AndroidHealthClinic

Milly's log

Bezoekers in dit topic

Gisteren bij de fysio voornamelijk de echo besproken die door de andere fysio gemaakt was. Inderdaad is de conclusie dat het hoogstwaarschijnlijk de plica is aan beide kanten, ook al was dat niet heel duidelijk te zien op de echo. De klachten passen helemaal in die diagnose. Vrijwel al het andere is uitgesloten. Dus ik ben blij eindelijk te weten wat ik heb. Maarja het is een lastig te behandelen klacht dus dat is minder.

Voorlopig moet ik iedere dag rekken, en volgende week gaat hij behandelen. Gisteren is mijn rechterknie ingetapet, om te kijken of dat verlichting geeft. Ik heb het idee van wel.
Is wel fijn om te weten wat er aan de hand is, ook al is het lastig te behandelen.
 
Je hebt nu in ieder geval wel wat meer duidelijkheid.
Ik hoop dat het behandelen en tapen je wat verlichting zal geven.
 
Gaat het nog een beetje goed met Milly
Blessure is klote maar is er al vooruitgang?
 
Tijd geleden dat ik hier was! Er zijn een hoop dingen gebeurd ondertussen. Wat trainen betreft: ik heb een stop van 5 maanden gehad en ben zes weken geleden weer begonnen. Wonderlijk genoeg zat ik na een maand alweer op mijn oude gewichten met de meeste oefeningen, terwijl ik de eerste weken dacht dat dat nog écht wel een tijd zou duren. En nu ga ik er dus bij de meeste oefeningen overheen... is de stop toch ergens goed voor geweest! :-D Een lekker gevoel, en het deadliften gaat heel fijn!
Ik ga de komende tijd een beetje bijlezen in jullie topics en wie weet ga ik zelfs weer loggen als ik ervoor in de stemming ben. ;-)
 
Spiergeheugen denk ik
Ach rust kan geen kwaad dus :)
Gewoon een lange vakantie gehad :)
 
Ja man ik heb echt intelligente spieren! Ze weten alles nog. :laugh:
 
Hee Milly! Welkom terug!
5 maanden eruit? Ik hoop geen slechte dingen?
In ieder geval wel fijn dat je zo snel alweer terug was op je oude niveau!Echt top!!
ben benieuwd of je terug gaat loggen. Altijd leuk om weer eens wat van je te lezen!
Nog problemen met je knieen? Of gaat dat nu ook beter?
 
Hee Marina!

Ik heb helaas een jaar met tegenslag achter de rug, mijn moeder is heel plotseling overleden dus veel verdriet etc. Ook andere dingen die niet lekker gaan. Heb me een tijd op werk gestort en niet meer getraind. Momenteel heb ik geen werk en ben ik dus weer aan het trainen. :) Nu is ook net mijn schoonmoeder overleden. Het zit niet bepaald mee, maar ik sla me er weer doorheen.

Knieën gaan gelukkig inmiddels weer best goed, maar ik fiets dan ook niet meer en hardlopen doe ik ook niet. Ik heb dat echt afgezworen, het is soms lastig maar het is niet anders. Ik voel de zwakke plek nog wel steken zo nu en dan hoor, maar lange wandelingen (ook met hoogteverschillen in de duinen) gaan prima dus daar ben ik heel blij mee.

Qua trainen heb ik alleen squats nog niet gedurfd. Legpress veroorzaakt nog steeds pijn. Benen trainen is dus nog even zoeken en wordt rustig opbouwen.
 
Hee Marina!

Ik heb helaas een jaar met tegenslag achter de rug, mijn moeder is heel plotseling overleden dus veel verdriet etc. Ook andere dingen die niet lekker gaan. Heb me een tijd op werk gestort en niet meer getraind. Momenteel heb ik geen werk en ben ik dus weer aan het trainen. :) Nu is ook net mijn schoonmoeder overleden. Het zit niet bepaald mee, maar ik sla me er weer doorheen.

Knieën gaan gelukkig inmiddels weer best goed, maar ik fiets dan ook niet meer en hardlopen doe ik ook niet. Ik heb dat echt afgezworen, het is soms lastig maar het is niet anders. Ik voel de zwakke plek nog wel steken zo nu en dan hoor, maar lange wandelingen (ook met hoogteverschillen in de duinen) gaan prima dus daar ben ik heel blij mee.

Qua trainen heb ik alleen squats nog niet gedurfd. Legpress veroorzaakt nog steeds pijn. Benen trainen is dus nog even zoeken en wordt rustig opbouwen.
Jeetje meid.. een heftig jaar... :kiss: veel verdriet en ik herken het wel.. ik heb mijn vader verloren en ook met werk was het een drama en ben ik net een paar maanden terug begonnen bij een andere werkgever... vast contract opgezegd voor dit tijdelijke, veel meer reistijd en dus minder trainingstijd, maar zoveel beter voor mezelf. Ik ging eraan onderdoor met 24/7 werken..

Qua gezondheid heb je dus ook het een en ander moeten accepteren en fietsen en lopen achter je gelaten. Een goede stap in ieder geval! Je hebt minder pijn en je kan weer genieten van een wandeling zo te horen!

Hier qua gezondheid ook echt K met peren... veel gewicht kwijt en zit op t randje.. veel problemen om aan te komen nog steeds maar ook veel problemen met mijn darmen en voedingsopname (afvallen op 4000 kcal.. :( ) Loop dus nu voor onderzoeken bij de MDL.

Maar ondertussen heb ik wel wat hulp met voeding en training en ben daar net 3 weken mee bezig... ik hoop (en ik ga ervoor) Dat dit succes zal brengen!

