AndroidHealthClinic

Mindfields log - Joining Team Kelei

• Topic Starter Topic Starter
Handig! Maar die hebben wij helaas niet. Maakt verder niet uit want die stepdingen worden bijna nooit gebruikt en d'r is bijna altijd wel een bankje vrij ergens! :)

Training van vrijdag:

Training A8

Front Squat 70x12 (+2 reps)
Lekker! Tempo er ook goed in. Morgen (Zondag) pushen voor hoger gewicht.

Chinups BW+6kg x8

Bench Press 75kg x8 (-2 reps)
Was weer incline, dus dat merk ik direct aan de reps

TRX Inverse Rows BW+2,5kg x10 (+2,5kg -2 reps)
Gewicht toegevoegd, voelde wel goed. Alleen nog even zoeken hoe ik die schijf het makkelijkst kan plaatsen, vond het nou niet heel prettig dat die tegen m'n strot aan duwde.

Barbell Lunges 70kg x10 (+10kg)
Pff..de 3's

Hammer curls 18kg x10
Voor de afwisseling. Prima!

Skullcrushers (DB) 14kg x10 (-2 reps)
Triceps voelden vrij vermoeid van de BP.

Upright Row 45kg x11 (+1 rep)

Seated Calf Raise (Smith) 110kg x12

Prima training overall! Vanochtend training B gedaan, die log ik later wel ff. Morgenochtend weer training A.
Gaat nog lekker!

Hierbij even de bijzonderheden van trainingen A9 & B9 van afgelopen zaterdag en zondag:

Front Squat 75kg x10 (+5kg)
Ging heerlijk. Zwaar, maar form was prima. Wel mentaal even doorbeuken vanaf 6 reps zeg..

Inverse TRX Rows +2,5kg x11 (+1 rep)

RDL 110x10
Weer met straps, maar moest even weer wennen aan zwaardere gewicht. Niet te zwaar gegaan om de hams goed te voelen!

Dips 22kg x11 (+1 rep)

Chest Sup. DB Rows 30kg x12

De pullups blijf ik maar op steken. Bij pronated grip op +6kgx8 en bij supinated grip op +8kg x8. Beetje frustrerend.

Hierbij even de bijzonderheden van trainingen A9 & B9 van afgelopen zaterdag en zondag:

Front Squat 75kg x10 (+5kg)
Ging heerlijk. Zwaar, maar form was prima. Wel mentaal even doorbeuken vanaf 6 reps zeg..

Inverse TRX Rows +2,5kg x11 (+1 rep)

RDL 110x10
Weer met straps, maar moest even weer wennen aan zwaardere gewicht. Niet te zwaar gegaan om de hams goed te voelen!

Dips 22kg x11 (+1 rep)

Chest Sup. DB Rows 30kg x12

De pullups blijf ik maar op steken. Bij pronated grip op +6kgx8 en bij supinated grip op +8kg x8. Beetje frustrerend.

FSQ is bij mij ook echt een mentaal gevecht. Na 2-3 reps heb ik soms als echt zoeits van pff... Maar dan wat je zegt doorrammen idd. En een hoop geluid in mijn geval er ook bij (gelukkig homegym ;))

Pulls en chins heb ik hetzelfde. Maar is het ook niet gek omdat als het goed is je bw ook stijgt? En die +6kg bijv eigenlijk +7 is in vergelijking met wat weken terug?

Updatetijd! Training A vandaag, voelde me vrij suf toen ik richting de gym ging. Drukke dag op werk, keek uit naar een douche en op de bank liggen en niks doen. Dat gezegd hebbende..hier de training, daarna de conclusie :o

Front Squat 75kg x10 Evenaring PR van de vorige keer.
Goddamn, na 2 reps voelde het al zwaar en na 6 reps was het echt een mentaal gevecht.
Ik dacht echt, hier gaan we..dit wordt een training van niks qua prestaties.

Chinups +6kg x9 (+1 rep) PR
Dus..ik dacht dit wordt niks en ik haal hier een PR. Laatste was wel een grind, maar heerlijk!

Incline BP 75kg x9 (+1 rep)
Ook hier een repje meer t.o.v. de max die ik eerder heb gehaald! Laatste setjes 3's waren wel killing.

Inverse TRX Rows +2,5kg x13 (+1 rep) PR
Ook deze ging ontzettend lekker. Ik vind dit echt zo'n geweldige oefening..iedereen kijkt me vreemd aan maar dat is onwetendheid :)

DB Curls 16kg x10 (+2 kg -1 rep)
Vrij lekker!

Skullcrushers (DB) 16kg x8 (+2kg -3 reps)
Wel 3 reps minder, maar is 2 kilo meer dan voorheen. Even ter vergelijking, vorige week deed ik 14kg x9 en toen kon ik al niks meer.

Upright Row 47,5kg x12 (+2,5 kg)
Ik heb deze al met 50kg gedaan maar kon de vorm toen niet goed houden. Nu met stapjes omhoog en voelt vele malen beter!

