MuscleMeat

Mindfields log - Joining Team Kelei

• Topic Starter Topic Starter
Week 3 - Training A6

Front Squat 60x12 & hele korte rust periodes
Wat lichter vandaag, voelde des te beter

Chinups BW+6kg x7
1 repje minder helaas, maar de 3's gingen prima

Incl. Bench Press 75kg x9
3's gaan gemakkelijker hier, 9 haalde ik wel met pijn en moeite

TRX Inverse Rows 11x (+1 rep)

Barbell Lunges 60kg x10, daarna zonder rust tussendoor elk been afzonderlijk 3's doen.
Killing, killing, killing.

DB Curls (Armen tegen voorzijde van het bovenlichaam) 14kg x10

Skullcrushers 40kg x7 (-2 reps)
Tja..ging niet heel lekker. Merk ook wat last van de aanhechting bij m'n elleboog links. Volgende week deload dus komt wel goed. Als dit zo blijft switch ik hiervoor wel naar cables oid.

Upright Row 45kg x9 (-3 reps)
Ook niet heel spectaculair..

---------- Toegevoegd om 11:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:34 ----------

Week 3 - Training B6

Romanian Deadlift 90x9
Zonder straps op grip, dus 30 kilo lichter. Grip is 3x k*t dus ga dit wel gericht aanpakken met de RDL.

Pullups BW+8kg x8

Dips BW+24kg x8 (+2 kg -1 rep)
Lekker!

Chest-Supported DB Rows 28kg x11 (+1 rep)
Constant setjes van 28kg gedaan. Deze voelde ik beestachtig in m'n rug, top oefening.

Leg Extensions 120kg x10
10kg bij de full stack op. Daarna 5's gedaan met korte rust. Laatste 3 setjes de reps bovenaan vast gehouden, dat was echt niet normaal qua pomp.

Incline DB Curls 14kg x10

Overhead Rope Extension 35kg x8 (-2 reps)
Daarna overgestapt naar 30kg voor de 3's, voelde beter

Side Laterals 14kg x10 (+2 kg -5 reps)
Vorm ging goed. Laatste 3 setjes wel iets lichter gepakt en rustige bewegingen, burn!!

Rope Face Pulls 45kg x12
Heerlijk gevoel in de traps en rear delts

Seated Calf Raises 90kg x 20 / 10 / 10 / 10

Romanian Deadlift 90x9
Zonder straps op grip, dus 30 kilo lichter. Grip is 3x k*t dus ga dit wel gericht aanpakken met de RDL.

Daar zit ik dus ook mee. Het gaat bij mij nog wel op 90. Maar de pull ups daarna gaan ook niet van harte met volle onderarmen. Geen idee of ik nu wel of niet met straps aan de gang moet. Probeer toch naar de 100x12 te gaan zonder straps maar of dat gaat lukken..

Daar zit ik dus ook mee. Het gaat bij mij nog wel op 90. Maar de pull ups daarna gaan ook niet van harte met volle onderarmen. Geen idee of ik nu wel of niet met straps aan de gang moet. Probeer toch naar de 100x12 te gaan zonder straps maar of dat gaat lukken..

Tja ik heb ze vandaag ook weer zonder straps gedaan. Ik voel m'n hamstrings, glutes en rug meer dan genoeg ondanks het lagere gewicht. Dan maar wat lichter en de onderarmen + grip mee trainen. Dan 1x per week zwaar met straps om de posterior chain volledig te slopen.

Ik kan met mijn gewicht op de RDL (120-130 kg) niet eens 1 rep volgens mij zonder straps :o

Ik kan met mijn gewicht op de RDL (120-130 kg) niet eens 1 rep volgens mij zonder straps :o

Helaas herkenbaar..

Week 3 - Training B6

Romanian Deadlift 90x10 +1 rep zonder straps dus

Pullups BW+8kg x8
Gingen wel wat gemakkelijker dan eerder, maar toch blijft het bij 8 reps.