Misschien eens een keer wat afspreken als we allebei zover zijn? :)
 
Dat is ook een hoop ja, herkenbaar... :cool:
Jee en nog steeds zo'n getob met je gewicht, wat naar zeg. Je had al zo weinig reserve. Maar ik lees ook dat je nog steeds een doorbijtertje bent! :)
He wat is de MDL?
 
Dat is ook een hoop ja, herkenbaar... :cool:
Jee en nog steeds zo'n getob met je gewicht, wat naar zeg. Je had al zo weinig reserve. Maar ik lees ook dat je nog steeds een doorbijtertje bent! :)
He wat is de MDL?
Tja... veel herkenbare zaken... Maar laten we hopen dat het nu allemaal wat meer mee gaat werken he! The only way is up! :)

Gewicht is inderdaad nog steeds een drama maar we gaan door!
maag-Darm-Lever arts. ;) kijken waarom de voeding niet op lijkt te nemen...en ook waarom mijn leverwaardes in 2 maanden 5x verhoogd waren en weer 2 maanden erna 10 x verhoogd.. :eek:
De arts tast op dit punt nog in het duister... en ik ook...
 
Zit je soms stiekem zwaar aan de drank...? :eek: :D
 
Zit je soms stiekem zwaar aan de drank...? :eek: :D
:roflol:
Laatste keer dat ik gedronken heb... is jaren geleden.. nou ja.. op 1 whisky na dan die ik op de condoleance avond van mijn vader heb gedronken. ;)

Nee.. zonder dollen.. ik drink niet, rook niet, geen meds (nou ja... alleen een halve mirtazapine ivm slaapproblemen en die helpt ook niet echt.. )
Nee kan me geen kwade andere dingen herinneren.. Tenzij ik vroeg dement aan het worden ben. :D

Gekke is dat verder alles (bloedwaardes en ook vit/min etc. )normaal is....op verder uiteraard het afwezig zijn van elk hormoon wat je maar kan bedenken na.. :o (alleen schildklier werkt goed. rest = 0)
 
Ha Milly, lang geleden dat hier wat activiteit was. Wat vervelend wat er allemaal gebeurd is de laatste tijd, maar ik hoop dat je weer op weg bent naar betere tijden.
Een goed teken dat je weer zin hebt om te trainen en dat het na al die tijd niet eens slecht gaat. Succes!
 
Welcome back Milly!
Zo te lezen heb je inderdaad een flink heftig jaar achter de rug.. Hoop dat je nu je ei lekker kwijt kunt in je trainingen, en ik hoop dat 2017 mooiere dingen voor je in petto heeft :).
Succes!
 
He Sanne en Neet, dank voor jullie reacties! Leuk dat jullie hier ook nog rondhangen. :) Ik zal jullie logs ook weer opzoeken en bijlezen.

Ik heb vanochtend weer heerlijk getraind, voel me sterk en het gaat erg lekker. Probeer weer veeeel eiwitten te eten maar dat valt me nog niet mee.
 
Eiwitjes...lekker .....
Maar je moet ook genoeg carbs eten om energie te hebben
 
Dat zit altijd wel goed. :cool:

Ik zit niet op een heel strak voedingsschema maar let wel op wat ik eet. Eet alweer een tijdje geen brood meer. Meestal havermout met lijnzaad als ontbijt en 's middags een bak skyr met extra isolate crisp, walnoten, lijnzaad en later 2 eieren. Avondmaaltijd eet ik gewoon met het gezin al let ik wel op. En dan 's avonds nog een bak skyr. Tussendoor soms een eiwitreep.

Maar dan nog krijg ik ca. 105 gram eiwit binnen. Ik eet vegetarisch dus geen kip/vis. Ik vind 2x lichaamsgewicht in grammen wel heel veel, ik zou dan 134 gram moeten eten. :eek:

Ze hebben bij ons trouwens de 1 en 2 kg schijfjes weggedaan, erg irritant. Kleinste schijf is nu 2,5 kg. Dus als ik de OHP doe met stang van 16 moet ik meteen naar 20! Heb gisteren mijn laatste set daarmee gedaan, redde hem slechts 5x en het deed gewoon pijn... :mad:
 
Dat zit altijd wel goed. :cool:

Ik zit niet op een heel strak voedingsschema maar let wel op wat ik eet. Eet alweer een tijdje geen brood meer. Meestal havermout met lijnzaad als ontbijt en 's middags een bak skyr met extra isolate crisp, walnoten, lijnzaad en later 2 eieren. Avondmaaltijd eet ik gewoon met het gezin al let ik wel op. En dan 's avonds nog een bak skyr. Tussendoor soms een eiwitreep.

Maar dan nog krijg ik ca. 105 gram eiwit binnen. Ik eet vegetarisch dus geen kip/vis. Ik vind 2x lichaamsgewicht in grammen wel heel veel, ik zou dan 134 gram moeten eten. :eek:

Ze hebben bij ons trouwens de 1 en 2 kg schijfjes weggedaan, erg irritant. Kleinste schijf is nu 2,5 kg. Dus als ik de OHP doe met stang van 16 moet ik meteen naar 20! Heb gisteren mijn laatste set daarmee gedaan, redde hem slechts 5x en het deed gewoon pijn... :mad:

En dumbbells zijn er wel? Pak je die toch
Eventueel met EZ stang doen.
Of vragen of ze die kg schijfjes nog hebben en ze kopen....zijn ze alleen van jou
 
EZ kan inderdaad misschien wel... wat weegt die ook alweer?
Met dumbbells wordt ie toch anders, ik vind hem zo lekker met barbell.

En ja, dacht er ook al aan om ze zelf te kopen.
 
Back
Naar boven