AndroidHealthClinic

Stelling Moreel dilemma. Wat zou jij doen

beetje zelfde als betaald worden voor mensen met een machete neer te hakken vergelijken met dronebestuurder als beroep uitvoeren.
Moord is moord.

Met machete is gruwelijk maar iemand vermoorden met een drone is nog laffer dan het persoonlijk te doen.

• Topic Starter Topic Starter
Niks doen, anders word ik opgepakt voor moord.

Je moet ervan uitgaan dat niemand er achter komt.

Ik zie geen verschil tussen 1 en 2. Telkens offer je 1 persoon op om 5 te redden, of je nu een wissel omzet of iemand op het spoor rolt, zelfde uitkomst veroorzaakt door dezelfde persoon.

Hmm. Rationeel beredeneerd zou bijna iedereen daarvoor moeten kiezen, alleen het tegendeel blijkt waar. Ik zelf zou het niet doen denk ik (toch die emotionele weerstand)

ik zou niets doen op het moment zelf, maar ik zou bij de spoorwegen toch wel willen aankaarten dat er zomaar een wissel binnen handbereik is waarmee je een trein van spoor kan veranderen. zoiets zou toch niet mogen

Tegen de tijd dat je heel de redenering maakt zijn die werkmannen al plat.

ik zou doorlopen en doen alsof me neus bloed, wil geen held zijn en lijkt me gaaf op zelf een filmpje te kunnen maken voor documentingreality.com ik zou dus weglopen en later terugkomen en filmen

5 killed by train aftermatch !

Waarom die dikke opofferen. Het is hun eigen schuld. Hadden ze maar beter moeten opletten op school dan hadden ze tenminste een echt beroep gehad en hadden ze geen spoorwerker hoeven te worden.

• Topic Starter Topic Starter
ik zou doorlopen en doen alsof me neus bloed, wil geen held zijn en lijkt me gaaf op zelf een filmpje te kunnen maken voor documentingreality.com ik zou dus weglopen en later terugkomen en filmen

5 killed by train aftermatch !

Denk dat de meesten dat zouden doen

Waarom die dikke opofferen. Het is hun eigen schuld. Hadden ze maar beter moeten opletten op school dan hadden ze tenminste een echt beroep gehad en hadden ze geen spoorwerker hoeven te worden.

:roflol: Sad but true

Ik zou de dikke van het spoor tillen en op die 5 spoorwerkers gooien.

Hmm. Rationeel beredeneerd zou bijna iedereen daarvoor moeten kiezen, alleen het tegendeel blijkt waar. Ik zelf zou het niet doen denk ik (toch die emotionele weerstand)

rationeel beredeneerd zou je denken aan de overbevolking en besluiten dat 5 doden beter is dan 1 en zou je dus de trein zijn huidige koers laten volgen:)
Daarnaast weet je sowieso dat een dikz*k zich niet zal voortplanten omdat :kots:, maar ook al zijn spoorwerkers zielige nietsnutten, zijn ze niet noodzakelijk gatlelijk en maken ze wel kans op nakomelingen.
Weer een extra reden om die dikke te laten leven boven die spoorwerkers.

Niemand zou een reet doen, ben er zeker van.

Ik zou advies vragen op DBB

Waar is derde optie? De optie van ik laat de trein ontsporen en de vijf werkers en dikke man blijven leven?

ik zou doen wat de meesten zouden doen* verstijven van angst
of tegen beter weten in rennen naar die mannen

Dan sterft de negroïde baby op de trein. Wat ben je? Een verscholen racist? **** you! :mad:

Nee, ik ben een humanist met betrekking tot dominante bevolkingsgroepen. Als die negroïde baby sterft, dan had hij nooit mogen leven. Heb je die film Unbreakable nooit gezien?

Ik zou de vijf lui dood laten gaan omdat je als je de dikke van de brug flikkerd je genaaid wordt door het rechtssysteem wegens doodslag/moord.

Vind het maar een domme stelling. Compleet onrealistisch en daarom lastig te voorspellen wat je zou doen. In werkelijkheid zou 99% niks doen omdat ze het niet zien, niet sterk genoeg zijn om die dikke man van de brug te duwen of te lang zouden twijfelen.

Is overigens wel dezelfde reden waarom ik tegen vrije handel voor wapens ben zoals in Amerika. Het is nou eenmaal veel makkelijker om iemand neer te schieten van een afstand dan naar die persoon toe te lopen en neer te steken terwijl je al zijn bloed op je krijgt en die persoon schreeuwt van pijn of smeekt je te stoppen.

Terug
Naar boven