AndroidHealthClinic

Motivatie log

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem mijn woorden terug....
Heel knap hoe je zo eerlijk het allemaal durft uit te leggen. Het is dus helemaal niet zo dat je het niet zelf begrijpt/inziet want deze post spreekt zoveel duidelijk en zelfreflectie uit waar ik heel veel respect voor heb.
Ik had het gewoon verkeerd begrepen door de op zijn minst vreemde posts die je plaatste dat ik dacht dat je het zelf niet helder had en ontoerekeningsvatbaar was.
Ik zei het dan ook alleen uit bezorgdheid dat je dingen zou zeggen waar je later spijt van zou hebben.

Wel denk ik dat het misschien beter is om voortaan niet je muziek dingen in andere topics te plaatsen omdat het een verkeerd beeld afgeeft van wie je bent waardoor mensen net als ik (misschien dus onterecht) je voor ontoerekeningsvatbaar zien.
Ook lijkt inderdaad de namen van je hulpverlening noemen me een beetje privacy schending.
Nogmaals respect dat je zo eerlijk naar jezelf kan kijken zoals in het bovenstaande.

Goede post en zogezegd knap dat je het hier neer durft te zetten. Schept ook veel meer duidelijkheid. Je staat wat mij betreft hier vrij muziek en gedachtes te posten. Het leek door je gedachtes in posts in andere topics inderdaad zo dat je wat 'gek' was. Maar, door onder andere je laatste post weten we dat dit niet zo moet zijn. Ik denk dat als je deze post als opening had gebruikt van je topic dat de reacties beter waren geweest. Maar goed, het zij zo.

• Like
Waarderingen: 4me
  • Topic Starter Topic Starter
Beste heren, bedankt voor de reactie en ben blij dat het een beetje meer helderheid verschaft over mijn geestelijke gesteldheid.

Met betrekking tot privacy schending hoef ik mij geen zorgen maken en hou mij aan de wet, die ik redelijk goed ken (SJD). Er is dan ook geen sprake van schending van privacy en sta vrij om aan te geven welke mensen ik vertrouw en/of als behandelaar heb. Indien ik privé informatie over hun ga verspreiden zou ik mij op glad ijs begeven en mogelijk rechten kunnen schenden.

Het plaatsen van muziek in andere topics is idd niet gewenst en had ik beter niet kunnen doen, daar moet ik dan ook toegeven dat het baldadigheid van mij is geweest en een vorm van; wat maakt mij het ook uit, mede omdat ik niet echt mijzelf te serieus nam in dat soort onderwerpen. Maar ik zal daar voortaan op letten en dat gedrag proberen te voorkomen.

@Scarface17 ,bedankt voor de altijd coulante houding! :wave2:

@Sanca ,bedankt voor de ruimte die je mij geeft!

asdf

Laatst bewerkt:
Hmmmm nu loop ik even tegen het probleem aan dat normaal doen weer een deel van mijn eigen gemaakte therapie verpest, nu is het ineens een stuk lastiger om weer helemaal los te gaan in gedachten en lekker vaag te doen. Ik doe dat ook omdat ik op die manier feitelijk weinig van mijzelf laat zien en het niet echt een compleet verhaal is. Maar het heeft mij ook eens goed gedaan om even weer normaal te doen.....

Laat mij dan maar even de dingen opsommen op een normale manier:

• Momenteel gaat het trainen nog steeds niet omdat ik meer energie en tijd stop in andere dingen die voor nu meer aandacht vereisen. Gewoon om en in het huis alles netje's houden, blijft de geest ook helder van.
  • Doordat ik steeds meer aan het fietsen en lopen ben merk ik wel wat vooruitgang in conditie en gaat het mij steeds beter af.
  • Mijn voeding begint steeds beter te worden maar heb nog wel eens een dagje dat ik te moe ben om te koken en wil dan nog wel eens een snelle hap doen.
  • De laatste weken minder bessen, aardbeien en dergelijke gehad en verneem dat het op een vreemde manier negatief werkt. Blijkbaar zijn die antioxidanten en alles in hoge mate wel redelijk belangrijk voor mijn lichaam.
  • Ik rook vrijwel niet meer, soms ene paar dagen niet en zoals nu even 1 sigaretje omdat ik er zin in had. Wel tevreden over en het is de afweging of ik de stress van het stoppen met roken nu wel volledig wil hebben.
  • Laatste tijd wel veel gezonde vette producten gegeten en merk dat minder koolhydraten beter zijn voor mij. Hoewel ik natuurlijk nog af en toe te veel neem.
  • Under Armor bevalt super goed qua ondergoed en wil er binnenkort ook wat kleding van kopen voor het lopen en fietsen.
  • Mijn slaap en waak ritme is een stuk beter geworden de laatste maanden. Ik val ook overdag niet meer om de haverklap in slaap, maar moet er wel op letten dat als het nodig is ik toch mijn rust neem.

