Marijn
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 13
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 82kg
Na ruim een jaar actief te zijn op dit forum, neem ik nu even de tijd om ook mijn dagboek te beginnen.
Voor mij begon de passie voor trainen met gewichten zo'n 4-5 jaar geleden. Toen zat ik nog op de middelbare school. Ik ging dan af en toe met een paar jongens mee het hokje in waar een paar apparaten stonden en wat gewichten lagen.
Ik had er totaal geen verstand van. Hun ook niet zo veel dus we deden maar wat.
Het waren tijden van 200 push-ups per dag en 300 sit-ups.
Ik verdiepte me er ook nog niet echt in maar het was gewoon ''stoer'' om te doen.
Een six-pack krijgen was toen het doel. (wat ik nogsteeds niet heb)
Toen was ik klaar met met mijn VMBO-t opleiding en ging de toelatingstest doen voor het CIOS. Toen ik in groep 3 van de basisschool zat wist ik al dat ik naar het CIOS wilde.
De dag was daar, 2 april. Na wat nutteloze tests gedaan te hebben was het afwachten op de uitslag. Een 5,3 was mijn gemiddelde. Ik werd dus niet direct toegelaten, dat vond ik zo erg dat ik zelfs moest huilen want ik wilde zoooo graag naar het CIOS. Na 2 weken kreeg ik een brief binnen, daarin stond dat ik toch toegelaten was. O wat was ik blij
.
Na een half jaar begon ik met wat klasgenoten daar te fitnesse. Een van de jongens deed al zo'n 2 jaar aan fitness en wist er dus het een en ander van. Zo ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in fitness.
Ik basketballde toen ook. Basketball is mijn eerste liefde op sportgebied, dat doe ik al sinds ik 5 ben, maar door het drukke schooljaar en een slecht seizoen had ik besloten om te stoppen. In tussen fitnesste ik al een stuk meer en besloot een abonnement te nemen bij een sportcentrum.
Een nieuwe verslaving was geboren. In het begin was het meer fitness, daar heb ik ruim een jaar aan verknoeit. Toen begon ik het bodybuilden te ontdekken en begon de lichamen steeds mooier te vinden. DIT IS WAT IK WIL dacht ik. Tot vandaag de dag draait alles om trainen en voeding. Ik wil er ALLES van weten.
Vandaag ga ik beginnen met mijn nieuwe schema. Mijn vorige schema was een HST cyclus. Dat is me wel bevallen.
Ik heb er ongeveer 1,5 kilo gegained. Ik heb nu ruim 2,5 week niet echt meer getraind. Wel heb ik maximaal testen gehad op school.
Resultaten tot zover:
- Bench Press: 80 kg. (Omdat mijn schouders niet helemaal recht staan train ik de borst alleen maar met dumbbells. ik was dus wel tevreden met 80 kg want dat had nooit gedacht)
- Leg press: 7x 223 kg. (Ook wel tevreden mee)
- Leg ext.: 7x 119 kg.
- Lat pulldown: 84kg (erg ontevreden mee)
- Pectoral Fly: 112kg.
- Biceps curl met EZ stang: (moet nog gedaan worden)
- Leg curl: (moet nog gedaan worden)
- sit-ups: (moet nog gedaan worden)
Ik zal voor de meeste onderdelen rond de 8-9 zitten denk ik als punt. Het word berekent op lichaamsgewicht.
Mijn schema:
3 setjes - 6 tot 8 herhalingen
na 4 weken ga ik over op 4 setjes.
Dag 1: Borst / Triceps / Schouders / Buik
Dag 2: Rug / Biceps / Buik
Dag 3: Benen / Buik
Oefeningen:
Borst: Bench Press, Incline Fly, Cable Cross, Incline Dumbbell Press.
Triceps: Cable Pulldown, kickback, closegrip BP
Rug: Deadlift, Lat pulldown, barbell row, dumbbell row, seated cable row
Benen: squat, leg press, leg ext., calve raises, leg curl
Schouders: Military press, lateral cable rais, lateral dumbbell rais
Buik: dragon flag (proberen tenminste), crunches, leg rais, schuine leg rais.
Lichaamssamenstelling post ik later op de dag, omdat ik die zometeen ga meten.
