MuscleMeat

moeite met krachtzetten na val op armen

Mark313

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
75kg
Hey,

Ik ben vorige week dinsdag tijdens het snowboarden voorover gevallen.
Redelijk hard kwam ik terecht op mijn borst en mijn armen. Niet ernstig, niks gekneusd ofzo, kon na een minuutje op adem komen(had even moeite met ademen door die klap op men borst) weer verder snowboarden, maar heb sindsdien last van men borst en kracht zetten met mijn armen is pijnlijk en kost veel moeite. Dit is in het gebied van de pols en de elleboog.

In normale rusttoestand merk ik er niet veel van, enkel bij het krachtzetten en het maken van een draaiende beweging.

Het feit is wel dat ik de rest van de week de armen nog verder heb belast door het gaan zitten en opstaan met snowboard en het vastmaken van bindingen ed. Ik denk dat dit ook niet echt bevorderlijk is geweest.

Ik heb hier veel over opgezocht, maar een soortgelijk probleem kom ik niet tegen.

Van mijn borst heb ik ook nog wel wat last, maar hierbij ga ik ervan uit dat dit wel weg zal trekken. Dit weerhoudt mij er wel van om te kunnen gaan hardlopen, vanwege de schokken die daar toch wel erg voelbaar zijn.

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn of ervaring met het hard vallen op je armen?
Ik vraag me af of ik het beste zo rustig mogelijk ermee kan doen of dat ik ze juist moet blijven bewegen.

alvast bedankt!

Dokter/fysio?

Ik heb hier veel over opgezocht, maar een soortgelijk probleem kom ik niet tegen.

Dit ga je hier ook niet vinden.
Gewoon langs dokter, eventueel foto/scan weet ik het, al zal hij waarschijnlijk het oer oude recept meegeven... RUST! :p

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor het advies!
Ik heb niet echt de beschikking tot een dokter op het moment haha. Geen nodig gehad in de 5 jaar dat ik op mezelf woon en dus nog geen gezocht.

Het gaat al wel wat beter dus zal een kwestie van tijd zijn. Zal alleen nog wel even duren voordat ik weer fatsoenlijk krachttraining kan gaan doen:(

bedankt voor het advies!
Ik heb niet echt de beschikking tot een dokter op het moment haha. Geen nodig gehad in de 5 jaar dat ik op mezelf woon en dus nog geen gezocht.

Het gaat al wel wat beter dus zal een kwestie van tijd zijn. Zal alleen nog wel even duren voordat ik weer fatsoenlijk krachttraining kan gaan doen:(

Dit is niet echt een goede smoes he. Je bent wel verzekerd mag ik hopen?

Zoek op google naar een dokter bij jou in de buurt. Bel, maak een afspraak. Of telefoonvrees? Of wat is je excuus?

• Topic Starter Topic Starter
haha. jawel, alleen nooit de moeite genomen om een dokter te regelen en tot op heden nog niet nodig gehad.
Ik ga er ook van uit dat je voor dit soort zaken bij de fysio moet zijn en een dokter er maar zeer beperkt verstand van zal hebben of vergis ik me hierin?

Terug
Naar boven