Morgen op vakantie en verheug mij daar ook zeer op, even uit mijn omgeving en lekker ontspannen. Lekker veel vis eten en dat soort dingen, het is all in dus gebruik van maken. Waarschijnlijk binnenkort met een ander iemand regelmatig zwemmen en daar heb ik ook wel zin in: lekker baantje's trekken en bewegen.

Ondertussen merk ik wel dat de laatste maanden mijn lichaam verandert qua model, in gewicht weet ik niet want sta niet meer op de weegschaal. Maar ik merk wel dat mijn benen, billen en borst dunner worden. Nadeel is dat die buik daardoor wat meer zichtbaar is.... jammer dan, dat vet komt als het laatste.

Binnenkort wil ik een nieuwe fiets aanschaffen maar heb nog geen idee hoe of wat, de fiets moet geschikt zijn om ook een beetje te kunnen toeren maar ook voor dagelijks gebruik. Het fietsen doet mij erg goed en zorgt dat ik toch een beetje train zonder met gewichten bezig te zijn of schema's. Ik zou wel weer graag willen trainen maar het blijft nog even een lastig iets omdat ik er dan zo weer in door kan slaan en mijzelf dan weer naar beneden haal. Voor nu is fietsen, lopen en straks zwemmen de beste oplossing om toch verder in model te komen en gezonder te leven. Het is ook erg prettig omdat ik dan niet meer thuis zit opgesloten.

Toch blijft het nog wat raar voor mij om op deze manier te reageren, voelt heel erg normaal aan en ben dat niet meer gewent. Ik heb dan heel snel het gevoel dat mensen dan weer dingen van mij gaan verwachten en wil dat juist nog voorkomen. Daarom is het "gek" zijn soms zeer prettig omdat iedereen je dan met rust laat en niets meer van je verwacht.

Eminem - The Real Slim Shady (DNF & Vnalogic Bootleg)

Wat is je budget voor een fiets?

Ben zelf ook fan van Under Amour kleding. Heel erg fijne kleding om in te trainen alleen relatief wat duur voor een arme student als ik haha. En dat doorslaan in trainen herkennen veel mensen denk ik wel hier, zelf vorig jaar ook besloten wat gas terug te nemen met trainen aangezien ik vond dat ik er te obsessief mee bezig was. Overigens verwacht ik hier niks van je hoor, ik denk dat het vooral een soort van ''druk'' is die je jezelf dan oplegt. Zou een mooie stap zijn als het je lukt die van je af te schudden. Fijne vakantie gewenst.

Ik denk dat je niks aan moet trekken van wat mensen van je verwachten en als "gek" doen jou helpt ben je vrij om dat te doen.
Het is immers het internet dus het is niet zo dat mensen daadwerkelijk geconfronteerd worden met jou gedrag zonder de keuze hebben het te ontwijken.

Ik volg dit topic ook alleen maar uit interesse en bewondering voor je eerlijkheid en zelfreflectie. Niet omdat ik iets van je verwacht.

In ieder geval veel plezier op vakantie en probeer ervan te genieten

IMG_2319.JPG
Eerste twee dagen vakantie gaan niet helemaal lekker nu, veel hoofdpijn en af en toe extreme druk en pijn op de borst. Denk dat het ontspannen en ontstressen even een reactie oplevert.

Vandaag met de taxi her en der heen geweest en wat dingen bekeken, extreem veel gelopen en trap op en trap af. Morgen een fiets huren en het eiland een beetje inlands vekennen.

27 graden en een lekker drankje nu te pakken! Gisteren een gin-tonic gehad en helemaal doem daarna. Helaas nu de afgelopen dagen amper geslapen maar begin tot rust te komen merk ik vanmiddag.