Voel je vrij om kritiek op mijn schema te geven, voedingsschema komt er ook nog aan.
Groetjes Marijn
Voor mij begon de passie voor trainen met gewichten zo'n 4-5 jaar geleden. Toen zat ik nog op de middelbare school. Ik ging dan af en toe met een paar jongens mee het hokje in waar een paar apparaten stonden en wat gewichten lagen.
Ik had er totaal geen verstand van. Hun ook niet zo veel dus we deden maar wat.
Het waren tijden van 200 push-ups per dag en 300 sit-ups.
Ik verdiepte me er ook nog niet echt in maar het was gewoon ''stoer'' om te doen.
Een six-pack krijgen was toen het doel. (wat ik nogsteeds niet heb)
Toen was ik klaar met met mijn VMBO-t opleiding en ging de toelatingstest doen voor het CIOS. Toen ik in groep 3 van de basisschool zat wist ik al dat ik naar het CIOS wilde.
De dag was daar, 2 april. Na wat nutteloze tests gedaan te hebben was het afwachten op de uitslag. Een 5,3 was mijn gemiddelde. Ik werd dus niet direct toegelaten, dat vond ik zo erg dat ik zelfs moest huilen want ik wilde zoooo graag naar het CIOS. Na 2 weken kreeg ik een brief binnen, daarin stond dat ik toch toegelaten was. O wat was ik blij
.Na een half jaar begon ik met wat klasgenoten daar te fitnesse. Een van de jongens deed al zo'n 2 jaar aan fitness en wist er dus het een en ander van. Zo ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in fitness.
Ik basketballde toen ook. Basketball is mijn eerste liefde op sportgebied, dat doe ik al sinds ik 5 ben, maar door het drukke schooljaar en een slecht seizoen had ik besloten om te stoppen. In tussen fitnesste ik al een stuk meer en besloot een abonnement te nemen bij een sportcentrum.
Een nieuwe verslaving was geboren. In het begin was het meer fitness, daar heb ik ruim een jaar aan verknoeit. Toen begon ik het bodybuilden te ontdekken en begon de lichamen steeds mooier te vinden. DIT IS WAT IK WIL dacht ik. Tot vandaag de dag draait alles om trainen en voeding. Ik wil er ALLES van weten.
Vandaag ga ik beginnen met mijn nieuwe schema. Mijn vorige schema was een HST cyclus. Dat is me wel bevallen.
Ik heb er ongeveer 1,5 kilo gegained. Ik heb nu ruim 2,5 week niet echt meer getraind. Wel heb ik maximaal testen gehad op school.
Resultaten tot zover:
- Bench Press: 80 kg. (Omdat mijn schouders niet helemaal recht staan train ik de borst alleen maar met dumbbells. ik was dus wel tevreden met 80 kg want dat had nooit gedacht)
- Leg press: 7x 223 kg. (Ook wel tevreden mee)
- Leg ext.: 7x 119 kg.
- Lat pulldown: 84kg (erg ontevreden mee)
- Pectoral Fly: 112kg.
- Biceps curl met EZ stang: (moet nog gedaan worden)
- Leg curl: (moet nog gedaan worden)
- sit-ups: (moet nog gedaan worden)
Ik zal voor de meeste onderdelen rond de 8-9 zitten denk ik als punt. Het word berekent op lichaamsgewicht.
Mijn schema:
3 setjes - 6 tot 8 herhalingen
na 4 weken ga ik over op 4 setjes.
Dag 1: Borst / Triceps / Schouders / Buik
Dag 2: Rug / Biceps / Buik
Dag 3: Benen / Buik
Oefeningen:
Borst: Bench Press, Incline Fly, Cable Cross, Incline Dumbbell Press.
Triceps: Cable Pulldown, kickback, closegrip BP
Rug: Deadlift, Lat pulldown, barbell row, dumbbell row, seated cable row
Benen: squat, leg press, leg ext., calve raises, leg curl
Schouders: Military press, lateral cable rais, lateral dumbbell rais
Buik: dragon flag (proberen tenminste), crunches, leg rais, schuine leg rais.
Lichaamssamenstelling post ik later op de dag, omdat ik die zometeen ga meten.
Voel je vrij om kritiek op mijn schema te geven, voedingsschema komt er ook nog aan.
Groetjes Marijn