XXL Nutrition

Milly's log

• Topic Starter Topic Starter
Herkenbaar. :) Iedereen klaagt er over dat de MP of OHP meteen slecht gaat als je een beetje moe bent of slecht in je vel zit. Kan je het best als eerste doen daarom.

En dan zal het wel weer ten koste van m'n bench press gaan... ;)
Maar ik ga het proberen next time. Is het dan handig om schouders later af te maken na de BP?

Leuk van die optredens. Wat voor stijl muziek is het?
Ik ben heel divers, zing momenteel in een pop coverband, in een jazzband en in een rockband. :)

Jammer he dat je als muzikant zo weinig binnen harkt. Mijn vriend is zanger en alle duizenden euro's die ze hebben verdiend zitten weer in de opnames, ep's, bandcoaching etc. Al zijn bandleden hebben een fulltime job ernaast.

je zou 2 x p. week borst/schouders (evt met triceps) kunnen doen. ene x eerst borst andere x eerst schouders. Is maar een idee hoor :)

oja en wat betreft je vraag, ik zeg allebei.. maar als ik echt zou moeten kiezen dan incline ivm de upperchest

Laatst bewerkt:
Wat gaaf dat je zangeres bent, zo kom je nog eens iets over iemand te weten! ^^

Congrats met je bench PR! Zelf doe ik zowel BP als incline BP.. Overigens merk ik dat mijn schouderoefeningen na benchen erg achteruit gaan qua kracht, als ik eerst borst heb getraind blijft er gewoon weinig meer over voor schouders :o.

Gaaf dat je zingt! Ik hoop toch echt dat de waardering een keer komt. Je zal vast goed zijn! :)

Lekker getraind en super die PR op BP!
Ik ben wel fan van de incline BP. Vind hem lekker te voelen in upperchest. Beter dan gewone BP. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik met incline minder last heb van mijn schouder.

En wat betreft de volgorde. Gewoon afwisselen. Ene keer starten met BP en andere keer met OHP/MP.

Leuk die diverse muziek stijlen. :)
Wat betreft combineren van oefeningen, daar ben ik zelf ook niet zo goed in. Weet alleen dat ik OHP als eerste moet doen. Borst en schouders zijn misschien het best af op verschillende dagen.
Maar wat hier al werd genoemd kan ook: de ene week eerst bench doen, zwaar, met daarna hoger volume MP, en de volgende keer eerst MP, zwaar, en dan bench hoog volume.

Jammer he dat je als muzikant zo weinig binnen harkt. Mijn vriend is zanger en alle duizenden euro's die ze hebben verdiend zitten weer in de opnames, ep's, bandcoaching etc. Al zijn bandleden hebben een fulltime job ernaast.

je zou 2 x p. week borst/schouders (evt met triceps) kunnen doen. ene x eerst borst andere x eerst schouders. Is maar een idee hoor :)

Ja inderdaad, zo gaat het bij alle muzikanten die ik ken ook! En geloof me, ik ken er heel veel! ;)
Ik heb het nu net verdeeld in drieën want ik train niet meer dan 3x pw. Wordt me echt te veel anders. Dus dat wordt lastig.

oja en wat betreft je vraag, ik zeg allebei.. maar als ik echt zou moeten kiezen dan incline ivm de upperchest

Gaaf dat je zingt! Ik hoop toch echt dat de waardering een keer komt. Je zal vast goed zijn! :)

Lekker getraind en super die PR op BP!
Ik ben wel fan van de incline BP. Vind hem lekker te voelen in upperchest. Beter dan gewone BP. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik met incline minder last heb van mijn schouder.

En wat betreft de volgorde. Gewoon afwisselen. Ene keer starten met BP en andere keer met OHP/MP.

Wat gaaf dat je zangeres bent, zo kom je nog eens iets over iemand te weten! ^^

Congrats met je bench PR! Zelf doe ik zowel BP als incline BP.. Overigens merk ik dat mijn schouderoefeningen na benchen erg achteruit gaan qua kracht, als ik eerst borst heb getraind blijft er gewoon weinig meer over voor schouders :o.

Leuk die diverse muziek stijlen. :)
Wat betreft combineren van oefeningen, daar ben ik zelf ook niet zo goed in. Weet alleen dat ik OHP als eerste moet doen. Borst en schouders zijn misschien het best af op verschillende dagen.
Maar wat hier al werd genoemd kan ook: de ene week eerst bench doen, zwaar, met daarna hoger volume MP, en de volgende keer eerst MP, zwaar, en dan bench hoog volume.

Thanks!

Ik merk dat mijn vraag niet duidelijk genoeg was, wat ik bedoelde was: welke zouden jullie kiezen uit deze twee.
- incline dumbbell press
- incline bench press
Want ik doe sowieso de gewone bench press en wil daar een incline bij doen.

Volgorde afwisselen is een goed idee. Ik heb nu dus op 1 dag borst, schouders en triceps. Dat maakt het lastig inderdaad. Maargoed, als de spieren moe zijn betekent het ook weer dat je ze goed gebruikt hebt dus misschien moet ik dat maximale gewicht maar lekker loslaten (ehm... in m'n hoofd bedoel ik, niet letterlijk). ;)

Dus nu doe ik het zo:

Benen
Rug/biceps
Borst/schouders/triceps

Of ik moet de schouders bij rug/biceps pakken.

Helemaal vergeten: training van gisteren (rug en biceps):
Helaas was m'n training van vrijdag of zaterdag er door omstandigheden bij in geschoten.
Maar gewoon met goede moede verder gaan.

