Fitness Seller

misselijk tijdens training

Misselijkheid en duizeligheid kan ook een simpelere oorzaak hebben;)
Adem in houden en persen.. Als je dat een hele oefening doet terwijl je zwaar drukt ben je zo weg!

Dat zou ook wel een goede verklaring kunnen zijn. Ik eet zelf op trainingsdagen altijd op de zelfde tijden. Ik ben 2 keer echt misselijk geweest waarvan 1 keer tot kotsen, heb dat alleen bij m'n benen dag gehad. Misschien onbewust dus een foute ademhalingstechniek bij been oefeningen.

Juist, en als je dan ook nog eens te snel opstaat na een zware legpress zie je ook meteen sterretjes en pleur je zo om.. Altijd ff blijven zitten voor je opstaat :P

Wat bij mij echt veel helpt zijn die ALoë Vera drankjes :) Vooral bij beentrainingen.. KLinkt gek maar die zijn echt super :D Cactus drankje

Gewoon kijken of het vaker voorkomt. Zo niet, gewoon lekker door blijven trainen. Wel, kijken of er iets in je training of voeding veranderd is wat de oorzaak kan zijn. Als het dan nog niet over is, gewoon een bezoekje brengen aan de huisarts. Zo'n ramp is dat nou ook weer niet.

Maar ik denk inderdaad gewoon dat je net iets te ver door bent gegaan. Dat in combinatie met misschien voeding. Je geeft zelf al aan dat je 1,5 voor het trainen hebt gegeten. Als je hier niet aan gewend bent en het anders doet, kan je lichaam daar ook op reageren.

goed opwarmen en het wat rustig aandoen,
ik doe het toch zo want ik had in het begin ook het gevoel dat ik misselijk was

Terug
Naar boven