik nu ook weer niet met 3x per week sporten en veel dingen op de fiets doen...
 
Back
Naar boven