Fitness Seller

misselijk tijdens training

Drink je normaal gesproken ook geregelt red bull of andere dranken met caffeine er in? Die maat van mij had wel eens een kopje koffie op maar nog nooit wat anders met caffeine erin als je er gevoelig voor bent kan het in ieder geval je bloeddruk verhogen (ik denk dat je hartslag daardoor ook al wat hoger ligt als normaal) en dat met een lekkere stevige trainingssessie wie weet?

ik word ook vaak misselijk tijdens training hoor, vooral als ik wel zwaar ga maar niet 100% geconcentreerd ben... als ik echt voor pr ga of iets dergelijks dan let ik er nie op en ik heb ook nog nooit moeten kotsen, zolang je niet braakt als een gek of iets dergelijks is er denk ik niks aan de hand

Ik word alleen misselijk tijdens het squatten soms als ik lekker zwaar ga, omdat dit een grote druk uitoefent op een maag denk ik, maar bij schouders trainen zou je je als het nog eens voorvalt toch eens moeten laten controleren denk ik of tewel je conditie verbeteren.

heb 't ook vooral met benen trainen. 4 setjes squat gaatm nog, maar dan leg press erachteraan word toch even te veel. Hou 't soms maar bij 6 setjes voor benen 2x min de week. langere rustpauzes tussen de sets wil ook wel eens helpen.

Ik heb het ooit ook eens heel erg gehad bij mij had te maken met voeding twas smorgens en had nog niet zo veel gegeten moest echt bijna overgeven en kreeg het warm en koud maarja is nog maar 1 keer gebeurt en is al lang geleden :D

*super bump*

Ik voel me vooral misselijk/licht in mn hoofd bij het benen trainen. Zou te weinig glucose ook 1 van de redenen zijn?

Als je misselijk wordt tijdens de training betekent dat bijna altijd dat je teveel eten in je maag hebt zitten.
Minimaal een uur wachten na de maaltijd voordat je gaat trainen.
Met benen wacht ik soms zelfs wat langer en heb op die manier nooit meer last van misselijkheid,
terwijl ik soms met een belachelijk hoog volume en tempo train.

- Wat Jaytjuh zegt (hangt ook af van hoe veel & wat je gegeten hebt, sowieso vet mijden kort voor de training, snelle suikers & losse aminozuren worden wel snel opgenomen)
- Te weinig energie (te lang geleden gegeten) kan je merken aan dat je je ook flauw begint te voelen en geen fut meer hebt. Oplossing kan zijn wat snelle carbs te nemen voor de training zoals dextrose, maltodextrine, WMS/Vitargo.
- Te veel drinken tijdens training. Als je wilt drinken tijdens de training max 1 slok per keer. Zo veel mogelijk spreiden dus.
- De caffeïne kan dat ook veroorzaken, simpel om te testen: neem eens geen caf en als je het dan nog hebt lag het daar niet aan... Sowieso die dranken niet binnen een uur voor de training drinken.
- Je lichaam kan niet goed tegen de middelen die je PWO neemt (weet niet of je dan dingen neemt)
- Kan ook nog wat anders zijn maar de kans is groot dat het hier tussen staat. Zo niet ga je mss best eens naar de dokter, better safe than sorry, in het ergste geval zou het bv iets als suikerziekte kunnen zijn waardoor je je flauw voelt bij inspanning.

Laatst bewerkt:
Als je misselijk wordt tijdens de training betekent dat bijna altijd dat je teveel eten in je maag hebt zitten.
Minimaal een uur wachten na de maaltijd voordat je gaat trainen.
Met benen wacht ik soms zelfs wat langer en heb op die manier nooit meer last van misselijkheid,
terwijl ik soms met een belachelijk hoog volume en tempo train.

Krijg je dan geen hongergevoel tijdens het trainen?

Ik heb hier ook veel last van, ook op niet-trainingsdagen. Veelal moet ik tijdens het trainen boeren laten, dat lucht meestal iets op.

Ik denk dat het ook veelal met conditie te maken heeft, in de zomer ga ik lekker veel zwemmen.

Alleen snap ik de misselijkheid op niet-trainingsdagen niet..

Grootste kans is dat slechte voeding dan de oorzaak is. (te eenzijdig, geen fruit, veel vet en zeker in de combinatie met koolzuurhoudende drank, ...)
Mogelijk ook een supplement dat je ook op niet trainingsdagen neemt?

Ik weet niet wat je eet of welke supps je neemt en niets anders over je dus kan een slechte gok zijn.

Grootste kans is dat slechte voeding dan de oorzaak is. (te eenzijdig, geen fruit, veel vet en zeker in de combinatie met koolzuurhoudende drank, ...)
Mogelijk ook een supplement dat je ook op niet trainingsdagen neemt?

Ik weet niet wat je eet of welke supps je neemt en niets anders over je dus kan een slechte gok zijn.

