Fitness Seller

MJ's log

Marijn

Ripped Bodybuilder
Waardering
13
Lengte
1m76
Massa
82kg
Na ruim een jaar actief te zijn op dit forum, neem ik nu even de tijd om ook mijn dagboek te beginnen.

Voor mij begon de passie voor trainen met gewichten zo'n 4-5 jaar geleden. Toen zat ik nog op de middelbare school. Ik ging dan af en toe met een paar jongens mee het hokje in waar een paar apparaten stonden en wat gewichten lagen.
Ik had er totaal geen verstand van. Hun ook niet zo veel dus we deden maar wat.
Het waren tijden van 200 push-ups per dag en 300 sit-ups.
Ik verdiepte me er ook nog niet echt in maar het was gewoon ''stoer'' om te doen.
Een six-pack krijgen was toen het doel. (wat ik nogsteeds niet heb)
Toen was ik klaar met met mijn VMBO-t opleiding en ging de toelatingstest doen voor het CIOS. Toen ik in groep 3 van de basisschool zat wist ik al dat ik naar het CIOS wilde.
De dag was daar, 2 april. Na wat nutteloze tests gedaan te hebben was het afwachten op de uitslag. Een 5,3 was mijn gemiddelde. Ik werd dus niet direct toegelaten, dat vond ik zo erg dat ik zelfs moest huilen want ik wilde zoooo graag naar het CIOS. Na 2 weken kreeg ik een brief binnen, daarin stond dat ik toch toegelaten was. O wat was ik blij :P.
Na een half jaar begon ik met wat klasgenoten daar te fitnesse. Een van de jongens deed al zo'n 2 jaar aan fitness en wist er dus het een en ander van. Zo ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in fitness.

Ik basketballde toen ook. Basketball is mijn eerste liefde op sportgebied, dat doe ik al sinds ik 5 ben, maar door het drukke schooljaar en een slecht seizoen had ik besloten om te stoppen. In tussen fitnesste ik al een stuk meer en besloot een abonnement te nemen bij een sportcentrum.

Een nieuwe verslaving was geboren. In het begin was het meer fitness, daar heb ik ruim een jaar aan verknoeit. Toen begon ik het bodybuilden te ontdekken en begon de lichamen steeds mooier te vinden. DIT IS WAT IK WIL dacht ik. Tot vandaag de dag draait alles om trainen en voeding. Ik wil er ALLES van weten.

Vandaag ga ik beginnen met mijn nieuwe schema. Mijn vorige schema was een HST cyclus. Dat is me wel bevallen.
Ik heb er ongeveer 1,5 kilo gegained. Ik heb nu ruim 2,5 week niet echt meer getraind. Wel heb ik maximaal testen gehad op school.
Resultaten tot zover:
- Bench Press: 80 kg. (Omdat mijn schouders niet helemaal recht staan train ik de borst alleen maar met dumbbells. ik was dus wel tevreden met 80 kg want dat had nooit gedacht)
- Leg press: 7x 223 kg. (Ook wel tevreden mee)
- Leg ext.: 7x 119 kg.
- Lat pulldown: 84kg (erg ontevreden mee)
- Pectoral Fly: 112kg.
- Biceps curl met EZ stang: (moet nog gedaan worden)
- Leg curl: (moet nog gedaan worden)
- sit-ups: (moet nog gedaan worden)

Ik zal voor de meeste onderdelen rond de 8-9 zitten denk ik als punt. Het word berekent op lichaamsgewicht.

Mijn schema:
3 setjes - 6 tot 8 herhalingen
na 4 weken ga ik over op 4 setjes.

Dag 1: Borst / Triceps / Schouders / Buik

Dag 2: Rug / Biceps / Buik

Dag 3: Benen / Buik

Oefeningen:
Borst: Bench Press, Incline Fly, Cable Cross, Incline Dumbbell Press.

Triceps: Cable Pulldown, kickback, closegrip BP

Rug: Deadlift, Lat pulldown, barbell row, dumbbell row, seated cable row

Benen: squat, leg press, leg ext., calve raises, leg curl

Schouders: Military press, lateral cable rais, lateral dumbbell rais

Buik: dragon flag (proberen tenminste), crunches, leg rais, schuine leg rais.

Lichaamssamenstelling post ik later op de dag, omdat ik die zometeen ga meten.

Voel je vrij om kritiek op mijn schema te geven, voedingsschema komt er ook nog aan.