Moet wel zeggen dat het heerlijk is om even niet tegen de muren aan te staren. lekker ontspannen nu en heb goede service!

Later reageer ik inhoudelijk op de bovenstaande berichten.

Greetzzzzzz

Ps: straks lekker kalfsvlees eten met rijst en groenten, beetje fooi doet wonderen! En voor nu even gegrilde kip besteld.

Laatst bewerkt:
Nog even van het balkon/terras naar beneden kijken en heerlijk genieten!

De vakantie begint mij goed te doen.
IMG_2383.JPG

cool

• Like
ziet er goed uit

• Like
Nice dude!..........geniet er maar lekker van............hier is het qua weer gewoon balen vandaag.....

asd

Laatst bewerkt:
IMG_2467.JPG

IMG_2472.JPG

Helaas morgen weer naar huis, ondertussen lam in de benen van het extreem veel wandelen. Heerlijk baantjes trekken in warm water!

Leuke mensen gesproken met interessante gesprekken. Meid van eergisteren was niet veel soeps, daar was ik snel klaar mee uiteindelijk.

Voor nu Havana club no.7 en niet te laat slapen, ben erg moe.

Morgen om 17:00 uur vliegtuig weer in en dan zit het er weer op. Maar het heeft mij wel erg goed gedaan deze vakantie! Ik zeg voor nu eerst proost :zuip:

Ziet er goed uit man. Leuk dat je even kan ontstressen en wat kan socializen :D.

• Like
Het sociaal zijn is hier heerlijk, mede ook door het slag volk wat hier verblijft. Over het algemeen gepensioneerde mensen met interessante achtergronden.

Eergisteren een loco burgemeester en wethouder, gisteren met een man die over de gehele wereld vliegveld banen heeft aangelegd en nog een paar mensen waarvan het mij niet geheel duidelijk was wat die in het verleden hebben gedaan. De gading is in elk geval van een interesant soort. Er lopen hier verder geen kinderen rond of jeugd, dat maakt het een stuk aangenamer.

Restaurants zijn ook wel goed maar soms erg prijzig, afgelopen avond bij een steakhouse geweest maar dat was (behalve het vlees) niet mals. Voor de rest ook wel goedkope tentjes met normale en soms goedkope prijzen. 200 gram gegrilde kip met wat aardappelen en salade voor 6,50 is een koopje natuurlijk. En dat was lekkere kip!

Mooie meiden zijn hier zeldzaam en wat er loopt is snel van het Calibra Armani, Dolce koetje en dat soort.

Personeel is uiterst vriendelijk en zeer snel in de bediening en goede service.

Af en toe werd het mij te druk maar door een iets duurder terras of iets te zoeken krijg je dan ook wat ruimte en rust. En ook regelmatig gewoon naar de supermarkt en wat drinken kopen en eten en dan een mooi parkje opzoeken was perfect te doen.

Wat voor mij wel een hele gekke gewaarwording is: ze verkopen hier bij hotels ook auto's..... mooie Landrover cabrio..... 177.000.00 :eek:

Ik zit nu even voor de laatste keer op het balkon en te overdenken wat ik deze week allemaal heb gedaan en meegemaakt. 1 gesprek blijft bij mij in gedachte malen van de loco burgermeester en het was een verademing voor mij. De zin: je moet dat doen man! Dat waar ik normaal gesproken niet echt over wil spreken kwam ruim aan bod, religie en politiek. En hoezeer de overeenkomsten zijn met mijn "overtuiging", de uitspraak dat het elkaar aanvult en hand in hand gaat (Beetje cryptische omschrijving van mij). De openheid, eerlijkheid en vertrouwen..... de gedeelde belangstelling en het meer naar de kern willen gaan.

Dat zijn dingen waar je bij moet zijn om het te ervaren en te begrijpen denk ik. Het heeft voor mij iets recht gezet wat ooit mis is gelopen en het aanbod om daar over te sparren deed mij beseffen dat het naar de kern terug gaat.

Los van dat, ik liet steekwoorden vallen en kreeg telkens een verwachte reactie terug. Op het laats vroeg hij mij of het prettig was om elkaar scherp te houden. Het is één van de meest fijne gesprekken in jaren geweest. Hij liet mij een stuk vertellen over muziek en begreep waar ik het over had, en dan de opmerking dat het een mooi talent is.