Deadlift:
10x20 kg
8x50 kg
8x50 kg
5x60 kg
5x70 kg

BOR:
10x20 kg
8x30 kg
8x34 kg
8x34 kg

Lat pull down:
8x30 kg
8x35 kg
8x35 kg

Back extension:
3x8

Biceps 21-en:
3x met 5 kg dumbbells

Je vraag: als je al een gewone bench doet voor de zware gewichten zou ik de incline erbij doen met dumbells. Het verschil in spieractivatie tussen platte en incline bench schijnt helemaal niet zo groot te zijn als sommige mensen denken, maar als je de incline met dumbells doet is dat weer een heel andere beweging. Je kan meer 'zwabberen' en zal wat meer kleine spiertjes erbij gebruiken om dat te stabiliseren.
Lekker die 21-ers voor de brandende biceps he?

Ja die brandt inderdaad goed ja! Nu nog effe groeien graag... ;)
Dank voor je advies!

Lekkere training! en ja 21 ers.. zalig. :D

Training van gisteren nog niet gelogd. De klad begint er weer in te komen! ;)
Ik had m'n training van vrijdag gemist en heb besloten benen over te slaan. Ik heb namelijk weer last van een knie, dit keer m'n andere. :mad: :mad: :mad: Komt door de loopband... verdorie. Het leek zo goed te gaan. Het zit hem in de strekbeweging. Ik probeer rustig aan te doen totdat het weer stabiel aanvoelt, ben erg bang dat ik hetzelfde gezeik rechts krijg als ik een paar jaar geleden links heb gehad. En NO WAY dat ik me nog een keer laat opereren.

Dus schouders/borst/triceps gedaan:

Militairy press:
8x16 kg
8x18 kg
8x18 kg

Side raise:
8x5 kg
8x5 kg
8x5 kg

Front raise: was na 1 set zo klaar met die 3 kg dumbell dat ik de 5 heb gepakt, bleek gewoon te lukken! ;)
10x3 kg (super langzaam en vastgehouden bovenin)
8x5 kg
8x5 kg

Bench press:

10x20 kg
10x20 kg
5x30 kg
5x32 kg

Incline dumbbell press:
8x 9 kg
7x 9 kg (bibber)
8x 9 kg

Peck deck:
8x15 kg
8x20 kg
8x20 kg

Triceps skull crusher:
8x EZ-bar + 2 kg
8x EZ-bar
8x EZ-bar

Triceps pushdown:
8x25 kg
10x30kg
10x30kg

Laatst bewerkt:
Ugh, niet weer je knie :(. Verstandig dat je benen hebt overgeslagen, better safe than sorry..
Loopband is dus eigenlijk een no-go?

Lekker die front raises, juist als je het niet verwacht is het zo heerlijk als het gewoon prima blijkt te lukken! :D

Ja idd een no-go, net als fietsen nog steeds. :(
Het maakt een warming-up zo lastig! Roeimachine ging vorig jaar ook steeds niet dus dat zal ook wel hetzelfde resultaat geven.

Echt klote met je knie... hoop toch dat het wegtrekt en niet doorzet...

Wel een lekkere training! en nice die front raise!

Ja inderdaad... het is al iets minder maar ik loop nog steeds niet goed, moet heel erg opletten. Voel het nog steken af en toe bij bepaalde bewegingen, en ook voelt m'n rechterknie een soort van 'los' aan. Niet stabiel. Beide kanten trouwens, maar dit keer rechts het ergst. Wist ik maar wat het was, dit is zo frustrerend en irritant! Misschien toch eens een andere fysio opzoeken dan 2 jr geleden. Wie weet heeft een ander wel een idee.

Vanochtend getraind, wel voorzichtig wat benen erbij gedaan en dat ging goed, geen last gehad erbij. Maar niet zwaar gegaan.

Pulley row:
8x30 kg
8x35 kg
8x35 kg
5x40 kg

Lat pull down:
8x30 kg
8x35 kg
8x35 kg
5x40 kg

Back extension:
10x BW
10x BW
6x BW + 5 kg
8x BW + 5 kg

Biceps 21-en:
3x met 5 kg dumbbells

Buik, benen optrekken:
3x10

Lunges:
2x10

Squat:
15x BW
8x 20 kg
8x 20 kg
8x 20 kg

Leg curl:
8x15 kg
8x17,5 kg
8x20 kg
8x22,5 kg

Een second opinion vragen kan nooit kwaad lijkt me..
Gebruik je iets van knee sleeves als ondersteuning?
Fijn en hoopgevend dat je na de beentraining van vandaag geen klachten hebt, hopelijk hoef je niet lang op de "blaren" te zitten en herstelt je knie snel helemaal!

Een goed fysio is goud waard! Dus ik zou toch eens kijken voor een second opinion.

Toch wel lekker dat je nog wat hebt kunnen trainen met benen en geen last hebt. Ik hoop dat dat zo blijft.
Verder een lekkere training!

Nee ik gebruik geen sleeves ofzo... Knieën zijn vandaag wel goed maar gisteren rechts nog even last gehad. Ik vertrouw het nog niet.

Vanochtend schouders/borst/triceps gedaan:

Bench press:
10x20 kg
8x20 kg
5x30 kg
5x32 kg
4x34 kg (oeh die lag bijna op m'n borst) - PR

Militairy press:

8x16 kg
8x18 kg
8x18 kg

Side raise:
8x5 kg
8x6 kg
8x6 kg - PR

Front raise:
8x5 kg
8x5 kg
8x5 kg

Incline dumbbell press:
10x7 kg
10x7 kg
10x7 kg

Triceps skull crusher:
10x EZ-bar
10x EZ-bar
10x EZ-bar

Triceps pushdown:
10x25 kg
8x30kg
8x30kg

Lekkere PR op die BP! Enne.. flink wat oefeningen ook!
Je gaat best lekker zo he?
En nu maar hopen dat je knieen mee blijven werken. :)

Terug
Naar boven