MuscleMeat

Milly's log

Bezoekers in dit topic

Thanks! Het gaat inderdaad lekker. Op die k*tknieën na dan... :mad:

Vanmiddag weer: ging gewoon op de bank zitten en ineens tijdens het buigen #pang# zat er weer iets tussen het gewricht aan de binnenkant knie. Weer los weefsel, net als een paar jaar geleden aan de linkerkant. Wat het is...? Dat wist niemand destijds, en ik nu dus ook nog steeds niet. Behoorlijk irritant. Het is bindweefsel. De orthopeed heeft het toen weggefreest. Kwam volgens hem van een blessure van buiten het gewricht. Maar hoe kan zoiets aan twee kanten ontstaan? Dan zou de stand van mijn knieën misschien niet goed zijn. En het ontstaat - denk ik - dus echt door een beweging die tijdens het hardlopen wordt gemaakt. Want dat heeft het dit keer getriggerd, en ook een jaar of wat geleden. In die periode was ik veel aan het hardlopen.

Ik heb echt spijt dat ik ooit op die loopband ben gaan staan. Het ging verdorie net zo goed! (op dat fietsen na dan)

Maargoed verder train ik heel lekker de laatste maanden. Ben erg gemotiveerd, in tegenstelling tot de periode voor de zomervakantie. En ik merk ook weer progressie, dat is altijd fijn. :)
Vetpercentage zakt ook weer langzaam.
 
Pfff.... klinkt een beetje eng die knieen. Hoop dat het allemaal meevalt.
Verder ben je lekker aan het trainen :thumb:
 
Wat klote met je knieen. Maar wel lekker dat het trainen zo goed gaat!
 
Vanochtend wilde ik graag benen doen, maar had last van beide knieën bij het lopen. Toch voorzichtig begonnen met 20 BW squats, ging uitstekend. Dus gaan squatten, wat ook goed ging. Uiteindelijk ook lunges gedaan, hip trusts en leg curl. De oefeningen gaan goed. Het lopen tussendoor is triggy, moet vooral niet draaien. Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij een fysiotherapeut bij onze sportschool voor volgende week.
Verder liep ik mijn begeleider tegen het lijf en hebben we wat (voor mij nieuwe) oefeningen doorgenomen, altijd leuk. Het werd dus een beetje een mix-training.

Training van vanochtend: benen / beetje rug

Squat:

20x BW
10x20 kg
8x30 kg
8x40 kg
8x40 kg

Lunges:
10x BW
8x BW
8x BW

Glute bridge:
10x BW + 5 kg
10x BW + 10 kg
10x BW + 10 kg - PR

Leg curl:
10x15 kg
8x20 kg
8x22,5 kg
8x25 kg - PR

Face-pull:
10x10 kg
10x15 kg
10x 25 kg
8x30 kg

Shrugs (mbv shoulder press app):
10x60 kg
10x70 kg
10x75 kg
 
Ugh, je knieën meid, dat klinkt niet echt goed :(.
Doe maar een wilde gok hoor, maar heb begrepen dat het ook kan dat er als het ware een 'flapje' kraakbeen klachten kan geven? .. Moest er in ieder geval direct aan denken doen ik je logje las..
 
Inderdaad balen met je knieen. Voorzichtig aan doen dus. Maar wel fijn dat het toch allemaal ging.
Lekker even trainen met je begeleider! Nieuwe oefeningen is altijd leuk en zeker als het je ook meteen goed uitgelegd wordt!
 
Nee bij de operatie bleek dat er gewoon helemaal niets mis was met het gewricht. De ortho had nog nooit zo'n mooie knie gezien. Menisci perfect, kraakbeen glad, geen splinter, geen slijtage, niks.
Op zich gunstig natuurlijk. Maar dan?

Het probleem zit buiten het gewricht. En ik voel dat ook precies. Maar het was de fysiotherapeut destijds heel onduidelijk wat er nou precies aan de hand was. Er werd gedacht aan mediale bandletsel maar ik reageerde niet op de tests daarvoor. And so on...
Ik kon destijds op sommige momenten los weefsel voelen zitten aan de binnenkant van mijn knie, dat verplaatste zich bij bewegen. Soms ging dat gewoon tussen het gewricht zitten en blokkeerde het dus! Tijdens de operatie zagen we dat bindweefsel (littekenweefsel) precies zitten, en het bloedde ook een beetje. Dat heeft ie weggefreest waarmee het blokkadeprobleem ook direct opgelost was.

Maar helaas duurde het herstel na de operatie vreselijk lang en kreeg ik er vervolgens allemaal kniepijnen en buigbeperkingen bij die ik voorheen niet had. En door de overbelasting van het scheef lopen/hinken (heb kinderen dus dan moet je toch echt bewegen) kreeg ik ook rechts last. Na zo'n 'kijk'operatie zetten ze je altijd meteen op de hometrainer en na enige tijd bleek dat dat compleet averechts werkte bij mij. Vanaf dat moment heb ik ook altijd last van fietsen gekregen.

Een ding: ik zal me dus echt niet meer laten opereren! Ik heb er teveel ellende voor terug gekregen. Achteraf denk ik dat dat losse weefsel met rust misschien wel weer vast was gaan groeien. Maarja, ik wist toen niet wat er eventueel aan de hand was.
 