En ook het gesprek over politiek verliep extreem prettig en totaal niet zoals ik op forums zie of van anderen wel eens heb gehoord. Een heel mooi en dijn gesprek over binnenlandse politiek zonder op de personen zelf in te spelen.

Nu aan het einde van de vakantie voel ik mij toch wel een erg gelukkig mens, maar besef mij ook dat ik in een verkeerde setting terecht ben gekomen en die spiraal zelf moet breken.

Laatst bewerkt:
Ik zie dat mijn bovenstaande berichten allemaal niet lekker staan door gebruik van de mobiele telefoon, maar ga het niet meer aanpassen.

Al met al besef ik dat ik het contact met mensen blijkbaar enorm heb gemist en het heeft mij extreem goed gedaan, even niet meer vast geroest in de sleur en negatieve zooi. Heelrijk om eens weer sociaal gedrag te vertonen, wellicht meer dan wat ik zelf had durfen verwachten van mij. Ergens in een plaatst met veel stijle wegen en trappen (binnenstad) not een leuke moeder geholpen met haar kinderwagen de trappen op tillen. Je ziet dat mensje wurgen en doen en er lopen 100 man omheen en niemand die even helpt..... Ik moet dan wel ingrijpen en meehelpen.

Uiteindelijk enorm veel gelopen en merk nu ook echt dat ik helemaal op ben in de benen maar wel op een zeer prettige manier, ik mis dan dat ik niet meer zoveel aan het klussen ben of aan het werk ben. Het geeft een heerlijke voldoening om na 3 uur wandelen even lekker op een terrasje te zitten en een drankje te drinken. Ik merkte wel dat ik snel dan steeds meer wil gaan doen, maar het is goed gegaan. En lekker zwemmen in het warme water was ook heerlijk! Geen mens te bekennen en het zwembad voor mij alleen! De zee ben ik niet ingedoken omdat het mij te druk was op het strand, veel te vol gestampt op bepaalde plekken en het was ook te warm in de zon 27+

Het was ook wel lekker om geen pc bij de hand te hebben anders was ik waarschijnlijk weer met een ander project aan de slag gegaan omdat er een aantal veranderingen waren geweest in de software om te testen. Maar daar kan ik aankomende week weer lekker mee aan de slag. Voor nu zit ik in twijfel of ik het vele lopen aan wil houden de aankomende tijd, ondanks dat het weer hier natuurlijk een stuk slechter is, het beviel mij zeer goed om toch op die manier min of meer een vorm van trainen te hebben zonder direct een soort angst gevoel te hebben. En daar over gesproken, heb weer een goede droom gehad.

Er is een bepaalde angstige droom die ik vaak heb gehad en het komt er op neer dat ik een motor van mij ergens moet weghalen, maar telkens kwam ik niet in de buurt en steeds later in de maanden kwam ik dichterbij en zelfs op de motor om weg te rijden maar dan sloeg die weer uit. De laatste maanden was het al zover dat ik hem kon pakken en weg kon rijden maar dat de gashendel telkens bleef hangen en mensen mij begonnen in te halen. Afgelopen week kwam weer dezelfde droom en liep weer naar de motor toe, nu kwam er weer iemand naar mij toe en zij; zo durf jij hier nog wel te komen of ben je te bang? Ik werd boos en kon ineens praten in mijn droom en schreeuwde iets lelijks en pakte weer de motor. Ik trapte hem aan en reed weg, maar het gas bleef weer even hangen. Ik werd kwaad en schreeuwde dat ik het niet meer wou en zette kracht op de gashendel en ineens kon ik vol gas wegrijden. Ik toerde door de straten en voelde mij ineens helemaal vrij. Nu vertel ik niet exact wie wat en waarom, maar het is een zeer positief iets en merk dat ik steeds meer controle op alles begin te krijgen.

Ik hoop en werk er aan dat ik binnenkort op een normale en gezonde manier met sporten om kan gaan en dat het geen obsessief iets meer gaat worden. Aankomende week weer een gesprek met de psycholoog en wil dan toch eens aankaarten dat het beter is dat ik ook weer onder de mensen kom en hoe ik dat ga aanpakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven