MuscleMeat

Mouss' log

• Topic Starter Topic Starter
Legs

DL
2*5 120kg
5*130kg

Standing calve raises
20*120kg
20*140kg
16*140kg

SQ
3*8 90kg

Seated calve raises
22*65kg

Note: Kleine verwittiging gekregen van mijn lichaam.. Pijnlijke scheut achteraan in mijn rug, zo eerder bovenaan op mijn heupbot. DL voelde ook niet super aan, terwijl reps wel simpel waren.

---------- Toegevoegd om 18:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:18 ----------

Goede oefening keuze en duidelijke motivatie!:D:thumbs:

Had alles mooi uitgeschreven en toen blokkeerde pc en mocht ik opnieuw beginnen..
Niet veel zin in dus snel snel maar iets opgeschreven, was weinig boeiend, vooral veel volume.

Rug/biceps/kuiten

PD Row
5*82.5kg
5/5*80kg
8*60kg

Chins
8*BW
8*BW + 5kg
7*BW + 8kg
(Wide hammer grip) 7*BW

T-Bar Row
Geen idee qua gewichten - 4sets

One arm Seated row
12/10*50kg (regular)
12/12*50kg (hammer grip)

DB Hammer curl
8*17kg
2*8 16kg

Straight bar cable curls
3*12 41kg

Note: Artikel gelezen van Menno Henselmans om Hammer curls zwaar uit te voeren dus dit ff proberen..

---------- Toegevoegd om 20:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:00 ----------

+ 6sets kuiten

Borst/triceps

BP
8*50kg
5*70kg
2*85kg
1*100kg pr
1*110kg PR
F*120kg - schoot kramp in mijn rechterlat
F*115kg - was close, zonder kramp en probeersel op 120 was het gelukt
10/8/6*80kg

Incline DB press
12/11/10*26kg

Machine flyes
12/11/10*77kg

Chest press
4sets (2x regular, 2x hammer grip)

Side raises
15/12/12/10* 11kg

5sets triceps

Note: spijtig van kramp in lat, 115kg moet er zeker inzitten als je ziet dat ik daarna nog 10*80kg eruit duw. Triceps zaten goed vol

Balen van die fail kerel! Maar toch weer een PR in de pocket met de wetenschap dat er nog meer in zat:thumbs:

Legs (training van gisteren)

Hack squat
setje of 10, belangrijkste 240 - 250kg

Seated calve raises
56reps

Squat
5*90kg
2*5 110kg - zwaar na die hack sq

Standing calve raises - smith
60reps

Seated leg curl
3sets - vrij licht ivm rug

---------- Toegevoegd om 13:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:50 ----------

Balen van die fail kerel! Maar toch weer een PR in de pocket met de wetenschap dat er nog meer in zat:thumbs:

Vind het wel jammer, ik ga niet meteen weer een 1RM poging ondernemen..
Misschien enkel nog eens op DL

Rug/kuiten/biceps

DB row
8/7/6*40kg
12*30kg

Lat pulldown
12/12/10* 63kg

1arm seated row
12*45kg
12/11*40kg

Calve press
55reps (107 - 114kg)

Rear delt fly
15*45kg
12/12*50kg

Seated row (close grip)
2*12 63kg - begon trigger point te voelen in linker lat, dus gestopt

Seated calve raise
20*65kg
15/15*70kg

Hammer curl
6*17kg
8/8*16kg

21en
2sets

Note: Iets minder volume nemen op mijn grootste spiergroep

Lekkere dumbelrows man! De hammer curls zijn ook niet verkeerd!:D

Borst/triceps

Flat DB press
12/12/9*32kg

Incline BP
10/9/9* 60kg

Standing cable flyes
3sets

Chest press (hammer grip)
3*12 68kg

Side raises
12*10kg
12*11kg
12*12kg

Skullcrusher
15*12.5kg + stang
12*17.5kg + stang
8*22.5kg + stang
7*20kg + stang

Cable pushdown
3sets

Note: Incline BP is eerder een incline guillotine press dat ik uitvoer.. Voel bovenkant wel goed werken dus blijf ze zo uitvoeren.