Groetjes Marijn

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
thanks

ik heb er net een lekker training opzitten.
Die goede borsttrainingen heb ik gemist.
Triceps en schouders ging iets minder maar dat was ook te verwachten na 2 weken niet getraind te hebben.

Ook ben ik van te voren op de weegschaal gaan staan:
precies 66 kg. gaf hij aan.
Met 14% vet.
Ben dus gelukkig niks verloren in die 2 weken vol stress, haast, slechter eten en niet trainen.

succes, en probeer zo veel mogelijk met losse gewichten te trainen;)

thanks

ik heb nu echt lekkere spierpijn overgehouden van gister, dat is lang geleden.
morgen ga ik snel even rug / biceps en buik trainen voordat ik naar eindhoven ga.
Kan eindelijk weer eens kleren kopen, kijken of ze iets leuks hebben

ga je ook je trainingen noteren?

vb:
benchpress
10x20
5x60
3x80 ......

Zal wel moetne he ;) anders kunnen we geen complimenten geven ;)

ga ik doen, maar nu de eerste trainingn moet ik eerst proberen wat ik zo'n beetje aan kan.

naja gister deed ik:
Bench Press: 65 kilo (niet mijn sterkste punt dus)
Incline Fly: dumbbells van 16 (was te licht)
Incline Press: dumbbells van 24 (ook net iets te licht)
Cable Cross: aan elke kant 35 kilo (ging wel lekker)

Military press: 30 kilo (te licht)
Lat. rais: dumbbells van 12 kilo.
lat. cable rais: achterwegen gelaten omdat ik een beetje last kreeg van mijn schouders.

Kickback: k*toefening, doe ik nooit meer :P
Cable pulldown: 20 kilo
Closegrip bench press: 50 kilo, deze ga ik vervangen voor skull crusher, want het werd me wat te zwaar voor de borst

6 tot 8 reps, 3 setjes.. staat in de begin post ;)

heb er net een matige rugtraining opzitten, normaal train ik op vrijdag maar had gister geen tijd en 's morgens train ik niet zo lekker.
Vandaag stond rug / biceps/ buik op het programma.
Het zou de eerste keer worden dat ik ging deadliften. Ik begon met 90 kilo, dat was toch wel te licht. Daarna 100 kilo. Dat ging lekker, gevolgd door 105 kilo en dat ging nog lekkerder. Wat een heerlijke oefening.
Barbell row stond ook in het rijtje, maar dit heb ik nooit zon lekkere oefening gevonden maar het doet het wel goed :P. 55 kilo pakte ik bij deze. Lat pulldown: 74,5 kilo (was net niet te licht) Ik doe deze oefening omdat ik niet verzwaard pull-ups kan doen. Shrugs: 60 kilo, ging wel goed. Toen biceps, ik heb al een tijdje last van mijn onderarm dus biceps liet ik liggen na de preacher curls. Toen heb ik de training afgesloten met een rondje buikspieren.

nette dead, voro de eerste keer

thanks ben gezegend met een redelijk sterke rug vanaf me geboorte al volgens mij :D

Marijn zei:
thanks ben gezegend met een redelijk sterke rug vanaf me geboorte al volgens mij :D

Wel beetje gevaarlijk dat je begint met deadlifting met 90 kg, nooit 40 kg eerst geprobeert, tenslotte is deadlifting gevaarlijk als je het niet goed doet...

ik had een spiegel aan de voorkant en zijkant, kon dus goed opletten of ik het goed deed

vandaag het ik precies een jaar een relatie met mijn vriendin. Ze had een dagje thermaalbad gepland. Na veel verkeerd en omrijden kwamen we daar aan.
Ik met mijn vette spierpijn in me rug had er wel zin in, leek me wel relaxt voor mijn rug.
Resultaat: minder spierpijn in mijn rug door al het bubbelen en drijven in zout water.
Ook nog 12 minuten in een snelbruiner gestaan.
Heeft me allemaal zeker goed gedaan.

gister en lekkere beentraining gehad.
Squat (smith): 105 - 120 - 120 kilo
leg ext.: 3x 92 kilo
leg curl: 3x 70 kilo
seated calve rais: 3x 80 kilo
lunge: 3x dumbbells van 24 kilo.

vanavond: borst

gister en lekkere beentraining gehad.
Squat (smith): 105 - 120 - 120 kilo