Het is inderdaad vrij eenzijdig, maar het bestaat alleen uit BB-waardig voeding; kip, vis, eieren, kwark, rijst, brood , havermout etc. Geen andere grapjes, als koolzuurhoudende dranken. Al moet ik zeggen dat ik op niet-trainingsdagen geen fruit eet, maar alleen een vitaminepil inneem. Verder neem ik gewoon the usual whey shake (ADP).

Zou dit een oorzaak kunnen zijn?

Groenten zie ik er al niet tussen staan en dus ook weinig fruit. Probeer toch een minimum aan groenten te eten elke dag en 2 stukken fruit per dag (zelfs al neem je vitaminepil).
Antioxidanten zijn ook heel belangrijk en die krijg jij bijna niet binnen met je voeding. Ze zijn belangrijk voor je stofwisseling. Een goede stofwisseling staat ook gelijk met betere opname voedingsstoffen en hogere vetverbranding en nog een hoop positieven dingen.

Eventueel elke dag ook wat rodebietensap drinken, veel antioxidanten & verbeterd conditie (wat ook powertraining helpt).

Laatst bewerkt:
Groenten zie ik er al niet tussen staan en dus ook weinig fruit. Probeer toch een minimum aan groenten te eten elke dag en 2 stukken fruit per dag (zelfs al neem je vitaminepil).
Antioxidanten zijn ook heel belangrijk en die krijg jij bijna niet binnen met je voeding. Ze zijn belangrijk voor je stofwisseling. Een goede stofwisseling staat ook gelijk met betere opname voedingsstoffen en hogere vetverbranding en nog een hoop positieven dingen.

Nee je hebt gelijk! Groenten eet ik wel, vergeten te benoemen. Alleen ik zal in ieder geval meer fruit en groenten eten, kijken hoe dat uitpakt.

Met betrekking tot de anti-oxidanten. Kun je in de bulk ook groene thee drinken of capsules innemen aangezien het je metabolisme verhoogt en zodoende meer kcal verbrand, dat is toch niet erg voordelig in de bulk? Thnx.

Nee je hebt gelijk! Groenten eet ik wel, vergeten te benoemen. Alleen ik zal in ieder geval meer fruit en groenten eten, kijken hoe dat uitpakt.

Met betrekking tot de anti-oxidanten. Kun je in de bulk ook groene thee drinken of capsules innemen aangezien het je metabolisme verhoogt en zodoende meer kcal verbrand, dat is toch niet erg voordelig in de bulk? Thnx.
Een verhoogd metabolisme zorgt niet enkel voor hogere vetverbranding maar ook een betere opname van voedingsstoffen. Ook eiwitten worden dan beter opgenomen wat natuurlijk alleen positief is.
Dus als je dat in de bulk neemt ga je minder vet bij krijgen & je spieren sneller groeien. (dit effect zal maximaal een invloed hebben van enkele procenten dus ook niet te veel van verwachten)

Laatst bewerkt:
Een verhoogd metabolisme zorgt niet enkel voor hogere vetverbranding maar ook een betere opname van voedingsstoffen. Ook eiwitten worden dan beter opgenomen wat natuurlijk alleen positief is.
Dus als je dat in de bulk neemt ga je minder vet bij krijgen & je spieren sneller groeien.

Nooit zo bekeken mbt stofwisseling. Hoe kan het dat je minder vet bijkrijgt? Het is toch zo teveel kcal -> vetopslag.

Ik zat er altijd mee, omdat het de hongergevoel verdringt dat leek me niet echt handig in de bulk. Ik ga zeker groene thee extract capsules bestellen. Thnx!

Edit:
Oke zie nu pas je wijziging:)

Laatst bewerkt:
Oh ja, dat je er minder honger van hebt vind ik te verwaarlozen, je zult nog altijd evenveel kunnen eten als anders.
Allemaal wat complex en er komen nog vele dingen bij kijken, zoek mss eens via google naar wat meer uitleg er over als je dat wenst. Om je vraag te beantwoorden: het gaat je vetopslag niet verhogen.

Misselijkheid en duizeligheid kan ook een simpelere oorzaak hebben;)
Adem in houden en persen.. Als je dat een hele oefening doet terwijl je zwaar drukt ben je zo weg!

Krijg je dan geen hongergevoel tijdens het trainen?

Ik heb hier ook veel last van, ook op niet-trainingsdagen. Veelal moet ik tijdens het trainen boeren laten, dat lucht meestal iets op.

Ik denk dat het ook veelal met conditie te maken heeft, in de zomer ga ik lekker veel zwemmen.

Als ik hard train krijg ik juist geen honger op het moment zelf. Heb bijvoorbeeld weleens een beetje trek aan het begin van de trianing maar dan verdwijnt dat snel

ik heb dat altijd van de warmte, ga tussen mijn setjes door eens rap eventjes buiten staan, half minuutje fzo

Ik heb bij 30% van mijn trainingen last van misselijkheid en benauwdheid.
Ligt vnl aan intensiteit en voeding denk ik. Tussen je oefeningen door even wat rondlopen/water drinken en een luchtje scheppen helpt meestal al.

Terug
Naar boven