beastlyjesse
Cool Novice
- Waardering
- 4
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat snap je er niet aan?
Het gaat in mijn mening niet zo zeer over "je medemens als middel te gebruiken" of "op te offeren". Maar om het feit dat je een wissel omzetten niet kan vergelijken met iemand van een brug af te duwen.
Is net als iemand 10 uur martelen tot de persoon sterft vergelijken met iemand neerknallen met een pistool. Zijn twee compleet verschillende dingen. Ook als is het eind resultaat hetzelfde.
Ik begin nu te begrijpen waarom je al 8x genegeerd bent.

ik zet je vergelijking met de amerikaanse wapenwet in het vetgedrukt en jij gaat verder met je positie uit te leggen over die wissel (waar niets mis mee was).
Kan je me het kwalijk nemen?![]()

je bedoelt dat het niet zo makkelijk is om een wapen te krijgen als ik impliceerde?
of
Je vindt dat elke burger het recht heeft om een vuurwapen aan te schaffen en bezitten?
Of je snap de vergelijking niet.
In het eerste geval kan het me niks schelen en over het tweede geval gaan we het nooit eens worden![]()
dat het veel makkelijker is om iemand neer te schieten dan hem/haar neer te steken is een retarded reden om tegen wapens te zijn.Is overigens wel dezelfde reden waarom ik tegen vrije handel voor wapens ben zoals in Amerika. Het is nou eenmaal veel makkelijker om iemand neer te schieten van een afstand dan naar die persoon toe te lopen en neer te steken terwijl je al zijn bloed op je krijgt en die persoon schreeuwt van pijn of smeekt je te stoppen.
lol, dit is een bekende test om psychopaten te herkennen. in het eerste dilemma zou iedereen die dikke ervoor gooien. In het 2e dilemma komt er bij de meeste mensen empathie bij kijken. Bij psychopaten niet, die kijken enkel naar de nummers en gooien die dikke dus voor de trein.
als dat werkelijk in de psychologie gebruikt wordt (waar ik aan twijfel tbh), dan stelt dat veld nog minder voor dan dat ik al dacht
wel een schijttest als je het mij vraagtals dat werkelijk in de psychologie gebruikt wordt (waar ik aan twijfel tbh), dan stelt dat veld nog minder voor dan dat ik al dacht
![]()
wel een schijttest als je het mij vraagtals dat werkelijk in de psychologie gebruikt wordt (waar ik aan twijfel tbh), dan stelt dat veld nog minder voor dan dat ik al dacht
![]()
lol, dit is een bekende test om psychopaten te herkennen. in het eerste dilemma zou iedereen die dikke ervoor gooien. In het 2e dilemma komt er bij de meeste mensen empathie bij kijken. Bij psychopaten niet, die kijken enkel naar de nummers en gooien die dikke dus voor de trein.

Oneens, volgens mij is de hoofdreden dat bij dilemma 2 de dikke man ongedeerd blijft; dat je je dan schuldig maakt aan moord. Je gooit iemand voor de trein waarbij juridische gevolgen je leven verpesten.
Immers zie jij maar eens goed te praten dat iemand voor de trein gooien een trein dermate kan verhinderen dat er 5 levens gered werden.
Bij die wissel is het een veel duidelijkere zaak waarbij je waarschijnlijk vrijuit zou gaan.
Een ander dilemma betreft een familielid/goede persoonlijke vriend op het zijspoor en 5 man op het hoofdspoor, dat is pas een gewetensvraag
(Ja oud topic ik weet het)
Oneens, volgens mij is de hoofdreden dat bij dilemma 2 de dikke man ongedeerd blijft; dat je je dan schuldig maakt aan moord. Je gooit iemand voor de trein waarbij juridische gevolgen je leven verpesten.
Immers zie jij maar eens goed te praten dat iemand voor de trein gooien een trein dermate kan verhinderen dat er 5 levens gered werden.
Bij die wissel is het een veel duidelijkere zaak waarbij je waarschijnlijk vrijuit zou gaan.
Een ander dilemma betreft een familielid/goede persoonlijke vriend op het zijspoor en 5 man op het hoofdspoor, dat is pas een gewetensvraag
(Ja oud topic ik weet het)
?