XXL Nutrition

Moeilijke films

CitizenD

Freaky Bodybuilder
Waardering
33
Het leek me wel leuk om bepaalde moeilijke films hier te posten,waarover we een beetje kunnen discussiëren, aangezien sommige een open einde hebben of op zn geheel gewoon mysterieus zijn zoals..

Solaris
Veel mensen zal deze film niets zeggen, maar ik heb hem dus gekeken, na aanleiding van het feit dat Spiertje16 en nog een paar mensen het erover hadden en het sprak me wel aan.

Aan de ene kant vond ik het een goede film, aan de andere kant niet. Er gebeurde eigelijk niets, maar het is wel zo'n film die je niet snel vergeet en waar je dagen over na kunt denken.

Ik denkzelf dat het zo in elkaar zit:
De eerste 3 tot 5 minuten zijn echt,daarna is ALLES een droom. In een korte dialoog vertelde een man dat hij het grootste gedeelte van de reis zal slapen, bingo! Hij droomt gewoon over Solaris, zijn vrouw en de crew, terwijl hij in een capsule zit op weg NAAR Solaris.

Uiteraard komt vanalles aan bod in zijn droom, ik denk wel dat hij zn vrouw echt heeft leren kennen en dat ze niet een bedenksel is, maar omdat ze zelfmoord had gepleegd terwijl hij nooit wist waarom, past hij 'onbewust die droom aan in zijn voordeel. Hij krijgt de kans om weer met haar te praten, en met haar samen te zijn.

Volgens mij is dat het hele eieren eten. Ook wordt er iets gezegd als'En de Dood zal niet meer heersen',juist dat komt goed naar voren, natuurlijk wou hij het liefst dat hij de dood van zn vrouw ongedaan kon maken.

Ben benieuwd, wat jullie hiervan vinden, helaas zullen niet veel hem gezien hebben denk ik.

Daarna gaan we natuurlijk verder met een andere film die wazig is.

Dat is inderdaad een moeilijke film. Ik heb 'm niet gezien dus je uitleg helpt ook niet echt. Donnie Darko vond ik lastig te snappen, pas de 3de keer snapte ik hoe de tijdsloop in elkaar stak. :o

Chuck Norris, die kijkt altijd heel moeilijk.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

casshern

erg mooie film (volledig bluescreen), maar qua verhaal ??? weird in elkaar

memento moet je eens kijken

zal wel 1 van de bekendere "moeilijke films" zijn

Lauw zei:
Dat is inderdaad een moeilijke film. Ik heb 'm niet gezien dus je uitleg helpt ook niet echt. Donnie Darko vond ik lastig te snappen, pas de 3de keer snapte ik hoe de tijdsloop in elkaar stak. :o

:roflol:

@Dildo; ik heb die film niet gezien dus kan er niet over mee praten. Maar de moeilijkste film die ik zelf gezien heb is denk ik Mulholland Drive. Heb er al het 1 en ander over gepost in de film thread.

• Topic Starter Topic Starter
byt3z zei:
memento moet je eens kijken

zal wel 1 van de bekendere "moeilijke films" zijn

Heb ik gezien! Goede film, elke scene hebben ze weer omgedraaid, ipv. Scene, A;B;C;D;E etc zie je. Z;B;C;D dus steeds de scene ervoor

Goede film!

Memento inderdaad. Daar moet je wel goed opletten :)

CitizenDildo zei:
Heb ik gezien! Goede film, elke scene hebben ze weer omgedraaid, ipv. Scene, A;B;C;D;E etc zie je. Z;B;C;D dus steeds de scene ervoor

Goede film!

volgens mij gaat ie echt Z;Y;X;W;V...etc ;)

Lauw zei:

:roflol:

deze dan??
Steven-Seagal_1280.jpg

Die Steven Seagal... topacteur...
Dat soort acteurs hebben we tegenwoordig niet meer...
De Steven Seagals/ van Dammes/ Schwarzeneggers/ Stallones....

De 'geen woorden maar daden' acteurs..

Heb solaris nog niet gekeken, omdat ik een versie zonder ondertitel heb.. beetje lastig dat russisch :)

Maar als je die goed vond, moet je zeker eens een andere film van Tarkovsky kijken: Stalker (1979) Het is een hele zit, incl. minutenlange shots van ogenschijnlijke oninteressante dingen, maar is zeker de moeite waard. Heb hem een hele tijd terug gezien, dus weet het niet meer precies, maar weet wel nog dat ik hem goed vond.

Ik ben nogal een filmhuis fan (ben stiekem een hippie, vandaar).
Enkele toppers:
Sideways: film over serieuze en doodsaaie wijnkenner en zijn losgelsagen kameraad.
Coffee and cigarettes: korte verhaaltjes van rare mensen, mooie sT.
Lost in translation: Bill murray als uitgebluste cynische acteur, en Scarlet johansson die zijn midlife crisis op positieve wijze aanvult. Leuk voor samen met de vriendin.
Adaptation: op zoek naar een wilde orchydee. T is stiekem een drugsfilm :D
Jezus is een Palastijn: Hans Teeuwen met een rozenkranspiercing door zijn lul, die eraf geslagen wordt op een broodplankje mbv broodrooster. Briljant :roflol:

Steven Seagal is echt de über moeilijkerd. :bow:
Kijk die blik! MOEILIJK!:D

10102434.jpg

De concurrentie :D
thehitman_front.jpg

Die mat! :eek: :bow:

Lauw zei:
Donnie Darko vond ik lastig te snappen, pas de 3de keer snapte ik hoe de tijdsloop in elkaar stak. :o

Ik heb Donnie Darko ook eens gezien, of iig een gedeelte, want ,mijn ogen vielen iedere x dicht. Daar snapte ik echt geen hol van.

Mulholland Dr. is denk ik nog steeds de meest onbegrijpelijke film die ik ooit heb gezien. Memento e.d. zijn nog wel te begrijpen als je goed oplet. Mulholland Dr. niet, die is gewoon onsnappable! Ik daag jullie uit, kijk de film en post hier het verhaal van de film! En niet stiekem op internet opzoeken want dan ben je een b*ch, MIJN b*ch!

Ik moet eerlijk zeggen dat sylvester stallone alles optreft qua moeilijk kijken. op het moment dat hij zich in moet spannen, trekt hij een hele scheve (stoere?) bek! Heel gemaakt/vervelend.

Terug
Naar boven