Dips BW+22kg x10 (-2 kg +2 reps)
Even 2 kilo eraf, richting de 10RM. Prima te doen. Merk dat ik ook hier minder rust nodig heb op de 3's.

Chest-Supported DB Rows 30kg x9 (+2 kg -2 reps)
Volgende keer weer 28kg om die laatste reps ook te nailen qua form.

Incline DB Curls 14kg x10

Overhead Rope Extension 35kg x8

Side Laterals 14kg x10
Daarna paar setjs met 14 en eindigen met 3 setjes van 5's met 10kg, slow negative tempo. Heerlijke burn in de delts!

Reverse Flyes 14kg x12 / 5 / 5 etc.
Face pulls kon ik nergens doen wegens drukte, dus deze gedaan. Voelden prima voor de afwisseling

Front Squat
Normaliter doe ik deze op dag A. Leg extension was bezet, was laatste oefening. Dus front squats gedaan, maar even straight sets om aan techniek te werken. 60x12, 80x8, 90x3/3/3 en 2x60x10. Voelde m'n quads, hams, glutes, abs..heerlijk!

Deze week deload. Eerste sets aanpakken, wat extra werk voor abs erbij! Misschien nog wat grip werk toevoegen ook deze week, tijd zat ervoor zo.

Eerste deload dagje gedaan. Merk toch wat pijn aan m'n linker elleboog. Gezien de ervaringen skip ik de creatine voorlopig even en ga ik gewoon verder met deloaden zoals gepland natuurlijk deze week. Was wel vrij prima, extra abs en grip werk erbij. Al met al in 45 minuutjes klaar..praatje hier, praatje daar erbij :o

Volgende keren beetje cardio toevoegen, om toch nog wat extra beweging te krijgen voor het gevoel.

Ik vind deload trainingen altijd het ergst

Ondanks dat je met 20 minuten klaar kunt zijn, ben ik altijd zo kapot tijdens die trainingen :o

Ik vind deload trainingen altijd het ergst

Ondanks dat je met 20 minuten klaar kunt zijn, ben ik altijd zo kapot tijdens die trainingen :o

Haha! Ja ik heb de compounds op vrij hoog tempo na elkaar gedaan, dat was wel even stuk gaan. Maar daarna wat rust ingebouwd voor de isolatie, daarna abs en grip. Daar was wel tijd voor een praatje links en rechts. Misschien geeft dat een beetje verkeerd gevoel over hoe de training was..normaliter zorg ik altijd dat ik sterk eindig en net even extra push, dan loop je toch wat meer tevreden die sportschool uit. Was nu aan 2/3 mensen m'n schema aan het uitleggen, want die snapten geen ruk van wat ik aan het doen was.

Merk wel dat ik door het hogere volume wat voller sta atm. Andere mensen beginnen er ook over, best bizar. Qua groei kun je er in 3 weken nog geen ruk van zeggen natuurlijk. Ben nu in 7 maanden circa 8 kilo aangekomen, dus qua groei is het afgelopen jaar al goed ingezet. Vooral toen ik switchte naar alles 2x p/w aanpakken ging het hard. Rug is echt insane gegroeid over die periode. Tenminste, in vergelijking met daarvoor :o:o

Ziet er waarschijnlijk ook heel vreemd uit, helemaal mooi je RDL of squat voorbereiden en dan 1 setje doen en weglopen :o

Ziet er waarschijnlijk ook heel vreemd uit, helemaal mooi je RDL of squat voorbereiden en dan 1 setje doen en weglopen :o

Hahaha ja inderdaad! :) Maar heb het vandaag rustiger opgebouwd, dus dan deed ik eigenlijk 3x10rep setjes waarvan de laatste op ~12RM. Voelt ook wel awkward ja..gewichten pakken, rammen, volgende oefening :o

Rustig hier

Hoe gaat de deload voor jou?