---------- Toegevoegd om 21:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:19 ----------

Lekkere dumbelrows man! De hammer curls zijn ook niet verkeerd!:D

Zoals reeds vermeld, doe ik ze zwaar ivm paar artikels van M. Henselmans.
Lijkt me niet verkeerd wat hij allemaal beweert..

Heb daarbij een hekel aan biceps trainen dus ff iets proberen dat wetenschappelijk onderbouwd is.

irrelevante vraag:
Wat ik me btw wel afvraag is of meneer Henselmans natty is...

Want je kan wat mij betreft heel stoer alles wetenschappelijk onderbouwen. Dat zie je ook in Generation Iron als je kijkt naar het vergelijk tussen Branch Warren (beuken, smijten en rammen..) vs die gast die alles wetenschappelijk aanpakt (EMG studies, alles meten etc..)...uiteindelijk helpt een goed genenpaket en een shitload gear je een hoop verder

Hele goede vraag.
Het lijkt me bijzonder moeilijk om echt wetenschappelijk aan te tonen welke methode voor natty krachtsporters het beste werkt. Studies met 2 groepen etc over langere tijd zijn praktisch en financieel nauwelijks te doen, en de beroeps (inclusief de trainers en coaches) gebruiken allemaal. En het is denk ik wel duidelijk dat gebruik+goede genen een nivellerende werking heeft in de zin dat als die allebei goed zitten het trainings*schema* er niet meer zoveel toe doet.

Als gemotiveerde amateur die natty wil blijven, komt het toch vooral neer op uitzoeken wat je aanspreekt, en waardoor je gemotiveerd blijft (precies wat Mouss doet).
Ook heb ik de indruk dat het eten belangrijker is dan trainingsschema voor resultaat. Waarbij er natuurlijk wel consequent getraind moet worden, maar het schema waarop doet er minder toe, heb ik de indruk, behalve dan voor motivatie.

Hele goede vraag.
Het lijkt me bijzonder moeilijk om echt wetenschappelijk aan te tonen welke methode voor natty krachtsporters het beste werkt. Studies met 2 groepen etc over langere tijd zijn praktisch en financieel nauwelijks te doen, en de beroeps (inclusief de trainers en coaches) gebruiken allemaal. En het is denk ik wel duidelijk dat gebruik+goede genen een nivellerende werking heeft in de zin dat als die allebei goed zitten het trainings*schema* er niet meer zoveel toe doet.

Als gemotiveerde amateur die natty wil blijven, komt het toch vooral neer op uitzoeken wat je aanspreekt, en waardoor je gemotiveerd blijft (precies wat Mouss doet).
Ook heb ik de indruk dat het eten belangrijker is dan trainingsschema voor resultaat. Waarbij er natuurlijk wel consequent getraind moet worden, maar het schema waarop doet er minder toe, heb ik de indruk, behalve dan voor motivatie.
Bedankt voor je antwoord..verhelderend weer:D

Grotendeels akkoord met jullie..

Motivatie en eten blijven het belangrijkste.
Hoewel ik toch ook veel belang durf te hechten aan het juiste trainingsschema bij het juiste niveau.

Damn, tijdje niet gekeken hier. Je kracht is echt goed omhoog gegaan man, nette bank al!

Verder wel een beetje eens met de rest, ik denk dat de ''lol'' in het trainen het belangrijkste is. Als je gewoon een goed fysiek wilt bouwen heeft dat nu eenmaal veel tijd nodig, vele jaren. In die tijd is het gewoon belangrijk gemotiveerd te blijven wat voor de meeste mensen lastig is en daarom of stoppen na een jaar of 2 omdat ze niet zover zijn als ze gewild hadden of naar de anabolen grijpen. Vele wegen naar Rome imo, ik zelf train overigens ook graag op de manier naar mijn idee wetenschappelijk optimaal is.

