XXL Nutrition

Muay Thai J's diary

Muay Thai J

* Your sister loves me *
Elite Member
10 media-items
Waardering
14
Lengte
1m77
Massa
75kg
Vetpercentage
8%
Jow liefste kindertjes!

Ik train nu een jaar en bijna 3 maand, maar ik ben nu al een tweetal maand bezig met een ommezwaai op het vlak van bb.
Ik let sinds oktober 2006 op mijn voeding en ik heb nu beslist dat ik mijn manier van trainen volledig ga veranderen!

Tot nog toe heb ik steeds met vaste toestellen van Technogym gewerkt (ja vaste toestellen sucken ik weet het) en probeerde een soort fullbody te doen, maar in de praktijk kwam het erop neer dat ik een lange tijd enkel m'n borstspieren, triceps en rug wat deftig trainde! Een ander probleem is dat die dingen maar tot 100-120 kg gaan (met hefboomeffect waardoor het véél minder zwaar aanvoelt) zodat ik nu al een tijdje aan het maximum van veel toestellen zat!
De reden waarom ik vaste toestellen gebruikte is omdat ik bij de kinesist aan de overkant van m'n huis train en hij had niets anders, MAAR ik heb hem kunnen overtuigen van losse toestellen te kopen (bench, biceps curls, losse haltertjes... de basic toestellen die nodig zijn!). Die zijn nog niet zo lang geleden toegekomen... feestje :D

Vandaag ben ik dus begonnen met die losse toestellen en ik ben afgestapt van de fullbody.

Het schema dat ik ga proberen is vrij basic, namelijk het volgende:

D 1: Rug (incl. traps)
D 2: RUST
D 3: Schouders
D 4: Benen (incl. kuiten)
D 5: Thai boks (45 minuten opwarming die je buikspieren laten branden) of RUST
D 6: Borst
D 7: Armen (incl. onderarm)

Telkens ongeveer 60 minuten trainen (opwarming adhv roeien inclusief)

Mijn voedingsschema is dit ongeveer:

Ontbijt: 4/6 sneetjes brood met een halve liter melk
Voormiddag: 4 sneetjes brood
Middag: buiten de schoolvakanties: een flinke portie rijst/gekookte aardappelen/paste met 250 gram vlees/kip/vis en (gekookte) groenten
tijdens de vakanties: 4 sneetjes brood met een blik tonijn in eigen nat
Namiddag: 4 sneetjes brood
Tijdens de training: een mars/speculoos ofzo om toch wat KH te hebben!
Na de training: Een stevige portie pasta/rijst/gekookte aardappelen met 250 gram vlees/kip/vis en (gekookte) groenten
Voor slapen gaan: halve kilo kwark

Misschien dat ik er weldra shakes aan toevoeg...

En nee ik eet mijn brood niet droog :D maar het beleg varieërt wel eens.

Per dag drink ik ook een 2 a 3 liter water.

Enkele stats:

Leeftijd: 21
Grootte: 1m77
Gewicht: 67 kg
BF: 9.5% (elektronisch gemeten)
Training: 1 jaar en 3 maand

Ik ben echt wel nog klein, maar daar hoop ik dus verandering in te brengen, bovendien was ik vroeger echt een levende tandenborstel:

(alles koud gemeten)
Biceps: 33 cm
Borstomtrek: 100 cm
Taille: 75 cm (ontspannen en thv navel)
Niet verschieten... train m'n benen nog maar een dikke twee maand (!)
Bovenbeen: 50 cm (ontspannen en thv de helft)
Kuiten: 35 cm

Oh ja, net voor ik begon te trainen was m'n hoogste gewicht ooit 56 kg, een tijdje rond de 54 maar meestal zelfs iets minder :rolleyes:

En voor het geval je je zou afvragen of ik wel getraind heb dat voorbije jaar nadat je m'n stats bezien hebt, zo zag ik er enkele maanden voor ik begon te trainen uit:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En zo zie ik er nu uit:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik ga dus m'n schema's posten zodat jullie het kunnen bekijken en commentaar geven...

En nu maar groeien!!! :wl:

Bedankt alvast om m'n log ff te checken ;)

Goeie vooruitgang aan de foto's te zien. Zeker als je je benen nog maar 2 maand traint.
Wt zijn je krachtstats?
Welke oefeningen ga je doen met dit schema?

Veel succes met je log iig.

Een mars of speculaas onder het trainen???. Beter drink je gewoon water, en eet je een flinke tijd vóór je training een goede maaltijd.

BTW is 45 opwarmen niet wat lang :P.

Ja die vooruitgang is enorm. Ik woog zelf ook 54 voor ik begon bij 1.75.
Dus ik weet goed wat je hebt meegemaakt :rolleyes:

Maar 1 dag rust is wel weinig vind ik persoonlijk.
Ik ga 4 dagen per week, 3 dagen rust heb ik zelf echt nodig.
Maar dit verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. Test het eens uit!
Welke oefeningen ga je doen, hoeveel sets,...
Als je voor borst bv maar 4 oefeningen doet: kan je op die dag gerust een kleine spiergroep bijnemen.
(kwestie van het aantal keren naar de sportschool gaan in te korten)

En die mars of speculaas vind ik ook maar raar. Drink je geen whey voor en na training?