DB Flyes 26kg x10
Had misschien wat meer ingezeten maar voelde wat naar stretchen bij m'n aanhechting naar de schouder. Uit voorzorg dus niet over de 10 gegaan en de 3's rustig uitgevoerd.

Leg Curls 90kg (fullstack) x10
Gek. Ik kan wel 90kg 10 keer doen, maar daarna krijg ik 90kg met geen mogelijkheid meer weg voor de 3's. Alsof m'n hams het opgeven..dus de 3's met 70kg gedaan voor een goede ROM. Wel epic feel!

Conclusie..ik dacht dat het een k*t training zou worden na de FSQ en prompt haal ik her en der meer reps. Voelde echt geweldig. Vooral die Inverse Rows zijn een geniale vondst. Toch apart, samen met de Chest-Supported DB rows zijn dat oefeningen die ik nog nooit had gedaan hiervoor en nu voor geen goud zou willen missen in rugroutine.

Merkte toen ik richting de gym reed wel dat het wat 'saai' aanvoelde. Oh, vandaag weer schema A. Maar goed, de uitdaging ligt dan in het meer doen dan je kon, dus achteraf een ontzettend goed gevoel overgehouden aan de training.

Carbs zijn omlaag gegaan, zit nu rond de 2800/2900 kcal per dag op trainingsdagen. Op rustdagen iets eronder omdat ik dan echt weinig uitvoer qua beweging. Ben bijna 10kg aangekomen sinds begin augustus..dus tijd om rustiger aan te doen.

Waar kun je trouwens goede vetmetingen laten doen? 7 punts meting oid? Kan wel zoeken maar vraag her hier even, kunnen jullie weer karma ontvangen :D:D

Lekkere training en lekker die pr's :)

Ik heb zelf een huidplooi meter en gebruik een driepuntsmeting als indicatie (1-2 cm naast navel, borst en bovenbeen)

mm bij elkaar optellen en dan deze tabel als indicatie http://www.huidplooimeter.nl/table1.html

Lekkere training zo met die PR's!

Zo! Vandaag weer getraind in alle rust. Die vrijdag is heerlijk rustig qua mensen, op het hoogtepunt waren er denk ik 10 mensen inde hele sportschool haha. En dan de training!

RDL 85x8
Grip..tja.

Pullups (Supinated) +10kg x9 (+2kg +1 rep) PR
Ik dacht ik pak eens 2 kilo meer! Resultaat, 2 kilo meer en 1 rep meer haha :o

Dips +22kg x9 (-2 reps)
3's gingen wel heel makkelijk vreemd genoeg.

Chest Supported DB row 30kg x13 (+1 rep) PR

Hammer Curl (Afwisseling) 20kg x10

Overhead Rope Extensions 35kg x8

Side Laterals 14kg x12 (+1 rep)

Reverse Flyes 16kg x15 (18 en 20 waren bezet)

Leg Extensions 125kg (fullstack +15) x16 (+4 reps) PR

Weer 3 PR's, voelde me ook energiek en sterk! Die leg extensions gingen ook echt heel hard. En geen halve ROM"s, maar juist bovenin even vasthouden. Echt bizar goed te doen!

Wellicht heeft het er niks mee te maken, maar is te toevallig anders. Sinds gisteren de pre-workout meals omgezet naar volkoren pasta in plaats van basmati rijst. En sinds die omzetting opeens weer PR's en flink sterke trainingen! Blijf dat voorlopig maar even doen dus, lijkt alsof ik er beter op reageer.

Goede training man! Lekker die PR's!

Ik heb zelf een huidplooi meter en gebruik een driepuntsmeting als indicatie (1-2 cm naast navel, borst en bovenbeen)

mm bij elkaar optellen en dan deze tabel als indicatie http://www.huidplooimeter.nl/table1.html

Thanks! Kan geen karma geven haha..moet verdelen.

Goede training man! Lekker die PR's!

Thanks! :) Ging weer lekker ja! Zit wel ff met die leg extensions. Fullstack is 110kg, hangt nu al 15 extra aan..

Thanks! Kan geen karma geven haha..moet verdelen.

Thanks! :) Ging weer lekker ja! Zit wel ff met die leg extensions. Fullstack is 110kg, hangt nu al 15 extra aan..

Hmm als ik die tabel aanhouw verklaart het een beetje waarom ik met mijn 7 punts op 11% uitkom terwijl het eerder 16 is. Namelijk 31mm t/m leeftijd 29 (bijna voor mij) is vrij laag. Vergelijk ik mij met de 30+ groep kom ik ergen net boven 16 uit haha. Denk dat dat realistischer is. Vroeg oud? :p

Hmm die leg extensions ja. Ik pak lunges daarvoor in de plaats. Jij toch ook? Of heb je die in A?

