Venetian
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik vind persoonlijk dat we MOETEN lachen met alle geloven.
De dag dat zoiets nietmeer mag ...
Die cartoons van de profeet mohammed waren gewoon een excuus voor een paar gekken die keet wouden schoppen..
hoe zit het overigens met het verbod van moslims op het maken van afbeeldingen van mensen en dieren?
Wat je zegt toont aan dat je geen rekening houdt met de 13 vorige pagina's. Het was al lang duidelijk dat de rellen niet de oorzaak waren van de rellen, maar slechts de druppel die de emmer deed overlopen.
Kan jij me eens tonen waar ik die verdedig?Kom kom
Ik zeg altijd dat humor de KEY is tot verbinding... absoluut !
Hier is het duidelijk dat een paar heethoofden die cartoons als excuus gebruikte om overal te gaan rellen.
Eigenlijk hebben ze het wat verpest voor de meer rationele moslims.
Want nu is er een lichtmark gekomen hoe dat moslims ( want mensen veralgemenen snel ) toch weer zo onverdraagzaam zijn.
Een vreedzaam protest had veel beter geweest. Maar jongens toch een dom cartoontje was blijkbaar genoeg om andere mensen te gaan vermoorden.
Pas op ik weet wel dat het hier gaat om een paar fundamentalistische gekken die niets beters te doen hebben.
Dat jij hier die onnozelaars komt verdedigen is zielig gewoon ..
ja, interessante vraag.
Ook dat hangt weer af wat je als moslim gelooft. Een moslim baseert zijn geloof op de Koran. er zijn echter ook veel moslims die vertrouwen op de authenticiteit van de hadieths; hadieths zijn teksten die werden neergeschreven door mensen die verhalen hebben gehoord over de profeet Mohamed; In deze hadieth staan zaken over hoe hij zich bijv waste, en sommige moslims zeggen dat deze hadieth af en toe duidelijker maken wat Allah in de Koran had gezegd.
Deze hadieth worden echter niet door iedereen aanvaardt. er zijn steeds meer moslims die beginnen te beseffen dat de hadieths niet te vertrouwen zijn omdat ze pas 200 a 300 jaar na de dood van de profeeet mohamed zijn opgeschreven. ze zijn soms tegenstrijdig, en zijn soms heel controverse. ze zijn soms zelf heel bijgelovig; Vele moslims geloven wat in de Koran staat: "dit boek zal uw enige leidraad zijn,... en ook: dit boek is compleet. Als de Koran dus compleet is heb je geen hadieth nodig.
De koran zegt dat je geen beelden mag maken die je zal aanbidden. als je dus logisch nadenkt kan je stellen dat ik de poster met een dolfijn niet zal aanbidden dus mag het.
The Noble Qur'an - Al-A'raf 7:148
And the people of Moses made in his absence, out of their ornaments, the image of a calf (for worship). It had a sound (as if it was mooing). Did they not see that it could neither speak to them nor guide them to the way? They took it for worship and they were Zalimun (wrong-doers).
The Noble Qur'an - Al-Anbiyâ 21:51-54
51. And indeed We bestowed aforetime on Ibrâhim (Abraham) his (portion of) guidance, and We were Well-Acquainted with him (as to his Belief in the Oneness of Allâh, etc.).
52. When he said to his father and his people: "What are these images, to which you are devoted?"
53. They said:"We found our fathers worshipping them."
54. He said: "Indeed you and your fathers have been in manifest error."
Ik las eens een hadieth die stelde dat de profeet tegen zijn vrouw zei dat een afbeelding in huis mocht, zolang het je maar niet afleidde van of tijdens het gebed. Ik zal deze eens moetne opzoeken.
Aha, ik heb eigenlijk altijd geleerd dat moslims gewoon geen afbeelding mochten maken van mensen en dieren en dat daarom de moskeen zijn opgesierd met allerlei vormen als versiersels. Maar dat is dus een kwestie van geschriften buiten de (dus volledige) Koran.
Denk je dat dit ook te maken heeft gehad met de opschudding over de cartoons?
Ja, heel veel moslims, en vooral de ouderen, geloven nog in de andere gechriften. Als zij dus verbolgen zijn over iets dan schemert dit door nar de jongeren, die heden ten dage hun eigen religie niet meer kennen en dus beginnen rellen doordat ze zich onrechtvaardig behandeld voelen (ze voelen zich een slachtoffer over de hele wereld, door wat er de afgelopen 100 jaar in het Midden-Oosten en zo is gebeurd.)
Psychologen en antropologen zijn het er over eens: als een groep, van gelijk welke aard, zich bedreigd voelt in zijn bestaan, dan zal hij radicaler worden.
In de jaren 70 droegen de molimsvrouwen in het Westen bijna geen hoofddoek meer; Dit fenomeen is sterk komen opzetten na de jaren 90, toen er steeds meer "aanvallen" waren op de moslims over de hele wereld.
marokkaanse meisjes, gebeoren en getogen in Nederland, voelen zich nooit aanvaard, zeld al leven ze 100 % ans Nederlanders; Dus denken ze: ik word niet aanvaard door deze groep waar ik zo hard mijn best doe, ok, dan zal ik maar terugkeren naar mijn roots.
hetzelfde zie je gebeuren met de New Born Christians in Amerka. (reeds meer dan 60 miljoen. ze verwerpen het Darwinisme en verbieden het leren er van op school,...
Beide kampen voelen zich bedreigd in hun bestan en worden dus radicalerer.
Nu moet ik gaan trainen.
je zegt hier zelf dat die cartoons de druppel waren..
dus schaar je je aan de kant van die relschoppers..
je zegt hier zelf dat die cartoons de druppel waren..
dus schaar je je aan de kant van die relschoppers..
dat is imo als objectieve observatie bedoeld. Ik heb ook niet gelezen dat thinkalot dergelijke acties goedkeurd, wel dat hij zoekt naar verklaringen ervoor.
Maar wat voor een kloteconclusie is dat? Jij trekt constant de meest bizare conclusies.
Ik zeg dat de druppel een druppel te veel was! Ik hou rekening met de hele internationale context en de geschiedenis.
Doe jij maar gerust je ding: ruk zinnen uit hun context, verdraaai woorden maar, en trek vooral de meest exuberante conclusies. Voor hen met een gezond verstand ben je een vermaak.

exuberante conclusies ..
omg![]()
Voor hen met een gezond verstand ben je een vermaak?
omg![]()
Jij bent gewoon de clown van het forum hier .. Alleen mis je die rode neus nog![]()
Weer een woord bijgeleerd.

Weer een woord bijgeleerd.
@ Venetian: misschien moet je maar eens wat meer de moeite doen om posts te begrijpen, doe ik de laatste tijd ook. thinkalot post genoeg interessante dingen.
exuberante conclusies ..
omg![]()
Voor hen met een gezond verstand ben je een vermaak?
omg![]()
Jij bent gewoon de clown van het forum hier .. Alleen mis je die rode neus nog![]()