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
krachtstats moet ik nog zien hé op losse toestellen! ga ze de komende dagen posten als ik die dag een groep heb getraind... het is wat aftasten wat ik kan op zo'n los toestel dat je in evenwicht moet houden. Vandaar dat m'n reps vaak veel te hoog liggen! Wil eerst zien hoeveel reps ik met 3 a 4 sets maximaal kan doen om zo een pyramide schema op te bouwen!

Wel heb ik de benchpress al enkele keren geprobeerd en het lukt met 4 sets van 8 repeats op 90 kg. Ik weet niet... valt dat wat mee?

Anyway:

Vandaag schouders getraind:

Barbell shoulder press: 6 sets van 35 kg rond de 10 reps (3 sets voor m'n hoofd en drie erachter)
Bent over lateral raises: 4 sets van 6 kg en 15 reps
Dumbbell lateral raises: 4 sets van 4 kg en 12 a 15 reps

Om te eindigen nog eens afscheid genomen van m'n vaste toestel en shoulder press: 8 x 75 kg gevolgd door 20 x 45 kg
Toen ook ff dumbbell shoulder press geprobeerd en 15 x 6 kg gedaan...

Gedachten tijdens de training: vooral frustraties over het feit dat het echt extreem weinig gewicht lijkt, maar dat het toch zo lastig kan zijn!

Een mars of speculaas onder het trainen???. Beter drink je gewoon water, en eet je een flinke tijd vóór je training een goede maaltijd.

BTW is 45 opwarmen niet wat lang :P.

Ik drink ook water tijdens de training hoor en eet 1.5 uur voor de training...

Die 45 minuten opwarmen is enkel tijdens de thai boks hé en dat kiest de trainer! Is ook stretchen enzo bij...

krachtstats moet ik nog zien hé op losse toestellen! ga ze de komende dagen posten als ik die dag een groep heb getraind... het is wat aftasten wat ik kan op zo'n los toestel dat je in evenwicht moet houden. Vandaar dat m'n reps vaak veel te hoog liggen! Wil eerst zien hoeveel reps ik met 3 a 4 sets maximaal kan doen om zo een pyramide schema op te bouwen!

Wel heb ik de benchpress al enkele keren geprobeerd en het lukt met 4 sets van 8 repeats op 90 kg. Ik weet niet... valt dat wat mee?

Anyway:

Vandaag schouders getraind:

Barbell shoulder press: 6 sets van 35 kg rond de 10 reps (3 sets voor m'n hoofd en drie erachter)
Bent over lateral raises: 4 sets van 6 kg en 15 reps
Dumbbell lateral raises: 4 sets van 4 kg en 12 a 15 reps

Om te eindigen nog eens afscheid genomen van m'n vaste toestel en shoulder press: 8 x 75 kg gevolgd door 20 x 45 kg
Toen ook ff dumbbell shoulder press geprobeerd en 15 x 6 kg gedaan...

Gedachten tijdens de training: vooral frustraties over het feit dat het echt extreem weinig gewicht lijkt, maar dat het toch zo lastig kan zijn!
Je hoeft niet te klagen over te weinig gewicht, ik geraak niet aan 90 kg BP:p (al zegt dat niet al te veel)

Mooi fysiek kerel! Egt ziet er goed uit veel succes met je log!

spanks

Goede vooruitgang :thumb:

Succes met je log!

zeker mooie vooruitgang.. Je bent idd erg droog.. Zelf at ik ook zoals jouw (alleen brood) maar daar heeft Anja Timmer gelijk korte mete mee gemaakt.. Zit nu veel rijst en rijstewafels in, deze houden minder vocht vast.. Misschien idee om bij elke maaltijd eiwitten te nemen.. Bij je ontbijt whey ipv melk (zuivel is ook uit mijn dieet geschrapt omdat het onevenheden onder de huid vast houd), voormiddag 8eiwitten erbij (omelet of gekookt) en appel en/of groentes, hetzelfde in namiddag evt zonder de groentes..

Succes

nice log en kracht met losse gewichten komt nog je stabielisatie spieren moeten gewoon wennen aan gewicht en stabiel houden. su6 iig

Bedankt voor de commentaar en hints!
Ga er zeker rekening mee houden...

Dus volgens jullie is enkel een whey proteine nodig en geen casseine?

Oefeningen voor straks ook bekend... Vandaag de benen!

Ga extensions, deadlift, squat, leg curls en calf raises doen!

Denk wel dat ik daarmee mijn benen wel ga getraind hebben.

Edit: Ga stiff leg deadlift doen, lijkt mij het makkelijkste?

Ziet er goed uit voor benen.
Wil je ze eens "echt" trainen, doe er dan nog wat lunges bij op het einde :D

Ziet er goed uit voor benen.
Wil je ze eens "echt" trainen, doe er dan nog wat lunges bij op het einde :D

Als ik al thuisraak na de training die ik zei zal't al straf zijn :D
Nee goed, ga die lunges eens proberen! Wat is een goed begingewicht daarvoor, zodat ik niet op de grond geknield blijf tot de gym sluit? ;)

Ik doe die met 50kg, terwijl mijn squat +-80kg is

Maar dat moet je zelf wat aanvoelen, begin gewoon met een licht gewicht

Barbell Lunge

Lange lunges -> train je meer gluteus maximus
Kortere -> meer quadriceps

Ik doe altijd redelijk lange, omdat ik geen full squat doe

5-10kg aan elke kant..

succes

als je lunge aan het einde doet..

Terug
Naar boven