Rug/biceps/kuiten

PD Row
8*70kg
8/6*75kg

Chins
8*BW
8*BW + 6kg

Pull ups - hammer grip wide
8*BW
7*BW + 6kg

Seated row (close grip)
3*10 59kg

Seated calve raises
3sets 65kg

1arm seated row - wide
10*45kg
10*50kg
8*55kg

Calve press ss hammer curl
3sets 107kg ss 8/6* 17kg + 8*15kg

Calve press ss cable curl
3sets 114kg ss 4 pompsetjes

Note: Calves = +/- 175 reps - iets rustig gehouden, omdat er laatste tijd snel triggerpoints in mijn lats opduiken.

Morgen fasted trainen en dan naar Amerikaans restaurant, heb al iets gezien genaamd 'royal mountain' .
9hamburgers met toeters en bellen.. Als ik niet verga van de honger, neem ik eerst een foto. Zondag benen, eens kijken of ik wat gewicht kan verzetten op een of andere vorm van DL

---------- Toegevoegd om 19:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:57 ----------

Damn, tijdje niet gekeken hier. Je kracht is echt goed omhoog gegaan man, nette bank al! Verder wel een beetje eens met de rest, ik denk dat de ''lol'' in het trainen het belangrijkste is. Als je gewoon een goed fysiek wilt bouwen heeft dat nu eenmaal veel tijd nodig, vele jaren. In die tijd is het gewoon belangrijk gemotiveerd te blijven wat voor de meeste mensen lastig is en daarom of stoppen na een jaar of 2 omdat ze niet zover zijn als ze gewild hadden of naar de anabolen grijpen. Vele wegen naar Rome imo, ik zelf train overigens ook graag op de manier naar mijn idee wetenschappelijk optimaal is.

Hey Jaap! Leuk dat je nog eens komt kijken. Motivatie was wel hoog deze winter, verklaart mijn goede progressie. Het is pas een week of 2 dat mijn VP me een beetje enerveert dus ik start in februari mijn cut.

Hoe gaat het bij jou? Stats - welk schema volg je - ...

Borst/triceps

BP
5*90kg
3*100kg + 1f
5*90kg
5*92.5kg
13*70kg

Incline DB
12*26kg
11*28kg
10*30kg

Machine flyes
12*73kg
11/10*77kg

Incl guillotine press
9/7/6* 60kg even helemaal leeg

Side raises
3*12 12kg

Skullcrusher
3sets

Cable pushdown
3sets

Note: Zwakke bench, te snel naar 100kg en niet genoeg rust. Epic PWO-maaltijd, zal meteen posten

Pwo maaltijd

20150117_135443.jpg

Dayum, dat is zeker epic. Krijg er honger van, hoe eet je zo´n ding!?

Sunday = legday (en naar trouwe gewoonte op weinig slaap de laatste tijd)

Standing calve raises
20*130kg
20*140kg
19*140kg
19*145kg

SQ
3*5 130kg

DL
3*100kg
3*120kg
3*140kg
8*100kg

Seated calve raises
20*65kg
18/15* 75kg

Note: Rug voelde redelijk aan bij DL, wel niet overdreven.
Had een onvoldaan gevoel toen ik stopte, wou volgende keer wat meer volume erin rammen, maar nu ik hier zo zit voel ik mijn benen toch aardig..

---------- Toegevoegd om 14:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:47 ----------

Dayum, dat is zeker epic. Krijg er honger van, hoe eet je zo´n ding!?

Ja, heb er ook ff naar liggen kijken hoe ik het best begon.
Heb m gewoon gekanteld en van onderaan begonnen

Rug/kuiten/biceps/buik

1arm DB row
10*34kg
8*36kg
8/8*38kg

Lat pulldown
3sets

Seated cable row (close grip)
3sets

Calve press
3sets

T-bar row
4sets

Hammer curl
8*16kg
7*17kg
8*16kg

3sets cable curl ss weighted decline crunches

Note: Laatste bulkweek - daarna rustweek en dan begin ik te cutten

---------- Toegevoegd om 19:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:25 ----------

WAAAAAR? Ziet er damn good uit!:eating:

Oudenaarde.. beetje ver voor jou Marvin ;)
Het was heel lekker gedurende de eerste 20min daarna was het naar binnen duwen

Terug
Naar boven