Hmm die leg extensions ja. Ik pak lunges daarvoor in de plaats. Jij toch ook? Of heb je die in A?

Lunges zitten bij A in samen met de FSQ. Alhoewel ik die ook wel eens afwissel met de 'reguliere' leg curls. Zou kunnen dat ik een switch maak en de lunges bij B in doe om de extensions te vervangen. Dan ga ik in het andere schema gewoon weer terug op standaard leg curls.

Ik doe leg extensions en curls met 1 been tegelijk.

Verder erg sterke trainingen. Good bezig!

Ik doe leg extensions en curls met 1 been tegelijk.

Verder erg sterke trainingen. Good bezig!

Dat is inderdaad nog wel een goede oplossing, heb ik ook wel eens eerder gedaan. Alhoewel ik het dan minder prettig vind, is het wel een prima oplossing.

Training van vanochtend:

Front Squat 75kg x10
Daarna 80kg gedaan op de 3's. Dat red ik nog niet voor 10 maar voelt wel prettig bij de 3's.

Chinups (Pronated, wide grip) +8kg x7 (+2kg -2 reps)
Wou even proberen of dit ging lukken maar kwam er met de reps niet aan. Daarna teruggegaan naar de 6kg voor de 3's (dat is ~10RM)

Incline BP 75kg x8 (-1 rep)
Deze gaat maar niet omhoog..

Inverse TRX rows +5kg x11 (+2,5kg -2 reps)
Prima, 5kg added weight en ging lekker!

DB Curls (Armen tegen buik aan) 14kg x10
Armen zijn toch niet het sterkste punt..

Skullcrushers (DB) 16kg x7 omdat 14 bezet was.
Daarna voor 3's teruggegaan zodra 14 er weer was.

Upright Row 50kg x10 (+2,5kg -2 reps)

DB Flyes 26kg x12

Verder nog wat calf raises en hanging leg raises gedaan. Lunges overgeslagen omdat m'n benen echt gesloopt waren van de FSQ. Had Leg Curls willen doen maar die bleef bezet. Prima training overall. Morgen nog een dagje schema B doen en dan is het weer klaar voor deze week.

Rug is wel het sterke punt in m'n trainingen. Daar maak ik echt gemakkelijk gains op ook. Benen kan ik ook vrijwel telkens wat zwaarder aanpakken, alhoewel dat ook mentaal is. FSQ 75x10 is wel verdomd zwaar bij de laatste reps, vind dat echt een heerlijke oefening voor low-rep sets maar zodra het boven 5/6 uit komt wordt het echt mentaal. Zie er ook vrijwel telkens tegenop om die 10RM daarop te halen.

Gewicht zal ik morgen weer even meten. Eet nu structureel wat minder kcals, maar dat heeft nog geen negatief effect op de trainingen so far. Gisteren en eergisteren zelfs PR's gezet, vandaar ook trouwens op de inverse rows.

Even een update. Zondag niet getraind, was wat laat geworden in de kroeg :o Plus het was verrekte mooi weer, dus zijn we met een clubje buiten een balletje wezen trappen..beter alternatief. Vanavond is m'n vaste off-day vanwege de drukte. Dus morgen weer oppakken voor week 3. Geen pijntjes zoals vorige keer voor de deload, pak misschien nog een week erachteraan van reguliere training. Bekijk wel even hoe ik me voel en ga op basis daarvan beslissen.

Was idd prima weer dit weekend :)

Als deloaden niet hoeft dan prima toch. Ik merk trouwens ook minder pijntjes deze cycle. Vooral polsen zijn minder gevoelig.

Training van vandaag! Was behoorlijk afzien zeg..halverwege had ik er al geen zin meer in en voelde ik me moe. Hart aan de race, zweten als een otter..toch afgemaakt!

Regular Deadlift (Afwisseling) 110kg x12 (no straps, mixed grip)
Wilde hier toch grip trainen maar ook de rest van m'n lichaam. Wel gefocust op langzame negatives.
Was allemaal geen probleem hier.

Pullups +10kg x9 (same)

Dips +22kg x10 (+1 rep)

Chest Supported DB Row 30kg x11 (-2 reps)

Side Laterals 12kg x15 (14 bezet) daarna 3's met 14.
Hierna voelde ik me echt belabberd qua energie. Dit ging met de grootst mogelijke moeite.

Reverse Flyes 18kg x10
Had meer ingezeten qua kracht misschien.

Overhead Rope Extensions 35kg x8 (same)

Seated Incline DB Curls 14kg x10
Daarna 16kg voor 3's

Leg Extensions (single leg) 70kg x10

Qua kracht dus geen terugval of verbetering. Maar qua energie..man man..maar had ook wat te weinig gegeten merkte ik, zal daar wel door komen. Morgen wat grotere meal en wat dichter op de training, kijken hoe dat uitpakt.

Prima training verder toch?

Offday kan altijd toch, qua energie. En anders toch maar deloaden volgende week?

Terug
Naar boven