Jeetje Milly, wat een getob en gedoe.. Kan me heel goed voorstellen dat de schrik er goed inzit! Erg frustrerend dat je eigenlijk dus zeer weinig bent opgeschoten..
Had je wel een orthopeed die als degelijk bekend staat? Mocht je een second opinion willen, stuur me dan even een PB'tje.. Mijn schoonvader is één van Nederlands' best orthopeden (heeft menig knie en letsel van professionele sporters onder handen genomen met goed resultaat) en zet zich graag in voor dit soort lastige zaken.. Let me know!
 
Jep, hij staat heel goed aangeschreven hier. En hij was er erg duidelijk over: het probleem bevindt zich buiten het gewricht en is dus zijn gebied niet meer, maar dat van de fysiotherapeut.
 
Wat een gedoe allemaal... :( Dan heb je het probleem ontdekt en dan nog eigenlijk een verkeerde behandeling.... :(
 
Kloten van je knie zeg! Hopelijk gaat het snel weer iets beter. Je trainingen zien er iig nog goed uit;)
 
Als ik je training zo zie dan is er niet veel mis met je kniegewricht
Heb zelf een kruisbandoperatie gehad en ik kon best veel met die kapotte knie maar soms bij een lullige zijwaartse beweging kon het flink mis gaan. Dusss hebben ze wel eens gecheckt of je kruisband nog goed is?
 
Ik log even niet zoveel meer, herfstvakantie en druk met allerlei afspraken. Komt wel weer. Ik train gewoon door.

Ik ben inmiddels bij de nieuwe fysiotherapeut geweest en vandaag heb ik een echo van beide knieën gehad. Nieuwe techniek, erg handig!
Daarop was te zien dat alle banden, pezen, menisci, kraakbeen prima in orde zijn. Eigenlijk was er vrij weinig afwijkends te vinden... behalve wat vocht bij een zgn. plica. Dat is een verdikte plooi van het kapsel. En laat ik nou ook 2,5 jaar geleden een probleem met dat kapsel hebben gehad... want bij de kijkoperatie destijds hingen er wat stukjes los, bloedend, die af en toe tussen het gewricht gingen en blokkade veroorzaakten.

Dus het lijkt erop dat ik het plica-syndroom heb. Met uitstralingspijn in de 'spierbuik' van de quadriceps. Waar overigens ook weer niets afwijkends te zien was, grrr... Maar dat is de plek waar ik pijn krijg na fietsen.

[Link niet meer beschikbaar]

Volgende week bespreken wat we hieraan kunnen gaan doen. Helaas is de fysiotherapeut een weekje weg.
 
Een mens kan wat syndromen hebben.....
Hopelijk is dit dan het antwoord, en kan de peut er wat aan doen.
Lekker doortrainen, en voorzichtig met die knie :)
 
Druk druk en dan heb je vakantie he! :D
Maar lekker doortrainen gelukkig wel.

Wat k met je knieen... maar zo lijkt het wel dat de fysio weet wat het is nu eindelijk?
Ik hoop dat je fysio je ermee kan helpen.
 
Vanochtend schouders, borst, triceps gedaan. Was niet zo fit maar heb toch doorgezet.

Buik benen optrekken:

3x 10x

Bench press:

10x20 kg
10x20 kg
6x30 kg
6x30 kg
5x30 kg

Militairy press:

8x16 kg
8x16 kg
8x16 kg

Side raise:
8x5 kg
8x5 kg
8x5 kg

Front raise:
10x3 kg (langzaam en vastgehouden bovenin)
10x3 kg
10x3 kg

Chin-ups met elastiek-hulp:
5x
5x
3x

Triceps skull crusher:

10x EZ-bar
10x EZ-bar
10x EZ-bar

Triceps pushdown:
10x25 kg
10x25 kg
10x25 kg

Vanmiddag ga ik weer naar de fysiotherapeut. Hij was een weekje op vakantie. Ik ben benieuwd. Vorige week na de tests van de andere therapeut die de echo deed, had ik twee dagen erg veel last van blokkeren van mijn rechterknie. Super irritant! Het is gelukkig weer minder geworden en ik kan nu weer aardig lopen. Dus blijkbaar hebben die bewegingen die plica flink geïrriteerd.
 
Veel succes vanmiddag, ben ook erg benieuwd! :)
 
Lekker getraind. Ben ook wel benieuwd hoe het gegaan is vanmiddag
 
Gisteren bij de fysio voornamelijk de echo besproken die door de andere fysio gemaakt was. Inderdaad is de conclusie dat het hoogstwaarschijnlijk de plica is aan beide kanten, ook al was dat niet heel duidelijk te zien op de echo. De klachten passen helemaal in die diagnose. Vrijwel al het andere is uitgesloten. Dus ik ben blij eindelijk te weten wat ik heb. Maarja het is een lastig te behandelen klacht dus dat is minder.

Voorlopig moet ik iedere dag rekken, en volgende week gaat hij behandelen. Gisteren is mijn rechterknie ingetapet, om te kijken of dat verlichting geeft. Ik heb het idee van wel.
 
Positief dat je nu weet wat het is, maar flink balen dat het moeilijk te behandelen is though..
Beetje bij beetje maar vooruit kijken.. Eerst het tapen afwachten, en dan weer verder kijken.
Let's hope for the best! *fingers crossed*
 
Back
Naar boven