Ja weinig nieuws te melden in de deload. Trainingen gaan wel ok, maar merk mentaal dat als ik me niet instel op een zware training, het ook een stuk minder gaat. Gisteren begon ik lekker, maar richting het einde van de training voelde ik me erg moe en ging m'n hart aan de race. Paar nachten ook niet helemaal lekker geslapen, niet ideaal in de deload natuurlijk. Lig er wel op tijd in, maar ben gewoon wat onrustig lijkt het..

Nouja, komende 3 dagen nog even deload-trainingen afwerken en dan vanaf volgende week weer volle bak! Dat gaat mij een stuk beter af haha..

Ja weinig nieuws te melden in de deload. Trainingen gaan wel ok, maar merk mentaal dat als ik me niet instel op een zware training, het ook een stuk minder gaat. Gisteren begon ik lekker, maar richting het einde van de training voelde ik me erg moe en ging m'n hart aan de race. Paar nachten ook niet helemaal lekker geslapen, niet ideaal in de deload natuurlijk. Lig er wel op tijd in, maar ben gewoon wat onrustig lijkt het..

Nouja, komende 3 dagen nog even deload-trainingen afwerken en dan vanaf volgende week weer volle bak! Dat gaat mij een stuk beter af haha..

Ja ik herken dat mentale deel ook wel een beetje. De motivatie is wat minder want "het is toch maar een deload training"
Met een mentale houding zoals deze week zou ik een normale week nooit volhouden.

Ik rust wel heel goed uit moet ik zeggen deze week.

Volgende week mogen we weer aan de bak! ;)

Ik vind deload weken ook altijd minder, ondanks dat je uitrust zijn de trainingen k*t en vermoeiend, zelfs tijdens de laatste deload training heb ik nog niet het gevoel dat ik sterker ben. Misschien omdat ik dat ook nog niet ben, misschien omdat ik er mentaal op ben ingesteld dat ik pas ná de deload weer echt aan de bak moet.

Grappige is dat ik ná die deload wel opeens sterker ben en daadwerkelijk meer kan. Misschien omdat ik het ook echt ben, misschien omdat ik me er ook op instel. Either way, ik ben sterker :o

Ik vind deload weken ook altijd minder, ondanks dat je uitrust zijn de trainingen k*t en vermoeiend, zelfs tijdens de laatste deload training heb ik nog niet het gevoel dat ik sterker ben. Misschien omdat ik dat ook nog niet ben, misschien omdat ik er mentaal op ben ingesteld dat ik pas ná de deload weer echt aan de bak moet.

Grappige is dat ik ná die deload wel opeens sterker ben en daadwerkelijk meer kan. Misschien omdat ik het ook echt ben, misschien omdat ik me er ook op instel. Either way, ik ben sterker :o

Sterker = goed. Wat de reden dan ook is :)

Denk dat dit bijna volledig aan het mentale te wijten is. Uiteraard kun je na rust er sterker uit komen, maar als jij de laatste deload training als een k*t gaat en daarna opeens goed is dat instelling + daadwerkelijk sterker worden :)

Ik ga ook wel lekker aan de bak en maak me er niet zo druk om, komt vanaf volgende week wel weer in orde!

Mja aan de andere kant, ik heb wel is gehad dat ik ging bankdrukken op de laatste deload training, en nog op hetzelfde niveau zat als voor de deload (laatste load training), maw, ik kon ook echt niet nog een extra rep naar mijn idee. Terwijl ik wel al het idee had dat ik mogelijk al sterker zou zijn.

En de eerste keer bankdrukken na de deload kon ik opeens wel reps toevoegen.

Hm, apart. Nou ik ga het volgende week wel ff merken! Ik heb vandaag weer overal wat van gedaan en wat extra abs / grip werk. Morgen en overmorgen nog even rustig aan en dan vanaf dinsdag/woensdag weer volle bak!

Komende weken ontzettend druk op werk (eigenaar van BV met webshop, gaan over op een nieuw systeem) dus hoop dat ik op gewone tijden kan blijven trainen! We'll see. Gelukkig kun je met dit schema flexibel omgaan met de dagen!

Terug
Naar boven