XXL Nutrition

Moestuintjes

Bezoekers in dit topic

Mensen nog tips tegen kattenstront in de tuin?
Ik strooi koffieprut (van bonen) uit het apparaat in de tuin. Dat schijnt te werken tegen slakken (vanwege de cafeïne) en katten.
 
Iemand ervaring met lavameel in de tuin voor de mineralen e.d.?
 
Ik strooi koffieprut (van bonen) uit het apparaat in de tuin. Dat schijnt te werken tegen slakken (vanwege de cafeïne) en katten.
Heb de indruk dat weinig van die middeltjes hier werken. Katten zouden bv ook een hekel hebben aan lavendel terwijl die van mij er soms een halve dag in liggen te slapen.
 
Heb een hoekhuis en aan de andere kant van mn muurtje aan de kant van de weg, wat ook van mij is, poepen ze. Het is daar netjes aangeschoffeld, lekker zanderig met allemaal struiken. Ideale plek voor ze om hun stront te deponeren. Bijna elke avond moet ik met een skep die rommel opscheppen en aan de andere kant van de weg in de bosjes flikkeren.
Heb schors gegooid op de plekken met los zand. Schijten er nu niet meer. Minder leuk om te graven en wroeten.
 
Ik strooi koffieprut (van bonen) uit het apparaat in de tuin. Dat schijnt te werken tegen slakken (vanwege de cafeïne) en katten.
Wij hebben vorig jaar koffie gebrand op het terras tegen de wespen :P
 
Mensen nog tips tegen kattenstront in de tuin?
Uiteindelijk werkt niks optimaal. Heb alles voorbij zien komen. Boomschors werkt voor veel katten maar de diehard geeft er weinig om.
Slakken idem dito, van bier tot koper en van koffieprut/ boomschors/ cacaodoppen tot eierschalen. Ken iemand die schrikdraad heeft dat werkt bijna 100 procent, tegen katten én slakken.
 
IMG-20200614-WA0004.jpg
IMG-20200614-WA0003.jpg
 
Heb een plant die 2 jaar in een pot stond en geknakt is door de wind. Weet echt niet meer welke soort het is, maar vraag me af of ik hem kan snoeien 'aan de knak' of best gewoon ondersteun zoals nu?

Staat sinds een week in volle grond en lijkt nieuwe bladeren aan te maken. Als er iemand is die er ervaring mee heeft... Zou 'm graag kunnen houden.

Bekijk bijlage 492916
Stond die al twee jaar buiten?
 
Oleander heet ie :D heb er vorig jaar een gekocht en wist niet meer hoe die heet. Moet bij mij nog uitkomen.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Kweek je de witte weduwe en paarse nevel een beetje zoals pepers?

Ik vraag dit voor een vriend die vindt dat het vaak fking onduidelijk uitgelegd wordt.
 
Back
Naar boven