AndroidHealthClinic

Moet je rust nemen (CNS recovery)?

Ik neem meestal 1 of 2 weken rust als ik van trainingsschema wissel, dus om de 8-12 weken. Voelt prima voor mij, ik heb nl een schouder waarin ik reeds 2 keer een ontsteking heb gehad (voorzijde). Sinds ik geen frontraises meer doe en af en toe rust neem voelt het stukken beter.

Ik kan niet rusten, als ik een dag niet naar een sportschool ben gegaan word ik gek:(

Ja maar het ging om je CZS, niet om je spieren:rolleyes:

En in dit geval kan een week rust ZEKER geen kwaad.

Hmm idd mijn fout

Als het over CZS gaat dan kan je gewoon lekker door trainen hoor.
op dat gebied kun je iedere dag gewoon trainen.

Wanneer je de motivatie hebt om dit te doen zie ik geen reden waarom je een CNS recovery nodig hebt.

Hmm idd mijn fout

Als het over CZS gaat dan kan je gewoon lekker door trainen hoor.
op dat gebied kun je iedere dag gewoon trainen.

Wanneer je de motivatie hebt om dit te doen zie ik geen reden waarom je een CNS recovery nodig hebt.
Hmmm, dat is waar. Als je je CZS eventjes wat rust zou moeten gunnen uit zich dat in futloosheid en demotivatie. Echter als je meer geobsedeerd bent dan kan dat ietsjes langer duren voordat je toch rust neemt of gewoon te laat zijn, maar dan heb ik het over echt topsport.

Soms ben ik ook wel futloos, wil wel trainen maar ik overweeg dan ook nog wel eens om het niet te doen. Maar dat is meestal na een dag werken, boostertje in je smoel, ducktape er voor en knallen.

Terug
Naar boven